Regeneracja amortyzatorów
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Regeneracja amortyzatorów
Kurczę! Stało się nieszczęście! Przedni amortyzator mi przecieka po jednej stronie
Da się to jakoś samemu naprawić? Gdzie można kupić części serwisowe do amorów?
Czy znacie filmik lub bloga gdzie jest dokładnie przedstawione jak to samemu naprawić?
Z góry dziękuję za pomoc
Da się to jakoś samemu naprawić? Gdzie można kupić części serwisowe do amorów?
Czy znacie filmik lub bloga gdzie jest dokładnie przedstawione jak to samemu naprawić?
Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 14 maja 2018, 15:54 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regeneracja amortyzatorów
Przez nieszczelne elementy przeciska się tzn. przecieka olej? Napisz jaki masz model amortyzatora, może ktoś pomoże. Są serwisy gdzie można oddać tylko pytanie czy każdy amor opłaca się serwisowac, czy za rozsądne pieniądze jest do uratowania. Na foto z twojego projektu widać na lewej goleni jakieś straszne przetarcia.
Warto poczytać https://www.1enduro.pl/jak-dbac-o-amort ... wy-serwis/
Warto poczytać https://www.1enduro.pl/jak-dbac-o-amort ... wy-serwis/
Ostatnio zmieniony 14 maja 2018, 11:25 przez elektrotonus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja amortyzatorów
Tak. Przecieka olej na prawym goleniu. Golenie ładne, gładkie bez uszkodzeń. Symering jakiś puścił. Być może tylko górny, a może i w środku. To jest Rock Shox.
---edit---
Na której fotce? Może coś fotka źle oddała, bo wydaje mi się, że jest OK, no ale mogę się mylić.
Dzięki za link
---edit---
Na której fotce? Może coś fotka źle oddała, bo wydaje mi się, że jest OK, no ale mogę się mylić.
Dzięki za link
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regeneracja amortyzatorów
Wygląda na mocno zniszczone ślizgi lewej strony
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja amortyzatorów
To są napisy na goleniu i podziałka skoku
Już chyba wiem co zrobię na początku - może pomoże
Odchylę delikatnie górny symering i wcisnę smar. Być może preparat który stosuję do konserwacji goleni wypłukał smar uszczelniający - tak sugerują w linku co mi przysłałeś, że Brunox Deo tak robi. Ja stosuję co innego ale też mógł wypłukać.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regeneracja amortyzatorów
Wytrzyj ślizgi ręcznikiem papierowym. Zanurkuj amorem i pochwal się zdjęciami po przetarciu i po ugieciu amorka. Może coś ktoś podpowie
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja amortyzatorów
Na razie jestem poza zasięgiem roweru, także fotki nie mogę zrobić, ale wygląda to tak, że po kilkukrotnym zanurkowaniu na czystym, prawym goleniu pojawia się wyraźny film olejowy, a po dłużej pracy olej z golenia nawet ścieka na górny symering - wyraźna nieszczelność.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja amortyzatorów
Jaki internetowy SERWIS amortyzatorów polecacie? Znalazłem kilka, ale boję się, że mnie mogą wycyckać... i jak ustrzec się przed wycyckaniem w takich usługach?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja amortyzatorów
Słuchajta luda co się stało, może się to komuś przydać
Odpukać, ale z amorem już dobrze. Najprawdopodobniej przyczyną wycieku było podniesienie amortyzatora na maksa bez odrobiny zapasu i przy mocnym odbijaniu nie miał miejsca na ruch. Obniżyłem go o dwa obroty i profilaktycznie dałem smaru pod uszczelkę kurzową ( tą pierwszą co widać w amorze ). I kurczę przeszło - cud!
Samar dałem specjalny, co nie wpływa na gumę, w lotnictwie go stosują. Kiedyś mi gościu przyniósł, tzn wyniósł z zakładu
Czytałem w necie, że lepiej nic nie stosować na golenie, bo te wszystkie preparaty rozszczelniają i są tylko dobre w przypadku starych amorów, co tępo chodzą. Wówczas się daje preparat by je ruszyć. Ale jak już ruszą, to czyścimy golenie do zera i nie psikamy, tylko po jeździe delikatnienie przecieramy bawełnianą szmatką. Chodzi o to, że częste mycie skraca goleni życie. Trzeba z tym zachować umiar, bo może dojść do rozszczelnienia nawet nowego amora!
