Silnik Ananda M109 SD
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Na razie nic z silnikami nie robiłem bo wnuki "wystraszyły" się elektryków, niemniej jednak nie ominie Cię skorzystanie z kalkulatorów szprych bo niestety każda felga ma "swoją" średnicę która wpływa na długość szprych. Sam najczęściej korzystam z;
https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych
ale dla "pewności" możesz porównać wyniki z innych kalkulatorów.
https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych
ale dla "pewności" możesz porównać wyniki z innych kalkulatorów.
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Liczyłem na gotowca właściciel silnika niech sobie liczy , robiłem to kilka razy zawsze niepewność czy będzie dobrze , ja najwyżej mogę sprawdzić czy wyszło tak samo , nie wiem jaki sterownik zamontować mam 250w lub 350w , zniesie ten silnik 350w .
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Na PAS'ie, bez manetki, stromych długich podjazdów, grząskiego terenu, piasku pewnie 350 wat nie będzie problemem. Jeżeli eksploatacja będzie "agresywna" zostałbym przy 250 watach.
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Witam , mam problem zamontowałem silnik zapleciony w obręcz 26 do rowerka , sterownik dostał GREENTIME 36v 350w , podłączone same fazy bez halli , podczas ruszania jakieś piszczenie silnika jak by sprzęgło się ślizgało i nie chce jechać dopiero jak pedałami się rozpędzę to silnik zaczyna normalnie pracować , dopóki jadę w miarę szybko jest ok. ale gdy zwolnię za mocno to już nie ciągnie jakiś poślizg w środku , co to może być myślałem ze te silniki maja aby sprzęgło jednokierunkowe .
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Nawet nie pamiętam sam silnik bez koła próbowałem dawno , podłącze halle i zrobię samonaukę .
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Zapewne ten sam problem co tutaj, czyli "bezczujnikowa" praca sterownika GT.wichur pisze: ↑28 paź 2022, 18:23Witam , mam problem zamontowałem silnik zapleciony w obręcz 26 do rowerka , sterownik dostał GREENTIME 36v 350w , podłączone same fazy bez halli , podczas ruszania jakieś piszczenie silnika jak by sprzęgło się ślizgało i nie chce jechać dopiero jak pedałami się rozpędzę to silnik zaczyna normalnie pracować , dopóki jadę w miarę szybko jest ok. ale gdy zwolnię za mocno to już nie ciągnie jakiś poślizg w środku , co to może być myślałem ze te silniki maja aby sprzęgło jednokierunkowe .
viewtopic.php?p=109157#p109157
Ten sterownik umożliwia co prawda kręcenie silnikiem bez hali, lecz silnik pod obciążeniem traci synchronizację, i nie jedzie. Nie jest to sterownik "sensorless/bez hali"
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Podłączyłem halle i jakieś różnicy nie widzę gdy przy ruszaniu pedałujemy i delikatnie dajemy gazu to ruszy i po przekroczeniu 10km można dawać cały gaz , ale przy ruszaniu i podaniu ostrzej gazu silnik piszczy i nie ciągnie efekt jak by sprzęgło się ślizgało . Na tych sterownikach wszystkie dotychczas silniki chodziły bez zarzutu było ich kilkanaście .
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Ma ktoś ten silnik zamontowany w rowerku , potrzebuje dowiedzieć się z jakim sterownikiem działa .
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Zadziała, przynajmniej u mnie na KT 36/48 SVPR-ffF11L 15 A, po CIĘŻKIM boju silnik działa w miarę OK.
połączenia hale;
sterownik >> silnik
żółty >> zielony
zielony >> żółty
niebieski >> niebieski
połączenia faz;
sterownik >> silnik
żółty >> niebieski
zielony >> zielony
niebieski >> żółty
Ustawienia w wyświetlaczu KT-LCD4;
P1 - 72
P2 - 0
P3 - 0
P4 - 0
P5 - 12 (36V)
C1 - 2
C2 - 3 (dobór tej wartości jest krytyczny dla prawidłowego działania silnika, dotyczy wszystkich silników).
C3 - 5
C4 - 0
C5 - 10
C6 - 3
C7 - 0
C8 - 0
C9 - 0
C10 - ---
C11 - 0
C12 - 3
C13 - 0
C14 - 2
Mały komentarz do przebojów ze sterownikiem KT.
Uruchomienie silnika ze sterownikiem KT w porównaniu do sterowników typu "GT", to jest TOTALNA PORAŻKA. Kilka dni "rzeźbiłem" sterownik by zmusić go do uruchomienia silnika. Najgorsze jest to że stojący silnik może pobierać przy próbach uruchomienia (żonglerki fazami i halami) nawet maksymalny prąd sterownika (u mnie 15 A). Na silniku hoverboarda zachowanie było takie samo.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Wrzuciłem na chomika film z porównania KT i GT z Anandą (w tym samonauka w GT).
http://chomikuj.pl/tkoko
http://chomikuj.pl/tkoko
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Tkoko sprawdzałeś ten silnik w rowerku , bez obciążenia mi działa dobrze , w rowerze pod obciążeniem chyba gubi synchronizacje , sprawdzałem dwa silniki dwa sterowniki jeden 350w drugi 250w te same objawy .
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
W rowerze nie sprawdzałem, ale na "swojej hamowni" sprawdzałem.
