Sprawdzanie czujników Halla

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Starwalker
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2018, 18:14

Sprawdzanie czujników Halla

Post autor: Starwalker »

Szukałem, ale nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi: Czy normalnym jest, że podczas sprawdzania halli i zasilania ich napięciem 4,9V mierzone napięcie przeskakuje pomiędzy ok 3,9V a 0,7V? Wiem, że powinno spadać "prawie do 0", ale czy 0,7 to już prawie 0?

Nowo zamontowane halle wykazują właśnie takie zachowanie. Silnik nie reaguje na manetkę, a po próbie włączenie funkcji Walk wyrzuca błąd halli. Dzieje się tak na dwóch sterownikach KT.
Starwalker
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2018, 18:14

Re: Sprawdzanie czujników Halla

Post autor: Starwalker »

Dałeś mi nadzieję, dzięki :) Próbowałem już trochę zamieniać kolejność, ale popróbuję jeszcze.

W między czasie zauważyłem, że podczas delikatnego obrotu koła na chwilkę potrafi też "mrugnąć" napięcie takie jak np 1,2V, 2,5V. Czy tak też może być?
Starwalker
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2018, 18:14

Re: Sprawdzanie czujników Halla

Post autor: Starwalker »

Posprawdzałem, poczytałem i wygląda na to, że mam zamontowane złe Halle. Podczas baardzo powolnego obrotu pojawiają się i czasami zostają na dłużej wartości takie jak np 3,6; 2,8; 1,2V. Porównałem z hallami w innym silniku i tam wartości zmieniają się natychmiast na skrajne<0;4,2>. W dodatku oznaczenie tych zamontowanych to 49E, czyli z tego co znalazłem są to halle liniowe.

Zanim zamówię odpowiednie prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie:

Halle które były w siniku wcześniej i zostały spalone mają oznaczenie 443F, a te dostępne w sklepie Nexun z przeznaczeniem dla silników SS41. Z tego co znalazłem te pierwsze są unipolarne, a te drugie bipolarne. Pytanie: Czy przejmować się tym jakie były, czy po prostu zamówić SS41 czyli bipolarne i będą działać?
ODPOWIEDZ