zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

Cześć
Powiedzmy że waśnie się zarejestrowałem z myślą poszukania porady odnośnie przeróbki na elektryka. Można powiedzieć, że jestem totalnym laikiem, ale też bez przesady. Po obejrzeniu kilku filmików i poczytaniu, głównie bloga i kanału YT Tasa Tasowskiego, generalnie rozumiem większość zagadnień. Ale przechodząc do meritum postanowiłem przerobić rower na elektryka włącznie z samodzielną budową baterii. Na chwilę obecną wybrałem następujące elementy
  • Wyłącznik, jakiś wyświetlacz - tego jeszcze nie szukałem ale to zakładam najmniejszy problem
Jednak największy problem i dylemat mam z ogniwami. Po konsultacji z jednym ze sklepów budujących akumulatory, mam 4 modele ktore rozważam do wykorzystania przy budowie. To na czym mi najbardziej zleży to zasięg min 100 km i żywotność. Z wyliczeń jakie zrobiłem, wychodzi mi że najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie SAMSUNG INR18650-29E w konfiguracji 13s11p, jako stosunek masy, ceny, ilości ogniw i wytrzymałości. Załączam porównanie i wyliczenia jakie zrobiłem

Pytania i wątpliwości jakie mam to:
1. Czy rama jaką mam się nadaje, w szczególności chodzi mi o tylni widelec, czy nie trzeb go będzie jakoś wzmacniać. Na jednym z filmów na YT, prezentujący swój rower wspominał o blokadzie obrotu, co to jest, bo tego akurat nie kumam
2. Części jakie wybrałem, czy są dobrze dobrane i będą do siebie pasowały, generalnie czy to mi nie wybuchnie po połączeniu :D. Co sądzicie o ich jakości
3. Ogniwa z odzysku, czy warto w to iść, bo jak widać cenowo to wychodzi połowa
4. Skrzynka na akumulator. Miejsca to ja mam na skrzynkę która zmieści akumulator 13s21p :). Zastanawiam się czy zlecać budowę na całą dziurę w ramie, czy może tylko taką która zmieści akumulator i sterownik
5. Jakaś zmiana w elementach roweru, np nowe większe tarcze hamulcowe
6. Czy są jakieś inne elementy, które powinienem zamontować, bo inaczej nie będzie mi to wszystko działać
7. Takie pytanie do wyliczeń jakie zrobiłem, jak ktoś by mógł zerknąć na ich poprawność to było by super i z góry wielkie dzięki. Do obliczenia zasięgu, w sklepie od akumulatorów, powiedzieli mi że trzeba przyjąć 15 Wh na km, to dobre założenie? Załączam jeszcze arkusz

Z góry dzięki za wszelkie uwagi i sugestie.
Załączniki
Screen
Screen
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Goliath »

1. Każda rama nadaje się do przeróbki :D Przy mocnych konstrukcjach blokada obrotu osi silnika to podstawa. "Widełki" w tylnim widelcu nie były przewidziane na siły które wytworzy silnik przy starcie lub przy hamowaniu regeneracyjnym. Trzeba dodatkowo zablokować oś silnika by nie przekręciła się podczas eksploatacji.... co może skutkować urwaniem przewodów. Podstawowe blokady osi silnika znajdziesz w nexun-ie.... ale najlepiej samemu dorobić pasującą do kształtu danego widelca.
2. Nie wiem na jakich kołach masz rower... ale wybrałeś silnik z bardzo szybkim nawojem, tj osiąga dużą prędkość obrotową, w związku z czym silnik ten nie jest przeznaczony do montażu w kołach 26" i wyżej. W takiej obręczy silnik osiągać będzie niską sprawność oraz wyższe grzanie się.
Zastanawiałbym się nad silnikiem NC 10x6 /parametry podobne w tej samej cenie/... ale wtedy podniósł bym napięcie pakietu do 16S /podobno najlepsza konfiguracja
3. No jasne że ogniwa z odzysku... ale tylko ze sprawdzonych źródeł i tylko z rozpakietowania ;) Nie kupuj ogniw z rozbiórek akumulatorów laptopowych.
4. Jak możesz.... to rób skrzynkę zajmującą cały trójkąt w ramie. Zmieścisz w niej wszystko... dużo ogniw, sterownik, przetwornice, alarm, nawet i ładowarkę :P
5. Większe tarcze hamulcowe zawsze się przydadzą... dobrze byłoby gdybyś miał aktywne hamowanie regeneracyjne /duża oszczędność okładzin klocków... i przy normalnej jeździe samo hamowanie silnikiem jest "wystarczające" :P
6. Do "gołej jazdy" podstawowe elementy już masz... silnik + sterownik + baterie z BMS. Z czasem przyjdzie przetwornica, watomierz, ładowarka USB, alarm, i inne śmieci :P
7. "powiedzieli mi że trzeba przyjąć 15 Wh na km" Wszystko zależy od stylu jazdy... czy i jak intensywnie będziesz wspomagał jazdę pedałując, z jaką prędkością chcesz przejechać te 100km... :D

