Próba naciągnięcia klienta - kurier?
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Ja wysylalem dpd. Czasem przekroczylem troche ciezar. Raz wysylalem glosnik wazacy 45kg (nie kolumne tylko pojedynczy glosnik ) w paczce do30kg. oczywiscie to zauwazyli i niby przyszla jakas abstrakcyjna notka ale przeoczylem i oni tez nie cisneli.
-
- Forumowicz
- Posty: 123
- Rejestracja: 05 mar 2018, 15:42
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Wierz mi ze kartony wazą. Druga sprawa to moze wyliczyli wage z gabarytow. Tj. suma bokow prostopadloscianu. Napisali wprost wage?
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
A gdzie jest teraz przesyłka? Dostarczona? W sumie bez sensu, że ważyłeś bez opakowania, mało logiczne. Jednak faktycznie nie sądzę, aby wyszło aż 6kg za kartony. Jeśli masz wagę elektroniczną, to nie sądzę aby ona się bardzo myliła, więc ich pociśnij, że przesyłkę ważyłeś dokładnie.
Druga opcja to olej sprawę, bo podejrzewam, że nie będą dalej cisnąć. Ja też kiedyś miałem taki przypadek i po otrzymaniu jednego maila z żądaniem zapłaty nic się nie wydarzyło.
Następnym razem wysyłaj paczki nie na swoje nazwisko. Adres nadawcy wpisuj swój oczywiście (w razie zwrotów) ale wpisz np Adam Nowak. W razie problemów nie będą mieli kogo się doczepić
Druga opcja to olej sprawę, bo podejrzewam, że nie będą dalej cisnąć. Ja też kiedyś miałem taki przypadek i po otrzymaniu jednego maila z żądaniem zapłaty nic się nie wydarzyło.
Następnym razem wysyłaj paczki nie na swoje nazwisko. Adres nadawcy wpisuj swój oczywiście (w razie zwrotów) ale wpisz np Adam Nowak. W razie problemów nie będą mieli kogo się doczepić
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Myślę że , skoro przy nadawaniu przesyłki (zawiązaniu umowy, określeniu ceny), nie dokonano ważenia paczki w Twojej obecności, to nie mają "podstawy prawnej" do zmiany zasad tej umowy (ceny).
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Jesli zatrzymali paczks i nie poszla do klienta to maja dziwne praktyki. Ja w podobnych sytuacjach dowiadywalem sie o korekcie kosztow nawet 3tyg po dostarczeniu.
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:34
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Jakiś czas temu było na wykop.pl. Może się przyda
http://www.wykop.pl/ramka/4179371/wazen ... ewozowego/
http://www.wykop.pl/ramka/4179371/wazen ... ewozowego/
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Zachować spokój, podejść pragmatycznie, a jak walą w ciula faktycznie, to im koło dupy zrobić
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Najlepiej przy odbiorze zważyć rower i wszystko będzie jasne
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Kurcze moze po wazeniu kola dopompowales albo doladowywales aku do 100%
-
- Forumowicz
- Posty: 461
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Zgłaszaj na policje jako próbę wyłudzenia lub oszustwo.
Są ścigane z urzędu niezależnie jaka kwota.
Jako kradzież (odmowa wydania towaru) też można -ale tu już ważna wartość towaru i usługi -bo poniżej jakiejś kwoty to jest "niska szkodliwość społeczna (nie jestem na bieżąco -bo ciągle podnoszą -ostatnio chyba coś około 800 zeta było granicą wszczęcia postępowania)
Jak zadzwoni Pan z Policji to wiele cwanych osób inaczej śpiewa...
oczywiście musisz mieć potwierdzenie nadania, maile z ich wypowiedziami, a rozmowy tel nagrywaj
Są ścigane z urzędu niezależnie jaka kwota.
Jako kradzież (odmowa wydania towaru) też można -ale tu już ważna wartość towaru i usługi -bo poniżej jakiejś kwoty to jest "niska szkodliwość społeczna (nie jestem na bieżąco -bo ciągle podnoszą -ostatnio chyba coś około 800 zeta było granicą wszczęcia postępowania)
Jak zadzwoni Pan z Policji to wiele cwanych osób inaczej śpiewa...
oczywiście musisz mieć potwierdzenie nadania, maile z ich wypowiedziami, a rozmowy tel nagrywaj
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
O ile będę w domu, nie ma problemu. Gorzej jak mnie nie będzie.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Masz 100% racji, prawda jest taka, że cwaniaczki chcą "na pałę" orżnąć delikwenta - udawało się wcześniej, to uda się teraz i uda w przyszłości (tak sobie kombinują).
