Strona 1 z 1

Felga uciela wentyl

: 04 kwie 2018, 22:26
autor: Ledo
Hejka

Mam zaledwie 3kW (16s@45A) w blokowym fullu na Mxus 45H v3 125Nm.
Wystarczajaco mocny torq, zerwal mi wentyl po około 300km użytkowania mego fulla z dętki do DH.

Czy też wam się to przytrafiło?
Na kapciu jak zakręciłem kołem w powietrzu to opona się ślizga na feldze. Opona była 2.3" z kolcami zabezpieczona w środku drugą oponą przed przebiciem wg filmika Tasa, swoją drogą po 150km z kolców już nic nie zostało, więc temat blachowkrętów to wg mnie lipa na miasto, chyba że są jakieś wkręty utwardzane.

Jak macie to zabezpieczone, z jakich dętek korzystacie?
Bo teraz chce założyć 2,6" i problem może się powtórzyć i nie wiem jaką detkę zamówić?

P.S.
Słyszałem że w żużlu motory mają wentyl z boku opony a nie w feldze, przy starcie motor ma taki moment że felga się kręci a opona "stoi" w miejscu.

Re: Felga uciela wentyl

: 05 kwie 2018, 10:39
autor: Tomek
Może przez te kolce wystąpił efekt jak to opisałeś przy motorach żużlowych. Mogło go rozciąć też przez źle ułożoną dętkę (po założeniu opony i napompowaniu wentyl powinien mieć kąt prosty, jak jest krzywo to dętka źle leży i opona ją "ciągnie" aż rozetnie). Z jakim ciśnieniem jeździłeś? Max zalecane dla opony?
Do krossów też daje się łapę do trzymania opony albo nie daje się dętki tylko napompowane "piłeczki" więc tego problemu nie ma.

Re: Felga uciela wentyl

: 05 kwie 2018, 11:40
autor: tatar
Dla mnie wiosek nasuwa się oczywisty;albo felga albo opona nie trzyma rozmiaru/pod warunkiem,że była odpowiednio napompowana/

Re: Felga uciela wentyl

: 05 kwie 2018, 14:36
autor: Ledo
Miałem 4Bary (max opony 4,5) gdyż nie chciałem aby dętka pracowała na przetarcia - nie udało mi się wcisnąć dętki w dętkę (przed przetarciami o wewnętrzną oponę tak jak Tas zalecał), więc aby dętka jak najmniej ocierała się o oponę wpompowałem prawie na maxa powietrza aby kapeć balonu podczas jazdy nie był duży (mniejsze ruchy tarcia dętki o oponę).

Dodatkowa wewnętrzna opona zmneijszyła średnicę pustki która wypełnia dętka, może to było przyczyną że za ciasno i dętką wypchneła oponę z felgi w momencie jak wjechałem w większą dziurę - kant felgi nie był na wyżebrowanej bieżni opony gdzie są główne siły tarcia trzymające oponę w feldze.
Opone mam 2.35" 57-559 zimowa i 2.6" 58-559 letnia a felgę szerokość 25mm. Więc jak najbardziej mieści się w przedziale:
Obrazek


Opona mi się nie zsuneła z felgi.
Sprawdzalem dętkę przed przebiciami i raczej nie widzę przekucia/nacięcia... niestety bez wentyla nie mam jak napompować i szukać dziury w misce z wodą. Bo też istnieje opcja, że poprostu złapałem kapcia, a wentyl ścieło jak już ciśnienia nie było - jeździłem offroad i dość późno zorientowałem że coś za twardo z tyłu :)

Białe przetarcia na zewnętrznej oponie to wina próby powrotu na kapciu i leżąc dosłownie na kierownicy w celu odciążenia tylniego koła

Re: Felga uciela wentyl

: 05 kwie 2018, 15:36
autor: tatar
Właśnie ten jak piszesz rant opony/stopka/przylegając do felgi jest gwarantem,że opona nie obraca się np.przy hamowaniu,ruszaniu.Za dużo było upchane w oponie stąd przylgnia nie zadziałała.

Re: Felga uciela wentyl

: 05 kwie 2018, 15:40
autor: tatar
Poza tym,główki wkrętów za blisko boków opony i za duża ich ilość, co uniemożliwiło prawidłowe ułożenie się opony

Re: Felga uciela wentyl

: 13 maja 2018, 10:39
autor: ZatrybJam
Cześć, łączę się w bólu.
Właśnie miałem zacząć nowy wątek w podobnym temacie.
Nigdy dotąd nie miałem kłopotów z jeżdżącą po feldze oponą z dętką, dlatego się lekko ździwiłem jak w tylnim kole falcona złąpałem kapcia (felga moto alu 19", opona kostka kenda). Wentyl naderwał się po 500km. Wentyl był niestety przykręcony - wiem mój błąd.
Wstawiłem nową dętkę wzmacnianą, grubszą. Tym razem nie przykręcałem wentyla do felgi. Zrobiłem kilka rundek - ok. 200km, postawiłem rower i po 5 min. zaraz po starcie - flak i wciągnięty do połowy wentyl. Przy czym mogę przysiąc, że po zatrzymaniu się sprawdzałem wentyl i był ok. Jeżdżę w terenie po wertepach, a obydwa flaki zdarzyły się na równej powierzchni przy niedużej prędkości. Przed ostatnią jazdą nawet dopompowałem do 3 barów.
Temat lekko irytujący biorąc pod uwagę miejsca gdzie jeżdżę i konieczność zabierania ze sobą ciężkich narzędzi do walki z oponami moto.
Czy macie jakieś patenty na to - zmiana opony, dołożenie trzymacza opony?

Re: Felga uciela wentyl

: 13 maja 2018, 10:51
autor: xyz2a
Pewnie to głupie ale w ramach braku pomysłów bym spróbował tak jak w samochodach - obsmarowac oponę i na klej.

Re: Felga uciela wentyl

: 13 maja 2018, 11:04
autor: exmotech
Butapren na rant opony i masz około czterech metrów bieżących powierzchni odpornej na siłę scinającą. Powinno pomóc

Re: Felga uciela wentyl

: 13 maja 2018, 13:16
autor: ZatrybJam
xyz2a pisze:
13 maja 2018, 11:04
Pewnie to głupie ale w ramach braku pomysłów bym spróbował tak jak w samochodach - obsmarowac oponę i na klej.
exmotech pisze:
13 maja 2018, 11:04
Butapren na rant opony i masz około czterech metrów bieżących powierzchni odpornej na siłę scinającą. Powinno pomóc
Prosto i na temat. To brzmi przekonywująco - będę testował i dam znać ile wytrzymało.
Dziękuję.