Wybierz w pierwszej kolejności silnik... do niego dobierz sterownik /napięcie, prąd/
Do max prądu sterownika dobierz BMS tak by miał zapas na wyjściu /min 1,5x/ a nie na styk 30A.
Na wejściu ładowania 5A to też krucho.... zwłaszcza że planujesz akumulator ponad 30Ah. :?
Jak będziesz wiedział max. prąd sterownika i napięcie to wtedy planuj wielkość akumulatora dobierając max. obciążenia danych ogniw.
Z tego co piszesz... to miejsca na akumulator masz sporo. Taki przykładowy 16S14P na INR18650-29E będzie miał ponad 40Ah - 2400Wh i spokojnie łyknie 45A :D

To tylko moje lekkie spojrzenie... :D
koledzy pewnie zweryfikują moje wypociny :?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Yasiu77 »

matko Goliath..zacząłem coś pisać ale jak zobaczyłam mój tekst i Twój to to szybko skasowałem bo wstyd:) Ja Tomku bym tylko dodał byś jeszcze raz przeczytał blog Tasa bo parę rzeczy w nim mogłeś przeoczyłeś. I może napisz po czym jeździsz, czy góry, lasy czy zwykła płaska droga i gdzie mieszkasz bo może się okazać że ktoś z nas blisko Ciebie mieszka i Ci pomoże , da pojeździć?
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: TomaS »

Na pewno te cienkie opony nie wytrzymają starcia z naszymi drogami przy wyższej prędkości i masie roweru. Zakładam że masz na 32 szprychy to tył wymienisz cały razem z obręczą bo będziesz musiał pod silnik który ma 36 otw. na szprychy, ale przód polecam też wymienić ;)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

Goliath pisze:
24 maja 2018, 0:57
2. Nie wiem na jakich kołach masz rower... ale wybrałeś silnik z bardzo szybkim nawojem, tj osiąga dużą prędkość obrotową, w związku z czym silnik ten nie jest przeznaczony do montażu w kołach 26" i wyżej. W takiej obręczy silnik osiągać będzie niską sprawność oraz wyższe grzanie się.
Zastanawiałbym się nad silnikiem NC 10x6 /parametry podobne w tej samej cenie/... ale wtedy podniósł bym napięcie pakietu do 16S /podobno najlepsza konfiguracja
No właśnie z tym silnikiem, to doczytałem już po poście, że się nie będzie nadawał, bo ten rozmiar koła to dla mnie jakieś rocket sience :) Cały czas sądziłem że mam 26" a jak się okazuje to jest 28" (na oponie mam oznaczenie 40x622 i 700c38C).
A co w sytuacji kiedy mi padnie akumulator w trasie, kolega mi podpowiedział, żeby silnik miał funkcję chyba chodziło o przekładniową, tak żeby magnesy nie blokowały koła przy samodzielnym pedałowaniu. Może takiego szukać ? myślałem jeszcze o modelach NINE CONTINENT

Co do jazdy, to raczej teren płaski, po mieście, ścieżkach rowerowych. Rower wykorzystuję do jazdy do pracy 50Km + 30-50 uzbiera się w weekendy. także tygodniowo 80-100, dlatego też celuję w taki zasięg, aby też bateria dobrze się eksploatowała. Wieć zastanawiam się czy nie wymienić kół na 26", takie podobno są najbardziej optymalne.
Goliath pisze:
24 maja 2018, 0:57
7. "powiedzieli mi że trzeba przyjąć 15 Wh na km" Wszystko zależy od stylu jazdy... czy i jak intensywnie będziesz wspomagał jazdę pedałując, z jaką prędkością chcesz przejechać te 100km... :D
Jeśli chodzi styl jazdy, to rożnie to możne być, generalnie z kręceniem pedałami to ok, ale nie chcę poczuć tej jazdy, szczególnie w drodze do pracy:), myślę że jak nie mam jakiegoś czołowego wiatru to te ok 20, max 25 km/h wyciągam.
Tak się składa że trasa jaką mam do pracy jest w arterii, która powoduje spore wiatry czołowe i o zgrozo, prawie zawsze jest pod wiatr :) Wiec chciałbym się tym nie przejmować, tylko manetka i jazda, na nóżki mogą sobie spokojnie pedałować :)
Yasiu77 pisze:
24 maja 2018, 1:26
matko Goliath..zacząłem coś pisać ale jak zobaczyłam mój tekst i Twój to to szybko skasowałem bo wstyd:) Ja Tomku bym tylko dodał byś jeszcze raz przeczytał blog Tasa bo parę rzeczy w nim mogłeś przeoczyłeś. I może napisz po czym jeździsz, czy góry, lasy czy zwykła płaska droga i gdzie mieszkasz bo może się okazać że ktoś z nas blisko Ciebie mieszka i Ci pomoże , da pojeździć?
Mieszkam w Warszawie i głównie po niej się poruszam, raczej teren płaski, ścieżki rowerowe, ale w wyprawach weekendowych, głownie nad Wisłę w drodze powrotnej jest taki dość jebitny podjazd, a do tego dochodzi jeszcze dzieciak na krzesełku, teraz to jest + 12kg :)
Na bank o wielu rzeczach nie pomyślałem i zapomniałem, nie doczytałem :)
Goliath pisze:
24 maja 2018, 0:57
Na wejściu ładowania 5A to też krucho.... zwłaszcza że planujesz akumulator ponad 30Ah.
Kumam :), rozumie że chodzi Ci że ładowanie to ok 6h, i nie kumam :) skąd wliczyłeś te 5A i jak w takim razie zwiększyć tą wartość ?
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Yasiu77 »