Tylko, że najprawdopodobniej Twoje powyższe argumenty i pomiary niestety nic Ci w tym momencie nie pomogą - bo to nie nas trzeba przekonać, tylko tych drani zmusić do uczciwości. My jesteśmy z Tobą, mogę chyba tak za wszystkich powiedzieć.
Problem leży w tym, że oni mają Twój towar i mają możliwość jego utylizacji (czym bez najmniejszych skrupułów i bezczelnie zagrozili) - i w ten sposób stawiają Cię pod ścianą.
Zakomunikowali Ci oś w rodzaju: "He, he... nie mamy pańskiego płaszcza, no i co nam pan zrobi??" (małe litery w słowie "pan" nieprzypadkowe, tak traktują klientów).
Prawdopodobnie jedyna droga do odzyskania zrabowanych 270zł (to naprawdę niemało, jestem zdziwiony wysokością tego wymuszenia, nazwanego eufemistycznie "dopłatą") to droga oficjalna, zawiadomienie o przestępstwie.
I prawdopodobnie na tym bazują: zdecydowana większość oszukanych klientów odpuści, biorąc pod uwagę koszty, nerwy i czas stracony na sprawę sądową.
Ale też niewykluczone, że gdyby dostali jakieś oficjalne pismo od adwokata, prokuratury albo z policji - zatrzęsłyby im się półdupki i UZNALIBY reklamację.
Tylko, że najprawdopodobniej Twoje powyższe argumenty i pomiary niestety nic Ci w tym momencie nie pomogą - bo to nie nas trzeba przekonać, tylko tych drani zmusić do uczciwości. My jesteśmy z Tobą, mogę chyba tak za wszystkich powiedzieć.
Problem leży w tym, że oni mają Twój towar i mają możliwość jego utylizacji (czym bez najmniejszych skrupułów i bezczelnie zagrozili) - i w ten sposób stawiają Cię pod ścianą.
Zakomunikowali Ci oś w rodzaju: "He, he... nie mamy pańskiego płaszcza, no i co nam pan zrobi??" (małe litery w słowie "pan" nieprzypadkowe, tak traktują klientów).
Prawdopodobnie jedyna droga do odzyskania zrabowanych 270zł (to naprawdę niemało, jestem zdziwiony wysokością tego wymuszenia, nazwanego eufemistycznie "dopłatą") to droga oficjalna, zawiadomienie o przestępstwie.
I prawdopodobnie na tym bazują: zdecydowana większość oszukanych klientów odpuści, biorąc pod uwagę koszty, nerwy i czas stracony na sprawę sądową.
Ale też niewykluczone, że gdyby dostali jakieś oficjalne pismo od adwokata, prokuratury albo z policji - zatrzęsłyby im się półdupki i UZNALIBY reklamację.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 11:12 przez Pavyan, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Widzę, że to "firma" z siedzibą w Niemczech.
Może więc warto napisać bezpośrednio do centrali, opisać ze szczegółami (zdjęcia, etc.) praktyki "lokalsów" i zawiadomić o zamiarze wejścia na drogę prawną, z oficjalnym zawiadomieniem o próbie oszustwa? Kurde, żeby to było 30-40zł... większość by przełknęła - ale 270zł?!
Niewykluczone, że w centrali oleją (bo to jakieś tam "polacken") - ale może nie?
Łatwo byłoby im wyjść z tego z "ćwarzą", wystarczy stwierdzić że np. waga kuriera była uszkodzona.
Może więc warto napisać bezpośrednio do centrali, opisać ze szczegółami (zdjęcia, etc.) praktyki "lokalsów" i zawiadomić o zamiarze wejścia na drogę prawną, z oficjalnym zawiadomieniem o próbie oszustwa? Kurde, żeby to było 30-40zł... większość by przełknęła - ale 270zł?!
Niewykluczone, że w centrali oleją (bo to jakieś tam "polacken") - ale może nie?
Łatwo byłoby im wyjść z tego z "ćwarzą", wystarczy stwierdzić że np. waga kuriera była uszkodzona.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
A co mówi umowa, warunki współpracy, kto co podpisał...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Wiesz przecież, jak jest: prawo, umowy, reguły, zasady, unie... powinien być raj na Ziemi, prawda?
Ale jakoś tak jest, że ciągle ktoś kogoś orżnąć chce, nawet zabić... w dodatku wielu twierdzi że pakty są po to by je łamać.
