Chciałbym się pochwalić moją nową konstrukcją.
Osoby, które były na zlocie mają powtórkę a Ci co nie byli mają premierę
SPECYFIKACJA:
Waga całkowita: 44,6kg!
Prędkość max: ok 65km/h
Silnik: Mxus 3k Turbo
Akumulator: Ogniwa Sanyo 18650 GA (16s12p)
Sterownik: Kelly KLS7218S
BMS: 8-20s / 100A
Amortyzator przedni dwupółkowy: DNM-USD-8
Amortyzator tylny: DNM-RCP2 (220mm / 650lbs)
Zestaw hamulców: Shimano SLX BR-M7000
Tarcze hamulcowe: Shimano SM-RT66
Korba: Santour XCM 44z
Pedały: Platformy SCUDGOOD
Kierownica: Wake 780mm
Mostek: Wake
Obręcze: 2 x Classic Cycle 24" x 46mm
Opony: 2 x Maxxis Berm Master 24" x 3,0"
Wolnobieg: DNP 5rz
Łańcuch: SRAM PC 850
Przerzutka tylna: Shimano Zee RD-M640-SS
Manetka przerzutki: Shimano Zee SL-M640
Siodełko: SR RESPIRO SOFT ATHLETIC
Chwyty: Propalm HY-607 XEP
Puki co mam zaliczone jakieś 200km ale już teraz mogę powiedzieć, że czuć korzyści ze wspólnej osi wahacza i korby.
W tym bajku pedałuje się mega lekko.
W razie usterki powrót do domu na manualu nie sprawi problemu.
Amortyzacja też pracuje bardzo fajnie.
Więcej zdjęć i informacji na moim BLOGU - zapraszam!
Ebajki super! Miałem okazję zrobić kółeczko Faktycznie pedałuje się bardzo przyjemnie. Jestem tylko ciekawy jak ta rama będzie się zachować po katowaniu w terenie. Konstrukcyjnie świetna robota!
Tulejka powiększa szerokość montażową o grubość przewodu, czyli jakieś 10mm.
Na nowej fotce można mniej więcej zobaczyć o co kaman.
W bajku mam rozstaw 155mm i wchodzi tam mxus 3k + wolnobieg DNP 5 rz + tulejka dystansowa + dwie podkładki 3mm.
Tak na szybko licząc 50zł/szt + przesyłka.
Rama jest bardzo sztywna przez co pewnie się prowadzi, oś obrotu w suporcie daje fajną pracę dampera. Zanim się przejechałem zastanawiałem się czy nie będzie zbytniego pompowania przy pedałowaniu - na siedząco super, na stojąco nie próbowałem. Patent z osłoną przewodu bardzo dobry ale tylko pod dedykowane ramy, do klasycznej za duży dropout się zrobić
Powiadasz Sietas że rama jest sztywna i przez to sie dobrze prowadzi ..niektórym fanatykom stalowych ram sie to nie spodoba:P . Zaciekawiło mnie jakiego stopu użył konstruktor do budowy ramy ( PA6? bo chyba nie PA9 bo się słabo spawa) ? no i liczę na rzetelny opis jak sie rama będzie sprawować podczas eksploatacji
Korpus ramy wykonałem z alu 6061 (PA45) a wahacz z alu 2017A (PA6).
PA9 też da się pospawać tylko, że spoina jest podatna na pęknięcia, bo w tym stopie jest dużo miedzi.
Polecam filmik:
Mi też zależy na rzetelnym przedstawianiu informacji.
Postaram się wrzucać filmiki z jazdy, tak żeby każdy sam mógł sobie wyrobić zdanie na temat tej konstrukcji.
