PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikowych.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikowych.
Mam bardzo fajną ciekawostkę - PATENT na konserwację mechanicznych, gumowych, plastikowych jak i elektrycznych część w naszych e-bajkach.
Wpadłem na niego przez czysty przypadek i spisuje się znakomicie. Jest coś co idealnie smaruje i konserwuje łańcuch by nie lepił się do niego kurzy i błoto, wyśmienicie czyści i konserwuje golenie amortyzatora jak i damper. Chroni wszystko co plastikowe, gumowe i metalowe. Nawet styki elektryczne zabezpieczy przed śniedzeniem i kurzem. Coś niezwykle UNIWERSALNEGO, taniego i dostępnego dla wszystkich i na bardzo długo starczy. Oddam pomysł gratis na forum za RYSUNEK techniczny ramy FALCON lub ramy SPARKA. Nic się nie wydurniam. Mówię poważnie. Coś, za coś. Ramę se uspawam dla siebie, bo chcę mieć takiego WATOWEGO POTWORKA
Pomożecie? To ja też pomogę. Przysyłajcie rysunki na PW, a ja oddam PATENT.
---edit----
Dobra. Mimo, że nikt mi nie przysłał jeszcze rysunku technicznego ramy FALCON lub SPARK, ja henio - dobry człowiek i tak się dziele z Wami PATENTEM
Na ten preparat wpadłem przez przypadek konserwując opony po sezonie. Zawsze używałem tego preparatu, ale tym razem firma ta zmieniła skład. Wcześniej była to pianka, a teraz dają coś przeźroczystego, co prócz znakomitej konserwacji gumy ( jest przeciw spękaniu opon ) daje taki poślizg że masakra! Posadzki nie bardzo po tym mogłem umyć nawet dobrym detergentem - zeszło dopiero po którymś tam myciu podłogi. Ślisko było jak cholera. To se myślę, a czemu by nie użyć tego do SMAROWANIA. Skoro śliskie, oporne na mycie no i burt się do tego nie lepi – jakby odpychało niczym pronto, no to będzie the Best - sobie myślę. Od razu mówię, że stosowałem mnóstwo innych preparatów zwłaszcza do łańcucha, począwszy od Shimano PTFE, a skończywszy na sławnym Rohloff i dupa z tego! Łańcuch był zawsze uwalony jak cholera. I tylko rypu-skrzypu, rypu-skrzypu. Wnarwiało mnie to strasznie, a i przerzutki gorzej działały na takim łańcuch z piachem. Golenie też psikałem osławionym Deo Brunox, bo zachwalali nawet w serwisie rowerowym, że takie zajebiste, ale przy tym preparacie to się nie umywa. Po prostu o wiele mniej lepi brudu, dłużej się utrzymuje i zdecydowanie daje lepszy poślizg. Bardzo dobry preparat. Duże opakowanie 600ml starcza na hohoho, albo jeszcze dłużej. Łańcuch najlepiej wyszejkować i tym zapsikać i problem z bani. A po kilkuset kilometrach tylko szmatką przetrzeć i znów popsikać. Sprawdzone, wygodne w użyciu. Powodzenia. Znakomity do gum, plastików, stacyjki jak ciężko chodzi, czy też styków by później nie śniedziały. UNIWERSALNY do wszystkiego. Na opakowaniu jest napisane, że pianka, ale to nie jest pianka, wylatuje co innego - przeźroczysty aerozol. Może się pomylili, raczej wątpię. Tak, czy siak bardzo dobre do naszych e-bajków:
Wpadłem na niego przez czysty przypadek i spisuje się znakomicie. Jest coś co idealnie smaruje i konserwuje łańcuch by nie lepił się do niego kurzy i błoto, wyśmienicie czyści i konserwuje golenie amortyzatora jak i damper. Chroni wszystko co plastikowe, gumowe i metalowe. Nawet styki elektryczne zabezpieczy przed śniedzeniem i kurzem. Coś niezwykle UNIWERSALNEGO, taniego i dostępnego dla wszystkich i na bardzo długo starczy. Oddam pomysł gratis na forum za RYSUNEK techniczny ramy FALCON lub ramy SPARKA. Nic się nie wydurniam. Mówię poważnie. Coś, za coś. Ramę se uspawam dla siebie, bo chcę mieć takiego WATOWEGO POTWORKA
Pomożecie? To ja też pomogę. Przysyłajcie rysunki na PW, a ja oddam PATENT.