Uważam tak: cwaniaczki bazują na tym że oszukanemu (niech będzie, wbrew UMOWIE ) nie będzie się chciało tracić na walkę z nimi czasu, nerwów i zapewne jeszcze większych pieniędzy - wiec odpuści.
Ale to działa (prawie zawsze, tak sądzę) przy małych kwotach; tu chyba przegięli, doliczenie 270 zł za 6-7 kilogramów naciąganej nadwagi to już raczej nie jest "mała" kwota.
PS: Do centrali można także wysłać UMOWĘ, podkreślając węzłowe punkty - ponieważ najwidoczniej niektórzy w tej "firmie" zapomnieli o owym drobiażdżku, opisującym zasady świadczenia swych usług i obowiązującym obie umawiające się strony.
Ale jakoś tak jest, że ciągle ktoś kogoś orżnąć chce, nawet zabić... w dodatku wielu twierdzi że pakty są po to by je łamać.
Uważam tak: cwaniaczki bazują na tym że oszukanemu (niech będzie, wbrew UMOWIE ) nie będzie się chciało tracić na walkę z nimi czasu, nerwów i zapewne jeszcze większych pieniędzy - wiec odpuści.
Ale to działa (prawie zawsze, tak sądzę) przy małych kwotach; tu chyba przegięli, doliczenie 270 zł za 6-7 kilogramów naciąganej nadwagi to już raczej nie jest "mała" kwota.
PS: Do centrali można także wysłać UMOWĘ, podkreślając węzłowe punkty - ponieważ najwidoczniej niektórzy w tej "firmie" zapomnieli o owym drobiażdżku, opisującym zasady świadczenia swych usług i obowiązującym obie umawiające się strony.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Prawde mowiac nie wiem co bym zrobil. Nie wiek co za posrednika wybrales ze nie jestes dla nich klientem. Powinienes przeczytac regulamin czy faktycznie jest tam zapis o utylizacji. Ja korzystam z dpd i wiem od kurierow ze jest tam mega rygor, monitoring paczki z kazdego boku na tasmie i nie ma mowy o takich praktykach.
Nie wiem czemu korzystasz z takich wynalazkow.
Nie wiem czemu korzystasz z takich wynalazkow.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
na marginesie jak byś lekko rower porozkręcał i zapakował tak, żeby:
- maksymalna suma wymiarów paczki: 250 cm,
- najdłuższy wymiar: 150 cm,
- waga do 30 kg,
Pocztą Polską poszło by za 9,79 zł
- maksymalna suma wymiarów paczki: 250 cm,
- najdłuższy wymiar: 150 cm,
- waga do 30 kg,
Pocztą Polską poszło by za 9,79 zł
- Artu
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:33
- Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Pokaż mi ten cennik Poczty polskiej z takimi wymiarami paczki
( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam, Artur
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
a prąciem cię bardzo
https://bliskapaczka.pl/oferta
Za ich pośrednictwem wysłałem już HO HO HO gratów
https://bliskapaczka.pl/oferta
Za ich pośrednictwem wysłałem już HO HO HO gratów
- Artu
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:33
- Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
To bogata ta firma, skoro dokłada do przesyłek http://www.poczta-polska.pl/hermes/uplo ... cy-od-.pdf
( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam, Artur
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Czym najtaniej z doręczeniem pod adres wysłać silnik w kole 28"?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Dpd okolo 16zl przez sendit.pl. Dojdzie na drugi dzien. Z kurierow chyba najtaniej.
- Artu
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:33
- Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Też jestem ciekawy co się okaże
( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam, Artur
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Najlepsze, jest to, że firma geis czy jak zwie sie ten kurier nie miała problemów z wagą tylko źle z pakowną paczką i według nich za to są naliczane większe opłaty. Minusem jest to, że została wpłacona ta kasa, gdzie firma kurierska powiedziała, że i tak paczka musiała zostać wydana odbiorcy. Czyli straszenie firmy pośredniczącej to czysto kłamstwo, ale mądry Polak po szkodzie.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
A propo kurierów i natychmiastowych wysyłek 24H.
