Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Malucha, Trabanta, a może Smarta?
I czy to się w ogóle opłaca? Zwróci to się? Ile trzeba najbiedniej ogniw? 1000? 3000?
A jak z rejestracją? Czy może nie przerabiać stricte, tylko dorzucić napęd i zrobić hybrydę by nie było problemu z rejestracją?
Takiego malucha wydaj mi się najlepiej przerobić bo ma małe koła, a i masa choć duża to mniejsza niż u większości aut. Napęd dać na przód (tył ?) w dwóch silnikach np. mocnych QS. Jeden sterownik to ogarnie, czy trzeba dwa? I jazda! Jeździmy za free i olewamy stacje. Tylko jak damy na tył to pasuje w maluchu wywalić fabryczny silnik, a to już chyba nie przejdzie przy co rocznym podbijaniu dowodu rejestracyjnego. Który samochód mały ma silnik z przodu i napęd na przód? Seicento będzie dobry na elektryka?
I czy to się w ogóle opłaca? Zwróci to się? Ile trzeba najbiedniej ogniw? 1000? 3000?
A jak z rejestracją? Czy może nie przerabiać stricte, tylko dorzucić napęd i zrobić hybrydę by nie było problemu z rejestracją?
Takiego malucha wydaj mi się najlepiej przerobić bo ma małe koła, a i masa choć duża to mniejsza niż u większości aut. Napęd dać na przód (tył ?) w dwóch silnikach np. mocnych QS. Jeden sterownik to ogarnie, czy trzeba dwa? I jazda! Jeździmy za free i olewamy stacje. Tylko jak damy na tył to pasuje w maluchu wywalić fabryczny silnik, a to już chyba nie przejdzie przy co rocznym podbijaniu dowodu rejestracyjnego. Który samochód mały ma silnik z przodu i napęd na przód? Seicento będzie dobry na elektryka?
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Jesli masz zarejetrowny samochód to wywalasz silnik układ dolotowy i wydechowy ,zbiornik paliwa , i montujesz instalacje elektryfikujaca wózek .silnik jest tylko czescia diagnosta sie nim zainteresuje tylko jesli cos z niego bedzie ciekło , jesli światła hamulce zawieszenie będzie gitara nie ma przeciwwskazań do podbicia przegladu. kazdy samochód da sie przerobić na elektryka ale generalnie unikaj myslli o elektryfikacji tira lub koparki gasinicowej Komatsu ;P , sa warsztaty które sie w tym specjalizuja i cie ostudze nieco to droga zabawa w kazdym razie sie zwraca po kilku latach (zalezy ile km sie robi ) .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- matys
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 lut 2018, 17:23
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Henio, nawet w połowie elektryfikacji roweru nie jesteś, a już myślisz o samochodzie ?
Kross Evado 1.0 Mxus V3 Turbo 20s2p HC Turnigy GT1500
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Oj tam, ciut, ciut za połową jestem, czyli już mogę powoli MARZYĆ
A tak poważnie, to nie jest wcale taki głupi pomysł i myślę, że nie aż taki drogi.
Za 2000 zł można na olx naprawdę kupić nie taki wcale złom i go przerobić. Toż to cena roweru, taniej niż rama do Falcona.
A jak jeszcze kolega mówi, że silnik można wywalić i resztę, to można kupić z uszkodzonym silnikiem, ale za to z lepszą blachą i majsterkować samemu.
To jakie marki byście obstawiali?
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
henio: trabą i zaporożę
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Jest dużo przeróbek na elektryczne samochody (potocznie zwane konwersjami). Po przeróbce trzeba się udać na okręgową stację diagnostyczną, zrobić "duży przegląd" i w wydziale komunikacji zmienić wpisy w DR. W przeróbce malucha maczałem palce, był na silniku od wózka widłowego szeregowym ze skrzynią biegów (niepotrzebną). Na samochodyelektryczne.org jest trochę opisów.
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
miałem kupić starego e peugeota za śmieszne pieniądze bez aku i tu już do śmiechu niema koszt aku na 18650 przekraczał 15kzł
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
A co sądzicie o nie tyle przeróbce w sensie stricte, ale o
dorzuceniu wspomagania elektrycznego do już istniejącego samochodu?
Dajmy na to: auto ma silnik z przodu, napęd na przód, a w tylne koła ładujemy dwa potężne silniki QS ?
Wrzucamy na luz, silnik spalinowy chodzi na biegu jałowym ( bo wspomaganie potrzebne jest i do hamulców, jak i układu kierowniczego ) a my jedziemy na elektryku. Na jałowym bardzo mało pali silnik, a jak jeszcze na LPG jest to już w ogóle tyle co nic nas to kosztuje.
dorzuceniu wspomagania elektrycznego do już istniejącego samochodu?
Dajmy na to: auto ma silnik z przodu, napęd na przód, a w tylne koła ładujemy dwa potężne silniki QS ?
Wrzucamy na luz, silnik spalinowy chodzi na biegu jałowym ( bo wspomaganie potrzebne jest i do hamulców, jak i układu kierowniczego ) a my jedziemy na elektryku. Na jałowym bardzo mało pali silnik, a jak jeszcze na LPG jest to już w ogóle tyle co nic nas to kosztuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Henio myslalem przez chwilę nad takim rozwiązaniem jak proponujesz. Dokładamy takie dwa silniki na tył i budujey niewielki pakiet tak jak w hybrydach jest zrobione, zeby starczylo na 10-20km. Na dojazdy do pracy starczy jak naladujesz przy domu. Jak chcesz jechac dalej to załączasz silnik spalinowy i lecisz. Tylko trzeba by sparować pedał gazu, żeby nie robić trudnej kontrukcji w obsludze. Najlepiej to by było zrobić hamowanie regenerayjne i jakieś ładowanie z silnika spalinowego i system przełączający ale było by to zbyt skomplikowane. Na początek to mozna takie silniki wrzucić nawet manetkę jakąś dorobić i zobaczyć jak to jeździ
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Dokładnie tak myślałem A manetkę normalną kucikową na kierownicy umocować i jazda. Już nawet podczas jazdy sobie myślałem, że by się znakomicie spisywała - bardzo intuicyjna obsługa. Np. na godzinie 14 ją zamocować.
Myślę, że potrzeba tylko:
1. 1000 ogniw SONY VTC 6
2. mocny Sterownik co ogarnia dwa silniki
3. manetka
4. watomierz Michała
5. może i coś tam jeszcze
Taki minimum. Proste w zainstalowaniu przez każdego z nas.
Rowery przerabiamy, to samochodu nie przerobimy
Myślę, że potrzeba tylko:
1. 1000 ogniw SONY VTC 6
2. mocny Sterownik co ogarnia dwa silniki
3. manetka
4. watomierz Michała
5. może i coś tam jeszcze
Taki minimum. Proste w zainstalowaniu przez każdego z nas.
Rowery przerabiamy, to samochodu nie przerobimy
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Stwierdzenie czy pytanie?
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
1000 ogniw, za dużo. To będzie kosztować 10 000 zł, same ogniwa. Zresztą do hybrydy tyle nie potrzeba. Myślę że 5000WH starczyłoby na 30-50 km jazdy. Tesla model S spala ponoć 200wh/km, więc nasz pojazd z tymi silniczkami spalałby ze 100-150wh/km.
Załóżmy pakiet 30s15p. To jest 450 ogniw i około 4500 WH. Sony VTC5 zeby siorbać 10-15 A na ogniwko chwilowo i jest ok.
20-30 KW wystarczy zeby poruszać się po mieście a jak trzeba więcej to uruchamiamy spalinowy i mamy wspomaganie elektryczne
Po drugie primo trzeba dwa sterowniki.
Więc wydaję się ze w 15 tysiakach się zmieścimy.
Generalnie warsztat do przeróbki mam. Jak zrobie falcona i nie będzie mi sie już chcialo rowerów to zacznę robić elektryczny samochód.