5A przyjmie wybrany przez ciebie bms i większym prądem nie możesz go ładować. Przy dużym aku lepiej szukać bmsa z większym prądem ładowania/rozładowania i ładowarkę z większym amperażem. Jak chcesz jechać tylko 25km/h to byle 250W da rady i wtedy może być przekładniowy czyli nie ma oporów podczas pedałowania. Ale jak chcesz jeździć z 50km/h to już trzeba sporo mocy by pokonać chociażby opór powietrza i musi być bezprzekładniowy. W takie duże koło można by wsadzić silnik wolnoobrotowy i są opory podczas pedałowania ale to wiem w teorii i nie wypowiem się.
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

No już jak mam przerabiać, to takiego pipsztaka, to bym nie chciał wkładać. A jak powiedzmy chciałbym czasami pojechać na samym silniku, raczej myślałem min 1kW.
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Yasiu77 »

Zrób jak doradza Goliath i będzie dobrze. Gdybyś kupił ten silnik MXUS 30H (14X4) do tego koła 28 to by była porażka. Jak zmienisz koło na lepsze do e czyli 26" to silnik NC 10x6 a jak zostanie 28" to lepszy byłby NC 7x9. Te silniki mają 1,5kw ciągłej a 3kw chwilowej mocy. Jak ciągle za mało to mxus 3k o ciągłej 5kw
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

No dobra rozumiem większe koła=większy moment obrotowy więc niech już będzie NC 7x9, tylko teraz jaki sterownik i BMS, czy to co wybrałem na początku będzie ok ? Mam tu pytanie czy sterownik nie będzie się grzał, bo silnik z opisu ma nominalnie ma 1500W i jest w stanie wyciągnąć 3000W a sterownik nominalnie 500 a max 1600 Czy to w ogóle ma jakieś znaczenie, i czy Ampery ze sterownika mają przełożenie na Ampery z silnika, bo coś mi ie wydaje że nie...? . A za chiny nie mogę znaleść takiego sterownika żeby miał nominalnie tak samo.
A może nie ma to znaczenia i czy dobrze rozumiem, że:
1. Informacja o prądzie maksymalnym na sterowniku 45A, oznacza, że jest on w stanie przyjąć max 45A z BMS'a,
2. A skoro BMS będzie miał 30A to poda tylko 30, idąc dalej silnik też przyjmie 30A,
3. Zatem mógłbym wziąć sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A i to by się pokrywało z tym co pisał Goliath
Goliath pisze:
24 maja 2018, 0:57
Do max prądu sterownika dobierz BMS tak by miał zapas na wyjściu /min 1,5x/ a nie na styk 30A.
A może się nie pitolić i wziąć silnik MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) TYŁ , ale mam obawy o konstrukcję czy mi wytrzyma

Ja pitole, za dużo tego wszystkiego :)
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: TomaS »

Mxus w tej ramie odradzam.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Yasiu77 »

Bms poda tyle ile sterownik sobie zażyczy więc trzeba go dać większego niż moc sterownika. Czyli sterownik 45a to bms np 60A . Np ja mam sterownik 45A sinus a bms sobie dałem 100A bo myślałem zmienić kiedyś sterownik na mocniejszy(mam mxus v3) Nie przejmuj się że bms jest na 20s bo wtedy nie wszystkie przewody się wykorzystuje jak chcesz mieć mniej "s" Jednak zaufałbym Goliathowi i dał tak jak pisze 16s a nie 14. Z tym kołem 28 czy 26 to też takie moje luźne domysły bo ja tam się g.. znam.
ja bym zrobił tak jakbym miał koła 26"
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... 6-tyl.html plus pogrubienie przewodów lub silnik RH2806 D
https://nexun.pl/shop/sterowniki/219-kt ... sinus.html można do niego podpiąć lcd i ma większy o 8% moment od blokowego np gt1500
bms wolałbym na ciut więcej amper niż ten https://nexun.pl/shop/bmsy/204-bms-4-16 ... 50a5a.html bo ten element jest szczelnie zapakowany, przyklejony do pakietu i może się grzać ale z drugiej strony mając 45A sterownik też nie będziesz ciągle katował silnika. Musisz sprawdzić, szukać czytać i nie być pewnym że to co piszę to prawda bo tym co się naprawdę znają nie chce się ciągle na to samo odpowiadać. Czyli więcej czytania, szukania i trochę budowania :)
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

Ok, to jeszcze jedno pytanko, a to nie przeszkadza, że Maksymalna moc ciągła: do ~1500W (35A), bo BMS ma 50 a sterownik 45?
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Yasiu77 »

Nie wiem czy Cię rozumiem.. Silnik zawsze ma tyle mocy ile idzie ze sterownika. Dasz sterownik 30A to pójdzie na 30A, dasz 45A to pójdzie na 45A i moc się zwiększy ale będzie się bardziej grzał.
Nie rozumiem dopisku (35A) koło silnika 1500W. Silnik 250W też pójdzie na 3000W alee...króciuteńko :) Czyli moc silnika zależy tylko od mocy sterownika a czy silnik to wytrzyma to już inna historia.
A bms jest takim ustrojstwem między minusem silnika a sterownikiem które musi te wszystkie moce przez niego przechodzące znosić czyli lepiej jak ma zapas.
Moc wyliczamy z prawa Ohma moc równa się napięcie razy natężenie P(W)=U(V) x I(A)
np aku 16s czyli 67,2V x 45A = 3024w i wychodzi ok 3kW
a jak byś dał aku 14s tj. 14 x 4,2V = 58,8v i dalej 58,8V x 45A = 2646W to widać że przy 14S moc silnika spadnie Ci o niecałe 400 wat. Coś jeszcze miałem ale nie pamiętam co...za późno na myślenie :)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Goliath »

