Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Hej,
Muszę sobie i koledze założyć blokady, silniki po 1 i 1.5kW znamionowej, czy są jakieś uniwersalne dobrze działające?
Muszę sobie i koledze założyć blokady, silniki po 1 i 1.5kW znamionowej, czy są jakieś uniwersalne dobrze działające?
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 04 maja 2018, 18:35
- Lokalizacja: Kartuzy / Gdańsk
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Lepiej samemu wypiłować z kawałka płaskownika 5-8mm niż używać jakichkolwiek gotowych
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
... i tym właśnie się różni Tas z Nexun-a od Konrada z E-biker-a.
Szczera cenna rada... niż "na siłę wciskanie" swoich produktów z prowadzonych przez siebie sklepów
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
A tam może półtorej godzinki zabawy potrzeba , płaskownik5-6mm gruby , marker, pilnik, szlifierka kątowa, wiertarka i mamy gotowy produkt na długie lata.
Szybciej rama strzeli niz ten płaskownik ruszy.
Szybciej rama strzeli niz ten płaskownik ruszy.
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Człowieku nie ma bata ,to na zdjęciu tak wygląda ale te blokady ważą z pół Kg tyle stali.. Owszem ja przedstawiłem samoróbkę blokad do 3Kw . Gdyby tam była możliwość (miejsce) to też bym nakrętkę dospawał i skręcił .Ale po co.
Chodzi o to żeby zrobić coś domowym sposobem a nie maszyną cnc ,laser czy cięte wodą.. Chyba że ktoś ma taki warsztat.
Chodzi o to żeby zrobić coś domowym sposobem a nie maszyną cnc ,laser czy cięte wodą.. Chyba że ktoś ma taki warsztat.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
sam zastanawiam się nad najtańszym rozwiązaniem w tej kwesti, grubo przechowywałem jeśli chodzi o budowę ebika i została mi tylko blokada...
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Nie polecam takich blokad .
Pół kilo podkładek żeby na końcu nakrętką złapać koniec osi...
Pół kilo podkładek żeby na końcu nakrętką złapać koniec osi...
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Cud, że w ogóle zaczęli polecać blokady obrotu.
Z biegiem czasu, może za kilka lat będzie można wsiąść na ich rower i przeżyć.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
"Tosz to" tylko wymysł gościa od marketingu... to ma się sprzedawać a nie działać
Najwyżej klient wróci na serwis po zerwaniu przewodów... za odpłatą oczywiście
Zrobią mu zdjęcie do gabloty... pilotów oblatywaczy
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Moim zdaniem masz słabo zrobione te blokady bo nie dość, że wycięcie masz za głębokie i trzyma oś tylko bokami a od dołu ze zdjęcia już nie to jeszcze może ci silnik z kołem wyskoczyć z ramy bo masz otwartą konstrukcję blokady od dołu, powinieneś zrobić tak jak masz teraz tylko jak już chcesz mieć z jednej strony otwarty przekrój to z oku osi a nie od dołu.
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Nic nie wyskoczy , wszystko skrecone ,rama podpiłowana, oś siedzi głęboko. Wszystko pod kontrola , blokada jest szersza niz widelce ramy. To nie ma prawa sie ruszyc przy qs 1000w. Ta moja bloka jest milion razy lepsza niz te gotowce a wy dalej swoje tylko narzekac..
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Pokaż swoją blokade osi może się czegoś nowego nauczędjmarcin56 pisze: ↑31 maja 2018, 11:03
Moim zdaniem masz słabo zrobione te blokady bo nie dość, że wycięcie masz za głębokie i trzyma oś tylko bokami a od dołu ze zdjęcia już nie to jeszcze może ci silnik z kołem wyskoczyć z ramy bo masz otwartą konstrukcję blokady od dołu, powinieneś zrobić tak jak masz teraz tylko jak już chcesz mieć z jednej strony otwarty przekrój to z oku osi a nie od dołu.