Dzisiaj złożyłem taką reklamację:
Reklamacja,
22.04.2018 kupiłem 2 sztuki dętki :
http://allegro.pl/detka-schwalbe-26x1-5 ... 77268.html
Do tej pory nie mam paczki. Telefonów w różnych punktach waszych sklepów nikt nie odbiera. Piszecie na swoich aukcjach, że natychmiastowa przesyłka w 24h. No niestety nie mam paczki po prawie tygodniu. Jakbym wiedział, że tak będzie to bym sobie kupił po drodze w Decathlonie. Idzie długi majowy weekend. Nawet jak wyślecie w pn. to i tak nie będę miał dętki na majówkę. Czyli dwa tygodnie bez roweru. Super. Nie interesują mnie słowa przepraszam, domagam się rekompensaty. Jak jeszcze nie wysłaliście, to zapakujcie 3, a nie 2 dętki, jedną gratis. I na drugi raz nie KŁAMCIE na sowich aukcjach mamiąc klientów natychmiastową przesyłką w 24H.
Dzisiaj złożyłem taką reklamację:
Reklamacja,
22.04.2018 kupiłem 2 sztuki dętki :
http://allegro.pl/detka-schwalbe-26x1-5 ... 77268.html
Do tej pory nie mam paczki. Telefonów w różnych punktach waszych sklepów nikt nie odbiera. Piszecie na swoich aukcjach, że natychmiastowa przesyłka w 24h. No niestety nie mam paczki po prawie tygodniu. Jakbym wiedział, że tak będzie to bym sobie kupił po drodze w Decathlonie. Idzie długi majowy weekend. Nawet jak wyślecie w pn. to i tak nie będę miał dętki na majówkę. Czyli dwa tygodnie bez roweru. Super. Nie interesują mnie słowa przepraszam, domagam się rekompensaty. Jak jeszcze nie wysłaliście, to zapakujcie 3, a nie 2 dętki, jedną gratis. I na drugi raz nie KŁAMCIE na sowich aukcjach mamiąc klientów natychmiastową przesyłką w 24H.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Rada taka, zeby zamawiac za pobraniem jak sie spieszy.
Na ciastko w kawiarni wyda 18zl, na rower pare kola a jak jest na ostrzu to zaluje 5zl na pobranie.
Wtedy i wysylka jest od reki bo nie czekaja na przelew i reklamacja prostsza - nie odbierasz. Ostatnio zamowilem zywice transparentna do podlogi i dhl(co dziwne)przytrzymal produkt dobe na magazynie. Realizacja nie mogla poczekac wiec nastepnego dnia odmowa przynecia i paczka wrocila do sprzedawcy. Nawet nie pytali czemu.
Druga sprawa to zamawianie z darmowa wysylka. Wyjaskrawie przyklad.
Sa dwa kowadla na allegro. Jedno za 600zl plus minimum 400zl wysylka kurierem badz 600zl transportem tirem. I drugie takie samo u innego sprzedawcy za 970 i transport zlotowke. Czesc osob zdecyduje sie na to sumarycznie tansze. W momencie zwrotu bez podania powodu sprzedawca odda koszt wysylki w jedna strone czyli jeden odda 400 nawet jesli wybralismy opcje za 600, natomiast drugi odda zlotowke.
Przy opcji darmowej dostawy juz w ogole sa same profity bo na allegro jest to poszukiwane a w przypadku zwrotu i tak zarabia
Na ciastko w kawiarni wyda 18zl, na rower pare kola a jak jest na ostrzu to zaluje 5zl na pobranie.
Wtedy i wysylka jest od reki bo nie czekaja na przelew i reklamacja prostsza - nie odbierasz. Ostatnio zamowilem zywice transparentna do podlogi i dhl(co dziwne)przytrzymal produkt dobe na magazynie. Realizacja nie mogla poczekac wiec nastepnego dnia odmowa przynecia i paczka wrocila do sprzedawcy. Nawet nie pytali czemu.
Druga sprawa to zamawianie z darmowa wysylka. Wyjaskrawie przyklad.
Sa dwa kowadla na allegro. Jedno za 600zl plus minimum 400zl wysylka kurierem badz 600zl transportem tirem. I drugie takie samo u innego sprzedawcy za 970 i transport zlotowke. Czesc osob zdecyduje sie na to sumarycznie tansze. W momencie zwrotu bez podania powodu sprzedawca odda koszt wysylki w jedna strone czyli jeden odda 400 nawet jesli wybralismy opcje za 600, natomiast drugi odda zlotowke.
