RIH Omega - konwersja na inny sterownik

Coś się zepsuło, coś trzeba wymienić, coś trzeba wyregulować w fabrycznym rowerze?
ODPOWIEDZ
MAK
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2023, 0:59

RIH Omega - konwersja na inny sterownik

Post autor: MAK »

Cześć,

mam wynalazek pt. RIH Omega, który przestał działać - wyświetlacz się co chwila resetuje, nie wykrywa prędkości, nie wypina baterii. No i oczywiście nie wspomaga.
To dość niszowy sprzęt, więc zamiast próbować go naprawiać pomyślałem o zastąpieniu oryginalnego sterownika czymś uniwersalnym. Potrzebuję podpowiedzi, czy ta zabawa może się udać. Wymagania mam bardzo niewielkie - wystarczy mi możliwość ustawienia 2-3 stopni wspomagania, wspomaganie po ruchu pedałem (od biedy manetka), jakaś kontrola stanu naładowania baterii. Prędkość maksymalną sam ogarnę, mam wystarczająco wiele lat i doświadczenia z jazdą z różnymi prędkościami ;) Pytanie brzmi, czy ogarnie się to prostymi kontrolerami które są do kupienia? Z tego co próbuję rozumieć mój silnik nie ma czujników, zaś czujnik ruchu pedałów wykrywa przesuwanie się zębów tarczy. Szczegóły tej konstrukcji są tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... l#16884958. Ewentualnie, jeśli ktoś z Łodzi i okolic chciałby się podjąć takiej przebudowy, jestem otwarty. m.karbowanczyk@gmail.com.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1343
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: RIH Omega - konwersja na inny sterownik

Post autor: zielony71 »

Sądzę, że da się to ogarnąć bez większych problemów, pytanie tylko czy warto. A odpowiedź zależy od stanu baterii. Bo jeżeli teraz wymienisz sterownik, a za pół roku będziesz jeszcze musiał wymienić baterię, to łączny koszt przekroczy z pewnością wartość tego roweru.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: RIH Omega - konwersja na inny sterownik

Post autor: tas »

Koszt fachowca aby zabrał ten rower na warsztat, przebudował w nim instalacje i zregenerował akumulator może przekroczyć wartość tego roweru całkiem sporo. Tego typu dłubanie to samodzielnie w garażu "po kosztach" ma najwięcej sensu. Wtedy to godziny na necie aby się doszkolić + godziny przy rowerze. Temat trudny ale da się jeśli się chce - możemy dużo pomóc, ale nie wyręczymy :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
MAK
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2023, 0:59

Re: RIH Omega - konwersja na inny sterownik

Post autor: MAK »

Dzięki za odpowiedzi.

Bateria jest do regeneracji - ładuje się prawidłowo, ale ma jakieś 30% pojemności. Ale z tymi 30% i tak wystarcza na jeden dzień więc można ją jeszcze dojeździć. Rower kupiłem tanio, przyszła regeneracja jest wliczona w cenę, rower już odpracował 2 lata praktycznie bez wkładu więc włożenie paruset złotych vs kupienie innego za min. 1500 gdzie i tak bateria nie będzie nowa? Wydaje mi się że rachunek przeważa na korzyść przeróbki.

OK zmierzając do konkretów, Poczytałem w międzyczasie trochę i wydaje się możliwe do zrobienia, z elektryką na poziomie łączenia kabli nie mam problemów. Ale czy jestem w stanie sprawdzić kluczowe elementy tj. silnik (np. czy nie jest zabezpieczony?) oraz PAS mając do dyspozycji zwykły zasilacz DC i miernik?
zielony71
Forumowicz
Posty: 1343
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: RIH Omega - konwersja na inny sterownik

Post autor: zielony71 »

Pokaż jak wygląda wtyczka od silnika.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega - konwersja na inny sterownik

Post autor: tkoko »

MAK pisze:
29 sie 2023, 10:58
..... OK zmierzając do konkretów, Poczytałem w międzyczasie trochę i wydaje się możliwe do zrobienia, z elektryką na poziomie łączenia kabli nie mam problemów. Ale czy jestem w stanie sprawdzić kluczowe elementy tj. silnik (np. czy nie jest zabezpieczony?) oraz PAS mając do dyspozycji zwykły zasilacz DC i miernik?
Jeżeli sterownik jest poza silnikiem, kup sobie tego typu zestaw GT-100, 15 A, 250 wat, zgodny z napięciem baterii;
https://pl.aliexpress.com/item/4000143167855.html
do tego PAS z forum od Darki (lub inny na 5 - 6 magnesów, lub z 12 magnesami z których co drugi usuwasz) 35 - 40 zł. Masz gotowy zestaw z manetką do którego podłączasz silnik, aku, PAS, dajesz "samonaukę" i powinno działać. Co prawda zdarzają się oporne silniki którym zestaw/sterownik nie pasuje, ale myślę że będzie OK.
Jak silnik bez hali działa ze sterownikiem GT masz tutaj;
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=ET3W- ... VrVYO&pv=2
opis do przejazdu masz tutaj;
http://chomikuj.pl/tkoko
Jaka jest różnica w pracy z halami i bez masz tutaj;
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=qwYjT ... zhPI-&pv=2
MAK
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2023, 0:59

Re: RIH Omega - konwersja na inny sterownik - jednak próba ratowania w oryginale.

Post autor: MAK »

Historia potoczyła się tak, że pojawił się na OLX zestaw kontroler + bateria i zaryzykowałem. No i na razie mam takie pół na pół, dowiedziałem się przy demontażu że mój kontroler ma popalone tranzystory, więc niby sukces. Nowy kontroler prawdopodobnie działa bo np. wypina baterię, a ten popalony tego nie robił. Ale nadal nie ma pomiaru prędkości i podejrzewam, że z tego powodu nie wysterowuje silnika. Do pomiaru prędkości na 99% służy kontaktron który mam przy tylnym kole, bo do czego innego mógłby? Kiedy go pobudzam magnesem słychać, że się zwiera, ale pomiaru nie ma. Będę próbował ustalić który kabel jest od niego.

Wtyczki z silnika nie wyjąłem, bo tkwi bardzo mocno i nie chcę ryzykować jej uszkodzeniem, póki nie wyczerpałem innych powodów. Sądząc po wtyczkach w kontrolerze do silnika idą 3 przewody, więc chyba są to 3 fazy zasilania? Są znacząco cieńsze niż te między baterią i sterownikiem, ale i tak najgrubsze między sterownikiem a rowerem.
ODPOWIEDZ