Na chomiku; http://chomikuj.pl/tkoko
masz filmik porównawczy KT i GT-100 250 wat z obciążeniem ~8 A (300 wat), max przy stojącym silniku nawet 10 A (400 wat), bo tylko takie obciążenie moje "hamulce szczękowe" z palców, są w stanie wygenerować na chwilę. U mnie GT-100, 250 wat nawet bez hali nie ma problemów z silnikiem Ananda, podobnie jak inne "GT", S6-61, XLD 866C-6.
Trudno mi stwierdzić dlaczego Twój/e sterownik/i GT nie działają z Anandą, u mnie różne GT działają dotychczas z każdym silnikiem, ale miałem przypadek (użytkownika forum), że GT przy jeździe bez hali miał podobny problem z silnikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Małe porównanie osiągów Anandy z różnymi sterownikami na tych samych ustawieniach wyświetlacza.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GT-100 z halami / luz,--------------1A / 39W / 88% RPM------------obciążenie; 15A / 430W / 41% RPM------------PAS; 88%
GT-100 bez hali / luz,--------------1.1A / 43W / 81% RPM----------obciążenie; 15A / 430W / 45% RPM
Spadek napięcia wyłącza BMS/baterię "2P" w obu przypadkach
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
866C-6 z halami / luz,--------------0.8 / 32W / 86% RPM------------obciążenie; 13A / 420W / 35% RPM-----------PAS; 65%
866C-6 bez hali / luz,--------------0.8A / 30W / 85% RPM----------obciążenie; 13A / 420W / 45% RPM
"mocniejszy" pod obciążeniem niż GT-100 mimo mniejszego prądu/mocy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S6-61 z halami / luz,---------------1A / 39W / 99% RPM-------------obciążenie; 13A / 410W / 64% RPM-----------PAS; 80%
S6-61 bez hali / luz,----------------0.7A / 29W / 85% RPM----------obciążenie; 13A / 440W / 51% RPM
"najsłabszy" przy halach, "najmocniejszy" bez hali
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KT 14A z halami / luz,-------------0.75A / 30W / ~85% RPM--------obciążenie; 15.5A / 500W / ~60% RPM
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Najszybszym jest sterownik S6-61 z halami - 100% RPM, lecz równocześnie jest najbardziej wrażliwy na obciążenie (najsłabszy).
Sterowniki 866C-6 i KT są porównywalne jeżeli chodzi o prąd i RPM na luzie (0.75A / 30W / 85% RPM)
GT-100 jest najbardziej "uniwersalny", prędkość 88% RPM, prąd 1A, 0.4W na luzie.
Wszystkie sterowniki z silnikiem mają w użytkowaniu zbliżoną "głośność". Po lewej stronie z halami, po prawej bez hali.
Na chomiku http://chomikuj.pl/tkoko wideo z pomiarów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GT-100 z halami / luz,--------------1A / 39W / 88% RPM------------obciążenie; 15A / 430W / 41% RPM------------PAS; 88%
GT-100 bez hali / luz,--------------1.1A / 43W / 81% RPM----------obciążenie; 15A / 430W / 45% RPM
Spadek napięcia wyłącza BMS/baterię "2P" w obu przypadkach
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
866C-6 z halami / luz,--------------0.8 / 32W / 86% RPM------------obciążenie; 13A / 420W / 35% RPM-----------PAS; 65%
866C-6 bez hali / luz,--------------0.8A / 30W / 85% RPM----------obciążenie; 13A / 420W / 45% RPM
"mocniejszy" pod obciążeniem niż GT-100 mimo mniejszego prądu/mocy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S6-61 z halami / luz,---------------1A / 39W / 99% RPM-------------obciążenie; 13A / 410W / 64% RPM-----------PAS; 80%
S6-61 bez hali / luz,----------------0.7A / 29W / 85% RPM----------obciążenie; 13A / 440W / 51% RPM
"najsłabszy" przy halach, "najmocniejszy" bez hali
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KT 14A z halami / luz,-------------0.75A / 30W / ~85% RPM--------obciążenie; 15.5A / 500W / ~60% RPM
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Najszybszym jest sterownik S6-61 z halami - 100% RPM, lecz równocześnie jest najbardziej wrażliwy na obciążenie (najsłabszy).
Sterowniki 866C-6 i KT są porównywalne jeżeli chodzi o prąd i RPM na luzie (0.75A / 30W / 85% RPM)
GT-100 jest najbardziej "uniwersalny", prędkość 88% RPM, prąd 1A, 0.4W na luzie.
Wszystkie sterowniki z silnikiem mają w użytkowaniu zbliżoną "głośność". Po lewej stronie z halami, po prawej bez hali.
Na chomiku http://chomikuj.pl/tkoko wideo z pomiarów.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
Fajne pomiary. Jednego nie rozumiem. Jak należy rozumieć te procenty RPM?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Bardzo prosto.
"Najlepszy/najszybszy" sterownik (S6-61) który zarówno na silniku Ananda jak i hoverboarda osiągnął najwyższe RPM silnika, to jest 100% RPM. Ponieważ zmieniany jest tylko sterownik, a pomiar prędkości wyświetlany przez wyświetlacz, brany jest z hali silnika, więc wskazania wyświetlacza są proporcjonalne do RPM silnika/sterownika.