Powiadasz Sietas że rama jest sztywna i przez to sie dobrze prowadzi ..niektórym fanatykom stalowych ram sie to nie spodoba:P . Zaciekawiło mnie jakiego stopu użył konstruktor do budowy ramy ( PA6? bo chyba nie PA9 bo się słabo spawa) ? no i liczę na rzetelny opis jak sie rama będzie sprawować podczas eksploatacji
Niektórzy fanatycy ,dzielą się na właścicieli zwykłych rowerów po modyfikacji i właścicieli pojazdów typu falkon,czy właśnie samurai.W tej drugiej grupie ,sztywna rama ,to same zalety, więc nie wrzucajmy wszystkiego do jednego kotła.
Mi też zależy na rzetelnym przedstawianiu informacji.
Postaram się wrzucać filmiki z jazdy, tak żeby każdy sam mógł sobie wyrobić zdanie na temat tej konstrukcji.
Żeby wyrobić sobie zdanie to trzeba się przejechać tą konstrukcją
Może się nie znam ale sztywna rama to zawsze zaleta tunerzy ładuja w swoje GTR-y i imprezy rozpórki/stabilizatory wszelakie żeby rama była jak najsztywniejsza , producenci motocykli tez staja na rzęsach by ich ramy były ..sztywne obojętnie czy stalowe czy ameliniowe . Nie widze osobiscie sensu elektryfikować na szybkiego e-bike rame która ..pracuje bo jest tak zaprojektowana żeby pracować bo to wielki minus a tym większy im większe obciążenia bo jesli rama pracuje to geometria sie zmienia a to nic pozytywnego, i dlatego wszyscy którzy kupuja ramy full pod e-bike biora sztywne ameliniowe kony lub sztwne jak pal Azji ramy falcon-podobne itp
Rama fajna ale powiem Wam, że zbudowana z bardzo duża pieczołowitością, wielką starannością w wykonaniu detali. Nie jak spaw od byle rzemieślnika a bardziej metaloplastyka ! Oglądałem na żywo na zlocie.
W tym M55 dopiero jest kawał wahacza.
Wrzucam rysunek z gabarytami głównej części skrzynki, żeby można było oszacować ile akku tam wejdzie.
Tyle musi wystarczyć
Szerokość wewnątrz 140mm.
co tu dużo gadać ta rama jest very sexy mi dlatego bo jest z "niepracującego" amelinium powtórzę się świetny projekt doskonały dobór stopów . Bedzie droga ale jakość z bonusem w postaci niskiej masy ( tak z ciekawości ile lżejsza jest od stalowej podobnej wielkości ? ) panowie musi kosztować jeśli będę kiedyś składać coś a'la falcon to ta rama jest na pierwszej lokacie listy życzeń
Przez to, że się śpieszyłem na zlot nie zważyłem gołej konstrukcji
W CAD-ie po deklaracji rodzaju materiału, program wylicza niecałe 7,1 kg.
Dla porównania mam w domu ramę Falcona V2 z carbonowymi bokami i wychodzi równo 10 kg.
Za niedługo będę robił następną ramę dla mojego brata i jeszcze coś szarpnę z tych 7 kg
Mistrzu, poproszę link do manetki gazu. Muszę taką zastosować u siebie bo chcę mieć przerzutki jak najbliżej manetki a nie chcę piłować wajch. Dzięki!
Manetka została zakupiona w sklepie www.ecobike.pl
Nie mają jej wystawionej na stronie, więc trzeba wysłać im zamówienie ze zdjęciem manetki, żeby wiedzieli o jaki model chodzi.
Bardzo fajny projekt. Widziałem na zlocie. Pięknie wygląda to alu, tak lśni. Też jestem ciekaw jak się będzie sprawować maszyna przy intensywnej eksploatacji. Ale chyba dobrze. Tak, czy siak POWODZENIA. A jeśli chodzi o manetkę, to Sietas ma rację. Sprężyna lubi w niej pękać i leci gaz do dechy.
A ja właśnie chciałem ją kupić dla tej nietypowej ergonomiki, ale mi odradzali na forum, bo trzaskają sprężyny i jest niebezpieczna. Markkar miał taką i poszedłem mu gaz do dechy i ktoś tam jeszcze pisał, że miał tak samo.