---edit----
Dobra. Mimo, że nikt mi nie przysłał jeszcze rysunku technicznego ramy FALCON lub SPARK, ja henio - dobry człowiek i tak się dziele z Wami PATENTEM
Na ten preparat wpadłem przez przypadek konserwując opony po sezonie. Zawsze używałem tego preparatu, ale tym razem firma ta zmieniła skład. Wcześniej była to pianka, a teraz dają coś przeźroczystego, co prócz znakomitej konserwacji gumy ( jest przeciw spękaniu opon ) daje taki poślizg że masakra! Posadzki nie bardzo po tym mogłem umyć nawet dobrym detergentem - zeszło dopiero po którymś tam myciu podłogi. Ślisko było jak cholera. To se myślę, a czemu by nie użyć tego do SMAROWANIA. Skoro śliskie, oporne na mycie no i burt się do tego nie lepi – jakby odpychało niczym pronto, no to będzie the Best - sobie myślę. Od razu mówię, że stosowałem mnóstwo innych preparatów zwłaszcza do łańcucha, począwszy od Shimano PTFE, a skończywszy na sławnym Rohloff i dupa z tego! Łańcuch był zawsze uwalony jak cholera. I tylko rypu-skrzypu, rypu-skrzypu. Wnarwiało mnie to strasznie, a i przerzutki gorzej działały na takim łańcuch z piachem. Golenie też psikałem osławionym Deo Brunox, bo zachwalali nawet w serwisie rowerowym, że takie zajebiste, ale przy tym preparacie to się nie umywa. Po prostu o wiele mniej lepi brudu, dłużej się utrzymuje i zdecydowanie daje lepszy poślizg. Bardzo dobry preparat. Duże opakowanie 600ml starcza na hohoho, albo jeszcze dłużej. Łańcuch najlepiej wyszejkować i tym zapsikać i problem z bani. A po kilkuset kilometrach tylko szmatką przetrzeć i znów popsikać. Sprawdzone, wygodne w użyciu. Powodzenia. Znakomity do gum, plastików, stacyjki jak ciężko chodzi, czy też styków by później nie śniedziały. UNIWERSALNY do wszystkiego. Na opakowaniu jest napisane, że pianka, ale to nie jest pianka, wylatuje co innego - przeźroczysty aerozol. Może się pomylili, raczej wątpię. Tak, czy siak bardzo dobre do naszych e-bajków:
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2018, 14:50 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 3 razy.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Nieładnie, nieładnie henio. Wywracasz wcześniej głoszoną przez siebie ideologię Pomijam już ten nieszczęsny rysunek technicznyhenio pisze: ↑20 kwie 2018, 12:57Mam bardzo fajną ciekawostkę - PATENT na konserwację mechanicznych, gumowych, plastikowych jak i elektrycznych część w naszych e-bajkach.
Wpadłem na niego przez czysty przypadek i spisuje się znakomicie. Jest coś co idealnie smaruje i konserwuje łańcuch by nie lepił się do niego kurzy i błoto, wyśmienicie czyści i konserwuje golenie amortyzatora jak i damper. Chroni wszystko co plastikowe, gumowe i metalowe. Nawet styki elektryczne zabezpieczy przed śniedzeniem i kurzem. Coś niezwykle UNIWERSALNEGO, taniego i dostępnego dla wszystkich i na bardzo długo starczy. Oddam pomysł gratis na forum za RYSUNEK techniczny ramy FALCON lub ramy SPARKA. Nic się nie wydurniam. Mówię poważnie. Coś, za coś. Ramę se uspawam dla siebie, bo chcę mieć takiego WATOWEGO POTWORKA
Pomożecie? To ja też pomogę. Przysyłajcie rysunki na PW, a ja oddam PATENT.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Jaką ideologię? Weź mi przypomnij? Ja jak bym miał Falcona i ktoś by taki jak ja usilnie prosił o rysunek techniczny, by se uspawać dla siebie, to już dawno bym mu go dał. Chodzi Ci o taką ideologię? Dzielenia się sobą? No właśnie ją głoszę i nauczam, a PATENT jest miłą zachętą
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Heniu, zasmuce Cie, ten zel durexa na dluzsza mete wyschnie
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Skucha. To nie to. Czyli już podpowiedziałem. Poproszę, chociaż o rysunek samego wahacza od FALCONIKA
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Masz rysunek techniczny tego smarowania?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Henio ale kumasz ze czyjs film, wiersz, zdjecie, urzadzenie elektroniczne i ksztalt ramy to wartosc intelektualna, ktorej wlasciciel moze sobie nie zyczyc aby rozpowszechniac?