Przy opcji darmowej dostawy juz w ogole sa same profity bo na allegro jest to poszukiwane a w przypadku zwrotu i tak zarabia
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Nie chodzę do kawiarni - nie stać mnie. Na rower wydałem 1300zł
Ale Twoje podpowiedzi są oczywiście, że logiczne i dobre.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Pomylilem sie tam z tymi kosztami wysylki. Chodzi o to zs gdyby mial tam za zlotowke wysylke poczta nierejestrowana i wiadomo ze kazdy wezmie kuriera to w przypadku zwrotu musi oddac za najtansza opcje transportu jaka mogl wybrac klient. Nie za ta co klient wybral jako dostawe do siebie i nie za to co klient wybral jako odeslanie.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Oj tam, liczą się intencje. Chciałeś dobrze podpowiedzieć, to najważniejsze
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Czyli dolozyli kartony, zwazyli i komisyjnie stwierdzili ze przytyl. No licencjat z logiki mozna na tym pisac.
Faktura zawierala koszt dolozonych kartknow czy akurat to juz dali gratis od firmy?
Dobrze ze ten temat powstal, bo dzieki niemu na pewno nigdy nie pokusze sie zaczac z geis wspolpracowac. Bo czasem czlowiek wpadnie na glupi pomysl i zaczyna szukac przyslowiowego miodu w dupie. W tym przypadku doszukano sie tego co tam sie zazwyczaj znajduje. Mam sprawdzone Dpd i wystarczy.
Faktura zawierala koszt dolozonych kartknow czy akurat to juz dali gratis od firmy?
Dobrze ze ten temat powstal, bo dzieki niemu na pewno nigdy nie pokusze sie zaczac z geis wspolpracowac. Bo czasem czlowiek wpadnie na glupi pomysl i zaczyna szukac przyslowiowego miodu w dupie. W tym przypadku doszukano sie tego co tam sie zazwyczaj znajduje. Mam sprawdzone Dpd i wystarczy.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Jesli uznaja reklamacje to wystaw rachunek 20zl za odwolanie od decyzji i 250zl za przekroczenie czasu poswieconego na ta sprawe. Nasza komisja rozpatrzy ich ewentualje odwolanie.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Zanim wyśleś coś do sądu, proponuję z uwagą przeczytać ich umowę, zasady świadczenia którą teoretycznie zaakceptowałeś/podpisałeś zlecając im usługę. Bo jeśli Oni mają takie zapisy wg których działają, to zapłacisz jeszcze koszty sądowe. Więc duma dumą a kasa kasą...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
1. Przy tej kwocie roszczenia, opłata sądowa to 30zł (do kwoty 2000zł).WojtekErnest pisze: ↑11 maja 2018, 12:00..... Bo jeśli Oni mają takie zapisy wg których działają, to zapłacisz jeszcze koszty sądowe. Więc duma dumą a kasa kasą...
2. Do kwoty 20 000 zł. postepowanie jest w trybie uproszczonym, czyli pozew składany jest na odpowiednich sądowych formularzach.
3. Ponieważ postępowanie sądowe, to "Twoje (powoda) pismo" kontra "pismo pozwanego" musisz dokładnie "uzasadnić" przyczynę sporu, gdyż nie będziesz miał możliwości "uzupełnienia" pozwu.
4. Sprawdź dokładnie, czy firma mogła dodatkowo opakować twoją przesyłkę. Jeżeli tak jakie warunki powinny być spełnione.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Tyle, że to Ty musisz udowodnić prawnie, że masz rację Prawo, to nie odczucia, ale konkretny paragraf. A tak na marginesie. Na twoje "zaskarżenie/reklamację" powinieneś dostać odpowiedź do 14 dni (nie wiem jak jest w tym przypadku). Jeżeli nie otrzymałeś żadnej "decyzji", to "ustawowo" (musisz to sprawdzić), jest to "przyjęcie" Twojej reklamacji, inaczej mówiąc, "podstawa prawna" Twojego roszcze4nia.zeeltom pisze: ↑11 maja 2018, 22:11Wysłałem przesyłkę nie przekraczająca 30 kg wagi. Kurier przyjął i dalej moja rola się skończyła. Co z nią zrobił przewoźnik, to nie moja brocha. Ja mam płacić za działania, które sobie ktoś podjął? A z jakiej racji?
Fikcja: wysyłasz sobie list, a ktoś go opakowuje z setki kartonów i przychodzi ci płacić za gabaryt. Pasuje? Płacisz?