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
To ja się pochwalę. 1200 km na razie zrobione i nawet nie drgnęły. Moc 2200 W maksymalnie.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... ZvVTVnRVVR
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... ZvVTVnRVVR
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Kolega sam robił czy zlecał firmie do wycięcia ?Wojtas pisze: ↑31 maja 2018, 19:14To ja się pochwalę. 1200 km na razie zrobione i nawet nie drgnęły. Moc 2200 W maksymalnie.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... ZvVTVnRVVR
pozdrawiam
Edit: Czy jest ktoś kto mógł by mi pomóc zrobić project w cadzie by jakaś firma mi wycięła ?
Nie wiem ile to kosztuje normalnie ale może ktoś za przysłowiową dobra ( nie byle jaką ) "flachę" narysował by. Męczyłem sie w fusionie i auto cadzie ale nic nie wychodzi. Project mam ale firmy albo nie widzą pliku albo jest uszkodzony albo coś tam...
A mam wszystko prócz blokady
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2018, 17:38 przez Kzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
A którą blokadę uważacie za najlepszą?
Z grubsza widzę, że istnieją trzy podstawowe rodzaje blokad (nie mówię o mocowaniu do ramy roweru, to inna sprawa):
1. Zwykłe, otwarte widełki - zaleta: proste do wykonania; wada: wyrabiają się, a także mogą się rozginać jeśli są ze zbyt cienkiej blachy.
2. Gruba blacha z otworem "fasolkowym", otwór o szerokości ściśle dopasowanej do wymiaru spłaszczenia osi silnika, nasuwane osiowo - zaleta: sztywność, co ważne brak możliwości rozgięcia, może odrobinę trudniejsze do zrobienia; wada: brak kasowania powstałego ewentualnie luzu, ale przy dobrym spasowaniu wyrabianie się będzie raczej b. powolne.
3. Widełki łączące zalety obu poprzednich czyli otwarte, ale zamknięte , bo zaciskane śrubą - zaleta: również proste do wykonania, i jest bezproblemowe kasowanie luzów do zera; wada: raczej brak (bo jest kasowanie powstających ew. luzów). Ale według mnie śruba blokująca powinna być o wysokiej wytrzymałości, ponieważ jej średnica nie będzie duża.
Myślę, że trzeci rodzaj jest najlepszy; myślę też, że w każdym przypadku powinno się blokady wykonać z materiału ulepszanego - wystarczy nawet zwykła popularna stal węglowa St45, zahartowana i dość wysoko odpuszczona. Ale nie jest to konieczność, przy odpowiedniej grubości blokady.
Wadą zwykłej stali jest "rdzewność"; stal kwasoodporna z kolei jest dość stosunkowo miękka i nie można jej ulepszyć (jednak można zrobić grubszy element), jest trudniejsza w obróbce. Jest też stal nierdzewna, do ulepszania, ale to jeszcze inna para kaloszy.
Ogólna uwaga - na pewno każda blokada powinna być wykonana możliwie precyzyjnie, bez luzów "z urodzenia", to podstawowy warunek poprawnej pracy i powolnego wyrabiania się. Przy takich obciążonych elementach istniejące luzy narastają lawinowo - jeśli ich nie ma na początku, pojawiają się (jeśli w ogóle) dopiero po długim czasie; jeśli zaś są od początku - szybko będą się powiększać.
Inny zły efekt istnienia luzu w blokadzie to możliwość rozgniatania gwintu na krawędziach spłaszczeń osi silnika.
Z grubsza widzę, że istnieją trzy podstawowe rodzaje blokad (nie mówię o mocowaniu do ramy roweru, to inna sprawa):
1. Zwykłe, otwarte widełki - zaleta: proste do wykonania; wada: wyrabiają się, a także mogą się rozginać jeśli są ze zbyt cienkiej blachy.
2. Gruba blacha z otworem "fasolkowym", otwór o szerokości ściśle dopasowanej do wymiaru spłaszczenia osi silnika, nasuwane osiowo - zaleta: sztywność, co ważne brak możliwości rozgięcia, może odrobinę trudniejsze do zrobienia; wada: brak kasowania powstałego ewentualnie luzu, ale przy dobrym spasowaniu wyrabianie się będzie raczej b. powolne.
3. Widełki łączące zalety obu poprzednich czyli otwarte, ale zamknięte , bo zaciskane śrubą - zaleta: również proste do wykonania, i jest bezproblemowe kasowanie luzów do zera; wada: raczej brak (bo jest kasowanie powstających ew. luzów). Ale według mnie śruba blokująca powinna być o wysokiej wytrzymałości, ponieważ jej średnica nie będzie duża.