Reasumując:
1. obniżyłem wysunięcie amora które ustawione było na maksa.
2. dałem obojętny dla gumy smar pod uszczelkę kurzową.
3. od dzisiaj bardzo ostrożnie stosuję preparaty myjące golenie - nakładam na miękko szmatkę i delikatnie przecieram.
Odpukać, ale z amorem już dobrze. Najprawdopodobniej przyczyną wycieku było podniesienie amortyzatora na maksa bez odrobiny zapasu i przy mocnym odbijaniu nie miał miejsca na ruch. Obniżyłem go o dwa obroty i profilaktycznie dałem smaru pod uszczelkę kurzową ( tą pierwszą co widać w amorze ). I kurczę przeszło - cud!
Samar dałem specjalny, co nie wpływa na gumę, w lotnictwie go stosują. Kiedyś mi gościu przyniósł, tzn wyniósł z zakładu
Czytałem w necie, że lepiej nic nie stosować na golenie, bo te wszystkie preparaty rozszczelniają i są tylko dobre w przypadku starych amorów, co tępo chodzą. Wówczas się daje preparat by je ruszyć. Ale jak już ruszą, to czyścimy golenie do zera i nie psikamy, tylko po jeździe delikatnienie przecieramy bawełnianą szmatką. Chodzi o to, że częste mycie skraca goleni życie. Trzeba z tym zachować umiar, bo może dojść do rozszczelnienia nawet nowego amora!
Reasumując:
1. obniżyłem wysunięcie amora które ustawione było na maksa.
2. dałem obojętny dla gumy smar pod uszczelkę kurzową.
3. od dzisiaj bardzo ostrożnie stosuję preparaty myjące golenie - nakładam na miękko szmatkę i delikatnie przecieram.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Regeneracja amortyzatorów
No niestety amor znów mi zaczął ciec, ale...
Poszukałem w necie serwisów co naprawiają amortyzatory, podzwoniłem, wypytałem i postanowiłem sam zajrzeć do amora. Pooglądałem też sporo filmików w necie jak to się robi i na co trzeba uważać. Okazało się, że pewien element mi się obluzował na tłoku tłumika olejowego. Wszystkie uszczelki zaś były git. Wyczyściłem wszystko, skręciłem z powrotem i zalałem. Zrobiłem 200 km i golenie suchuteńkie. A teraz uwaga czym zalałem - 5W/40 syntetykiem do silnika! Trzeba go tylko dać z 15 % więcej by był amor twardszy i jest miodzio. Absolutnie nic nie szkodzi, a wręcz przeciwnie bo nie jest tak hydroskopijny jak płyny hydrauliczne i łagodniejszy dla uszczelek. Amorek ślicznie procuje. Polecam.
Poszukałem w necie serwisów co naprawiają amortyzatory, podzwoniłem, wypytałem i postanowiłem sam zajrzeć do amora. Pooglądałem też sporo filmików w necie jak to się robi i na co trzeba uważać. Okazało się, że pewien element mi się obluzował na tłoku tłumika olejowego. Wszystkie uszczelki zaś były git. Wyczyściłem wszystko, skręciłem z powrotem i zalałem. Zrobiłem 200 km i golenie suchuteńkie. A teraz uwaga czym zalałem - 5W/40 syntetykiem do silnika! Trzeba go tylko dać z 15 % więcej by był amor twardszy i jest miodzio. Absolutnie nic nie szkodzi, a wręcz przeciwnie bo nie jest tak hydroskopijny jak płyny hydrauliczne i łagodniejszy dla uszczelek. Amorek ślicznie procuje. Polecam.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Regeneracja amortyzatorów
Miałem pisać już żebyś sam spróbował a tu post, że właśnie to zrobiłeś nic trudnego jak sam widzisz. Z olejem silnikowym 5w40 nie jest tak jak forkoil -em 5w. Tu chodzi o lepkości cst@40c. Silnikowy 5w40 ma około 70cst a taki dedykowany do amorów ma 20-30 cst. Ja jak zalalem damper silnikowym 5w40 to jest twrdy, tzn. ugina się do końca ale na wybojach jest zbyt twardy.