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Ze ltom a czytałeś wogóle cokolwiek na temat ich warunków świadczenia usług, na stronie geis w pliku "ogólne warunki świadczenia usług" masz zapis
2. Zleceniodawca zobowiązuje się, że zarówno on jak i osoba działająca w jego imieniu, nie będzie
nadawać przesyłek:
l) zawierających rzeczy, które nie posiadają niezbędnych zabezpieczeń, nie są zapakowane w sposób
odpowiadający ich masie, kształtowi, właściwościom lub cechom, lub zawierające rzeczy, które
mogłyby uszkodzić pozostałe przesyłki, albo urządzenia transportowe
i infrastrukturę transportową GEIS PARCEL lub podwykonawców, lub też mogłoby dojść od
uszkodzenia towarów przy pomocy użytej techniki i stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub
majątku GEIS PARCEL lub podwykonawców, ewentualnie ich pracowników. Niniejsze
postanowienie obowiązuje również w sytuacji, kiedy właściwości lub cechy przesyłki, niedostateczne
lub nieodpowiednio użyte opakowanie lub jego zabezpieczenie itp. wystąpiły podczas transportu
przesyłki, lub po jej fizycznym przyjęciu przez GEIS PARCEL lub podwykonawcę. Wybór sposobu
dalszego postępowania z tego typu przesyłką należy w pełni do GEIS PARCEL. W tego typu
przypadkach przyjmuje się, że Zleceniodawca przesyłki bez zastrzeżeń akceptuje uzasadnione
działania GEIS PARCEL lub wyznaczonego przez niego podwykonawcy, w zakresie kompletności,
wystarczalności i niepodważalności środków dowodowych w tej kwestii (w szczególności
dokumentacji zdjęciowej) udostępnionych Zleceniodawcy przez GEIS PARCEL lub wyznaczonego
przez niego podwykonawcę. Niniejsze postanowienie obowiązuje, jeżeli strony nie uzgodnią inaczej
Z tego wychodzi, że kurier jest od rozwożenia przesyłek i on nie ocenia ich tylko firma w centrali, dlatego on wszystko zabiera a dalej oni decydyją i tu się zabezpieczyli przez zapis, że jeśli wysyłasz paczkę która nie spełnia warunku postanowień czyli w tym wypadku rower dla nich ponieważ np. może uszkodzić samochód lub inne paczki gdyż był tylko oklejony czymś a nie całkowicie zapakowany to jednocześnie godzisz się na wszelkie dalsze decyzje firmy co z ta paczką zrobić.
Więc widać, że jednak działanie ich jest uzasadnione prawnie w dodatku jest zapis o podwykonawcy że ma takie same prawa aby oceniać paczki, jedynie o co można się spierać bo taki jest zapis iż mają do tego prawo czy te działania były uzasadnione czy nie i jedynie o tym mógł by rozstrzygać sąd, czyli musisz udowodnić, że działania ich typu opakowanie przesyłki w karton itd. było nie potrzebne .
2. Zleceniodawca zobowiązuje się, że zarówno on jak i osoba działająca w jego imieniu, nie będzie
nadawać przesyłek:
l) zawierających rzeczy, które nie posiadają niezbędnych zabezpieczeń, nie są zapakowane w sposób
odpowiadający ich masie, kształtowi, właściwościom lub cechom, lub zawierające rzeczy, które
mogłyby uszkodzić pozostałe przesyłki, albo urządzenia transportowe
i infrastrukturę transportową GEIS PARCEL lub podwykonawców, lub też mogłoby dojść od
uszkodzenia towarów przy pomocy użytej techniki i stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub
majątku GEIS PARCEL lub podwykonawców, ewentualnie ich pracowników. Niniejsze
postanowienie obowiązuje również w sytuacji, kiedy właściwości lub cechy przesyłki, niedostateczne
lub nieodpowiednio użyte opakowanie lub jego zabezpieczenie itp. wystąpiły podczas transportu
przesyłki, lub po jej fizycznym przyjęciu przez GEIS PARCEL lub podwykonawcę. Wybór sposobu
dalszego postępowania z tego typu przesyłką należy w pełni do GEIS PARCEL. W tego typu
przypadkach przyjmuje się, że Zleceniodawca przesyłki bez zastrzeżeń akceptuje uzasadnione
działania GEIS PARCEL lub wyznaczonego przez niego podwykonawcy, w zakresie kompletności,
wystarczalności i niepodważalności środków dowodowych w tej kwestii (w szczególności
dokumentacji zdjęciowej) udostępnionych Zleceniodawcy przez GEIS PARCEL lub wyznaczonego
przez niego podwykonawcę. Niniejsze postanowienie obowiązuje, jeżeli strony nie uzgodnią inaczej
Z tego wychodzi, że kurier jest od rozwożenia przesyłek i on nie ocenia ich tylko firma w centrali, dlatego on wszystko zabiera a dalej oni decydyją i tu się zabezpieczyli przez zapis, że jeśli wysyłasz paczkę która nie spełnia warunku postanowień czyli w tym wypadku rower dla nich ponieważ np. może uszkodzić samochód lub inne paczki gdyż był tylko oklejony czymś a nie całkowicie zapakowany to jednocześnie godzisz się na wszelkie dalsze decyzje firmy co z ta paczką zrobić.
