2WD sterowanie.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
2WD sterowanie.
Witam, jestem na etapie ukończenia napędu 2WD, wiem że wspólna manetka ma działać, jak wygląda sprawa z czujnikiem PAS. Mogę bez obawy puścić sygnał z jednego sterownika (KT45A i KT17A), zasilanie tylko z jednego sterownika. Nie chcę na dzień dobry coś upalić, awaryjnie zastosuję drugi PAS.
Dzięki.
Dzięki.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
Manetka, hamulce, pas, blokada 25km/h i inne funkcje można łączyć, nie ma najmniejszego problemu z łączeniem sygnałów.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: 2WD sterowanie.
możesz nawet spróbować uruchomić to na 1 wyświetlaczu, tylko nie podłączasz pod drugi sterownik RX i dokładasz stacyjkę do uruchamiania.
Projekt bez sensu ale da się
Projekt bez sensu ale da się
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Są już dwa ekrany + zależy mi na regulacji osobnej silników. Wieczorem spinam prądy, czekam jeszcze na koło.
Czy projekt bez sensu sprawdzę na sobie i swoich trasach, tania i szybka dokładka. XF19 + XF07, 3700Wh.
Dzięki za porady.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Puściłem sygnał PAS na drugi sterownik i cisza na ekranie (menetka działa).
Nie mam jeszcze koła więc puki co patrzę na ikony.
Mogę bez obawy połączyć zasilanie i minus (masę) w czujniku ?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
Ustawienia pas masz inne skoro nie rusza na obu albo lcd4 nie sygnalizuje pas może?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Gdzieś znalazłem w instrukcji że ma sygnalizować, dobra sugestia zobaczyć ustawienia
Mogę połączyć 3 przewody od pas w 2 sterownikach, takie same kolory ?
Schematy na necie i chat GPT nie są jednoznaczne
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
Nie można zasilania łączyć. Tylko sygnały.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
Super. Kiedy jazda testowa?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Pierwsze testy w śniegu mega pozytywne, nawet przy sumarycznej takiej samej mocy jak wcześniej sam tył całkowicie inna jazda.
Przybyło dużo momentu, lekkość startu nawet w głębokim śniegu.
Coś nie mogę dość ładu z KT lcd4, przepisałem ustawienia z tylnego silnika (LCD 3) ale dalej jak trzymam długo manetkę to przedni silnik po 10s dostaje dodatkowej mocy. Odpala chyba tempomat, mimo że jest wyłączony.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
Tempomat to raczej nie jest, chyba że o czym nie wiem.
Przepinałeś lcd między sterownikami?
Ja kiedyś programowałem dwa sterowniki na jednym LCD i oba rowery które robiłem miały identyczne parametry, nie wiem czy to cokolwiek wnosi do tematu...
Pojeździsz trochę to daj jakąś dłuższą relacje z odczuć i wrażeń z jazdy.
Czy było warto kosztem który poniosłeś?
Czy jesteś zadowolony?
Czy to jest to czego się spodziewałeś albo może przerosło to Twoje oczekiwania?
Ogólnie jak napęd 2WD sprawdza się w poważnym terenie?
Nie będziemy poruszać tematu grzania się napędów bo wiadomix jakie warunki pogodowe teraz mamy, temat trzeba będzie rozwinąć w sezonie letnim.
Pozdro
Przepinałeś lcd między sterownikami?
Ja kiedyś programowałem dwa sterowniki na jednym LCD i oba rowery które robiłem miały identyczne parametry, nie wiem czy to cokolwiek wnosi do tematu...
Pojeździsz trochę to daj jakąś dłuższą relacje z odczuć i wrażeń z jazdy.
Czy było warto kosztem który poniosłeś?
Czy jesteś zadowolony?
Czy to jest to czego się spodziewałeś albo może przerosło to Twoje oczekiwania?
Ogólnie jak napęd 2WD sprawdza się w poważnym terenie?
Nie będziemy poruszać tematu grzania się napędów bo wiadomix jakie warunki pogodowe teraz mamy, temat trzeba będzie rozwinąć w sezonie letnim.
Pozdro
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: 2WD sterowanie.
Rozepnij zworkę na niebieskich przewodach.mitusm pisze: ↑05 gru 2023, 0:42Pierwsze testy w śniegu mega pozytywne, nawet przy sumarycznej takiej samej mocy jak wcześniej sam tył całkowicie inna jazda.
Przybyło dużo momentu, lekkość startu nawet w głębokim śniegu.
Coś nie mogę dość ładu z KT lcd4, przepisałem ustawienia z tylnego silnika (LCD 3) ale dalej jak trzymam długo manetkę to przedni silnik po 10s dostaje dodatkowej mocy. Odpala chyba tempomat, mimo że jest wyłączony.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Dziś wypad 1.5h w 'zimę i góry'. Napęd tak w skrócie kosmos... Rower idzie jak czołg w śniegu po kolana, koszty do zabawy i przyjemności super.Tooropek pisze: ↑05 gru 2023, 0:50Tempomat to raczej nie jest, chyba że o czym nie wiem.