----edit----
Fajna maszynka z tego tematu... Coś mi zaczęła chodzić po głowie... Nawet na blogu kolegi jest prawie RYSUNEK TECHNICZNY...
Dostrzegam tylko jedną malutką wadę, ale bardzo łatwą do poprawienia -
Na pewno jest smukły
Jeśli chodzi o wymiary typu rozstaw osi, odległość suportu od podłoża lub odległość kierownicy od siodełka to są one powiedzmy "standardowe" tak aby osobie o przeciętnej budowie ciała, dobrze się jeździło.
Oczywiście dla osoby bardzo wysokiej taka konfiguracja nie będzie idealna, ale tak się składa, że jeszcze w tym roku będę robił minimum jedną ramę, w tym dla mojego brata, który ma 2m wzrostu. także będziemy troszkę "naciągać" wymiary
@ Tombe,
Bardzo fajny projekt. Bardzo fajny e-bajk.
A czy planujesz robić również obudowy pod sterownik? Jakieś takie fajne, z wlotem powietrze ala rekin? Myślę, że wówczas jeszcze lepiej by wyglądał e-bajk, a i ogniw weszło by więcej.
Osłona steronika falcona projektu Sebastiana jest bardzo dobrze zaprojektowana ,chroni sterownik przed błotem ,wodą ,kamieniami a wloty boczne wystarczająco chłodzą sterownik-sabvotona . Chyba jeszcze nikt nie miał problemu z przegrzaniem sterownika.Po mocnych jazdach i długich zjazdach na regenie dotykałem sterownik i był tylko lekko ciepły. Tak więc coś w tym stylu można dorobić do ramy kolegi Tombe
Coraz bardziej się nakręcam na tego e-bajka... Szkoda, że człowiek nie ma tylu pieniędzy...
Ja nie wiem czy, to nie jest lepsza alternatywa dla Falcona. A rama Falconika ile waży?
No ale w tej konstrukcji jest wspólna oś wahacza korby i faktycznie lepiej się pedałuje...
Z drugiej strony nie chciałbym zdradzać Falconika. Nie wiem co o tym myśleć?
Na razie ( i pewnie długo ) nie kupię, ale o czymś trzeba MARZYĆ
Skończę, skończę
Czekam na silnik, BMS i jeszcze tylko ładowarka mi zostanie do kupienia, którą kiedyś będę miał do Falconika lub Smuraja...
Marzyć trzeba by sięgać coraz wyżej nieba...
Niestety teraz mogę to potwierdzić w 100% bo pękła mi sprężyna w tej manetce.
Nie wytrzymała nawet dwóch miesięcy - masakra.
Dobrze, że jechałem rozpędzony, po szerokiej i pustej drodze, bo jakby mi strzeliła przy ruszaniu w mieście, to byłaby lipa.
Do domu dotarłem dzięki gumce do włosów od żony.
Także wniosek jest jeden - NIE KUPOWAĆ!!!
szczerze wątpię żeby specjalnie do tej manetki zaprojektowano sprężynkę na 99,99% wykorzystano już istniejący produkt trzeba tylko znaleźć producenta sprężynek i sprężynkę dokupić lepszej jakości i bedzie śmigać. Sama manetka jest bardzo mała gdyby nie jakość wykonania (sprężyna) była by hitem
No przecież ja już mówiłem o tej manetce z 500 razy, że jest ehh, że sprężyna w niej pęka. Pierwszy odkrył to nasz forumowy kolega Markkar ( ten od koszyków "plaster miodu" ).
Ten Samurai to rowerek pierwsza klasa. Bardzo mi się podoba. Jakbym miał kasiorkę to chyba tą ramę bym wybrał. Jeszcze Cyklon zaczął dystrybuować nowe ramy w euro. Nawet rysunek techniczny dał w temacie. Tylko tam jakoś damper idzie pod dziwnym kątem.
Zobaczmy jak się będzie dalej spisywał Samurai. Czy nic w nim nie trzaśnie. No ale chyba nie.