Zdaje sie ze we wloszech rekwirowali repliki ferrari na baziw toyot mr2 wlasnie za kradziez "ksztaltow". Ogolnie jest to niestosowne. Ta rama nie jest droga. Zapewniam Cie ze z jezdzeniem za ksztaltkami, srubkami i spawaczem oraz straconym czasem wiele nie oszczedzisz. Na koniec wyjdzie krzywe albo peknie i wyglebisz jak dzik w kartofle.
Zdaje sie ze we wloszech rekwirowali repliki ferrari na baziw toyot mr2 wlasnie za kradziez "ksztaltow". Ogolnie jest to niestosowne. Ta rama nie jest droga. Zapewniam Cie ze z jezdzeniem za ksztaltkami, srubkami i spawaczem oraz straconym czasem wiele nie oszczedzisz. Na koniec wyjdzie krzywe albo peknie i wyglebisz jak dzik w kartofle.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Rysunku technicznego ten preparat nie ma, jeśli już to skład chemiczny
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Passat_EQ,
No zdecydowanie masz rację. Nie wszyscy się potrafią dzielić swoją własnością intelektualną, tylko ją sprzedają, czyli nie robią tego z miłości do ludzi tylko dla pieniędzy - służą Mamonie, a nie LUDZKOŚCI
No zdecydowanie masz rację. Nie wszyscy się potrafią dzielić swoją własnością intelektualną, tylko ją sprzedają, czyli nie robią tego z miłości do ludzi tylko dla pieniędzy - służą Mamonie, a nie LUDZKOŚCI
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Czerpiesz z wiedzy i pomocy forumowiczów całymi garściami a teraz chcesz "coś za coś" No proszę Cie heniohenio pisze: ↑20 kwie 2018, 13:04Jaką ideologię? Weź mi przypomnij? Ja jak bym miał Falcona i ktoś by taki jak ja usilnie prosił o rysunek techniczny, by se uspawać dla siebie, to już dawno bym mu go dał. Chodzi Ci o taką ideologię? Dzielenia się sobą? No właśnie ją głoszę i nauczam, a PATENT jest miłą zachętą
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Spoko TomaS, ja dobry człowiek jestem i tak dam PATENT, bez względu czy ktoś przyśle czy nie rysunek techniczny. To tak dla zabawy bardziej chciałem, by towarzystwo trochę rozruszać, bo tylko jeżdżą zamiast pobyć choć troszkę na forum
PATENT wkleję do pierwszego posta edytując go, by nie trzeba było szukać. Ale to za jakiś czas bo a nóż jakaś dobro duszyczka się ulituje nad heniem i wyśle rys. techniczny ramy FALCON
No dobra, może dzisiaj dam PATENT...
PATENT wkleję do pierwszego posta edytując go, by nie trzeba było szukać. Ale to za jakiś czas bo a nóż jakaś dobro duszyczka się ulituje nad heniem i wyśle rys. techniczny ramy FALCON
No dobra, może dzisiaj dam PATENT...
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Już wyedytowałem pierwszego posta i dałem info o PATENCIE
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
A w ogóle to masz Patent na ten ...patent
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
No a jak
Tylko henio mógł wpaść na taki patent by psikadło do opon użyć do łańcucha
Tylko henio mógł wpaść na taki patent by psikadło do opon użyć do łańcucha
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Henio, odstaw te zioła bo za mocno działają.
Właścicielem rysunków Falcona jest producent Falcona i byłby mało rozsądny gdyby je udostępnił.
Nie wiem ile rama kosztuje ale jeśli poniżej 3tys. to nawet nie masz co patrzeć na rysunki. Zrobisz to taniej, jasne, ale usrasz się w tej robocie na dwa miesiące i wyjdzie krzywo, bo musisz mieć wzornik do budowy ramy. Bez niego pognie się ona jak faworek podczas spawania.
Właścicielem rysunków Falcona jest producent Falcona i byłby mało rozsądny gdyby je udostępnił.