Przepinałeś lcd między sterownikami?
Ja kiedyś programowałem dwa sterowniki na jednym LCD i oba rowery które robiłem miały identyczne parametry, nie wiem czy to cokolwiek wnosi do tematu...
Pojeździsz trochę to daj jakąś dłuższą relacje z odczuć i wrażeń z jazdy.
Czy było warto kosztem który poniosłeś?
Czy jesteś zadowolony?
Czy to jest to czego się spodziewałeś albo może przerosło to Twoje oczekiwania?
Ogólnie jak napęd 2WD sprawdza się w poważnym terenie?
Nie będziemy poruszać tematu grzania się napędów bo wiadomix jakie warunki pogodowe teraz mamy, temat trzeba będzie rozwinąć w sezonie letnim.
Pozdro
Bałem się przód będzie wyjeżdżał z zakrętu, ale jest w wręcz przeciwnie, koło prowadzi rower tam gdzie skręcisz, można fajnie lecieć 'bokiem'.
Co do temperatur to będzie będzie lepiej zwłaszcza z XF19, można jechać lepiej niż wcześniej z mniejszym stopniu wspomagania.
Wady to przy większej prędkości zaczyna być zauważalny ping-pong przedniego zawieszania (będę jeszcze regulował w lepszych warunkach), drugie przedni silnik trochę za szybki, kręci się w powietrzu do 52-54km/h, wystarczyło by max 40 a więcej momentu. Może ktoś się podejmie przewinięcia.
Wiem że jest XF15, ale nie chcę ani grama więcej.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
Ogranicz prędkość na LCD dla przedniego koła, masz sinusa kt więc możliwości konfiguracji są ogromne więc raczej uda się dostosować do Twoich wymagań i potrzeb.
Super, że jesteś zadowolony.
Można przyznać że jesteś jednym z najszybciej realizujących szalone pomysły a po filmach widać, że było warto.
Waga pewnie w okolicy 40kg ze względu na mocarną baterie...
Ale jak jest moc to i jest fun.
Super, że jesteś zadowolony.
Można przyznać że jesteś jednym z najszybciej realizujących szalone pomysły a po filmach widać, że było warto.
Waga pewnie w okolicy 40kg ze względu na mocarną baterie...
Ale jak jest moc to i jest fun.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
43kg, bateria 14kg. Sama baza względnie lekka (13-14kg),a na wagę reszty gratów za bardzo nie ma wpływu. Sama bateria za duża, ale akurat takie ogniwa znalazłem w fajnej cenie jak chodzi o pojemność/ceny. 1300zł koszt baterii na gotowo, nie do wyjeżdżenia chyba w jeden dzień.Tooropek pisze: ↑05 gru 2023, 17:45Ogranicz prędkość na LCD dla przedniego koła, masz sinusa kt więc możliwości konfiguracji są ogromne więc raczej uda się dostosować do Twoich wymagań i potrzeb.
Super, że jesteś zadowolony.
Można przyznać że jesteś jednym z najszybciej realizujących szalone pomysły a po filmach widać, że było warto.
Waga pewnie w okolicy 40kg ze względu na mocarną baterie...
Ale jak jest moc to i jest fun.
Jak chodzi o prędkość przodu, to chętnie bym zamienił prędkość na dodatkowy moment. A to tylko zmianą uzwojenia.
Trochę żałuję przejścia z 27.5 na 29 (technicznie i wizualnie)
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: 2WD sterowanie.
Też miałem takie obawy że napęd przedni będzie mi wyjeżdżać z zakrętu ale efekt jest odwrotnie że lepiej się prowadzi z napędem na dwa koła niż na tylko jednym silniku.mitusm pisze: ↑05 gru 2023, 14:04Dziś wypad 1.5h w 'zimę i góry'. Napęd tak w skrócie kosmos... Rower idzie jak czołg w śniegu po kolana, koszty do zabawy i przyjemności super.
Bałem się przód będzie wyjeżdżał z zakrętu, ale jest w wręcz przeciwnie, koło prowadzi rower tam gdzie skręcisz, można fajnie lecieć 'bokiem.
Tam gdzie kolega nie potrafił podjechać na śniegu to ja na dwóch silnikach wjechałem bez problemu.
