Parę pytań na początek.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parę pytań na początek.
Jeżeli masz 8P to 3A jest małym prądem. Staraj się jeśli to możliwe ładować częściej, bo ładowanie będzie trwało krócej a balansowania nawet po zakończeniu ładowania będzie dokładniejsze.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Parę pytań na początek.
Ok, tak zrobię bo właśnie nie wiedziałem czy lepiej ładować częściej czy jeździć jak najdłużej na jednym ładowaniu? A jeśli chodzi o te balansowanie to lepiej jak ładowarka będzie podłączona do baterii, czy lepiej po zakończeniu ładowania od razu odłączyć ładowarkę?WojtekErnest pisze: ↑15 maja 2018, 20:48Jeżeli masz 8P to 3A jest małym prądem. Staraj się jeśli to możliwe ładować częściej, bo ładowanie będzie trwało krócej a balansowania nawet po zakończeniu ładowania będzie dokładniejsze.
Akumulator mam od lutego tego roku i po odłączeniu ładowarki na wyświetlaczu pokazuje mi 54,5V to powinienem balansować taki akumulator czy raczej mogę spokojnie go użytkować? Zrobiłem na nim niecałe 2 tys kilometrów i nie wiem czy nie za bardzo go eksploatuje ale zawsze staram się pedałować i raczej jeżdżę 80% po drogach asfaltowych, choć czasem kusi mnie jazda po leśnych pagórkach Wiem pewnie ktoś pomyśli: dorwał się jak dziecko do zabawki, ale pogoda jest wyjątkowo łaskawa i nie mogę usiedzieć w domu, tak mnie ciągnie na rower
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Parę pytań na początek.
Spokojnie można odłączyć ładowarkę z gniazda jeśli już sama się wyłączy oczywiście i poczekać na pełny balans najzdrowiej dla aku
To że chce Ci się robić więcej km na ebajku wcale mnie nie dziwi Tak trzymaj !!!
To że chce Ci się robić więcej km na ebajku wcale mnie nie dziwi Tak trzymaj !!!
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parę pytań na początek.
Trochę to zależy od ładowarki i współpracy z BMS. Niektóre ładowarki zapalają 'zielone' światło a mimo to jeszcze doładowują np prądem 0,05-0,15A boBatory pisze: ↑16 maja 2018, 23:38A jeśli chodzi o te balansowanie to lepiej jak ładowarka będzie podłączona do baterii, czy lepiej po zakończeniu ładowania od razu odłączyć ładowarkę?
Akumulator mam od lutego tego roku i po odłączeniu ładowarki na wyświetlaczu pokazuje mi 54,5V to powinienem balansować taki akumulator czy raczej mogę spokojnie go użytkować?
ogniwa (niektóre) są niedoładowane. W takim przypadku dobrze jest odczekać kolejne kilkadziesiąt min aby ten proces się rzeczywiście skończył.
Inne wraz z zielonym światłem przerywają ładowanie. Można to sprawdzić włączając między ładowarkę a AKU/BMS watomierz. Wtedy dowiesz się więcej o przebiegu ładowania prąd/napięcie szczególnie w końcowej fazie procesu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Parę pytań na początek.
To jest bardzo ciekawa kwestia Sam zauważyłem że ładowarka po wyłączeniu i zapaleniu zielonej diody na wyjściu napięcie spada z początkowych 67v do np 54v, a miałem w sumie 3 ładowarki do testów i na jednej nawet spadało do 36v co w ogóle wydało mi się trochę dziwne..no ale właśnie - czy zostawianie podpiętej ładowarki ma sens i czy na np li-po turnigy też działa to tak samo jak na li-jonach ?WojtekErnest pisze: ↑17 maja 2018, 10:30Trochę to zależy od ładowarki i współpracy z BMS. Niektóre ładowarki zapalają 'zielone' światło a mimo to jeszcze doładowują np prądem 0,05-0,15A boBatory pisze: ↑16 maja 2018, 23:38A jeśli chodzi o te balansowanie to lepiej jak ładowarka będzie podłączona do baterii, czy lepiej po zakończeniu ładowania od razu odłączyć ładowarkę?
