Konfigurator ERoweru - sugestie

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konfigurator Ebajkera

Post autor: Umbur »

WojtekErnest pisze:
05 sty 2019, 15:15
Zmiana mocy max silnika, nie zmienia obliczeń zasięgu.
Tak jak tam pisze, zasięg jest liczony dla określonego zużycia:
Zasięg dla 25km/h: dla 12Wh/km
Zasięg dla 50km/h: dla 30Wh/km
Nie dysponuje większą ilością danych, więc zasięg jest orientacyjny.
Jeżeli masz jakiś wzór na wyliczenie zasięgu biorąc pod uwagę różne czynniki to podrzuć, dodam.

Jeżeli chodzi o midy, też nie posiadam danych. Z resztą na forum mało kto budował mida. Większość użytkowników midów ma sprzęt fabryczny.
Moment obrotowy podaje sprzedawca silnika. Co do grzania silnika to też musiałoby być więcej danych. Jest podpowiedź, żeby w górzystym terenie stosować silniki poniżej 9KV.
Rozmawiałem z Tasem i doszliśmy do wniosku, że tabelka jest dla początkujących i ma być maksymalnie uproszczona.
Jeżeli ktoś może ją zrobić w wersji web, to niech wrzuci na priv maila, pośle mu plik odbezpieczony.
Jak znajdziecie jakieś błędy, dajcie znać.

<Konfigurator ERoweru>

Faktycznie tytuł wątku źle się kojarzy. ;)
EDIT: Poprawiony :)
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1321
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Konfigurator ERoweru

Post autor: Yasiu77 »

Gratuluję Umbur pomysłu i wykonania. Dało by się rozszerzyć zakres napięć w akumulatorze? Mi konkretnie brakuje do szczęścia 18s ale też typowe starsze rowerki miały 7s. Przy wrzuceniu np. typowego falkona krzyczy że prąd od 45A jest za wysoki.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2019, 11:03 przez Yasiu77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konfigurator ERoweru

Post autor: Umbur »

Yasiu77 pisze:
08 sty 2019, 10:59
Gratuluję Umbur pomysłu i wykonania. Dało by się rozszerzyć zakres napięć w akumulatorze? Mi konkretnie brakuje do szczęścia 18s ale też typowe starsze rowerki miały 7s
Pewnie, że się da. Dałem mniejszy zakres napięć, żeby potem wykonawcy aku na zlecenie mieli mniej upierdliwych klientów. ;)
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konfigurator ERoweru

Post autor: Umbur »

Yasiu77 pisze:
08 sty 2019, 10:59
Przy wrzuceniu np. typowego falkona krzyczy że prąd od 45A jest za wysoki.
Daj konkretny przykład, bo nie mogę namierzyć problemu.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1321
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Konfigurator ERoweru

Post autor: Yasiu77 »

Umbur pisze:
08 sty 2019, 11:49
Yasiu77 pisze:
08 sty 2019, 10:59
Przy wrzuceniu np. typowego falkona krzyczy że prąd od 45A jest za wysoki.
Daj konkretny przykład, bo nie mogę namierzyć problemu.
Gdy ponownie ściągnąłem konfigurator to problem zniknął. Problem się pojawiał gdy bawiłem się zmianą ramy. Wcześniej po ustawieniu ramy "custom" z "rowerowa full" powinno odblokowywać powyżej 45A a mi świecił "zbyt duży prąd sterownika" .Być może to wina openofica lub po prostu zapomniałem spojrzeć jaka jest tarcza hamulcowa ustawiona.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2019, 14:32 przez Yasiu77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfigurator Ebajkera

Post autor: WojtekErnest »

Umbur pisze:
05 sty 2019, 18:01
WojtekErnest pisze:
05 sty 2019, 15:15
Zmiana mocy max silnika, nie zmienia obliczeń zasięgu.
Tak jak tam pisze, zasięg jest liczony dla określonego zużycia:
Zasięg dla 25km/h: dla 12Wh/km
Zasięg dla 50km/h: dla 30Wh/km
Nie dysponuje większą ilością danych, więc zasięg jest orientacyjny.
Jeżeli masz jakiś wzór na wyliczenie zasięgu biorąc pod uwagę różne czynniki to podrzuć, dodam.
Myślałem o takiej modyfikacji algorytmu który zwiększa zasięg gdy moc max silnika jest mniejsza od mocy pakietu/sterownika.