Jest mega duża różnica napęd na śniegu z dwoma silnikami.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Tylko tego śniegu jest ile jest ostatnio, na dniach będę robił testowe jazdy po swoich trasach to zobaczę jak się spisze napęd na twardym gruncieDede pisze: ↑20 gru 2023, 17:31Też miałem takie obawy że napęd przedni będzie mi wyjeżdżać z zakrętu ale efekt jest odwrotnie że lepiej się prowadzi z napędem na dwa koła niż na tylko jednym silniku.mitusm pisze: ↑05 gru 2023, 14:04Dziś wypad 1.5h w 'zimę i góry'. Napęd tak w skrócie kosmos... Rower idzie jak czołg w śniegu po kolana, koszty do zabawy i przyjemności super.
Bałem się przód będzie wyjeżdżał z zakrętu, ale jest w wręcz przeciwnie, koło prowadzi rower tam gdzie skręcisz, można fajnie lecieć 'bokiem.
Tam gdzie kolega nie potrafił podjechać na śniegu to ja na dwóch silnikach wjechałem bez problemu.
Jest mega duża różnica napęd na śniegu z dwoma silnikami.
Bardziej się spodziewam poprawy z powodu przyrostu mocy niż wielkiej trakcji której w sumie wcześniej nie brakowało, przybyło 3kg i 700W.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: 2WD sterowanie.
Na pewno jest większy moment na dwóch silnikach, bo jak jadę na jednym silniku 3k turbo to za bardzo momentu nie ma od dołu ale jak uruchomię drugi silnik przekładniowy to jest duża różnica momentu i fajnie ciągnie od początku.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Wyobrażam sobie co robi przód na XF19 który jest u mnie głównym silnikiem . Do przodu szukałem kierując się głównie masą nieresorowaną, nie chciałem tak bardzo upośledzić zawieszenia.
Chociaż nie ukrywam że wolał bym z tyłu przekładniowe 3kW niż dokładać silnik, ale puki co pewnie zostanie jak jest.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Będzie mała zmiana konfiguracji, przód zostaje XF07 a do tyłu wkłada się pomału bafang bbshd. Chyba nie będę próbował spinać tych systemów, przód będzie chodził na czujniku pas zamontowanym na korbie bafanga...
Ostatnio zmieniony 08 mar 2024, 1:39 przez mitusm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Nie, dalej wielki klocek 13s 3700Wh
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 2WD sterowanie.
Za bardzo nie ma co "spinać". Jak rozumiem chcesz dać dodatkowy czujnik PAS na korbę. Możesz też wyprowadzić sygnał z czujnika PAS wbudowanego w silnik BBSHD (jeden przewód z silnika + masa z baterii)
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Miałem tak zrobione wcześniej, ale na razie nie będę się dobierał do sterownika w bafangu. Z pasem na korbie nie będzie większego problemu. Wiesz może czy mogę wyciągnąć sygnał z manetki i dać na KT ?
...przez chwilę był pomysł na 3 silniki
...przez chwilę był pomysł na 3 silniki
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
Miki podoba mi się to określenie
3 napędy, fakt to za dużo
3 napędy, fakt to za dużo
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 2WD sterowanie.
Możesz to zrobić. Można nawet zrobić tak że będzie można regulować/zmieniać proporcje wspomagania z manetki obu silników.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Po jednym wspólnym wypadzie na moje trasy część osób może by zrozumiała ...przód zostanie bardziej jako napęd awaryjny niż niezbędny, dlatego chyba zdecyduję się na całkowicie osobny układ, łącznie z drugą manetką.
Nabiorę zaufania (mam nadzieję) do mida to może przód wyleci i wpadnie mniejsza bateria (aktualna ma 14kg).
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 2WD sterowanie.
No właśnie, w tym cały szkop pogrzebany, że z midem trzeba się zapoznać i cały czas być przygotowanym na jego widzimisię i humorki, czyli najlepiej wozić w plecaku łańcuch, spinki, zakuwacz, przerzutkę ewentualnie nożyczce knipex do cięcia ewentualnie szprych które zwiną się razem z przerzutką itd itp. Nie codziennie ale raz na jakiś czas słyszę jak niszczą się ludziom rowery na szlakach i nieraz ktoś bez napędu wracał do domu bo szprycha tak się zawinęła, że uniemożliwiła jazdę na złamanej przerzutce. Takich historii jest cała masa więc napęd przód może być zbawieniem w czasie awarii - na pewno nie jednej uświadczysz. To jest moje zdanie i doświadczenia wieloletnie więc warto przypomnieć sobie przed wyruszeniem w trasę czy wszystko aby na pewno się wzięło.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: 2WD sterowanie.
Mam już 'plecak ratunkowy' z mobilnym warsztatem, będzie trzeba dorzucić kilka nowych gratów żeby w razie czego odbudować zniszczony napęd.
Gdyby 'zwykły' MID nie wypalił zostaje osobny napęd lewą stroną z zębatką na tarczy hamulcowej.
Gdyby 'zwykły' MID nie wypalił zostaje osobny napęd lewą stroną z zębatką na tarczy hamulcowej.