Więc widać, że jednak działanie ich jest uzasadnione prawnie w dodatku jest zapis o podwykonawcy że ma takie same prawa aby oceniać paczki, jedynie o co można się spierać bo taki jest zapis iż mają do tego prawo czy te działania były uzasadnione czy nie i jedynie o tym mógł by rozstrzygać sąd, czyli musisz udowodnić, że działania ich typu opakowanie przesyłki w karton itd. było nie potrzebne .
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Czyli, jak widać powyżej, muszą udostępnić dokumentację foto (dokumentację dowodową) zleceniodawcy, udowodnić konieczność dodatkowego opakowania przesyłki, i powinni to zrobić w odpowiedzi na reklamację.djmarcin56 pisze: ↑12 maja 2018, 15:18..... Wybór sposobu dalszego postępowania z tego typu przesyłką należy w pełni do GEIS PARCEL. W tego typu
przypadkach przyjmuje się, że Zleceniodawca przesyłki bez zastrzeżeń akceptuje uzasadnione
działania GEIS PARCEL lub wyznaczonego przez niego podwykonawcy, w zakresie kompletności,
wystarczalności i niepodważalności środków dowodowych w tej kwestii (w szczególności
dokumentacji zdjęciowej) udostępnionych Zleceniodawcy przez GEIS PARCEL lub wyznaczonego
przez niego podwykonawcę. Niniejsze postanowienie obowiązuje, jeżeli strony nie uzgodnią inaczej
........
......Więc widać, że jednak działanie ich jest uzasadnione prawnie w dodatku jest zapis o podwykonawcy że ma takie same prawa aby oceniać paczki, jedynie o co można się spierać bo taki jest zapis iż mają do tego prawo czy te działania były uzasadnione czy nie i jedynie o tym mógł by rozstrzygać sąd, czyli musisz udowodnić, że działania ich typu opakowanie przesyłki w karton itd. było nie potrzebne .
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Jest za to inny "haczyk". Z chwilą odbioru towaru, prawo do "reklamacji" ma tylko odbiorca.
http://www.sprawnik.pl/artykuly,10223,1 ... urierskich
http://www.sprawnik.pl/artykuly,10223,1 ... urierskich
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Zeeltom, proste pytanie; przesyłka została wysłana jako standardowa za 14zł, czy jako niestandardowa za 29zł. Jeżeli jako pierwsza, to moim zdaniem masz "po ptokach", jeżeli jako niestandardowa, to roszczenie jest (moim zdaniem) zasadne
https://taniejniebedzie.pl/regulamin
https://taniejniebedzie.pl/cennik
§4 Ceny i płatności, 7. Usługodawca może obciążyć Klienta dodatkową opłatą za Usługę, jeżeli:
a) Klient podczas składania Zamówienia poda nieprawdziwe dane dotyczące Przesyłki.
Przesyłki standardowe:
•o kształcie regularnego prostopadłościanu,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.
Przesyłki niestandardowe:
•nieregularny kształt, wystające elementy lub opakowanie uniemożliwiające automatyczne sortowanie,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.
https://taniejniebedzie.pl/regulamin
https://taniejniebedzie.pl/cennik
§4 Ceny i płatności, 7. Usługodawca może obciążyć Klienta dodatkową opłatą za Usługę, jeżeli:
a) Klient podczas składania Zamówienia poda nieprawdziwe dane dotyczące Przesyłki.
Przesyłki standardowe:
•o kształcie regularnego prostopadłościanu,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.
Przesyłki niestandardowe:
•nieregularny kształt, wystające elementy lub opakowanie uniemożliwiające automatyczne sortowanie,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.
- darki
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
To niestety najważniejsze pytanie. Osobiście kiedyś się właśnie tak naciąłem. Wysyłałem radio Cb przez pośrednika Furgonetka.pl kurierem DPD i co ano nie zauważyłem, że standard to własnie regularny kształt prostopadłościanu itd. więc sobie zapakowałem w dwa pudełka bo takie znalazłem. Radio z długa anteną. Posklejałem do kupy i wysłałem. Kurier zabrał i wydawało się po problemie no ale dostałem za nieregularny kształt paczki bo były dwa różne pudełka połączone . Znajomy znów wysłał coś zawijając w strecz. Też mu się wydawało, że ok no bo super zabezpieczone. I dostał dopłatę tak jak ja za nieregularny kształt. Na początku się złościłem jakim prawem itd. a potem zacząłem się interesować co jest i jak i niestety to był mój błąd bo nie doczytałem ich regulaminu. Cóż zapłaciłem nie było wyjścia. Nauczka dla mnie heh czytać to co drobnym druczkiem .
