Szybowiec ultralekki "Gekon"
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Szybowiec ultralekki "Gekon"
Szybowiec na bazie konstrukcji "Axel". Rozmawiałem z konstruktorem i dowiedziałem się, że chciałby zrobić z tego konstrukcję dla każdego, w możliwie najniższej cenie i skierowanej do osób, które część rzeczy będzie robić we własnym zakresie. Do tego napęd elektryczny i można startować z kawałka pola. Ogólnie szuka zapaleńców, którzy współtworzyliby konstrukcję i dzielili się własnymi rozwiązaniami. Czyli myślę, że to forum idealnie się wpisuje w tą tematykę.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"
Obejrzałem i wysłuchałem z wielką przyjemnością i naszła mię myśl przewrotna;nie jest już sztuką wznieść się ponad podziały,sztuką jest spojrzeć na nie z góry.I tak zupełnie serio;piękna i jak zwykle bywa,trochę utopijna idea
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"
Znalazłem artykuł z zeszłego roku zamieszczony w "Przeglądzie Lotniczym 7/2018".
W tym miesiącu powinno się wyjaśnić co nieco w tym temacie.
W tym miesiącu powinno się wyjaśnić co nieco w tym temacie.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"
Bardzo fajny projekt . Trzeba Pana Konstruktora zaprosić na nasze forum
A czaicie zrobić drona , co człowieka unosi w górę. Niech by to było parę metrów nad ziemią, już by tyle wystarczyło dla frajdy i speed do przodu
A czaicie zrobić drona , co człowieka unosi w górę. Niech by to było parę metrów nad ziemią, już by tyle wystarczyło dla frajdy i speed do przodu
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"
Ogólnie jak Cię interesuje temat szybowców to jak będziesz kiedyś w Warszawie to daj wcześniej znać, to podjedziemy w kilka miejsc i otworzę Ci kilka drzwi na lotniskach
Ogólnie kilka interesujących rzeczy na temat kontrukcji co wrzuciłeś - takie ode mnie na szybko
Sam Gekon to rozwinięcie innej polskiej konstrukcji szybowca - Axel, a sam Axel był rozwinięciem innej konstrukcji o wdzięcznej nazwie "Żona Red Bulla".
Różnica między Axel a Gekon? Gekon dostał noweskrzydła o profilu eliptycznym ( z klapami) i nowy statecznik poziomy. niektóre elementy zostały zastąpione karbonowymi.
Blachy z oznaczeniem SP-GEKO, to tak naprawdę rejestracja SP-G (od użytkownika - Instytut Lotnictwa) i dopiero EKO jako oznazcenie właściwe. Sam szybowiec Gekon został oblatany w 2016r. Jego twórcą i pilotem doświadczalnym był i jest Dariusz Lewek
Jego oznaczenie boczne UL-70 - to oznaczenie klasyfikacji rozporządzenia w sprawie klasyfikacji statków powietrznych, jako statki o masie własnej poniżej 70kg, jednoosobowe bez napędu, używane wyłącznie w celach sporto-wych lub rekreacyjnych,
cała klasyfikcja do przejrzenia tutaj (strona 2 tabela nr 2)
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 181040.pdf
Ogólnie Gekon nie jest jakimś nowym wynalazkiem. Są już takie konstrukcje na rynku od dawna. Przykładem niech będzie Taurus Electro info poniżej
https://skydream.pl/samoloty/taurus.html
Ogólnie kilka interesujących rzeczy na temat kontrukcji co wrzuciłeś - takie ode mnie na szybko
Sam Gekon to rozwinięcie innej polskiej konstrukcji szybowca - Axel, a sam Axel był rozwinięciem innej konstrukcji o wdzięcznej nazwie "Żona Red Bulla".
Różnica między Axel a Gekon? Gekon dostał noweskrzydła o profilu eliptycznym ( z klapami) i nowy statecznik poziomy. niektóre elementy zostały zastąpione karbonowymi.
Blachy z oznaczeniem SP-GEKO, to tak naprawdę rejestracja SP-G (od użytkownika - Instytut Lotnictwa) i dopiero EKO jako oznazcenie właściwe. Sam szybowiec Gekon został oblatany w 2016r. Jego twórcą i pilotem doświadczalnym był i jest Dariusz Lewek
Jego oznaczenie boczne UL-70 - to oznaczenie klasyfikacji rozporządzenia w sprawie klasyfikacji statków powietrznych, jako statki o masie własnej poniżej 70kg, jednoosobowe bez napędu, używane wyłącznie w celach sporto-wych lub rekreacyjnych,
cała klasyfikcja do przejrzenia tutaj (strona 2 tabela nr 2)
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 181040.pdf
Ogólnie Gekon nie jest jakimś nowym wynalazkiem. Są już takie konstrukcje na rynku od dawna. Przykładem niech będzie Taurus Electro info poniżej
https://skydream.pl/samoloty/taurus.html
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"
Dzięki za propozycję, ale najpierw muszę obejrzeć dokładnie wszystkie maszyny dostępne w Bielsku.
Zgadza się wszystko co napisałeś, ale jest jeszcze UL-115 dla urządzeń latających z napędem, co mnie interesuje najbardziej.
Gdyby udało się do tego zastosować jeszcze napęd FES, to byłoby to coś naprawdę fajnego.
Taurus Elektro to już inna waga. Szybowiec który potrzebuje rejestracji i regularnych przeglądów. Z UL-115 nie ma tego problemu.
Napęd FES.
Zgadza się wszystko co napisałeś, ale jest jeszcze UL-115 dla urządzeń latających z napędem, co mnie interesuje najbardziej.
Gdyby udało się do tego zastosować jeszcze napęd FES, to byłoby to coś naprawdę fajnego.
Taurus Elektro to już inna waga. Szybowiec który potrzebuje rejestracji i regularnych przeglądów. Z UL-115 nie ma tego problemu.
Napęd FES.