Myślę, że trzeci rodzaj jest najlepszy; myślę też, że w każdym przypadku powinno się blokady wykonać z materiału ulepszanego - wystarczy nawet zwykła popularna stal węglowa St45, zahartowana i dość wysoko odpuszczona. Ale nie jest to konieczność, przy odpowiedniej grubości blokady.
Wadą zwykłej stali jest "rdzewność"; stal kwasoodporna z kolei jest dość stosunkowo miękka i nie można jej ulepszyć (jednak można zrobić grubszy element), jest trudniejsza w obróbce. Jest też stal nierdzewna, do ulepszania, ale to jeszcze inna para kaloszy.
Ogólna uwaga - na pewno każda blokada powinna być wykonana możliwie precyzyjnie, bez luzów "z urodzenia", to podstawowy warunek poprawnej pracy i powolnego wyrabiania się. Przy takich obciążonych elementach istniejące luzy narastają lawinowo - jeśli ich nie ma na początku, pojawiają się (jeśli w ogóle) dopiero po długim czasie; jeśli zaś są od początku - szybko będą się powiększać.
Inny zły efekt istnienia luzu w blokadzie to możliwość rozgniatania gwintu na krawędziach spłaszczeń osi silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
- Lokalizacja: Poznań
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
A jakiego formatu oczekują od Ciebie ? Wydaje mi się, że większość urządzeń do cięcia czyta format dxf albo starsze wersje dwg przy czym dobrze jest jak obrys jest zmieniony na polilinię. Zobacz czy program z którego korzystasz nie ma możliwości zapisu w starszej wersji cada. Mogę Ci oczywiście pomóc w narysowaniu. Flaszkę wypij z kolegą, pomogę po koleżeńsku.Kzysztof pisze: ↑31 maja 2018, 20:49Edit: Czy jest ktoś kto mógł by mi pomóc zrobić project w cadzie by jakaś firma mi wycięła ?
Nie wiem ile to kosztuje normalnie ale może ktoś za przysłowiową dobra ( nie byle jaką ) "flachę" narysował by. Męczyłem sie w fusionie i auto cadzie ale nic nie wychodzi. Project mam ale firmy albo nie widzą pliku albo jest uszkodzony albo coś tam...
A mam wszystko prócz blokady
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Zeeltom, nie zapomniałem - po prostu podchodzę do tego w bezkompromisowy sposób: blokada powinna być niezawodna w każdym zastosowaniu.
Nie rozróżniam: regen, nie-regen - ma być jak skała
Kzysztof: co do formatu rysunku na laser... do tej pory jeśli rysowałem coś do cięcia, to w .dwg (stary ACAD 2007*), i to nie polilinią ale zwykłą linią (jeśli tak się nazywa ). Nigdy nie było problemu, zawsze załączałem dwa identyczne rysunki: jeden z wymiarami, drugi "odarty" z wymiarów.
Element był rysowany "kawałkami" linii, łukami, esami-floresami (jak tam było potrzeba); ważne, żeby nie było żadnych, najmniejszych przerw w obrysie albo zdublowanych linii, linia od punktu do punktu powinna być ciągła - bo laser może zgłupieć, włącza się, wyłącza... a obsługa ma wtedy słuszne pretensje.
*Nowe wersje mogą zapisać rysunek w starych formatach, tylko trzeba im to "zakomenderować".
Proszę wybaczyć, jeśli niepotrzebnie piszę oczywiste rzeczy, ale ja też jestem już... "stary format"
Nie rozróżniam: regen, nie-regen - ma być jak skała
Kzysztof: co do formatu rysunku na laser... do tej pory jeśli rysowałem coś do cięcia, to w .dwg (stary ACAD 2007*), i to nie polilinią ale zwykłą linią (jeśli tak się nazywa ). Nigdy nie było problemu, zawsze załączałem dwa identyczne rysunki: jeden z wymiarami, drugi "odarty" z wymiarów.
