Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Witam,
Moja córcia dostała taki oto prezent: Motocykl na akumulator 6v z jednym silniczkiem. Niestety akumulator to tylko 4,5 Ah, a silniczek tylko na jednym kole uniemożliwia sprawne poruszanie się po ogródku trzylatce. Jako mocno zarażoną taty pasją do motocykli strasznie ją to irytuje.
Chciałem przerobić go na wersję 6V z dwoma silniczkami, wszakże w sprzedaży są oryginalne te motorki z dwoma silniczkami - po jednym na koło, akumulatorem 6V 7 Ah. Ja chcę włożyć 12 Ah by dłużej pojeździł.
Ale mam jedną zagwozdkę. Wersja z dwoma silniczkami ma przełącznik szybko-wolno. Myślałem, że jest to realizowane poprzez zastosowanie rezystora, zmniejszającego prąd w obwodzie, gdy przełącznik ustawimy na "Slow". Jednakże dzisiaj byłem w sklepie i życzliwy sprzedawca pozwolił mi zerknąć do środka takiej wersji z dwoma silniczkami. Poniżej zdjęcia: Jak widać, nie ma tam żadnego rezystora, a przełącznik "Slow/Fast" (zaznaczyłem zieloną ramką) ma dość skomplikowane połączenie. W jaki sposób takie połączenie kabli (ze zmostowaniem + z - w pozycji FAST) i podłączeniu ich równolegle w pozycji Slow ma sprawiać że motorek jedzie szybciej lub wolniej? Czy ktoś umie mi opisać jak to jest rozwiązane? I jak mam podłączyć swoje kabelki?
Moja córcia dostała taki oto prezent: Motocykl na akumulator 6v z jednym silniczkiem. Niestety akumulator to tylko 4,5 Ah, a silniczek tylko na jednym kole uniemożliwia sprawne poruszanie się po ogródku trzylatce. Jako mocno zarażoną taty pasją do motocykli strasznie ją to irytuje.
Chciałem przerobić go na wersję 6V z dwoma silniczkami, wszakże w sprzedaży są oryginalne te motorki z dwoma silniczkami - po jednym na koło, akumulatorem 6V 7 Ah. Ja chcę włożyć 12 Ah by dłużej pojeździł.
Ale mam jedną zagwozdkę. Wersja z dwoma silniczkami ma przełącznik szybko-wolno. Myślałem, że jest to realizowane poprzez zastosowanie rezystora, zmniejszającego prąd w obwodzie, gdy przełącznik ustawimy na "Slow". Jednakże dzisiaj byłem w sklepie i życzliwy sprzedawca pozwolił mi zerknąć do środka takiej wersji z dwoma silniczkami. Poniżej zdjęcia: Jak widać, nie ma tam żadnego rezystora, a przełącznik "Slow/Fast" (zaznaczyłem zieloną ramką) ma dość skomplikowane połączenie. W jaki sposób takie połączenie kabli (ze zmostowaniem + z - w pozycji FAST) i podłączeniu ich równolegle w pozycji Slow ma sprawiać że motorek jedzie szybciej lub wolniej? Czy ktoś umie mi opisać jak to jest rozwiązane? I jak mam podłączyć swoje kabelki?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Proszę wolniej bym zrozumiał.
Z tego co widać.... To żółte kable to + to silniczków, niebieskie to - do silniczków. Więc w pozycji Slow, kabelki środkowe pomarańczowy, zamyka obwód do żółtych podwójnych czyli + silników, a brązowy do niebieskich czyli - silnika. Ok, to jest połączenie równoległe zakładając że brązowy to minus a pomarańcz to plus.
Ale przełączenie przecisku na opcję FAST - kabel czerwony zamyka obwód między pomarańczem a brązem. Zakładając że brąz to - to winno być zwarcie a nie szybka jazda....
Nie rozumiem jak to chińczyk zrobił:-( Czy ktoś lub Ty Zeeltomie mógłbyś to bardziej mi objaśnić tudzież pomóc narysować schemat ?
Tutaj wrzucam mój schemacik (wybaczcie, początkujący ze mnie elektronik) Będę bardzo zobowiązany za pomoc w uzupełnieniu schematu. I mam 3 pytanka:
1. Moje silniki biorą pod obciążeniem2,8-2,9A max razem gdy pracują równolegle (mierzone miernikiem na zasilaniu z ATX komputerowego). Czy przy zastosowaniu ich muszę zmieniać termistor 7A na większy typu 10 lub 13 A?
2. Czy przy tych silnikach Akumulator 9Ah starczy na więcej jak godzinka jazdy czy lepiej brać 13Ah?
3. Jak to podłączyć by filozofia jaką zeeltom przedstawił była zrozumiała? Szybciej to one winne się kręcić równolegle połączone nie szeregowo?
