Strona 1 z 1

Re: Tesla semi i tesla roadster

: 10 paź 2018, 19:44
autor: WojtekErnest
W jakimś sensie zabezpieczenia (blokujące) przed nieautoryzowanym serwisem są od wielu lat, szczególnie tam gdzie sa ogniwa li-ion. Aku wielu notebooków, niektórych elektronarzędzi, pakietów lub częsci ebajków. Wszedzie gdzie jest oprogramowanie, elementy kryptografii softwarowej lub sprzetowej, są 'jakieś' zabezpieczenia, które często go wręcz unieruchomią..

Re: Tesla semi i tesla roadster

: 13 paź 2018, 0:26
autor: wit
zdaje się, że to szybkie ładowanie które producent/Tesla ma odcinać przy nieautoryzowanym serwisie to odbywa się na ładowarkach Tesli -Superchargerach? Czyli ktoś serwisuje samochód na dziko u konkurencji a tesla nie chce go nadal u siebie ładować ?

jak coś dziki serwis spier to np ładowanie uszkodzi supercharger ? lub spowoduje pożar - Wcale się nie dziwię, że nie chcą dalej ładować na swoim sprzęcie... ryzykować i ponosić odpowiedzialności


Przecież to normalne i powszechne podejście...
Montując prawie dowolne urządzenia -zazwyczaj warunkiem gwarancji są coroczne (półroczne) płatne serwisy -tylko przez firmę montująca lub autoryzowaną przez producenta.
jeśli w czasie gwarancji ktoś nieautoryzowany grzebie w urządzeniach -gwarancję się traci ...

jeśli jakieś usługi -np konserwacja, uaktualnienia są w gratisie po sprzedaży -to jakakolwiek ingerencja nieautoryzowanych firm zazwyczaj powoduje zaprzestanie darmowego wsparcia. Dajesz zarobić na serwisach -producent/serwis daje gratisy. Idziesz do konkurencji -gratisów nie ma.
Grzebanie przez nie wiadomo kogo jest traktowane jak sabotaż/uszkodzenie urządzenia przez osoby/firmy trzecie.

Dlaczego Tesla miałaby postępować inaczej... ?

Re: Tesla semi i tesla roadster

: 22 paź 2018, 13:35
autor: Maran_hand
Miałem na myśli samochód na który gwarancja już się skończyła. A klient nie ma wyboru, serwisujesz u nas albo nie jeździsz.