Akumulator mam od lutego tego roku i po odłączeniu ładowarki na wyświetlaczu pokazuje mi 54,5V to powinienem balansować taki akumulator czy raczej mogę spokojnie go użytkować?
ogniwa (niektóre) są niedoładowane. W takim przypadku dobrze jest odczekać kolejne kilkadziesiąt min aby ten proces się rzeczywiście skończył.
Inne wraz z zielonym światłem przerywają ładowanie. Można to sprawdzić włączając między ładowarkę a AKU/BMS watomierz. Wtedy dowiesz się więcej o przebiegu ładowania prąd/napięcie szczególnie w końcowej fazie procesu.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Parę pytań na początek.
U mnie przeprowadziłem taki eksperyment - podłączyłem miernik do gniazdka 230VWojtekErnest pisze: ↑17 maja 2018, 10:30Trochę to zależy od ładowarki i współpracy z BMS. Niektóre ładowarki zapalają 'zielone' światło a mimo to jeszcze doładowują np prądem 0,05-0,15A bo
ogniwa (niektóre) są niedoładowane. W takim przypadku dobrze jest odczekać kolejne kilkadziesiąt min aby ten proces się rzeczywiście skończył.
Inne wraz z zielonym światłem przerywają ładowanie. Można to sprawdzić włączając między ładowarkę a AKU/BMS watomierz. Wtedy dowiesz się więcej o przebiegu ładowania prąd/napięcie szczególnie w końcowej fazie procesu.
i do tego ładowarkę.
Po skończeniu ładowania (zapalenie zielonej lampki i wyłączenie wentylatora w ładowarce) było 0.645 KWh, a godzinę później było już 0.655 KWh.
Tylko że to jest już energia pobierana zarówno przez baterię jak i przez ładowarkę. Natomiast raz miałem ładowanie od zera (od 3.16 do 4.2V) i miernik wykazał 1.084 KWh
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parę pytań na początek.
Pisząc WATOMIERZ miałem na myśli WATOMIERZ prądu stałego wpięty między Ładowarkę a AKU/BMS.
Twoje spostrzeżenie nieco inaczej ale potwierdzają że są pod koniec również skoki pobieranego prądu, bo niektóre ładowarki robią próbkowanie i np co kilka sek w końcowej fazie podnoszą prąd do 150 mA a potem zmniejszają lub schodzi do zera a ładowarka analizuje napięcie Aku i znów załącza małe ładowanie. To częściej wtedy gdy aku nie jest wyrównane, lub pod koniec fazy CV ładowanie było za dużym prądem.
Twoje spostrzeżenie nieco inaczej ale potwierdzają że są pod koniec również skoki pobieranego prądu, bo niektóre ładowarki robią próbkowanie i np co kilka sek w końcowej fazie podnoszą prąd do 150 mA a potem zmniejszają lub schodzi do zera a ładowarka analizuje napięcie Aku i znów załącza małe ładowanie. To częściej wtedy gdy aku nie jest wyrównane, lub pod koniec fazy CV ładowanie było za dużym prądem.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2018, 8:57 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Parę pytań na początek.
Witam,
To może kolejne pytanie w tym uniwersalnym temacie dla początkujących:
Dziwne zachowanie licznika przejechanych kilometrów na wyświetlaczu KT LCD 3.
Silnik przekładniowy 24V 250W, sterownik sinus, koło przednie, PAS.
Kiedy pedałuję licznik na wyświetlaczu pokazuje z jaką prędkością jadę, ale kiedy nie pedałuję, np. jadę z górki na wyświetlaczu pokazuje prędkość 0 km/h. I do tego licznik dystansu też nie liczy przejechanych km w trakcie kiedy nie pedałuję. Dochodzi do tego, że jak jedziemy w dwie osoby razem całą trasę to na koniec dystans pokonanych kilometrów u mnie jest o kilka kilometrów mniejszy, pewnie dlatego, że nie zawsze pedałowałem?