Czyli tak symbolicznie :
mocmaxAKuSterownik = x
mocmaxSilnika = y
Zasięgmax = z

IF y < x THEN
z = z * współczynnik_roznic_mocy
ELSE
z (bez zmian).

To tak w uproszczeniu, ale chodzi o to by sygnalizować początkującym ew niedopasowanie mocy max silnika i sterownika.
Ale żeby być konsekwentnym, trzeba by w drugim ruchu dać ostrzeżenie (ryzyko spalenia silnika) lub/i ZMNIEJSZYĆ PRĄD max pod mniejszą moc silnika.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konfigurator ERoweru

Post autor: Umbur »

Yasiu77 pisze:
08 sty 2019, 12:38
Umbur pisze:
08 sty 2019, 11:49
Daj konkretny przykład, bo nie mogę namierzyć problemu.
Gdy ponownie ściągnąłem konfigurator to problem zniknął. Problem się pojawiał gdy bawiłem się zmianą ramy. Wcześniej po ustawieniu ramy "custom" z "rowerowa full" powinno odblokowywać powyżej 45A a mi świecił "zbyt duży prąd sterownika" .Być może to wina openoficca.
Mogło być tak, gdy były zbyt małe tarcze hamulcowe. Wtedy wywala, że moc nie może przekroczyć pewnej wartości, a co za tym idzie jest zbyt duży prąd na sterownik.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konfigurator Ebajkera

Post autor: Umbur »

WojtekErnest pisze:
08 sty 2019, 12:45
Umbur pisze:
05 sty 2019, 18:01
Tak jak tam pisze, zasięg jest liczony dla określonego zużycia:
Zasięg dla 25km/h: dla 12Wh/km
Zasięg dla 50km/h: dla 30Wh/km
Nie dysponuje większą ilością danych, więc zasięg jest orientacyjny.
Jeżeli masz jakiś wzór na wyliczenie zasięgu biorąc pod uwagę różne czynniki to podrzuć, dodam.
Myślałem o takiej modyfikacji algorytmu który zwiększa zasięg gdy moc max silnika jest mniejsza od mocy pakietu/sterownika.

Czyli tak symbolicznie :
mocmaxAKuSterownik = x
mocmaxSilnika = y
Zasięgmax = z

IF y < x THEN
z = z * współczynnik_roznic_mocy
ELSE
z (bez zmian).

To tak w uproszczeniu, ale chodzi o to by sygnalizować początkującym ew niedopasowanie mocy max silnika i sterownika.
Ale żeby być konsekwentnym, trzeba by w drugim ruchu dać ostrzeżenie (ryzyko spalenia silnika) lub/i ZMNIEJSZYĆ PRĄD max pod mniejszą moc silnika.
Tak, tylko dalej jest problem z małą ilością danych. Trzeba byłoby mieć dane "spalania" dla każdego silnika przy określonej mocy i prędkości. Do tego grzanie się każdego z silników w określonym terenie, mocy, prędkości, itp.
Tego typu kalkulatory można znaleźć w sieci i byłyby zbyt skomplikowane dla kogoś, kto nigdy nie miał z tym styczności. Dlatego jest tak prosto jak to tylko możliwe, a wartości orientacyjne.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konfigurator ERoweru

Post autor: Umbur »

Poprawiłem kilka rzeczy, myślę że jest już dobrze. Zaktualizowałem plik i wrzuciłem linka do pierwszego postu. Może się przyda początkującym. ;)
ODPOWIEDZ