No dobra tomekS... zacznijmy wszystko od początku :P może spróbuję opisywać wszystko prostszym językiem :D
tomekS pisze:
24 maja 2018, 21:20
A może się nie pitolić i wziąć silnik MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) TYŁ , ale mam obawy o konstrukcję czy mi wytrzyma
Tak jak już to pisał TomaS... odradzam ten silnik do Twojej ramy :?
Dodatkowo żeby go napędzić potrzebowałbyś mocnego sterownika np. Sabvoton SVMC072100 https://nexun.pl/shop/sterowniki/222-sa ... 72100.html a do tego dużą baterię ogniw ze średniej półki /średnio wydajnych prądowo/ lub średnią baterię z ogniw wysoko prądowych... a to już są koszty :(
To na wstępie...

A teraz podstawowe Twoje założenia... :D
Mieszkasz w Warszawie i głównie po niej się poruszasz, raczej teren płaski, ścieżki rowerowe, czasami wyprawy weekendowe po zróżnicowanym terenie z różnym pochyleniem, a do tego dochodzi jeszcze dzieciak na krzesełku + 12kg :)
Rower wykorzystujesz do jazdy do pracy 50Km + 30-50 uzbiera się w weekendy. Podczas przejazdów masz spore wiatry czołowe i prawie zawsze jest pod wiatr :) wiec żeby się "nie spocić" w drodze do pracy zakładasz jazdę głównie na manetce :D
Nic nie piszesz o max. prędkości więc zakładam że ok. 40km/h będzie dla Ciebie wystarczające ;)
Zależy Ci głównie na zasięgu - min. 100km 8-) Aktualnie rower masz na kołach 28"

Reasumując... potrzebujesz woła pociągowego o mocy min. 1kW z dużym momentem :D ... i tak jak to już wcześniej napisał Yasiu77
Yasiu77 pisze:
24 maja 2018, 16:23
26" to silnik NC 10x6 a jak zostanie 28" to lepszy byłby NC 7x9.
Też polecałbym NC 7x9... czyli NINE CONTINENT RH2809 D (7X9) TYŁ, KASETA https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... aseta.html
Tas coś pisał że nowa dostawa ma mieć grubsze przewody fazowe i wbudowany czujnik temperatury :D
Silnik niby ma:
Maksymalny prąd: do 30A - choć spokojnie wytrzymuje chwilowo 45A pod warunkiem monitorowania temperatury :D
Maksymalna moc ciągła: do 1500W
Maksymalna moc chwilowa: do 3000W
Jako zasilanie silnika proponuję napięcie 16S - 60V... pozwoli to wykorzystać większy potencjał silnika :P
Zmieniając przyszłościowo koło z 28" na 26" przy tym samym silniku i napięciu jego zasilania zmniejszy Ci się max. prędkość ale wzrośnie moment obrotowy.... i na odwrót 8-)
Mając już wstępnie silnik... jego napięcie zasilania /16S- 60V/ oraz znając jego możliwości prądowe /max. 45A/ dobieramy sterownik.
I tu pytanie... jaki ?? Blokowy czy sinus. Jeden i drugi ma wady i zalety.
Na początek polecam obejrzeć filmik Michała /forumowego Glebora gdzie masz pokazaną różnicę w "jakości" pracy blokowca vs. sinusa
[youtube][/youtube]

Na pierwszy ogień leci blokowiec "klasyk" GT1500 https://nexun.pl/shop/sterowniki/215-gt ... v-45a.html
Napięcie pracy: 48-84V (Akumulatory LiPo/LiIon 12-24s, )Maksymalne napięcie pracy 101V
Prąd maksymalny: 45A
Moc nominalna: 1500W
Moc maksymalna: 3000W
Zaleta - możliwość pracy bezczujnikowej - jak padną Ci hale to dalej śmigniesz drogą.
Wada - głośna praca /w porównaniu do sinusa/... najbardziej odczuwalna przy prędkości ok. 25 km/h /wpadanie w rezonans :roll:
Dodatkowo - tempomat, bieg wsteczny, 3 tryby prędkości, hamowanie regeneracyjne, /nie wiem czy nowa wersja ma złącze do CA ;) /

Alternatywa dla GT1500 to sinus KT60SVPRCK https://nexun.pl/shop/sterowniki/219-kt ... sinus.html
Napięcie pracy: 60V (Akumulatory LiPo/LiIon 16-18s), Maksymalne napiecie pracy 79V
Prąd maksymalny: 45A
Moc nominalna: 1500W
Moc maksymalna: 2600W
Zaleta - W porównaniu do klasycznych sterowników blokowych pozwala na płynniejszą jazdę, zmniejsza zużycie energii oraz sprawia, że silnik pracuje ciszej.
Wada - Na sterownikach sinus (oraz wektorowych) silnik rozwija prędkość około 8% mniejszą niż wynika to z danych silnika, w zamian jednak osiąga o 8% wyższy moment obrotowy. Brak pracy bezczujnikowej /padają hale - koniec jazdy :(
Dodatkowo - sterownik po podłączeniu do wyświetlacza KT-LCD3 pozwala na zaprogramowanie go pod konkretną instalację. Umożliwia uruchomienie wspomagania, limitu do 25km/h, ograniczania prądu i wiele innych. Wyświetlacz jest opcjonalny, sterownik działa także bez niego ale dysponuje wtedy podstawową funkcjonalnością.