Czy miał ktoś może podobny problem?
To może kolejne pytanie w tym uniwersalnym temacie dla początkujących:
Dziwne zachowanie licznika przejechanych kilometrów na wyświetlaczu KT LCD 3.
Silnik przekładniowy 24V 250W, sterownik sinus, koło przednie, PAS.
Kiedy pedałuję licznik na wyświetlaczu pokazuje z jaką prędkością jadę, ale kiedy nie pedałuję, np. jadę z górki na wyświetlaczu pokazuje prędkość 0 km/h. I do tego licznik dystansu też nie liczy przejechanych km w trakcie kiedy nie pedałuję. Dochodzi do tego, że jak jedziemy w dwie osoby razem całą trasę to na koniec dystans pokonanych kilometrów u mnie jest o kilka kilometrów mniejszy, pewnie dlatego, że nie zawsze pedałowałem?
Czy miał ktoś może podobny problem?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Parę pytań na początek.
Silnik bezprzekładniowy kiedy nie pedałujemy się wysprzęgla i jedzie się wtedy bezoporowo. Niestety wadą takiego rozwiązania jest właśnie brak zliczania odległości z halla bo wirnik silnika się nie kręci.
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Parę pytań na początek.
Tylko, że kolega ma silnik przekładniowy S1000 od Glebora z tego co opisywał a nie silnik bezprzekładniowy.
Mnie też interesuje jak zachowie się silnik bezprzekładniowy jak nie będzie się kręcić korbą czy zliczy wtedy odległość np. zjazd z górki ?
Mnie też interesuje jak zachowie się silnik bezprzekładniowy jak nie będzie się kręcić korbą czy zliczy wtedy odległość np. zjazd z górki ?
-
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Parę pytań na początek.
Tak zrobiłem i rzeczywiście działa, wykorzystałem magnes na szprychy i czujnik, dzięki za podpowiedź. Wreszcie prędkość i dystans się zgadzają.
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Parę pytań na początek.
Pozwolę sobie zadać kolejne pytanie nowicjusza
Czy do silnika przekładniowego 36V 250W na przód, można podłączyć baterię 48V? Oczywiście sterownik też na 48V.
Nie pamiętam gdzie ale kiedyś coś podobnego czytałem, ale nie mam pewności czy dobrze zrozumiałem?
A może już ktoś coś takiego spróbował i działa?
I drugie pytanie:
Jakiś czas temu oglądałem poradnik w którym ktoś mówił iż do silnika z zestawu S1000 można podać smar strzykawką przez jeden z otworów śrub mocujących tarczę hamulcową? To by oszczędziło mi otwierania silnika celem przesmarowanie zębatek w przekładni? Co Wy o tym sądzicie? Ktoś korzystał już może z takiej metody?
Czy do silnika przekładniowego 36V 250W na przód, można podłączyć baterię 48V? Oczywiście sterownik też na 48V.
Nie pamiętam gdzie ale kiedyś coś podobnego czytałem, ale nie mam pewności czy dobrze zrozumiałem?
A może już ktoś coś takiego spróbował i działa?
I drugie pytanie:
Jakiś czas temu oglądałem poradnik w którym ktoś mówił iż do silnika z zestawu S1000 można podać smar strzykawką przez jeden z otworów śrub mocujących tarczę hamulcową? To by oszczędziło mi otwierania silnika celem przesmarowanie zębatek w przekładni? Co Wy o tym sądzicie? Ktoś korzystał już może z takiej metody?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Parę pytań na początek.
Oczywiście, że można ale to sterownik w wersji najsłabszej na 48v bo inaczej spalisz silnik jak będzie za dużo amperków.
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Parę pytań na początek.
Ok rozumiem, a czy sterownik 48V do 15A jest już uznawany za słabszy czy można odrobinę więcej lub raczej mniej?djmarcin56 pisze: ↑28 lip 2018, 9:54Oczywiście, że można ale to sterownik w wersji najsłabszej na 48v bo inaczej spalisz silnik jak będzie za dużo amperków.
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B