Co do RPM dla PAS, to jest to RPM dla ~100 RPM korby i tarczy z czterema magnesami. Im mniejsze RPM dla tarczy z czterema magnesami, tym łatwiejszy dobór "poziomu wspomagania" przez ilość magnesów w tarczy
"Najlepszy/najszybszy" sterownik (S6-61) który zarówno na silniku Ananda jak i hoverboarda osiągnął najwyższe RPM silnika, to jest 100% RPM. Ponieważ zmieniany jest tylko sterownik, a pomiar prędkości wyświetlany przez wyświetlacz, brany jest z hali silnika, więc wskazania wyświetlacza są proporcjonalne do RPM silnika/sterownika.
Co do RPM dla PAS, to jest to RPM dla ~100 RPM korby i tarczy z czterema magnesami. Im mniejsze RPM dla tarczy z czterema magnesami, tym łatwiejszy dobór "poziomu wspomagania" przez ilość magnesów w tarczy
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
A czym robiłeś pomiary hałasu? Napisałeś, że podobna głośność na wszystkich sterownikach, a z wykresów wychodzi nawet 5db różnicy, czyli dwukrotny wzrost głośności.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
1. to jest dźwięk z filmu/testu sterowników i jest analizowany w programie "Audacity".
2. dźwięk jest nagrany kamerą, a więc z automatyką nagrywania (co widać wyraźnie przy obrotach "na luzie"), więc nie da się dokładnie zmierzyć głośności.
3. silnik ma różną prędkość "na luzie" z danym sterownikiem, a więc i różną głośność maksymalną.
4. nie da się w tych warunkach "jednoznacznie" porównać wyników/głośności, niemniej jednak dla prędkości "na luzie" jest to około -55dB, a dla maksymalnego oporu to około -30dB (w uproszczeniu). 5 dB różnicy między sterownikami (przy 15dB) w realu jest/będzie niezauważalny/nieistotny.
5. dźwięk silnika/sterowników w realu jest znacznie cichszy.
6. jutro nagram Ci głośność silnika z dalszej odległości (z dźwiękami tła) kamerką internetową to łatwiej będzie porównać głośność silnika bez wzmocnienia dźwięku.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Poniżej MP3 z głośnością "cichego" sinusa KT, w porównaniu do "głośnego" blokowego S6-61. Jako "punkt odniesienia głośności" nagrany jest wentylator "farelki". Silnik nagrywany z odległości 30 cm, farelka z 70 cm.
Przy porównywalnych prędkościach/obciążeniu, głośność zestawu sterownik/silnik przekładniowy obu rodzajów sterowników jest zbliżona (KT max, S6-61 85%), a głównym źródłem głośności jest silnik (jego obroty) a nie rodzaj sterownika. Przy cenie zestawu "KT" 3 -5 razy większej od "GT", "zyski" z cichszej pracy KT, są moim zdaniem, problematyczne.
Przy porównywalnych prędkościach/obciążeniu, głośność zestawu sterownik/silnik przekładniowy obu rodzajów sterowników jest zbliżona (KT max, S6-61 85%), a głównym źródłem głośności jest silnik (jego obroty) a nie rodzaj sterownika. Przy cenie zestawu "KT" 3 -5 razy większej od "GT", "zyski" z cichszej pracy KT, są moim zdaniem, problematyczne.
- Załączniki
-
- KT vs S6.zip
- (465.92 KiB) Pobrany 108 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Małe podsumowanie prymitywnych "badań" sterowników.
1. prędkość maksymalna "na luzie" przy napięciu 40.3V i średnicy koła 26" (2030)
KT = 30 km/godz
866C-6 = 32 km/godz
GT-100 = 32.3 km/godz
S6-61 = 35.8 km/godz
2. prąd/moc startu "na luzie" od zera do maksymalnej prędkości.
KT = start 1.5 A / 60 W spada do 1 A / ~40 W
866C-6 = średnio 0.75 A / 31 W (0.74 - 0.76 A)
GT-100 = średnio 0.82 A /34 W (0.79 do 0.85 A)
S6-61 = start 1.66 A / 68 W spada do 0.90 A / ~35 W
3. maksymalny prąd/moc obciążenia przy 30 V
KT = 15.5 A 470 W
866C-6 = 13.5 A / 420 W (sterownik nominalnie 13 A)
GT-100 = 16.3 / 490 W
S6-61 = 16.5 A / 520 W
4. cena
KT = min 400 zł (nexun)
typ 866 = ~100 zł (allegro z Chin)
GT-100 = ~140 zł (cz/b lub kolorowy wyświetlacz ali)
S6-61 = 185 zł z wysyłką (S6-65, wyświetlacz kolor LH-100 ali)
Żaden sterownik typu GT nie miał problemów z uruchomieniem silnika Ananda.
Przy KT trzeba "eksperymentować". Jest możliwe że inny KT zachowa się inaczej niż mój.
Jeszcze jedna uwaga przy zakupie sterowników typu "GT", a szczególnie wyświetlaczy do nich. Część wyświetlaczy/sterowników jest dedykowanych do hulajnóg, i wówczas nie mają ustawień dla PAS. Taki wyświetlacz/sterownik będzie działał z manetką, lecz z PAS mogą być problemy (brak stopni wspomagania), lub wręcz brak możliwości używania PAS.
1. prędkość maksymalna "na luzie" przy napięciu 40.3V i średnicy koła 26" (2030)
KT = 30 km/godz
866C-6 = 32 km/godz
GT-100 = 32.3 km/godz
S6-61 = 35.8 km/godz
2. prąd/moc startu "na luzie" od zera do maksymalnej prędkości.