Element był rysowany "kawałkami" linii, łukami, esami-floresami (jak tam było potrzeba); ważne, żeby nie było żadnych, najmniejszych przerw w obrysie albo zdublowanych linii, linia od punktu do punktu powinna być ciągła - bo laser może zgłupieć, włącza się, wyłącza... a obsługa ma wtedy słuszne pretensje.
*Nowe wersje mogą zapisać rysunek w starych formatach, tylko trzeba im to "zakomenderować".
Proszę wybaczyć, jeśli niepotrzebnie piszę oczywiste rzeczy, ale ja też jestem już... "stary format"
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
@ Wojtas,Wojtas pisze: ↑31 maja 2018, 19:14To ja się pochwalę. 1200 km na razie zrobione i nawet nie drgnęły. Moc 2200 W maksymalnie.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... ZvVTVnRVVR
Bardzo dobra blokada obrotu osi silnika. Coś takiego mi się marzy, tylko większa z ramionami by można było przytwierdzić do wahacza i wspornika wahacza, a to po to by siły w czasie ewentualnych tąpnięć lepiej się rozchodziły. Żeby blokada część siły przyjmowała i przenosiła moment gnący wyżej. Takie połączenie blokady z profilaktyczną ochroną końcówki wahacza. Ważne, że Twoja blokada ma redukcję luzu na śrubę. To bardzo istotne.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
A gdy już zaprojektujesz blokadę możesz sobie ją wycenić online - są różne serwisy w których wczytujesz pliki z autocada i widzisz cenę - a później patrzysz że drogo i zmniejszasz blokadęhenio pisze: ↑01 cze 2018, 15:33@ Wojtas,
Bardzo dobra blokada obrotu osi silnika. Coś takiego mi się marzy, tylko większa z ramionami by można było przytwierdzić do wahacza i wspornika wahacza, a to po to by siły w czasie ewentualnych tąpnięć lepiej się rozchodziły. Żeby blokada część siły przyjmowała i przenosiła moment gnący wyżej. Takie połączenie blokady z profilaktyczną ochroną końcówki wahacza. Ważne, że Twoja blokada ma redukcję luzu na śrubę. To bardzo istotne.
Ja jak zaprojektowałem i wyceniłem to wyszło blisko 200zł - wiec drogo, po tym odchudziłem i wyszło za obie strony około 90
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Ja płaciłem chyba 50 zł, cięte wodą, 2 szt, stal nierdzewna, grubość 1cm. Projekt robiłem w inkscape i później export do dwg. Nie było problemu bo to rysunek 2D.Śruba ściskająca widoczna na zdjęciu została wymieniona na taką z imbusową końcówką, twardość chyba 12 9 albo 10 9. No i dałem długie nakrętki (nie takie zwykłe) aby trudniej było zerwać śrubę przy ściskaniu.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Dodam jeszcze, że zwykłe blokady dostępne w sklepach, zdjąłem po 1000 km i były wyrobione, widać było pracę osi. Nie polecam.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Ja zapłaciłem 30zł za cięcie laserem razem z materiałem
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Rugos a komu zlecałeś takie blokady bo też mnie to czeka ?
Mógłbyś podesłać zdjęcie takiej blokady na forum lub na prive.
I napisz proszę jakiej mocy posiadasz silnik do tych blokad ?
Dzięki z góry za info
Mógłbyś podesłać zdjęcie takiej blokady na forum lub na prive.
I napisz proszę jakiej mocy posiadasz silnik do tych blokad ?
Dzięki z góry za info
Ostatnio zmieniony 01 cze 2018, 21:08 przez djpawelo, łącznie zmieniany 2 razy.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Zdjecie wrzucę wieczorem.
Blokadę robili mi w lokalnym warsztacie.
Blokadę robili mi w lokalnym warsztacie.
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 mar 2018, 9:50
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Stal nierdzewna 8mm (mogłem brać 10), śruby blokujące M4. Cały projekt według tematu z poprzedniego forum, Autodesk Fusion 360 + kurs na YouTube + drukowanie na kartce i przymierzanie. Wycinanie laserem 100 zł za 2 komplety z wysyłką.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
a jak Ci się to sprawdza, nie rozpadnie się? Kombinuję coś podobnego tylko zamknięte.
