Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 14:36
Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
Witam
Mam zamontowany napęd centralny TSDZ2 w rikszy podobnej jak na zdjęciu. Mam problem z manetką, która przy przy krótkim przewodzie działa wzorowo. Natomiast z uwagi na to,że jest to riksza i żeby nie było kolizji z przewodem przy skręcaniu, poprowadziłem przewód manetki pod rikszą i tam zrobiłem powrót do manetki.
Nastąpił problem, bo teraz gdy włączę zasilanie od razu napęd się delikatnie uruchamia, nie dotykając manetki.
Przewód manetki ma 4metry i kiedy przewód taki podłaczyłem bez prowadzenia go rikszy tylko na krótko, wszystko było w porządku.
Czy zachodzi jakieś oddziaływanie pola magnetycznego itp. ,że automatycznie się robi obwód?
Mam zamontowany napęd centralny TSDZ2 w rikszy podobnej jak na zdjęciu. Mam problem z manetką, która przy przy krótkim przewodzie działa wzorowo. Natomiast z uwagi na to,że jest to riksza i żeby nie było kolizji z przewodem przy skręcaniu, poprowadziłem przewód manetki pod rikszą i tam zrobiłem powrót do manetki.
Nastąpił problem, bo teraz gdy włączę zasilanie od razu napęd się delikatnie uruchamia, nie dotykając manetki.
Przewód manetki ma 4metry i kiedy przewód taki podłaczyłem bez prowadzenia go rikszy tylko na krótko, wszystko było w porządku.
Czy zachodzi jakieś oddziaływanie pola magnetycznego itp. ,że automatycznie się robi obwód?
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
Weź grubszy przewód, bo zapewne opór tego przewodu sprawia że powstaje dodatkowy dzielnik napięć i na sygnale z manetki masz powyżej 0.7V.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 14:36
Re: Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
Próbowałem też z grubszym przewodem 3x0,5 i też podobnie się dzieje.
Zauważyłem, że kiedy odłączę rower od wozu problem ustępuje.
Na rysunku zaznaczyłem schemat poprowadzenia kabla manetki.
W wozie rikszy są zamontowane dwa akumulatory po 100Ah i zasilacz awaryjny 2000W.
Czy to może mieć jakieś znaczenie apropo oddziaływania na przewód manetki?
Zauważyłem, że kiedy odłączę rower od wozu problem ustępuje.
Na rysunku zaznaczyłem schemat poprowadzenia kabla manetki.
W wozie rikszy są zamontowane dwa akumulatory po 100Ah i zasilacz awaryjny 2000W.
Czy to może mieć jakieś znaczenie apropo oddziaływania na przewód manetki?
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
Zmierz jakie napięcie masz między sygnałowym a masą we wtyczce sterownika. Spróbuj ewentualnie na przewodzie sygnałowym dać 1 - 2 diody może się poprawi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 14:36
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
Napięcie w złączu Manetka/sterownik (z podłączoną manetką) nie powinno przekraczać 0.5 - 0.7 V.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 14:36
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 14:36
Re: Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
Czy zmierzyć napięcie z długim przewodem manetki gdzie robi się obwód? Czy również zmierzyć z krótkim gdzie jest wszystko w porządku?
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Manetka z długim przewodem w napędzie TSDZ2
Zmierz z jednym i drugim zobaczymy czy i jaka jest różnica w napięciu.