Wybór sterownika należy do Ciebie... kosztowo wychodzi podobnie :D
No dobra... silnik mamy, sterownik też, przyszła pora na BMS ;)
Znamy parametry zasilania sterownika.
napięcie 16S - 60V oraz max. prąd jaki pociągnie sterownik to granica 45A.
Tak jak pisałem wcześniej... BMS-a nie bierz na styk tylko z zapasem, i nie chodzi mi tylko o max. prąd rozładowania ale także o max. prąd ładowania.
Ten https://nexun.pl/shop/bmsy/205-bms-4-20 ... 50a5a.htmlBMS wydaje mi się trochę przymały do proponowanej prze zemnie konfiguracji... raczej skłaniał bym się do tego https://nexun.pl/shop/bmsy/207-bms-4-20 ... 0a10a.html
Ewentualnie coś z Ali https://pl.aliexpress.com/item/16S-60A- ... autifyAB=0

Na koniec akumulator... i tak jak pisałem wcześniej :
"miejsca na akumulator masz sporo. Taki przykładowy 16S14P na INR18650-29E będzie miał ponad 40Ah - 2400Wh i spokojnie łyknie 45A :D"
Wtedy przy tak pojemnym akumulatorze przyda Ci się mocna ładowarka i odpowiednio wydajne wejście ładowania w BMS :D 5A to zdecydowanie przy kuso :P już nie wspominając o czasie ładowania. :D
Co poniektórzy /nie będę pokazywał palcem/ mają zastosowane w swoich konstrukcjach podwójne gniazda do ładowania.... i pchają energię w akumulator z dwóch zrównoleglonych ładowarek :D

Co do pytania :
"A co w sytuacji kiedy mi padnie akumulator w trasie, kolega mi podpowiedział, żeby silnik miał funkcję chyba chodziło o przekładniową, tak żeby magnesy nie blokowały koła przy samodzielnym pedałowaniu"

Tak... koledze pewnie chodziło a silnik przekładniowy - one nie stawiają oporu przy pracy bez napięciowej.
Z silnikami BLDC - a do nich należy NC 7x9 :D jest tak że faktycznie czuć delikatnie opór od pola magnetycznego pochodzącego od magnesów stałych, ale jest on na tyle delikatny że spokojnie można jeździć bez prądu.
To tak jakbyś jeździł z włączonym dynamem w piaście przedniej... jakiś opór czuć, ale spokojnie ;) jechać się da :D

Swoją drogą... też uczę się wszystkiego jak Ty, dlatego zawsze proszę o weryfikację moich wypocin przez kolegów z większym doświadczeniem :mrgreen: 8-) Zresztą koledzy dobrze piszą... :ugeek:

W razie pytań pisz.

To chyba na tyle... starczy na dziś :D
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: TomaS »

No pięknie. Goliath dał kompendium wiedzy w pigułce. Wszystko masz jak na dłoni :-)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tatar »

Nie przesadzał bym z tym delikatnym oporem/jak dynamo/silnika DD 7x9,chyba ,że na pedałach jedzie Goliath. ;)
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

Goliath pisze:
25 maja 2018, 2:51
No dobra tomekS... zacznijmy wszystko od początku
Wielkie dzięki za wykład, dużo mi się rozjaśniło. Wiem gdzie źle interpretowałem pewne rzeczy (nie powinienem czytać i pisać po 12 w nocy :) ), coś mi się ubzdurało, mimo ze dobrze przeczytałem, i przy budowie baterii brałem pod uwagę Ampery z BSM'a a nie ze sterownika. Biorę ten BMS co ma 100A i wychodzi mi że muszę zrobi akumulator 16s24p :) aby mieć te 50% zalecanego rozładowania i się zastanawiam WTF :)

Jeszcze jedno pytanie, czy dobrze rozumiem, że przy sterowniku sinus KT60SVPRCK, silnik osiągnie max 2600W, mimo że max może 3000W chwilowej?

Sorki że tak dopytuje, ale nie chcę tego złożyć, załączyć i zobaczę tylko dymek, albo przejadę 100 metrów i wsio w piach, bo też zobaczę dymek :D
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Yasiu77 »

:shock: Wow! Ja myślałem że przegiąłem bo wcisnąłem 16s14p i teraz tego nie mogę wyjeździć. Poczytaj jeszcze o ogniwach bo chyba nie doczytałeś i nie jest trudno teraz znaleźć niedrogie, wysokoprądowe ogniwa o ciągłej np 5A czyli zrobisz np pakiet 16s10p to będzie on w stanie obsłużyć do 50A ze sterownika i licząc bardzo delikatnie 10w/km zasięgu będziesz miał z 160km przy 25km/h.