😁😁😁😁😁...😁😁😁
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Jasne ostatnio rower sprawdziłem jadąc na Skrzyczne i dostał mocno po dupie i nic nie drgnęło .
Zmodyfikuje tą blokadę poprzez dospawanie śruby z nakrętkami by to jeszcze skręcić i będzie git.
Zamkniętą blokadę robiłem w pierwszym rowerze rok temu i jeździ do dziś w silniku mxus v3
Zmodyfikuje tą blokadę poprzez dospawanie śruby z nakrętkami by to jeszcze skręcić i będzie git.
Zamkniętą blokadę robiłem w pierwszym rowerze rok temu i jeździ do dziś w silniku mxus v3
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Pytanie,
A czy można blokadę zrobić z aluminium. Np. z płaskownika szerokości 10 cm?
A czy można blokadę zrobić z aluminium. Np. z płaskownika szerokości 10 cm?
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Zrobić można ale będzie miękka i w starciu z ośką polegnie. Ja bym Ci nie polecał.Zrób z kwasówki skręcaną na dwie śróbki m6. Nie zardzewieje, będzie mocna i solidna
MACIEK
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Nie polegnie, u mnie juz ponad 1500km i trzyma bardzo dobrze. Material alu 10mm.
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
A jaki masz silnik?Masz regena?Ja jednak optował bym za twardszym materiałem. Lepiej mieć jakiś zapas nawet sporo niż ciut za mało.Oczywiście warto zadbać by forma nie przerosła treścis:)bo bedzie śmiesznie
MACIEK
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Mxus 3k, laduje 6,5kW z regenem i jest oki tylko trzeba dobrze poskręcać.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
@ Paweł,
No to mnie trochę pocieszyłeś... Bo zamierzam z alu, może być nawet 12 mm jak się zmieści. Żelazo strasznie waży, a chcę dać z przedłużeniem do podciągów wahacza by odciążać ewentualne tąpnięcia. Chcę dać z obu stron. Jakbym miał to robić ze stali, to nie wiem ile by ważyło. Oczywiście skręcane, żadne inne.
No to mnie trochę pocieszyłeś... Bo zamierzam z alu, może być nawet 12 mm jak się zmieści. Żelazo strasznie waży, a chcę dać z przedłużeniem do podciągów wahacza by odciążać ewentualne tąpnięcia. Chcę dać z obu stron. Jakbym miał to robić ze stali, to nie wiem ile by ważyło. Oczywiście skręcane, żadne inne.
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Chodzi o to by i tak obciążonego silnikiem tyłu dodatkowo nie obciążać, bo zwiększa się tylna masa i gorsze jest prowadzenie. W rowerze fabrycznym mimo wszystko powinno się minimalizować dokładanie masy, bo z konstrukcji robi się GALARETA. Czuć to zwłaszcza w zakrętach na nierównościach.
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
No nie wiem, raczej 150g w blokadach nie zrobi mu różnicy
Tu trzeba budować i jeździć, a takimi ehh sie nie przejmować.
Tu trzeba budować i jeździć, a takimi ehh sie nie przejmować.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Nie, no spoko, jak z alu zrobione to tyle będzie ważyć, ale z żelaza to już nie ten przedział wagowy. Jakbym chciał zrobić z żelaza, takie jak chcę blokady z długimi ramionami, to myślę, że najbidniej 1kg jedna by ważyła. Ale może i faktycznie za bardzo pedantycznie podchodzę do tematu.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Poszukaj sobie na starym forum blokady z aluminium P6 i P9 - wtedy będziesz wiedział które wybrać
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Ja tam mam bana. Nie mogę użyć opcji "szukaj" bez logowania. Z resztą, nie ma co już zasilać tego miejsca. Jeśli możesz przenieś parę fotek stamtąd tu i niech inni też tak zrobią. Fajnie by było. Ja ostatnio przeglądam Endless Sphere. Przeglądam tylko bo jest anglojęzyczne...
Tu jest temat z fotkami na bogato odnośnie torque arm:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... =2&t=26444
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Materiał stal, grubość 10mm, natniony zostałem zdjęciem podesłanym od kolegi zeeltom, wycinane plazmą czy jakoś tak.