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Zeeltom, powoli. Z tego co się zorientowałem, to w twojej sprawie jest to 30 dni, i nawet brak odpowiedzi nie jest domniemanym potwierdzeniem przyjęcia reklamacji przez firmę.zeeltom pisze: ↑15 maja 2018, 19:11Dziś dostałem informację, że przewoźnik złożył reklamację do kuriera i może to potrwać nawet do 90 dni. Coś mi tu zupełnie nie pasuje. Ja jestem klientem firmy pośredniczącej i im płaciłem za usługę. Co mnie obchodzi jakieś rozliczanie między tą firmą a przewoźnikiem? Nie ustosunkowali się do mojej skargi w terminie 14 dni, czyli przyjęli reklamację na moją korzyść. Dziś będę się kontaktował z moim prawnikiem i wystosuję do nich już pismo urzędowe z kancelarii adwokackiej.
http://maszprawo.org.pl/2017/02/odpowie ... e-terminy/
Termin 14 dniowy dotyczy sprzedaży/ kupna towaru lub usługi.
Co do informacji o 90 dniach na rozpatrzenie reklamacji (podobnie zresztą jak wcześniejsze "zutylizowanie" paczki), to jest "pic na wodę", jak się u nas mówi. W załączniku masz info od Geis o terminach reklamacji gdzie pisze "jak byk" do 30 dni.
- Załączniki
-
- GEIS PARCEL .pdf
- (674.23 KiB) Pobrany 493 razy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 20:45 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
- darki
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
No fakt dziwne zachowanie firmy kurierskiej. Zapakowali zapakowany rower heh gdyby uznali ze zle zapakowany powinni o tym poinformowac. Czesto w opcjach wysylki jest podany rodzaj opakowania np. karton, strecz, tektura falista itd. Moze o to chodzi? Jak tlumaczy sie firma ktora przepakowala paczke? Dlaczego to zrobili? Mozna bylo wyowijac streczem to nie podnioslo by wagi a skoro zaznaczono przesylka niestandardowa to juz przegiecie bo niestardardowa to wlasnie taka heh nietypowa nie prostopadloscian, pudelko.
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Przeczytaj dokładnie tekst z linka który Ci podałem
Na PW opiszę Ci jak wygląda założenie pozwu w sądzie.
Na PW opiszę Ci jak wygląda założenie pozwu w sądzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Zeeltom, przeczytaj sobie co podpisywałeś
https://taniejniebedzie.pl/regulamin
§5 Odpowiedzialność
2. Umowa Przewozu zawierana jest między Klientem a Przewoźnikiem. Przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie, utratę, opóźnienie, zwrot oraz ubytek (DODATEK )Przesyłki.
Mam nadzieję ze dostałeś na PW mój opis i uwagi. W sądzie liczy się to co jest w "papierach" nie Twoje odczucia.
https://taniejniebedzie.pl/regulamin
§5 Odpowiedzialność
2. Umowa Przewozu zawierana jest między Klientem a Przewoźnikiem. Przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie, utratę, opóźnienie, zwrot oraz ubytek (DODATEK )Przesyłki.
Mam nadzieję ze dostałeś na PW mój opis i uwagi. W sądzie liczy się to co jest w "papierach" nie Twoje odczucia.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Czyli (tak jak sądziłem), masz "potwierdzenie" że to Geis opakował dodatkowo przesyłkę. Co do wyboru "paragrafów". Niestety, nie dowiesz się jakie paragrafy "użyje" tnb.pl przeciwko Tobie, więc musisz w swoim pozwie, uwzględnić każdy paragraf, który może być użyty w odpowiedzi. Tak jak pisałem, rozprawa odbędzie się bez Twojej obecności, a wynik (wyrok), to będzie zapewne list z informacją o rozstrzygnięciu.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Widzę Tomku, że siadli ci na jaja ostro.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Ciekawe jak się sprawy potoczą
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
- darki
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?
Też jestem ciekaw a swoją drogą to widzę, że trzeba unikać firmy kurierskiej Geis. Wygląda to faktycznie na próbę wyłudzenia.
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam