E-bike w okolicy 10kpln - fabryczny czy diy?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
pudlll
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2019, 16:12

E-bike w okolicy 10kpln - fabryczny czy diy?

Post autor: pudlll »

Cześć

Przymierzam się do zakupu ebike'a na pełnym zawieszeniu, wytrzymałego, niezawodnego, głównie na leśne ścieżki, czasem na górskie szlaki. Nie musi mieć strasznie dużo mocy czy pobijac rekordów prędkości, bardziej zależałoby mi na dużym zasięgu i niezawodności. Budżet to około 2500euro (mieszkam w Niemczech). No i mam pierwszy dylemat - czy z taką kasą szukać jednak już gotowców - np https://www.fahrrad.de/haibike-sduro-fu ... 61946.html - czy budować coś swojego? Majsterkować lubię, zaplecze i trochę narzędzi mam, jestem z wykształcenia elektronikiem więc "kabelkologia" mi nie straszna.
No i jeśli DIY to od czego zacząć, w jakie rozwiązania iść? Kupować wszystko w częściach czy gotowca bez motoru? Do tego napędy Bafang? Czy może coś z e-biker.pl , nexun.pl czy jeszcze coś innego?
Przepraszam za być może bardzo ogólne pytania. Jest to dla mnie bardzo nowy temat i potrzebuję kogoś kto mnie trochę "ukierunkuje". Potem będę już bardziej konkretnie pytam, obiecuje ;)

Pozdr
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: E-bike w okolicy 10kpln - fabryczny czy diy?

Post autor: Goliath »

A jak ma się niemieckie prawo do ebike-ów powyżej 250W ?? Dowiadywałeś się... ?? Bo podobno coraz bardziej "u Was" trzepią...
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: E-bike w okolicy 10kpln - fabryczny czy diy?

Post autor: scuda »

Jeśli ma być niezawodny i mieć duży zasięg to lepiej zrobić konstrukcje z napędem w kole.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: E-bike w okolicy 10kpln - fabryczny czy diy?

Post autor: WojtekErnest »