Nie wiem ile rama kosztuje ale jeśli poniżej 3tys. to nawet nie masz co patrzeć na rysunki. Zrobisz to taniej, jasne, ale usrasz się w tej robocie na dwa miesiące i wyjdzie krzywo, bo musisz mieć wzornik do budowy ramy. Bez niego pognie się ona jak faworek podczas spawania.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Patent spoko, moze sensowny. Nie sprawdze tego ale doceniam pomysl.
Co do ramy henio to poprzednik tez glosi ze to troche trudne i moze sie nie udac.
Z drugiej strony jesli nadal jestes podpalony do tego, to po prostu kartka w dlon i naszkicuj swoja rame. Jesli masz ogara ktory to pospawa to narysuj wlasna. Tutaj sprawa jest o tyle przejrzysta ze masz szanse zrobic lepsza niz inne.Kwestia poprawic wady vectora, falcona i bombera. Doczytaj na endles o ich bolaczkach,uwzglednij w proj i rysuj.
Co do ramy henio to poprzednik tez glosi ze to troche trudne i moze sie nie udac.
Z drugiej strony jesli nadal jestes podpalony do tego, to po prostu kartka w dlon i naszkicuj swoja rame. Jesli masz ogara ktory to pospawa to narysuj wlasna. Tutaj sprawa jest o tyle przejrzysta ze masz szanse zrobic lepsza niz inne.Kwestia poprawic wady vectora, falcona i bombera. Doczytaj na endles o ich bolaczkach,uwzglednij w proj i rysuj.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Nie stać mnie nawet na zioło
Zresztą nie jaram, mój mózg i tak pracuje na FAZIE - same PATENTY widzę przed oczami
Dzisiaj miałem sen, że zapierniczałem WATOWYM POTWORKIEM - coś jak jednoślad Batmana
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Henio, wyszukaj sobie w google images coś takiego jak 'frame jig'. Od tego trzeba zacząć i to ma być solidne. Cienka stal nieźle ciągnie przy spawaniu i bez szablonu wyjdzie świder a nie rama. Po drugie jak masz spawacza to upewnij się, że spawa on TIGiem a nie migomatem. Uwierz mi, spawy są lepsze, mocniejsze, nic nie jest nasmarkane, więc nie trzeba ich szlifować i w dodatku same spawy są małe, drobne, mało widoczne. To jest punkt wyjścia.
Dodatkowo upewnij się, że masz jakąś niedrogą firmę, która tnie laserem, plazmą czy wodą i ma giętarkę. Dzięki temu łatwo powstaną odpowiednio przygotowane półprodukty, które tylko trzeba będzie połączyć. Tak wychodzi taniej i lepiej, choć wydaje się to nielogiczne. W dodatku elementy są mocniejsze niż spawane z setek kawałków.
Następnie upewnij się, że tokarz przygotuje precyzyjnie mufę suportu (z gwintem), główkę ramy i tulejkę na wahacz.
Z prostych rzeczy to przyspawanie adaptera do hamulca tarczowego, spawanie wahacza, odpowiednie łożyskowanie itd.
Ja buduję wiele rzeczy od totalnego zera, więc wiem na czym to polega. Pewnie pominąłem połowę dupereli, które są niezbędne. Wątpię aby jeden garażowy majster Ci to zrobił. To musi być osoba totalnie znająca się na rowerach, wiedząca o co w tym chodzi.
Szybciej uzbierasz na dwie ramy falcona niż wyspawasz jedną. Serio...
Dodatkowo upewnij się, że masz jakąś niedrogą firmę, która tnie laserem, plazmą czy wodą i ma giętarkę. Dzięki temu łatwo powstaną odpowiednio przygotowane półprodukty, które tylko trzeba będzie połączyć. Tak wychodzi taniej i lepiej, choć wydaje się to nielogiczne. W dodatku elementy są mocniejsze niż spawane z setek kawałków.
Następnie upewnij się, że tokarz przygotuje precyzyjnie mufę suportu (z gwintem), główkę ramy i tulejkę na wahacz.
Z prostych rzeczy to przyspawanie adaptera do hamulca tarczowego, spawanie wahacza, odpowiednie łożyskowanie itd.