Z tego co widać.... To żółte kable to + to silniczków, niebieskie to - do silniczków. Więc w pozycji Slow, kabelki środkowe pomarańczowy, zamyka obwód do żółtych podwójnych czyli + silników, a brązowy do niebieskich czyli - silnika. Ok, to jest połączenie równoległe zakładając że brązowy to minus a pomarańcz to plus.
Ale przełączenie przecisku na opcję FAST - kabel czerwony zamyka obwód między pomarańczem a brązem. Zakładając że brąz to - to winno być zwarcie a nie szybka jazda....
Nie rozumiem jak to chińczyk zrobił:-( Czy ktoś lub Ty Zeeltomie mógłbyś to bardziej mi objaśnić tudzież pomóc narysować schemat ?
Tutaj wrzucam mój schemacik (wybaczcie, początkujący ze mnie elektronik) Będę bardzo zobowiązany za pomoc w uzupełnieniu schematu. I mam 3 pytanka:
1. Moje silniki biorą pod obciążeniem2,8-2,9A max razem gdy pracują równolegle (mierzone miernikiem na zasilaniu z ATX komputerowego). Czy przy zastosowaniu ich muszę zmieniać termistor 7A na większy typu 10 lub 13 A?
2. Czy przy tych silnikach Akumulator 9Ah starczy na więcej jak godzinka jazdy czy lepiej brać 13Ah?
3. Jak to podłączyć by filozofia jaką zeeltom przedstawił była zrozumiała? Szybciej to one winne się kręcić równolegle połączone nie szeregowo?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
No to teraz wszystko rozumiem! Rzeczywiście bardzo prosty układ a czaruje z równoległego na szeregowy.
Proszę tylko potwierdź mi czy tutaj ja wszystko dobrze połączyłem? Bo ja to muszę po swojemu by mieć przed nosem jak będę dłubał by nie popsuć: P.s. Bardzo dziękuję Ci za pomoc.
Proszę tylko potwierdź mi czy tutaj ja wszystko dobrze połączyłem? Bo ja to muszę po swojemu by mieć przed nosem jak będę dłubał by nie popsuć: P.s. Bardzo dziękuję Ci za pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Ja dodam jeszcze od siebie, że jeżeli te silniki są klasy 550 to ja pcham 200W w oba połączone równolegle i działają (trzeba kontrolować temperaturę).
Dopiero wtedy taka zabawka zaczyna jeździć tak jak należy.
Dopiero wtedy taka zabawka zaczyna jeździć tak jak należy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Moja córcia jeszcze za mała na takie akcje, starczy jej te dwa silniczki na wolno. Po prostu na jednym nie daje rady po trawniku. ale jak jej będzie mało mocy to motorynka w stanie salonowym czeka już aż dorośnie do niej:)
P.s. Co rozumiesz przez 200W? Jak można tyle mocy wykrzesać z akumulatora?
P.s. Co rozumiesz przez 200W? Jak można tyle mocy wykrzesać z akumulatora?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Z fizyką zawsze byłem nie po drodze, na stare lata żałuję... ale pilnie edukuję się od rana tym forum. Niepojęte to dla mnie co piszesz:) taka moc w rowerach... przy pełnym wykorzystaniu nie skręca szprych w ślimaka?:D
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Mamy szprychy,obrecze motocyklowe .W zeszłym roku budowałem Customowy rower o mocy maksymalnej 12 000 Wat , na zeszły rok to było dużo ,w tym rok mogę powiedzieć że tylko 12tys wat mam bo chłopaki mają już po 20 000 wat w rowerach... I to wszystko z baterii zbudowanej z ogniw litowo jonowych 18650. Też musisz zrobić taką bateryjkę z tych ogniw do tego rowerku.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Tak jak zeeltom napisał. Większe napięcie: pakiet LiIon 5s4p + sterownik (ustawiony na 11A) + pedał przyśpieszenia.hvil pisze: ↑06 cze 2018, 14:26Moja córcia jeszcze za mała na takie akcje, starczy jej te dwa silniczki na wolno. Po prostu na jednym nie daje rady po trawniku. ale jak jej będzie mało mocy to motorynka w stanie salonowym czeka już aż dorośnie do niej:)
P.s. Co rozumiesz przez 200W? Jak można tyle mocy wykrzesać z akumulatora?
PS. Moja córka nie ma jeszcze trzech lat i daje radę
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Ale w aucie czy w motocyklu?:) Moja ma jeszcze audi q7 na akumulator i ono już ma prędkość nawet za bardzo zadowalającą tam nie ma potrzeby przerabiać. Ale samochód ma pilota więc nawet jak coś pójdzie nie tak mam możliwość ingerencji i jest nie wywrotny. Przy tym motocyklu wolę na razie pozostać przy niezbyt dużej prędkości:-) Wywrotny:-)
Właśnie wszystko na stole testuje i działa!!! Jutro montaż. Mam jeszcze jedno pytanie. Na kabelkach chińskich do silnika idach jest napisane 0,75 mm2 300v, silniki oba razem biorą max pod mega obciążeniem 2,8 A a na pusto 0.6A razem. Gdy zasilam dwa takie silniczki szeregowo/rownolegle jakie przewody zastosować by było bezpiecznie? 1,5mm styknie?
Właśnie wszystko na stole testuje i działa!!! Jutro montaż. Mam jeszcze jedno pytanie. Na kabelkach chińskich do silnika idach jest napisane 0,75 mm2 300v, silniki oba razem biorą max pod mega obciążeniem 2,8 A a na pusto 0.6A razem. Gdy zasilam dwa takie silniczki szeregowo/rownolegle jakie przewody zastosować by było bezpiecznie? 1,5mm styknie?
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
No i się problem zrobił... ja tu myślałem o kablach od przełącznika do kół... zaglądam wczoraj do wiązki... a tam wszystko pociągnięte 0,75 mm:-( nawet od akumulatora.... więc ponawiając pytanie... 0,75 jeszcze starczy czy jednak lepiej przejść na trasie akumulator - bezpiecznik termiczny-włącznik on/off - włącznik przód tył - włącznik szybko/wolno - silniki na 1,5 mm? Przeraża mnie trochę ogrom przeróbki wtyczek itp...:/
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Zakładając bezpiecznie 10A na każdy 1mm przewodu... dwa silniki /przy pracy równoległej/ pociągną 5,6A teoretycznie na lince 0,75mm Jednak spadki napięcia/grzania przewodu mogą być odczuwalne
Dla bezpieczeństwa "brzdąca" lepiej daj te 1,5mm i będziesz miał spokojną głowę
Nie musisz wymieniać wszystkich przewodów... wymień tylko te przez które będzie płynął max. prąd / akumulator - "rozdzielacz" pracy silników
Dla bezpieczeństwa "brzdąca" lepiej daj te 1,5mm i będziesz miał spokojną głowę
Nie musisz wymieniać wszystkich przewodów... wymień tylko te przez które będzie płynął max. prąd / akumulator - "rozdzielacz" pracy silników
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Czyli prawie wszystkie... bo tam jest przełącznik równolegle/ szeregowo, więc przy szeregowym będzie i tak przez oba płynał max prąd. Więc wszystko od akumulatora do silnika trzeba, pominąć tylko miejsca w których przewody idą do oświetlenia muzyki itp.
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
No ale przecież 0,75mm2 pociągnie bez grzania się 7,5A. Nie ma sensu nagdorliwie przedobrzać
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
to nie leci liniowo na lince 0,1mm2 nie puścisz bezpiecznie 1A
Polecam zajrzeć do "tabeli obciążalności prądowej przewodów"
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Nie leci liniowo, ale to nieliniowość w drugą stronę Na większe prądy jeszcze większe przekroje, bo 5 razy grubszy kabel nie oddaje 5 razy łatwiej ciepła.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
No dobra... 1:0 dla Ciebie
Zazwyczaj bawię się "przewodami" od 1,5 mm2 w górę...
Ps. Chyba skasuję poprzedniego posta... ze wstydu
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
0,1mm2 to wcale nie taki cienki drut. To średnica 0,18mm. Z powodzeniem pójdzie 1A. A widzę nawet tabelę, w której dla 0,14mm2 dopuszcza się 3,5A
https://bitner.com.pl/data/t5txt_photos ... ji_PVC.pdf
Zautocenzurujesz się? Bez Arbitra?
https://bitner.com.pl/data/t5txt_photos ... ji_PVC.pdf
Zautocenzurujesz się? Bez Arbitra?
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Zeeltom pozwoli? On nie mógł se sam konta skasować. Nawet prawa do seppuku nie miał..
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
kurde nie wiem jak to zacytować
podana przez Ciebie tabela nie ma sensu, wszelkie tabele jakie znajdziesz w sieci czy książkach dotyczą "długotrwałej obciążalności" , nie ma czegoś takiego jak "praca przerywana" bo niby co to znaczy? Jak przerywana, ile razy na godzine/ dobę/ sekunde? wszystko musi być sprecyzowane!?
edit:
wszystko ma znaczenie
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Ale w tym konkretnym przypadku jak googlowałem to 0.75 mm2 kabel wytrzymuje do 5A na 6v więc by dał radę, ale kupiłem już 1,5mm2 i moje pytanie ponawiam... trzeba przerabiać połączenie akumulator- przełącznik silników równolegle/szeregowo czy zostawić na tych 0,75mm?
Bo dalej nie ma instalacji to i tak zrobię ją z 1,5 mm.
Bo dalej nie ma instalacji to i tak zrobię ją z 1,5 mm.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
właśnie, spadek napięcia w instalacjach elektrycznych , niskiego napięcia, to chyba okolice 4% tylko, że sprawa dotyczy kilku dziesięcio metrowych odcinków, w rowerach konstruowanych przez nas nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, ale uwaga, henio zaraz będzie psioczył na dodatkowe miligramy
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Ok, więc sprawa wygląda tak:
kabli w całej instalacji nie zmieniłem, wiązałoby się to z rozkręceniem ałego pojazdu (jego tej skoruby na pół. To nie wchodzi w grę gdy dziecko obok czeka na nowy pocisk;-)
Zmieniłem na 1,5 mm kable od przełącznika szybko-wolno do silników. Muszę jeszcze takie króciutkie kabelki - silniczek wtyczka przy silniczku (ok 4 cm) zmienić na 1,5 mm by było choć część jednakowo zrobione, ale córcia już się wściekała i musiałem jej oddać sprzęt. Reszta instalacji pójdzie w zimie na wymianę. Ogólnie spadek mocy przy akumulatorze a przy silnikach w trakcie pracy to 0,2 V. Więc chyba nie ma tragedii.
kabli w całej instalacji nie zmieniłem, wiązałoby się to z rozkręceniem ałego pojazdu (jego tej skoruby na pół. To nie wchodzi w grę gdy dziecko obok czeka na nowy pocisk;-)
Zmieniłem na 1,5 mm kable od przełącznika szybko-wolno do silników. Muszę jeszcze takie króciutkie kabelki - silniczek wtyczka przy silniczku (ok 4 cm) zmienić na 1,5 mm by było choć część jednakowo zrobione, ale córcia już się wściekała i musiałem jej oddać sprzęt. Reszta instalacji pójdzie w zimie na wymianę. Ogólnie spadek mocy przy akumulatorze a przy silnikach w trakcie pracy to 0,2 V. Więc chyba nie ma tragedii.
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
I gitara. Jak się za dużo rozbiera, to się popsuje.
Patrzę na kabelki od silnika który kupiłem w zestawie ze sterownikiem 25A. kabelki fazowe silnika cienkie... Na oko 1,5mm2. W fazy idzie 17A prąd skuteczny. Z pewnością się będą grzać. Straty z racji krótkiego odcinka nieistotne. Izolacja z tych "żelazkowych" odporna na temperaturę, więc wytrzyma.
Patrzę na kabelki od silnika który kupiłem w zestawie ze sterownikiem 25A. kabelki fazowe silnika cienkie... Na oko 1,5mm2. W fazy idzie 17A prąd skuteczny. Z pewnością się będą grzać. Straty z racji krótkiego odcinka nieistotne. Izolacja z tych "żelazkowych" odporna na temperaturę, więc wytrzyma.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 cze 2018, 10:18
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Na razie, minęło kilka tygodni, moja córa szaleje na moto już zaliczyła stłuczkę z moim motocyklem, civicem dziadka i moją motorynką ale kable jak zaglądałem całe.
Się zobaczy, zimą jeździć nie będzie albo się wezmę za zmianę kabelkologii... albo odpuszcże jak nie będzie przesłanek, że coś im dolega....
Teraz to się zastanwiam czy na 12 v nie przejść zimą:-)
Się zobaczy, zimą jeździć nie będzie albo się wezmę za zmianę kabelkologii... albo odpuszcże jak nie będzie przesłanek, że coś im dolega....
Teraz to się zastanwiam czy na 12 v nie przejść zimą:-)
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Można też równolegle do istniejących kabelków dolutować drugie 0,75. Regulację obrotów można wyjąć ze starej wkrętarki (są mniejsze prądy i oszczędza zębatki).
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lut 2021, 2:05
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Witam a podłączenie pedału gazu ten jest tam przycisk taki jak przód tył 6 pinow tylko jest to przełącznik który wraca, ktoś mógłby mi narysować schemat podłączenia? Dzięki odrazu
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przeróbka motocykla dziecięcego z 1 na 2 silniki.
Musisz znaleźć wspólny zacisk (może być środkowy), używając miernika z piszczkiem. Potem nie wspólne łączysz na krzyż i do nich podpinasz silnik, albo aku, a wspólne odwrotnie (jak aku do wspólnych to silnik do skrzyżowanych).