KT = start 1.5 A / 60 W spada do 1 A / ~40 W
866C-6 = średnio 0.75 A / 31 W (0.74 - 0.76 A)
GT-100 = średnio 0.82 A /34 W (0.79 do 0.85 A)
S6-61 = start 1.66 A / 68 W spada do 0.90 A / ~35 W
3. maksymalny prąd/moc obciążenia przy 30 V
KT = 15.5 A 470 W
866C-6 = 13.5 A / 420 W (sterownik nominalnie 13 A)
GT-100 = 16.3 / 490 W
S6-61 = 16.5 A / 520 W
4. cena
KT = min 400 zł (nexun)
typ 866 = ~100 zł (allegro z Chin)
GT-100 = ~140 zł (cz/b lub kolorowy wyświetlacz ali)
S6-61 = 185 zł z wysyłką (S6-65, wyświetlacz kolor LH-100 ali)
Żaden sterownik typu GT nie miał problemów z uruchomieniem silnika Ananda.
Przy KT trzeba "eksperymentować". Jest możliwe że inny KT zachowa się inaczej niż mój.
Jeszcze jedna uwaga przy zakupie sterowników typu "GT", a szczególnie wyświetlaczy do nich. Część wyświetlaczy/sterowników jest dedykowanych do hulajnóg, i wówczas nie mają ustawień dla PAS. Taki wyświetlacz/sterownik będzie działał z manetką, lecz z PAS mogą być problemy (brak stopni wspomagania), lub wręcz brak możliwości używania PAS.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Silnik Ananda M109 SD
KT za 400 to ty chciałeś kupować 45A w nexun? Taki maly to u nich 320zł a w chinach 14A 160zł, trochę cię poniosło A za 180 masz dual mode 22A który działa z każdym silnikiem, z hallami czy bez nich. Kiedyś robiłem pomiary róznymi sterownikami KT z jednym silnikiem, w powietrzu wychodziły różne prędkośći max, w rowerze były identyczne na drodze +-2%. Więc testy na stole mają sens średni, ale fajnie że masz co robić
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Minimalne ceny wszystkich zestawów SĄ Z WYŚWIETLACZEM.
W Nexun najtańszy KT sinus 17A + wyświetlacz
https://nexun.pl/pl/products/sterownik- ... o-943.html
https://nexun.pl/pl/products/wyswietlac ... o-803.html
odejmijmy od tego wiązkę przewodów by było taniej.
https://nexun.pl/pl/products/wiazka-prz ... t-959.html
ile nam wychodzi?
Chętnie zobaczę KT sinus z dowolnym wyświetlaczem za 160 zł. Najtańsze dpowiedniki "GT" z wyświetlaczem masz do wyboru tutaj, co ciekawe taniej niż w Chinach.
https://allegro.pl/kategoria/czesci-cze ... ce_from=75
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Silnik Ananda M109 SD
Jak z lcd to ok. Ale te najtańsze które pokazałeś to jest straszne g, to tak nieharmonijnie wspomaga, ma takie opóźnienie na pas przy rozpoczęciu oraz zakończeniu pedałowania oraz mają często problemy z PAS które mają więcej niż 5 magnesów że szkoda gadać. Dokładnie na takim zestawie jeździłem na anandzie. Dla masochistów i miłośników manetki jak znalazł. Jednak lepiej dołożyć i dać te 250-270 za kt 22A z lcd. 14A można by pewnie za 220-230 dorwać. Dla mnie na drodze porównanie tych sterowników wypada bardzo niekorzystnie dla tzw GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
To porównajmy PAS w takim "gównie" z PAS KT, tradycyjnie prymitywne "badania" do obejrzenia na;Kajman pisze: ↑22 gru 2022, 10:07Jak z lcd to ok. Ale te najtańsze które pokazałeś to jest straszne g, to tak nieharmonijnie wspomaga, ma takie opóźnienie na pas przy rozpoczęciu oraz zakończeniu pedałowania oraz mają często problemy z PAS które mają więcej niż 5 magnesów że szkoda gadać. Dokładnie na takim zestawie jeździłem na anandzie. Dla masochistów i miłośników manetki jak znalazł. Jednak lepiej dołożyć i dać te 250-270 za kt 22A z lcd. 14A można by pewnie za 220-230 dorwać. Dla mnie na drodze porównanie tych sterowników wypada bardzo niekorzystnie dla tzw GT.
http://chomikuj.pl/tkoko
Może Ty widzisz wyraźną "wyższość" PAS KT nad "GT", ja takowej nie widzę. Owszem KT łatwiej ustawić (12 ustawień), podczas gdy w GT trzeba "zgrać", P11 (24 ustawień), P12 (5 ustawień), P13 (różnie w różnych wyświetlaczach), i (o dziwo) P8 które działa zupełnie inaczej niż można oczekiwać gdy P7 ma większą wartość niż 1.
Dodatkowo KT to "zamknięty" system jednej firmy, więc każdy DOWOLNY zewnętrzny element KT będzie/powinien pasować do sterownika.
Przy sterownikach typu "GT" jest wiele firm które produkują sterownik oraz zewnętrzne oprzyrządowanie i jedyny wspólny element to UART protokół 2. To oznacza tylko tyle, że wyświetlacz z tym protokołem powinien "zadziałać" z dowolnym sterownikiem tego typu, lecz już niekoniecznie sterownik, wyświetlacz czy inne zewnętrzne elementy (PAS, manetka, lampy itd) mają wszystkie funkcje tego protokołu (sterownika/wyświetlacza). Jeden S866 ma np. P1 - P16, inny P1 - P23 (P21 - manetka?, P22 - E-ABS, P23 - ?), GT-100 ma P1 - P20 + EA - ?, jeszcze inne wyświetlacze mają powyżej P16 nastawy protokołu (K) 5S, stąd proste przeniesienie wyświetlacza (ustawień) daje np taki efekt że sterownik który tak marnie wypadł w pierwszym pomiarze, czyli S6-61;
przy następnym pomiarze po zmianie jednego parametru wypadł najlepiej (w mojej ocenie).tkoko pisze: ↑17 gru 2022, 12:22......
S6-61 z halami / luz,---------------1A / 39W / 99% RPM-------------obciążenie; 13A / 410W / 64% RPM-----------PAS; 80%
S6-61 bez hali / luz,----------------0.7A / 29W / 85% RPM----------obciążenie; 13A / 440W / 51% RPM
"najsłabszy" przy halach, "najmocniejszy" bez hali.......
viewtopic.php?p=114049#p114049
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Silnik Ananda M109 SD
stare linki umarły a potrzebuję kupić zębatkę nakręcaną na kasetę anandy. Na alledrogo jest na 14 zębów https://allegro.pl/oferta/zebatka-nakre ... 9802951204 i mam pytanie czy ktoś znalazł gdzieś coś mniejszego np. 13t, 12 i 11?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Silnik Ananda M109 SD
Wrzucał ktoś ten silnik w koło 20 cali? Jeśli tak to jaką prędkość maksymalna udało się uzyskać?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
Z testów tkoko wynika, że w kole 20 cali będzie poniżej 30 km/h
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Fabryczne RPM na luzie dla 36 V = 230 +/- 10
Fabryczne RPM z obciążeniem dla 36 V = 200 +/- 10
Zmierzone RPM przy ~42 V na sterowniku GT-100 = 270
Przeliczone RPM dla 48 V = 350
Wg kalkulatora możliwe osiągi przy sterowniku 250 wat, i oponach "mountain";
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... bopen=true
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Silnik Ananda M109 SD
Dzięki :-)
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Witam szukam wtyk do wtyczki silnika , ma ktoś na sprzedanie albo wie gdzie można kupić pasujące .
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
Gdzieś miałem, muszę poszukać.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- RadQ
- Forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
- Lokalizacja: Miasto grzejników
Re: Silnik Ananda M109 SD
Cześć!
Ma ktoś dokładnie zwymiarowany ten silnik bo sporo mi się nie zgadza z moich pomiarów z jego rysunkiem technicznym a chcę właśnie zamawiać szprychy i nie wiem jakie wartości wpisać w kalkulatorze aby dwa razy nie zamawiać niepotrzebnie szprych. Zapewne całe zamieszanie jest przez to że na rysunku uwzględnione są podkładki/blokady których grubość nie jest nigdzie podana
Edyta:
Używając tego kalkulatora: https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych
Mnie wychodzi odpowiednio 37/137/51 i ciekaw jestem jak to Wy obliczaliście/mierzyliście, średnica otworów się zgadza 109
Edyta2:
Coś mi tu śmierdzi... Według tego kalkulatora wychodzi mi odpowiednio 329/331mm dla koła 26" ze zwykłą obręczą co oczywiście jest niedorzecznością, czyżby w parametrze [liczba szprych] powinno się wpisać jej liczbę na stronę a nie całkowitą bo wtedy już wymiary 221/222mm miały by jakiś sens
Ma ktoś dokładnie zwymiarowany ten silnik bo sporo mi się nie zgadza z moich pomiarów z jego rysunkiem technicznym a chcę właśnie zamawiać szprychy i nie wiem jakie wartości wpisać w kalkulatorze aby dwa razy nie zamawiać niepotrzebnie szprych. Zapewne całe zamieszanie jest przez to że na rysunku uwzględnione są podkładki/blokady których grubość nie jest nigdzie podana
Edyta:
Używając tego kalkulatora: https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych
Mnie wychodzi odpowiednio 37/137/51 i ciekaw jestem jak to Wy obliczaliście/mierzyliście, średnica otworów się zgadza 109
Edyta2:
Coś mi tu śmierdzi... Według tego kalkulatora wychodzi mi odpowiednio 329/331mm dla koła 26" ze zwykłą obręczą co oczywiście jest niedorzecznością, czyżby w parametrze [liczba szprych] powinno się wpisać jej liczbę na stronę a nie całkowitą bo wtedy już wymiary 221/222mm miały by jakiś sens
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Silnik Ananda M109 SD
taka ciekawostka kaseta w tym silniku to już dawno nie produkowany typ Shimano UG (Uniglide) gdzie ostatnia zębatka ma gwint właśnie od środka:
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Hurraaaaaa, po czterech miesiącach udało mi się ponownie uruchomić Anandę na sterowniku KT w rowerze, mogę więc porównać parametry/osiągi sterownika GT z KT przy tych samych parametrach ;
GT-100, 250 wat, 15 A, GT20210416-6GL100, z wyświetlaczem S866,
oraz KT36/48SVPR-ffF11L, 15 A, z wyświetlaczem LCD4.
Rower 26", przy wszystkich próbach/testach miał przełożenie korba koło 48/13T, i tarczę PAS 6 magnesów
GT na ustawieniach, "P11-1", "P12- 1", "P13- 5", "P14- 1 lub 15 A", reszta to fabryczne ustawienia.
KT na ustawieniach; "P3- 0", "C1-2", "C4-0", "C5-02", "C14-3", reszta to fabryczne ustawienia.
Na początek normalna jazda rowerem na sterowniku GT, z podglądem drogi/terenu testowych przejazdów, oraz jako punkt odniesienia moje obecne możliwości jazdy bez silnika po płaskim.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=_EqKr ... 2-JXg&pv=2
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=fsBUK ... F0WV-&pv=2
GT i KT; porównanie podjazdu o nachyleniu 15%. GT na "P14-1" (praktycznie z 10 A), KT na max 15 A.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=aTEAg ... MUm4q&pv=2
GT i KT; porównanie prędkości i hałasu obu sterowników;
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=HJI01 ... xs-Qg&pv=2
Myślę że filmiki mówia wszystko. Dla ułatwienia, graficzne porównanie prędkości startu/najazdu (lub nie) pod górkę 15%, i minimalne RPM korby przy którym uruchamia się wspomaganie roweru. Druga grafika to maksymalne prędkości/czasy podjazdu pod górkę 5 - 9% w wąwozie.
GT-100, 250 wat, 15 A, GT20210416-6GL100, z wyświetlaczem S866,
oraz KT36/48SVPR-ffF11L, 15 A, z wyświetlaczem LCD4.
Rower 26", przy wszystkich próbach/testach miał przełożenie korba koło 48/13T, i tarczę PAS 6 magnesów
GT na ustawieniach, "P11-1", "P12- 1", "P13- 5", "P14- 1 lub 15 A", reszta to fabryczne ustawienia.
KT na ustawieniach; "P3- 0", "C1-2", "C4-0", "C5-02", "C14-3", reszta to fabryczne ustawienia.
Na początek normalna jazda rowerem na sterowniku GT, z podglądem drogi/terenu testowych przejazdów, oraz jako punkt odniesienia moje obecne możliwości jazdy bez silnika po płaskim.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=_EqKr ... 2-JXg&pv=2
slow pisze: ↑12 mar 2023, 16:21Miałem tego GT. Przy KT to wypada tragicznie.
Wypisze może wady tego GT które mi się w oczy rzuciły.
Nie ma softstartu. czy to na manetce czy na PAS rwie pod razu. Przy napędzie w przednim kole ze skręconą kierownicą gleba pewna.
Jak skończysz pedałować KT bardzo szybko przerywa prace, GT jeszcze ze 2s ciągnie. Bez czujników w klamkach nie da się bezpiecznie jeździć na PAS.
Nie wiem czy dobrze pamiętam ale jak nie podepniesz halli to ten GT nie pokazuje prędkości tylko jakiś błąd na LCD.
Co do samego sterownika prostokątnego to kultura pracy jest niższa niż sinusa.
W pierwszym rowerze założyłem KT 250W prostokąt to cały rower drżał. Trzeba było bagaznik owijać taśmą izolacyjną, dokręcać wszystkie śrubki.
Po zmianie na KT 500W Sinus na tym samym silniku w tym samym rowerze jest znacznie ciszej.
Jeszcze jedną rzecz zauważyłem która tez na niekorzyść tu będzie działać.
Dzwięk i drżenie silnika jest jeszcze wieksze jak pracuje on w trybie bez halli.
No to porównajmy sobie sterowniki tej samej mocy GT i KT, zoptymalizowane pod kątem najprzyjemniejszej jazdy rowerem (w mojej ocenie). Licznik rowerowy pokazuje prędkość roweru, wyświetlacz pokazuje moment włączenia/wyłączenia silnika, soft start, prędkość silnika itd. Korba pokazuje kiedy i jak wspomagam.Kajman pisze: ↑22 gru 2022, 10:07Jak z lcd to ok. Ale te najtańsze które pokazałeś to jest straszne g, to tak nieharmonijnie wspomaga, ma takie opóźnienie na pas przy rozpoczęciu oraz zakończeniu pedałowania oraz mają często problemy z PAS które mają więcej niż 5 magnesów że szkoda gadać. Dokładnie na takim zestawie jeździłem na anandzie. Dla masochistów i miłośników manetki jak znalazł. Jednak lepiej dołożyć i dać te 250-270 za kt 22A z lcd. 14A można by pewnie za 220-230 dorwać. Dla mnie na drodze porównanie tych sterowników wypada bardzo niekorzystnie dla tzw GT.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=fsBUK ... F0WV-&pv=2
GT i KT; porównanie podjazdu o nachyleniu 15%. GT na "P14-1" (praktycznie z 10 A), KT na max 15 A.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=aTEAg ... MUm4q&pv=2
GT i KT; porównanie prędkości i hałasu obu sterowników;
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=HJI01 ... xs-Qg&pv=2
Myślę że filmiki mówia wszystko. Dla ułatwienia, graficzne porównanie prędkości startu/najazdu (lub nie) pod górkę 15%, i minimalne RPM korby przy którym uruchamia się wspomaganie roweru. Druga grafika to maksymalne prędkości/czasy podjazdu pod górkę 5 - 9% w wąwozie.
Rozwiązałeś problem. Z GT nie miałem/mam problemu z uruchomieniem Anandy
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
Jak patrzę jak się męczycie z tymi g....mi PAS-ami to aż mi Was żal. Jeszcze rozumiem jak ktoś na siłę chce mieć legalny rower - to OK. Ale montować ten badziew do roweru który i tak legalny nigdy nie będzie, to chyba jakieś zboczenie...