Ja buduję wiele rzeczy od totalnego zera, więc wiem na czym to polega. Pewnie pominąłem połowę dupereli, które są niezbędne. Wątpię aby jeden garażowy majster Ci to zrobił. To musi być osoba totalnie znająca się na rowerach, wiedząca o co w tym chodzi.
Szybciej uzbierasz na dwie ramy falcona niż wyspawasz jedną. Serio...
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Technika spawania TIG - w 100% popieram, tylko jej używałbym do takich celów... a w zasadzie do wszystkich; TIG to jak chirurgia plastyczna w porównaniu do harówki rzeźnika (MMA lub MIG)
Ale wtrącam się by dodać jedną dość ważną rzecz w sprawie "świdrów" - szczególnie spawanie jakichkolwiek tulei z gotowym gwintem do jakichś wsporników (tu: blach "ramy") spowoduje ich częściową deformację, a to jest ISTOTNE.
Dotyczy to szczególnie tulei cienkościennych i z materiału zawierającego "więcej" węgla, takiego który może nieco ulepszać w obszarach sąsiadujących ze spoiną - a zastosowanie takiego materiału jest niewykluczone i celowe w wytrzymałych, a jednocześnie lekkich konstrukcjach. Grubościenne tuleje są mniej na to narażone - ale nie ma sztywnego podziału cienkościenne/grubościenne.
Tu może wystąpić problem, bo po pospawaniu może nie dać się wkręcić to, co powinno być wkręcone "w" lub "na" gwint.
Przeciwdziałaniem może być gwintowanie dopiero po spawaniu (trudno wykonalne bez oprzyrządowania, w warunkach amatorskich i dużej średnicy gwintu), odpowiednie zakonstruowanie spawanego przedmiotu minimalizujące deformacje (np. grubsze ściany tulei, odstępy), pozostawienie nieco większego niż typowy luzu na gwincie i/lub posiadanie gwintownika (narzynki) do "poprawienia" gwintu już po spawaniu, gdyby okazało się że nie można wkręcić detalu.
Nie powinienem wspominać o zupełnie niestandardowych, niekoszernych metodach, jak poprawianie gwintu ostrym trójkątnym pilnikiem (60st.) w wymagających tego miejscach (zewnętrzny) lub skrobanie fikuśnym skrobakiem (wewnętrzny) czy precyzyjne postukiwanie miękkim młotkiem - ale wspomnę, bo i tak się zdarza.
Hmm... raczej nikt nie będzie spawał roweru z kwasówki (choć np. mnie bardzo podobała się widziana gdzieś ażurowa, "rurkowa" konstrukcja e-bike'a ze stali kwasoodpornej i gdybym robił, to chyba właśnie taką - w dodatku spawanie TIG-iem kwasówki uważam za czystą przyjemność), ale właśnie stal KO ma wysoki współczynnik rozszerzalności termicznej i bardzo rzuca przy spawaniu.
Oczywiście, nie chcę straszyć lub mówić że coś jest niewykonalne (bo nie święci garnki lepią i sam lubię robić rzeczy "niemożliwe") - ale zwrócić uwagę na potencjalny problem.
Ale wtrącam się by dodać jedną dość ważną rzecz w sprawie "świdrów" - szczególnie spawanie jakichkolwiek tulei z gotowym gwintem do jakichś wsporników (tu: blach "ramy") spowoduje ich częściową deformację, a to jest ISTOTNE.
Dotyczy to szczególnie tulei cienkościennych i z materiału zawierającego "więcej" węgla, takiego który może nieco ulepszać w obszarach sąsiadujących ze spoiną - a zastosowanie takiego materiału jest niewykluczone i celowe w wytrzymałych, a jednocześnie lekkich konstrukcjach. Grubościenne tuleje są mniej na to narażone - ale nie ma sztywnego podziału cienkościenne/grubościenne.
Tu może wystąpić problem, bo po pospawaniu może nie dać się wkręcić to, co powinno być wkręcone "w" lub "na" gwint.
Przeciwdziałaniem może być gwintowanie dopiero po spawaniu (trudno wykonalne bez oprzyrządowania, w warunkach amatorskich i dużej średnicy gwintu), odpowiednie zakonstruowanie spawanego przedmiotu minimalizujące deformacje (np. grubsze ściany tulei, odstępy), pozostawienie nieco większego niż typowy luzu na gwincie i/lub posiadanie gwintownika (narzynki) do "poprawienia" gwintu już po spawaniu, gdyby okazało się że nie można wkręcić detalu.
