Ogniwa szybkie ładowanie
-
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Ogniwa szybkie ładowanie
Jakie ogniwa obecnie można zastosować jeśli zależy mi na jak najszybszym ładowaniu i pojemności min np 2800?
Do bidonu albo do ramy obojętne. Chciałbym wozić mocna ładowarkę np 1C i ładować bez pauz na stygnięcie (oczywiście w cieniu) przy zachowaniu sensownej żywotności ok 700 cykli.
Do bidonu albo do ramy obojętne. Chciałbym wozić mocna ładowarkę np 1C i ładować bez pauz na stygnięcie (oczywiście w cieniu) przy zachowaniu sensownej żywotności ok 700 cykli.
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
-
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Rozumiem. Może ujme to inaczej.
Chciałbym ładować do 80 proc w trasie w jak najkrotszym czasie przy zachowaniu sensownej zywotnosci aku.
Jaki model ogniw sie do tego najbardziej nadaje?
Lifepo4 już sie stosuje w ebike? Slyszalem ze potaniały ostatnio do w miare sesnownych cen. Są już tylko 2x dorższe / KWh?
Chciałbym ładować do 80 proc w trasie w jak najkrotszym czasie przy zachowaniu sensownej zywotnosci aku.
Jaki model ogniw sie do tego najbardziej nadaje?
Lifepo4 już sie stosuje w ebike? Slyszalem ze potaniały ostatnio do w miare sesnownych cen. Są już tylko 2x dorższe / KWh?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
znajdz moje wykresy z testow zywotnosci ogniw na forum, 700 cykli hehe
nierealne, ledwo kilka modeli liion ma szanse, zadne nie m 2800
nierealne, ledwo kilka modeli liion ma szanse, zadne nie m 2800
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Wg. danych producentów więcej jak 500 cykli przy 18650 to nie licz, a co dopiero przy szybkim ładowaniu.
Dla ciebie tylko lifepo4 się nada.
26650 firmy A123 powinno cię zadowolić Ale cena robi swoje
https://a123batteries.com/product_image ... /26650.pdf
Dla ciebie tylko lifepo4 się nada.
26650 firmy A123 powinno cię zadowolić Ale cena robi swoje
https://a123batteries.com/product_image ... /26650.pdf
- Załączniki
-
- asaasas.png (10.94 KiB) Przejrzano 1615 razy
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
21700 M50LT jeżeli ma być pod te okolice żywotności i pakiet dobrze skonstruowany pod dany prąd.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Bardzo ciekawie wyglądają te ogniwa lifepo do czegoś na wzór super moto na "papierach" roweru. Na allegro są depakiety po 20 zł. Czyli w sumie 2x droższej. Trzeba by zamówić kilka i sprawdzić pojemność.
Takie bieda EV dla ubogich. Pasuje mi to ale na projekt w przyszłości bo taka maszyna wazylaby pewnie pod 90 kg z zasięgiem 150 km
Takie bieda EV dla ubogich. Pasuje mi to ale na projekt w przyszłości bo taka maszyna wazylaby pewnie pod 90 kg z zasięgiem 150 km
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
A jak w tym zastosowaniu wypadają poduszki od LG o pojemnościach między 30 a 60 Ah?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Cyklowanie pryzmatów po 30-60Ah jest poza moimi możliwościami
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Pewnie będą pryzmaty/woreczki od LG.
Zeby nie zakładać osobnego tematu.
Jakie gniazdo szczelne zamówić do ładowania 35A? Tylko Anderson? Jest coś innego co by się nadawało?
Na pewno macie coś sprawdzonego
Coś w ten deseń?
https://pl.aliexpress.com/item/10050017 ... 55920959_9
A moze poprostu XT60/90 wodoszczelne. Uzywa ktos?
Dodatkowo pytanie do doświadczonych elektryków.
Ze wzoru wychodzi mi że ładowarka 14 S 35 A będzie pobierać 10.52A z sieci 230 V przy założeniu cos fi 0,85 (byc moze blędnie załozyłem)
Ładuję w publicznich gniazdkach, na stacjach, w słupkach awaryjnych (w Danii tego duzo jest) i jeszcze nie mialem mozliwosci testować jakie tu zabezpieczenia stosują bo nie uzywalem mocnej ladowarki. Domysłam się ze B10 tak jak u mnie w pracy w developerce.
B10 wywali przy 10.52? Czy raczej zdąże naładować? Moze bezpieczniej będzie zejsc do tych 30 A 14 S?
Zeby nie zakładać osobnego tematu.
Jakie gniazdo szczelne zamówić do ładowania 35A? Tylko Anderson? Jest coś innego co by się nadawało?
Na pewno macie coś sprawdzonego
Coś w ten deseń?
https://pl.aliexpress.com/item/10050017 ... 55920959_9
A moze poprostu XT60/90 wodoszczelne. Uzywa ktos?
Dodatkowo pytanie do doświadczonych elektryków.
Ze wzoru wychodzi mi że ładowarka 14 S 35 A będzie pobierać 10.52A z sieci 230 V przy założeniu cos fi 0,85 (byc moze blędnie załozyłem)
Ładuję w publicznich gniazdkach, na stacjach, w słupkach awaryjnych (w Danii tego duzo jest) i jeszcze nie mialem mozliwosci testować jakie tu zabezpieczenia stosują bo nie uzywalem mocnej ladowarki. Domysłam się ze B10 tak jak u mnie w pracy w developerce.
B10 wywali przy 10.52? Czy raczej zdąże naładować? Moze bezpieczniej będzie zejsc do tych 30 A 14 S?
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Pytanie do Kolegi autora.
Jaka jest konfiguracja baterii? Napisałeś o 14S ale ile P?
Skąd wartość cosφ=0,85?
Do Kolegów praktyków.
Często słyszę o wpływie prądu ładowania na żywotność ogniw. Na ile to wynik doświadczeń a na ile powtarzanej mantry z ust do ust.
Pytam, bo od kilku lat ładuję pakiet 10S10P ładowarką 12A. Jeżdżę codziennie przez cały rok, ładuję 1-2 razy tygodniowo, obciążenie dość duże, bo za baterią ogniw niewielka przetwornica 2÷10V wyrównująca napięcie wyjściowe do 44V=const.
Przez ponad 5 lat nie zauważyłem utraty zasięgu ani pogorszenia pojemności. To oczywiście subiektywne odczucie.
Może słotne zimowe wieczory ukoją moje wrodzone lenistwo i zachęcą do pomiaru pojemności
Jaka jest konfiguracja baterii? Napisałeś o 14S ale ile P?
Skąd wartość cosφ=0,85?
Do Kolegów praktyków.
Często słyszę o wpływie prądu ładowania na żywotność ogniw. Na ile to wynik doświadczeń a na ile powtarzanej mantry z ust do ust.
Pytam, bo od kilku lat ładuję pakiet 10S10P ładowarką 12A. Jeżdżę codziennie przez cały rok, ładuję 1-2 razy tygodniowo, obciążenie dość duże, bo za baterią ogniw niewielka przetwornica 2÷10V wyrównująca napięcie wyjściowe do 44V=const.
Przez ponad 5 lat nie zauważyłem utraty zasięgu ani pogorszenia pojemności. To oczywiście subiektywne odczucie.
Może słotne zimowe wieczory ukoją moje wrodzone lenistwo i zachęcą do pomiaru pojemności
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Możesz coś wiecej o tej przetwornicy? Buduję sobie bardziej eksperymentalnego/zapasowego sprzęta i chętnie bym coś takiego wytestował.
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ogniwa szybkie ładowanie
Niestety nic gotowego.
Tytułem wstępu: Eco Traveller Lux; 250W; 36V. Jazda na fabrycznym bidonie... Pierwsze 5-10km przyjemna z odczuwalnym wspomaganiem. Potem raczej własne mięśnie (z niewielką pomocą silnika).
Pomysł przetwarzania spadającego (podczas rozładowywania w czasie jazdy) napięcia akumulatora na końcowe stałe legł ze względu na straty powodowane sprawnością przetwornicy. Stąd pomysł połączenia szeregowego przetwornicy i akumulatora tak, by sygnał błędu wynikał z końcowego napięcia zasilającego sterownik silnika. Zdecydowałem się na końcowe 44V.
Słowem: Akumulator 42V => Przetwornica 2V razem 44V; Akum. 40V => Przetw. 4V razem 44V; itd.
Kiedy napięcie akumulatora spadnie do 34V przetwornica wyłącza się. Wracam do domu na "rezerwie". Straszny to kubeł zimnej wody , kiedy z 32 - 36 km/h trzeba zejść do 20 - 22km/h.
Dojeżdżam do pracy, więc tak bardzo nie boli. 2-3 godz. ładowania i ok.
Tytułem wstępu: Eco Traveller Lux; 250W; 36V. Jazda na fabrycznym bidonie... Pierwsze 5-10km przyjemna z odczuwalnym wspomaganiem. Potem raczej własne mięśnie (z niewielką pomocą silnika).
Pomysł przetwarzania spadającego (podczas rozładowywania w czasie jazdy) napięcia akumulatora na końcowe stałe legł ze względu na straty powodowane sprawnością przetwornicy. Stąd pomysł połączenia szeregowego przetwornicy i akumulatora tak, by sygnał błędu wynikał z końcowego napięcia zasilającego sterownik silnika. Zdecydowałem się na końcowe 44V.
Słowem: Akumulator 42V => Przetwornica 2V razem 44V; Akum. 40V => Przetw. 4V razem 44V; itd.
Kiedy napięcie akumulatora spadnie do 34V przetwornica wyłącza się. Wracam do domu na "rezerwie". Straszny to kubeł zimnej wody , kiedy z 32 - 36 km/h trzeba zejść do 20 - 22km/h.
Dojeżdżam do pracy, więc tak bardzo nie boli. 2-3 godz. ładowania i ok.