Załóżcie sobie najtańszą manetkę obrotową (taką jak w motocyklu) i pojeździjcie przez tydzień, żeby się przyzwyczaić. Wątpię żeby ktoś później wrócił do PAS.
Załóżcie sobie najtańszą manetkę obrotową (taką jak w motocyklu) i pojeździjcie przez tydzień, żeby się przyzwyczaić. Wątpię żeby ktoś później wrócił do PAS.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
jak mialem huba to pas obowiązkowozielony71 pisze: ↑14 paź 2023, 8:54Jak patrzę jak się męczycie z tymi g....mi PAS-ami to aż mi Was żal. Jeszcze rozumiem jak ktoś na siłę chce mieć legalny rower - to OK. Ale montować ten badziew do roweru który i tak legalny nigdy nie będzie, to chyba jakieś zboczenie...
Załóżcie sobie najtańszą manetkę obrotową (taką jak w motocyklu) i pojeździjcie przez tydzień, żeby się przyzwyczaić. Wątpię żeby ktoś później wrócił do PAS.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Silnik Ananda M109 SD
Nie, no pas to minimum a najlepiej tenso. Ale to zeeltom chyba też nie lubił i wolał manetę.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
W tenso to jeszcze widzę jakiś sens, ale te ciągłe grzebanie w wyświetlaczu żeby zmienić poziom wspomagania to nie dla mnie. Proponuję wypróbować wygodną manetkę, tylko (jak wspominałem) trzeba przywyknąć.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Silnik Ananda M109 SD
Ale każdy lub prawie każdy z nas ma takową Jednak wolę PAS, raz dobrze ustawiony, z dobrze dobranym przełożeniem może być jako proteza tenso.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
maneta się przydawała przy pokonywaniu trudniejszych odcinków typu pełna p|zda na wprost albo jak sie jechalo jak na skuterze , kręcenie korbami dzięki pasowi jest obligatoryjne a rąsia sie nie meczy trzymaniem manety . ZWŁASZCZA jak w terenie trzeba konkretnie manewrować i trudno o precyzyjne ruchy manetką
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
W motocyklowym enduro a nawet trialu jakoś dają radę mocno trzymać i precyzyjnie dozować moc.
Podejrzewam, że problemem jest po prostu niewygodna manetka kciukowa.
Powiedz im żeby sobie PAS założyli to będą mieli wygodniej:
Podejrzewam, że problemem jest po prostu niewygodna manetka kciukowa.
Powiedz im żeby sobie PAS założyli to będą mieli wygodniej:
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Silnik Ananda M109 SD
Niewygodna...pewnie dlatego w quadach co raz częściej przechodzą na taką Kciukowa jest git, tylko kwestia przyzwyczajenia, wolę od pełnej. Maneta się przydaje na jakieś super błota i piachy, tam jak walczysz z równowagą mocno to mi przynajmniej stabilniej jest bez pedałowania. No i woda jak nózki trza do góry podnieść bo pedały toną to się nie da pedałować
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik Ananda M109 SD
Ja nie mówię, że są ogólnie niewygodne, ale jak komuś klamki nie pozwalają ich wygodnie zamocować to później tak wychodzi.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
w moto manetka ciągnie za linkę , precyzja jest o wiele większa , pozatym masz sprzęgło i biegi - nie widze porównania , zreszta silnik na obrotach jest bardziej elastyczny niż elektryczny który jest bezpośrednio połączony z oponą. silnik w moto sie nie zatrzymuje a w hubie jeśli robisz coś technicznie wymagającego to koło/silnik stoi i rusza od zera non stop . pomijam że są kontrolery za 50 i 5000 i każdy z nich inaczej steruje silnikiem ( mniej lub bardziej precyzyjnie )
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
Zagadnienie "wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia" nie zostanie rozstrzygnięte , bo jak mówi przysłowie "każdy kij ma dwa końce", więc i manetka ma wady;zielony71 pisze: ↑14 paź 2023, 8:54Jak patrzę jak się męczycie z tymi g....mi PAS-ami to aż mi Was żal. Jeszcze rozumiem jak ktoś na siłę chce mieć legalny rower - to OK. Ale montować ten badziew do roweru który i tak legalny nigdy nie będzie, to chyba jakieś zboczenie...
Załóżcie sobie najtańszą manetkę obrotową (taką jak w motocyklu) i pojeździjcie przez tydzień, żeby się przyzwyczaić. Wątpię żeby ktoś później wrócił do PAS.
zacytuję sam siebie sprzed kilku lat na podstawie swoich obserwacji;
dorzucę jeszcze kilka punktów;tkoko pisze: ↑13 lis 2019, 9:28Małe podsumowanie po czterech miesiącach eksploatacji, i pierwszej "awarii"
A teraz kilka negatywów użycia manetki zamiast PAS'a
1. blokowanie baterii (BMS'a) przy dodawaniu "gazu". Kilkuletnia bateria jest nominalnie na 15A, podczas kiedy sterownik jest na 20A. W przypadku PAS'a ta "wada" nie występuje, nie da się dodać nagle 20A pod obciążeniem.
2. bardzo ciężko jest ustawić optymalną/komfortową prędkość jazdy, gdyż 3/4 obrotu manetki, to są moce które sam generuję, a pozostałe 10 -20% to praktycznie pełna dostępna moc.
3. "wahania" poziomu wspomagania, spowodowane ruchami manetki, na wyboistej i kamienistej drodze.
4. wyraźny spadek zasięgu. Na porównywalnej trasie, brakło mi "wspomagania" na dojazd do domu, nie licząc kilkukrotnego resetu BMS'a.
5. niewygoda ciągłego trzymania manetki w jednakowym położeniu, i brak "swobody" ręki.
Mała aktualizacja po dzisiejszej jeździe.
1. Spadek zasięgu jest bardzo duży, nawet uwzględniając że test przeprowadzony był przy niskiej temperaturze (obniżonej pojemności aku). Nominalny dotychczasowy zasięg roweru z PAS, dla "testowej" trasy był powyżej 50km. Z manetką przejechałem zaledwie 20km, i przy mniejszej średniej prędkości (trudno utrzymać stałą prędkość).
Nawet "górskie" przejazdy z przewyższeniem 300m, miałem dłuższe na PAS niż 20km.
2. "czułość" manetki jest 2 - 3mm, dla prędkości "użytkowej" od 15 -18km/godz, do 30 - 35km/godz, dlatego w realu ciężko uzyskać "stabilną i akceptowalną" prędkość. Zresztą wszystkie rowerki z manetką które posiadam, zachowują się podobnie, dlatego nie jest to dla mnie zaskoczenie. Przy słabych silnikach, jedzie się praktycznie zawsze "na maksa".
1. konieczność ciągłego trzymania manetki co w zimie uniemożliwia ogrzanie dłoni, a w lecie przy dłuższych wymagających przejazdach nie pozwala na rozluźnienie/odpoczęcie dłoni/nadgarstka.
2. komplikacja wynikająca z równoczesnego operowania przerzutką, manetką, hamulcem.
3. w razie awarii/zwarcia manetki nieciekawe doznania/doświadczenia.
Co do "badziewia" to samo mogę powiedzieć i o manetce.
Dla mnie manetka ma więcej wad niż zalet, jedyna zaleta manetki to możliwość jazdy/powrotu przy niektórych awariach np utrata pedału (dwa razy miałem taka przygodę).
Jeżeli chodzi o "Jak patrzę jak się męczycie z tymi g....mi PAS-ami" to ta "męka" nie wynika z "g....nego PAS'a", co raczej z wiary użytkowników że PAS to PAS i ma działać tak jak sobie życzymy z dowolnym sterownikiem. Niestety każdy PAS nawet gdy wygląda tak samo może działać inaczej czego przykład masz poniżej. O ile "długi" PAS uruchamia się przy 1/2 - 3/4 obrotu i prędkości 3 - 4 km/godz (na 2 - 3 metrach), to "krótki" uruchomił się dopiero po 5 obrotach na dystansie 40 metrów. a przepinana była tylko wtyczka, reszta ustawień była taka sama., myślałem więc że nie działa, stąd przepięcie PAS'a na początku.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=cvYqU ... KbKMV&pv=2
Dam "konia z rzędem" każdemu kto jest w stanie powiedzieć jaki rodzaj sygnału ma "PAS" przedstawiony na zdjęciu (takie były testowane), i jaki sygnał/parametry dają oba moje "PAS'y że jest taka różnica w działaniu przy tej samej tarczy 6 magnesów i ustawieniach wyświetlacza/sterownika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 paź 2023, 22:09
Re: Silnik Ananda M109 SD
Wie ktoś z was może ile magnesów ma ta ananda? Ustawiam go właśnie na S866 i chcę żeby pokazywał dobrą prędkość (Dokładniej P07). Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 lut 2018, 11:59
Re: Silnik Ananda M109 SD
Uwaga na wtyczki do annandy od tranz-x na oko niby pasuje , fazy przechodzą ale styki halli nie łączą , bolce od faz od tranz-x są za długie i trzeba je skrócić bo inaczej nie ma przejścia halli , wiec po zamontowaniu wtyku od tranz-x sprawdźcie przejście z halli .
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Ananda M109 SD
W "PO7" wpisz "86"PolskiKrecik pisze: ↑23 paź 2023, 22:14Wie ktoś z was może ile magnesów ma ta ananda? Ustawiam go właśnie na S866 i chcę żeby pokazywał dobrą prędkość (Dokładniej P07). Z góry dziękuję za odpowiedzi.
W "P18" wpisz "82"
Takie wartości u mnie z kołem 26" są w miarę porównywalne z licznikiem rowerowym. Aby sprawdzić jak będzie u Ciebie, wpisz najpierw w "PO7 - 84", daj z manetki pełny gaz i sprawdź prędkość "na luzie", wskazywaną na wyświetlaczu. Zapewne będzie powyżej 34 km/godz. Następnie wpisz w "PO7 - 90" i sprawdź prędkość. Jak jest zbliżona, to wpisz w "PO7 - 86", i w "P18" wpisz "82" tak by "na luzie", przy kole 26" w "PO6" licznik wskazywał około 31 km/godz. Aby mieć dokładniejsze wskazania musiałbyś prędkości pokazywane przez wyświetlacz porównywać ze wskazaniami GPS'a lub licznika rowerowego.
Tam nie tyle fazy są "za długie", a hale "za krótkie", ale rozstaw małych bolców jest minimalnie inny (wchodzą na siłę pod kątem) co utrudnia pełne dociśnięcie złącza.
Na jakim sterowniku w końcu uruchomiłeś silnik