Uporządkuję trochę informację na temat PAS'a
Po pierwsze, to sterownik musi mieć "funkcję" PAS, czyli musi mieć przewody do podłączenia PAS'a
Po drugie, sam "czujnik" PAS'a (np. liczba magnesów), musi być "dobrany" do konkretnego sterownika, gdyż sterownik z czujnikiem np. z 5 magnesami, inaczej będzie "reagował" niż np. z 12 magnesami. Tutaj najlepiej dobrać doświadczalnie liczbę magnesów do sterownika, i swoich preferencji jazdy (możemy mieć 12, 6, 4, 3 magnesy w tarczy)
Po trzecie, sam sterownik z PAS'em niekoniecznie potrzebuje wyświetlacza LCD lub LED, wystarczy że ma gniazdo 3 speed, LED, lub LCD. Tam po podaniu odpowiedniego napięcia (połączeniu odpowiednich przewodów) można uzyskać różny poziom wspomagania podczas jazdy (różną moc na silniku).
Po czwarte, wyłącznik na manetce służy do "wyłączenia" sterownika i podobnie jak w przypadku PAS'a sterownik musi mieć gniazdo do jego podłączenia. Sterowniki które mają gniazda LCD/LED mają wyłączanie bezpośrednio na gnieździe LCD/LED.
Jeszcze jedno. w starszych konstrukcjach występowały sterowniki z "pseudo PAS'ami" które uruchamiały manetkę.
Czujnik PAS
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czujnik PAS
Dzięki za skupienie i dodanie informacji o PAS'ie według mnie bardzo przydatna wypowiedź dla początkujących (czyli np. mnie)
KRAKÓW