Kawał blokady i pytanie jak to wygiąć do ramy?:D
Ma ktoś jakieś pomysły? Imadło i młotek? Muszę zagiąć jakieś 7°.
https://photos.app.goo.gl/LGE041X1HgcnLsnV2
Kawał blokady i pytanie jak to wygiąć do ramy?:D
Ma ktoś jakieś pomysły? Imadło i młotek? Muszę zagiąć jakieś 7°.
https://photos.app.goo.gl/LGE041X1HgcnLsnV2
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
abo w imadło i punktowo rozgrzać palnikiem do czerwonosci i dogiąć na gorąco i/lub w punkcie planowanego ugięcia wybrać materiał wówczas się łatwiej wygnie i dokłądnie w tym miejscu w którym chcesz a tak na marginesie zrobiłeś "kawał ciężkiego metalu" XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
Kawał kluseczki https://photos.app.goo.gl/XAgftSleA0EKdRSk2
Spróbuję wybrać kątówka tak do połowy myślę. Jak się ładnie ugnie może ktoś za piwko smarknie spawem tak na wszelki wypadek.
Lepiej mieć taką kluskę niż te gotówce w sklepach, tak myślę
Dzięki za radę !
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
nie musisz tego spawac nie sadze żeby twój silnik był wstanie to urwac w tym miejscu nawet osłabione do polowy grubosci materiału ...nie wiem jak mocny masz silnik ale jak na mój gust "filigranowo" wygląda obejma osi ale za to mocarna jest dzwignia blokujaca wiem wiem 10mm żelazaale wywiercisz w tym otwór na srube sciskajaca i bedzie słaby punkt bo jesli dasz m5 to zostaje ci 2-2,5m zelaza na strone ale m5 moze okazać sie za słaba i bezpieczniej byłoby dac m6 a wówczas zostaje najwyzej 2 mm na strone podobnie bedzie od strony podciecia odprezajacego jesli bedzie za krótkie bedziesz zrywac gwint a i tak słąbo scisciesz śrubę jesli bedzie dłuższe może pęknąć . Swoja blokade wyrzeźbiłem z kwadratowego pręta żelaznego 12mm w typie na 2 śróby m6 ściskające os z obu stron za estetyke daje sobie 2 ale za skutecznośc 10/10 jutro zrobie foto żeby zobrazowac o co mi biega.
P.S zapodaj fote jak sie twoja blokada prezentuje przymierzajac na miejscu docelowym
P.S zapodaj fote jak sie twoja blokada prezentuje przymierzajac na miejscu docelowym
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Blokada obrotu osi-czy jest dobry gotowiec?
I mieści ci się to między tylną przerzutkę a oś?Inc0 pisze: ↑08 cze 2018, 21:22nie musisz tego spawac nie sadze żeby twój silnik był wstanie to urwac w tym miejscu nawet osłabione do polowy grubosci materiału ...nie wiem jak mocny masz silnik ale jak na mój gust "filigranowo" wygląda obejma osi ale za to mocarna jest dzwignia blokujaca wiem wiem 10mm żelazaale wywiercisz w tym otwór na srube sciskajaca i bedzie słaby punkt bo jesli dasz m5 to zostaje ci 2-2,5m zelaza na strone ale m5 moze okazać sie za słaba i bezpieczniej byłoby dac m6 a wówczas zostaje najwyzej 2 mm na strone podobnie bedzie od strony podciecia odprezajacego jesli bedzie za krótkie bedziesz zrywac gwint a i tak słąbo scisciesz śrubę jesli bedzie dłuższe może pęknąć . Swoja blokade wyrzeźbił en z kwadratowego pręta żelaznego 12mm w typie na 2 śróby m6 ściskające os z obu stron za estetyke daje sobie 2 ale za skutecznośc 10/10 jutro zrobie foto żeby zobrazowac o co mi biega.
P.S zapodaj fote jak sie twoja blokada prezentuje przymierzajac na miejscu docelowym
U mnie jest tak mało miejsca że zastanawiam się czy nie wiercić na M4,
Chodź dobry pomysł by ściąć ten chwyt na oś, do spawać kawałek preta kwadratowego i drugi kawalek ścisnąć śrubami grubymi