Nie powinienem wspominać o zupełnie niestandardowych, niekoszernych metodach, jak poprawianie gwintu ostrym trójkątnym pilnikiem (60st.) w wymagających tego miejscach (zewnętrzny) lub skrobanie fikuśnym skrobakiem (wewnętrzny) czy precyzyjne postukiwanie miękkim młotkiem - ale wspomnę, bo i tak się zdarza.
Hmm... raczej nikt nie będzie spawał roweru z kwasówki (choć np. mnie bardzo podobała się widziana gdzieś ażurowa, "rurkowa" konstrukcja e-bike'a ze stali kwasoodpornej i gdybym robił, to chyba właśnie taką - w dodatku spawanie TIG-iem kwasówki uważam za czystą przyjemność), ale właśnie stal KO ma wysoki współczynnik rozszerzalności termicznej i bardzo rzuca przy spawaniu.
Oczywiście, nie chcę straszyć lub mówić że coś jest niewykonalne (bo nie święci garnki lepią i sam lubię robić rzeczy "niemożliwe") - ale zwrócić uwagę na potencjalny problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Wszystko jest mozliwe. Ja proponuje heniowi zeby zabawe z ebajkiem zaczal od budowy spawarki tig, potem uspawa tokarke, wytoczy gumowy mlotek, na drukarce w markecie wydrukuje rekojesc do srubokreta na bity. Po tym wszystkim.przystapi do spawania ramy. Skoczy po garsc tranzystorow i mikroklocow, nauczy sie na prędce programowania w c++, nastepnie zamowi odpowiednia chemie w sklepie dla domoroslego chemika zeby zapuszkowac w blaszce po rybach ogniwo Litowo-szprotkowe. Najprostsze bedzie juz walcowanie sprych i gwintowanie na wspomnianej tokarce.
aa, do sprych pasowaloby maly piec hutniczy wymurowac.
Co jeszcze Heniu planujesz zbudowac od podstaw?
aa, do sprych pasowaloby maly piec hutniczy wymurowac.
Co jeszcze Heniu planujesz zbudowac od podstaw?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Planuję jeszcze zbudować od podstaw koło i schody, tylko nie mam rysunku technicznego
Spoko. Macie racje, w tym trzeba lata siedzieć by coś pożądanego uspwać. Gościu co by mi to ewentualnie robił lub pomógł zrobić to pasjonat - spawacz, artysta. Ma zakład "Kowalstwo artystyczne" i robi naprawdę piękne rzeczy. Ma też np. motocykl trójkołowy ze stali nierdzewnej. Mówił mi właśnie, że podstawą jest przyrząd spawalniczy. Bez problemu mógłbym u niego odbyć praktykę i się nauczyć. Zobaczymy co czas pokarze. Póki co gościu najlepszą kasę trzepie na... balustradach.
Spoko. Macie racje, w tym trzeba lata siedzieć by coś pożądanego uspwać. Gościu co by mi to ewentualnie robił lub pomógł zrobić to pasjonat - spawacz, artysta. Ma zakład "Kowalstwo artystyczne" i robi naprawdę piękne rzeczy. Ma też np. motocykl trójkołowy ze stali nierdzewnej. Mówił mi właśnie, że podstawą jest przyrząd spawalniczy. Bez problemu mógłbym u niego odbyć praktykę i się nauczyć. Zobaczymy co czas pokarze. Póki co gościu najlepszą kasę trzepie na... balustradach.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow
Heniu koniecznie musisz wpaść na zlot do Żyrardowa. Tam będziesz miał Falconóów do wyboru "co miara". Tam zrobisz to co robią wszyscy na tym świecie. Wystarczy że zrobisz dwa zdjęcia. Jedno z boku (najlepiej teleobiektywem by mieć jak najmniejsze zniekształcenia wymiaru) i jedno z góry (podobnie jak z boku, najlepiej z drona, może Tas udostępni ). Tak zrobione zdjęcia wstawiasz do pierwszego lepszego programu graficznego (nie musi być CAD). Znając średnicę koła/felgi, skalujesz tak by mieć 1cm = 1 mm na rysunku, i obrysowywujesz ramę. Dalej wydruk, suwmiarka, i masz gotowy "schemat" powodzenia i do dzieła
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa