Cześć !
Słowem wstępu, kupiłem go używanego po rocznym postoju (poprzedni właściciel nie mógł już jeździć na takim), i od tego czasu przygody nie przestają mnie opuszczać. Pierw po drugiej przejażdżce gdy było jakieś 2°C bateria (20s10p lg mj1) zaczęła się rozjeżdżać ostro i bms odcinał przy 80v
Po podłączeniu do modelarskiej ładowarki i przeprowadzeniu testu okazało się że niejedna cella zamiast mieć około 35Ah miała 20ah
I tak jest rozwalone 5-6 cell
Jako że w tak dużych bateriach byłem zielony skontaktowałem się z firmą zajmującą się akumulatorami i wspólnie doszliśmy do wniosku ze tego lepiej nie ratować.
Po rozmowie stwierdziłem że rozładuje przynajmniej te celle które jeszcze żyją więc doładowałem te uszkodzone celle i ustawiłem moc na 1. Oczywiście nie byłem w stanie jeździć jak normalny człowiek i rozsadziłem tłumik w swoim DNM RCP-3
Za głupotę się płaci niestety.
Tak czy siak po krótkim projektowaniu zamówiłem nowy pakiet (złożony z 3) 20s7p na ogniwach 21700
Czemu nie identyczny jak był na 18650? Odpowiedź prosta, kwestia ceny 3300 vs 5000 szybko mnie przekonało.
Także jako iż chce uniknąć dalszych wydatków (portfel prawie pusty ) mam pare pytań co do ulepszeń / zabezpieczeń:
- Jaki i gdzie zastosować bezpiecznik? (myślałem o wysuwanym spod wyświetlacza normalnym samochodowym topikowym)
- Czy robić blokadę obrotu? Czy jest to wymagane?
- Jak to jest z temperaturą, da się zagrzać tego 3k turbo na 3kw? Jak tak to jak i jaki podłączyć termometr do niego
Specyfikacja elektroniczna:
- 3k turbo 4t na obręczy 18"
- sabvoton ml 7245 zablokowany
- bateria 20s7p na lg 21700 m50lt
- Rama: Samuraj slim
- Amortyzator tył: Fox Van Performance 222x70mm + sprężyna 700lbs
- Amortyzator przód: Boxxer sprężynowy 200mm skoku
- Hamulce zee 4 tłoczkowe + tarcze 203mm
- Przód koło 19"