Jak zrobisz z podobnych ogniw 16s24p to obsłuży do 120A. A sam aku będzie ważyć z 25 kilo a zasięg to nie wiem bo większa masa ale może z 350km :shock: odpuść

sterownik 45A
zasilanie 16s max 67,2V
45x67,2=3024 wat w teorii bo w praktyce jak dasz gaz to spadnie ogólne napięcie i będziesz miał przy pełnej baterii ok 2700W

przykładowe ogniwo https://nexun.pl/shop/ogniwa-18650/98-s ... 00mah.html pisze"maksymalny prąd rozładowania w pakiecie (w rowerze elektrycznym): 8A* czyli jeśli dasz 16s6p to będzie to działać z tym sterownikiem bo na jedno p przypada 7,5A. 7,5 x 6 = 45A
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

Yasiu77 pisze:
25 maja 2018, 10:04
Jak zrobisz z podobnych ogniw 16s24p to obsłuży do 120A. A sam aku będzie ważyć z 25 kilo a zasięg to nie wiem bo większa masa ale może z 350km odpuść
Nie, nie chodziło im żeby budować tak duży akumulator, podałem tylko przykład, że źle robiłem obliczenia, biorąc błędne dane, Ampery z BSM'a zamiast ze sterownika
Akumulator to 16s14p albo 16s11p, muszę pomyśleć nad wagą, Ale chyba zrobię to na SAMSUNG INR18650-29E 2900MAH 11p. Wtedy wychodzi mi 4.09A zalecanego rozładowania, a i ilość i waga spada, przy 14p - 17kg silnik = akumulator, a przy 11 14,8kg
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Yasiu77 »

A racja. To były Twoje wcześniejsze błędne przemyślenia. Już dobrze liczysz
Jeśli chodzi o wagę to tak licząc
224 ogniwa x 0.045g =10 kg z bmsem i resztą max 12kg + silnik 6,5kg + sterownik hmm 1.5kg= 20kg robi się masa a to jeszcze nie wszystko:)
Możesz odchudzić do 11p i zyskasz z 2,5kg ale ogniwa będą dostawać bardziej po tyłku a zasięg i żywotność będą mniejsze

14p 3,2A na ogniwo
11p 4,09A na ogniwo

wszystko zależy jak będziesz jeździł i na tym silniku to 45A to tylko chwilowo.
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: djmarcin56 »

Z tym oporem silnika to jest troche gorzej niż tam Goliath pisze, weź pod uwagę, że masz pod wiatr często itd. to tak pewnie jak byś jechał to z 15km.h max bo sam rower będzie też 2 razy cięższy jakieś 30kg a silnik nc 7x9 ma chyba największe opory z tych przytoczonych tu.
Co do aku to czemu nie bierzesz ogniw ncr18650B? to one wychodzą najlepiej tylko napisz cenę używek bo w tabelce masz cenę jak za nowe to samo.
Z nich pakiet 14s10p lub 16s10p i by było ok bo więcej to nie potrzebna totalnie waga.
Wogóle analizując twoje potrzeby to koledzy ci tu wrzucili zestaw odrazu jak na górki jakieś a tobie połowa tej mocy potrzebna i teraz ci powiem czemu...
Zakładając, że te 40km/h to potrzebne max przez większość czasu bo masz ścieżki rowerowe i miasto i tam to najlepiej 25km/h czasem 30km/h bo niema co przeginać i trzeba uważać a w wekendy na trasach możesz sobie odkręcić manetke bardziej a w terenie i tak szybciej nie pojedziesz niż 40km/h jeśli to równa droga gruntowa lub szlaka/żwir a tylko na asfalcie jest okazja na więcej to do tego ci potrzeba mocy odpowiednio około...
- 25km/h to jakieś 250w jak pod wiatr to x2 = 500W
- 30km/h jakieś 350w-400w jak pod wiatr to x2 = 700-800W
- 40km/h to jakieś 500-700w jak pod wiatr to ponad 1000W trochę

Wielkich gór tam raczej nie masz więc można założyć, że jak chcesz sobie poużywać w wekend w terenie to 2000W by ci starczyło i idąc tym tropem po co ci taki wielki sterownik i po co 60v? wystarczy spokojnie 30-35A i 48v jeśli silnik by było coś pokroju 10x6 bo wtedy max prędkość to ponad 50km/h a jak ma być ten 7x9 to podobna prędkość na 16s :) wybór należy do ciebie bo rower masz z tych delikatniejszych a nie jakiś mocny i tam moce powyżej 2kW też moim zdaniem są nie na miejscu i raczej mając te 3kw w rowerze to i tak byś z nich nie korzystał nawet albo bardzo sporadycznie a rower napewno by dłużej posłużył.
Żeby nie było to moc potrzebną do jazdy podałem z swoich obserwacji na silniku 1km/h na 1v, bateria 36v, max speed na pełnej baterii 42-43km/h.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: sambor »

Styl jazdy się zmienia po założeniu prądu. Jeśli nie miałeś wcześniej skutera/motocykla, to za bardzo się nie orientujesz w prędkościach jakie będą Ci służyć.
Z obserwacji widzę, że osoby, które chciały mieć 35km/h szybko przyzwyczajają się i zaczynają myśleć o czymś szybszym. Składałem znajomej rower, chciała 40/h, zrobiłem z zapasem 50/h. Po miesiącu było za mało. Ale nie przesadzajmy.
Zużycie 12Wh/km jest przy prędkości 25km/h. Przy 50km/h jest około 30Wh. Jeśli zrobisz baterię 2000Wh, to zasięg około

160 przy 25/h
110 przy 35/h
95 przy 40/h
70 przy 50/h
(mam to w domu dokładnie policzone, ale zasięgi orientacyjne wystarczą, bo nigdy nie ma idealnych warunków bezwietrznych, a każdy wiatr z wyjątkiem niemal dokładnie w plecy przeszkadza, bo trzeba kontrować, aby nie wypaść z wektora ruchu)

Gdy jeździsz rekreacyjnie wtedy zadowala prędkość 30-35. Gdy dojeżdżasz co dzień do pracy, to założę się, że będziesz jechał na maks. A wtedy bateria znika w oczach.

Jeśli zdecydujesz się na NC10x6, to nie stawia on niemal żadnych oporów podczas pedałowania. O "zabrakło prądu" nagle nie obawiaj się. Wskaźnik napięcia pokazuje ile go masz i wystarczy zwolnić np. do 25km/h by z lekkim dopedałowaniem przejechać na rezerwie jeszcze 20-30km.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Goliath »

Max. prąd sterownika będzie takim "wyznacznikiem' dla budowy baterii... bo silnik /tak jak to już napisał Yasiu77/ wszystko przyjmie, kwestia jak długo :D
Yasiu77 pisze:
25 maja 2018, 1:47
...moc silnika zależy tylko od mocy sterownika a czy silnik to wytrzyma to już inna historia.
Zakładając max. prąd w granicy 45A który będzie sterownik pobierał z akumulatora trzeba policzyć minimalną ilość ogniw połączonych równolegle tworzących jeden blok "S"
Dla przykładu ogniwo:
Panasonic NCR18650A 3100mAh https://nexun.pl/shop/ogniwa-18650/91-p ... 00mah.html
Podany jest maksymalny prąd rozładowania w pakiecie (w rowerze elektrycznym): 4.5A* na 1 ogniwo.
Prosta kalkulacja
max. prąd sterownika / max. prąd 1 ogniwa = minimalna ilość ogniw na i blok "S'
45A / 4,5A = min. 10 ogniw ---> wychodzi minimalny akumulator 16S10P - 60V 31Ah ~ 1800Wh /w sumie 160 ogniw

Kolejne ogniwa
Samsung INR18650-35E 3450mAh https://nexun.pl/shop/ogniwa-18650/102- ... 50mah.html
Podawany jest maksymalny prąd rozładowania w pakiecie (w rowerze elektrycznym): 5.5A* na 1 ogniwo.
45A / 5,5A = min 9 ogniw ---> wychodzi minimalny akumulator 16S9P - 60V 31Ah ~1800Wh /w sumie 144 ogniw

Sony US18650V3 2250mAh https://nexun.pl/shop/ogniwa-18650/224- ... 50mah.html
Podany jest maksymalny prąd rozładowania w pakiecie (w rowerze elektrycznym): 7A* na 1 ogniwo.
45A / 7A = min. 7 ogniw ---> wychodzi minimalny akumulator 16S7P - 60V 15,7Ah ~920Wh /w sumie 112 ogniw

Sony US18650VTC4 2100mAh https://nexun.pl/shop/ogniwa-18650/96-s ... 00mah.html
Podawany jest maksymalny prąd rozładowania w pakiecie (w rowerze elektrycznym): 10A* na 1 ogniwo.
45A / 10A = min. 5 ogniw ---> wychodzi minimalny akumulator 16S5P - 60V 10,5Ah ~620Wh /w sumie 80 ogniw

Zauważ że ja liczyłem minimalną ilość ogniw dla max. prądu sterownika.
Ty chcąc mieć min. 100km zasięgu musisz przy budowie akumulatora brać pod uwagę jeszcze jego pojemność / ilość zmagazynowanej energii w Wh/
Zakładając 15Wh/km... musisz budować akumulator mający min. 1500Wh. dokładając kolejne ogniwa w większej ilości "P"

Co do BMS-a z nexun-a 100A/10A - 100A oznacza max. jego prąd jaki może przez siebie przepuścić w stronę sterownika , 10A - max. prąd ładowania baterii.
djmarcin56 pisze:
25 maja 2018, 11:51
Zakładając, że te 40km/h to potrzebne max przez większość czasu bo masz ścieżki rowerowe i miasto i tam to najlepiej 25km/h czasem 30km/h bo niema co przeginać i trzeba uważać a w wekendy na trasach możesz sobie odkręcić manetke bardziej a w terenie i tak szybciej nie pojedziesz niż 40km/h jeśli to równa droga gruntowa lub szlaka/żwir a tylko na asfalcie jest okazja na więcej to do tego ci potrzeba mocy odpowiednio około...
- 25km/h to jakieś 250w jak pod wiatr to x2 = 500W
- 30km/h jakieś 350w-400w jak pod wiatr to x2 = 700-800W
- 40km/h to jakieś 500-700w jak pod wiatr to ponad 1000W trochę
Tu zgodzę się z djmarcin56-em :D
Przez większość czasu będziesz jeździł wykorzystując 20-40% mocy sterownika... ale są chwile gdzie te 2,5kW się przydaje :D

Swój opis opieram na własnym doświadczeniu.
Do tej pory śmigałem na NC7x9 + GT1500 + 20S na kołach 26" i mojej wadzę ok.120kg 8-)
Dla mnie NC7x9 bez prądu to nie problem :P choć widzę że to kwestia indywidualna ;)
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

djmarcin56 pisze:
25 maja 2018, 11:51
Co do aku to czemu nie bierzesz ogniw ncr18650B? to one wychodzą najlepiej tylko napisz cenę używek bo w tabelce masz cenę jak za nowe to samo.
No to był mój pierwszy wybór, ale póki co to nie znalazłem używek, nie przeglądałem szczegółowo forum, dlatego odpuściłem
djmarcin56 pisze:
25 maja 2018, 11:51
wystarczy spokojnie 30-35A i 48v
Z tego co się naczytałem i nauczyłem, przez te kilka dni :), to z 14s czy 16s będę miał odpowiednio 51.8V i 59.2V, więc jak to się ma do sterownika który sugerujesz, czy to jednak nie ma znaczenia?
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: djmarcin56 »

Sterownik na 48v uciągnie 14s ale jak chcesz 16s to juz 60v :)
Porównaj sobie wagę i wymiary tego sterownika na 30a i tego na 45a oraz wagę baterii bo na jednym i drugim mozesz zaoszczedzić na końcowej wadze roweru, niema co robić mocno na zapas jak i tak tego nie wykorzystasz a na codzień jednak będzie to odczuwalne bo będziesz z tym jeździć.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Goliath »

@tomekS - na czym aktualnie stoisz ?? Jak postępy ??
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

@Goliath, póki co mam specyfikacje dzięki pomocy i poradzie Tasa i znalazłem na forum osobę która mi zrobi pakiet z ogniw za rozsądną cenę :) Narazie czekam na dostawę silników, za robotę i zakupy wezmę się pewnie w lipcu. Z najważniejszych elementów stanęło na
  • MXUS 30H (7X9) TYŁ KASETA, WOLNOBIEŻNY
  • GT 1500W, 48-84V, 45A
  • BMS 4-16S LIPO/LIION - 50A/5A
  • SAMSUNG INR18650-29E 2900MAH - 16s11p
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Goliath »

tomekS pisze:
06 cze 2018, 23:34
Narazie czekam na dostawę silników, za robotę i zakupy wezmę się pewnie w lipcu.
To czekam na Twój projekt w osobnym wątku w dziale "Własne konstrukcje"... trzymam kciuki ;)
Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 23:46 przez Goliath, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Inc0 »

silnik nie zje więcej iz sterownik mu zapoda wiec pomimo że silnik bedzie miał potencjał miec 1,5kW ciagłej ale realnie bedzie miec tyle na ile sterownik mu pozwoli
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

Cześć
Chciałem podpytać o hamulce. Chcę wymienić z 160mm na 203mm. Pytanie czy wystarczy wymiana samych tarczy, czy muszę wymienić wszystko, a może tylko tarcze i zaciski. Jak to najlepiej zrobić, żeby miało sens ?
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Paweł »

Potrzebujesz jeszcze adapter
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: djmarcin56 »

Jak chcesz tylko tarcze zmieniać to wystarczy kupić większe i nowy dłuższy adaper do ramy żeby zacisk zamocować :)
Jak chcesz przód i tył to zobacz czy możesz w widelcu zamocować wogóle większą niż 180mm bo do tego musić być mocny widelec.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Inc0 »

Troszkę ci pokomplikuje potrzebujesz adapter do konkretnej tarczy i konkretnego koła przód lub tył oraz typu montażu przykładowo chcesz zamontowac z przodu tarcze 203mm a z tyłu 180mm z przodu masz na lewej goleni widelca albo montaż typu IS łopatologicznie: czyli dwa otwory skierowane w te samą stronę co os koła lub montaż typu PM czyli otwory są pod kątem 90st do osi koła . Zakładam że nie masz hamulców/zacisków starych z montażem IS tylko nowszej generacji z montażem PM a widelec przedni masz z montażem IS wiec potrzebujesz na przód adapter tarczy hamulcowej 203mm IS/PM front( przód) z tyłu również zakładam że masz w widelcu montaz IS wiec dla tarczy 180mmtylnego hamulca wybierasz adapter tarczy hamulcowej 203mm IS/PM front (przód ) bo adapter do przedniego hamulca pasuje do tylnego z tarcza o rozmiar mniejsza trzeba go tylko zamontować tyłem na przód :)
Ostatnio zmieniony 04 lip 2018, 22:40 przez Inc0, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: tomekS »

djmarcin56 pisze:
04 lip 2018, 22:32
Jak chcesz przód i tył to zobacz czy możesz w widelcu zamocować wogóle większą niż 180mm bo do tego musić być mocny widelec.
Trochę nie rozumiem, masz na myśli czy widelec wytrzyma, czy coś innego ?
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: Inc0 »

nie każdy widelec zdzierży na dłuższą metę siły jakie powstają przy hamowaniu hebli z dużymi tarczami
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam

Post autor: djmarcin56 »

wbij w google widelec jaki masz i zaraz na jakąkolwiek oferte sklepu wejdziesz to masz opis z jaką tarczą maks możesz używać :)
W elektryku tymbardziej masz duże siły hamowania bo większe prędkości i można dużo szybciej widelec zajechać albo urwać wręcz mocowanie jak hamulce będą mocne
ODPOWIEDZ