Załóżmy pakiet 30s15p. To jest 450 ogniw i około 4500 WH. Sony VTC5 zeby siorbać 10-15 A na ogniwko chwilowo i jest ok.
20-30 KW wystarczy zeby poruszać się po mieście a jak trzeba więcej to uruchamiamy spalinowy i mamy wspomaganie elektryczne
Po drugie primo trzeba dwa sterowniki.
Więc wydaję się ze w 15 tysiakach się zmieścimy.
Generalnie warsztat do przeróbki mam. Jak zrobie falcona i nie będzie mi sie już chcialo rowerów to zacznę robić elektryczny samochód.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Taki maluch to spoko śmiga na silniku 6 kW (tak 70/h), przy 9 kW to można by do 100 dobić. Ostatnio kupowałem ogniwa przez forum (odbierałem u jakiegoś "szemranego gościa" w Żywcu w jakimś baraku przy Dworcowej ), ale były tanie, 2.5 zł za ogniwo Sony NC1. 1400 takich ogniw daje zasięg ponad 100 km (latem). Prosta jest konwersja aut z napędem na tył np. kredens (Fiat 125p), ale to już rarytas. Silnik od wózka widłowego można kupić poniżej 1000 zł, podobnie sterownik. Sądzę że jak się zrobi zgrzewarkę i samemu po zgrzewa, to w 7000 pln można (bez auta) się zmieścić.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Marand-Hand coś jakby nadmienił,że Renault Twizy bez aku/które są leasingowane/,można nabyć coś za ok.5tys zł.Dorobić sobie pakiet,odpowiedni tuning i mamy lekkiego, fabrycznego,szybkiego EV.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Konkretnie to za 7-9 tys Trzeba jeszcze złamać sterownik. Sietaz twierdzi że to "no problem" a ja mu wierzę we wszystko ..po za deklarowanymi terminami oczywiście Podejrzewam że całość projektu można zamknąć w kilkunastu tysiącach.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-t ... zMBWo.html
Ale bywają i tańsze.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-t ... zMBWo.html
Ale bywają i tańsze.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Fabryczne samochody mają też minusy. Wszystko jest naszpikowane elektroniką i połączone CAN-em. Jak padnie sterownik, bateria itd to jest problem, w samoróbce masz sterownik, czy aku niezależne. Są takie rowery, że nie przełożysz baterii, czy sterownika z innego .
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Zastanawiające, w sumie to już kilka razy ode mnie ludkowie odbierali ogniwka te takie tanie do przeróbki samochodów ale żaden z projektów nie wyciekł.
Nie kitrajcie się tylko dajcie znać jak Wam idzie.
No chyba, że projekty są opisywane na samochodyelektryczne.org , a nie u nas...
Nie kitrajcie się tylko dajcie znać jak Wam idzie.
No chyba, że projekty są opisywane na samochodyelektryczne.org , a nie u nas...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Jedyny minus takiego auta to mroźna ZIMA...
Najlepiej trzymać go w ciepłym garażu. O ile pod domem mamy niekiedy garaż, to pod robotą nie zawsze.
Ujemna temperatura nie sprzyja eksploatacji i skraca żywotność ogniw, a jak ktoś się zapomni i da w palnik na zimnych ogniwach to może je nawet trwale uszkodzić - drastycznie obniżyć ich pojemność.
Najlepiej trzymać go w ciepłym garażu. O ile pod domem mamy niekiedy garaż, to pod robotą nie zawsze.
Ujemna temperatura nie sprzyja eksploatacji i skraca żywotność ogniw, a jak ktoś się zapomni i da w palnik na zimnych ogniwach to może je nawet trwale uszkodzić - drastycznie obniżyć ich pojemność.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 maja 2018, 23:28
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
To może ktoś zrobi konwersję na ogniwach litowo-tytanowych? Bo te podobno bardzo dobrze znoszą niskie temperatury.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 mar 2018, 11:18
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Mazda RX-8 ze względu na trwałość silnika spalinowego. Okazy bez silnika od 3 do 7 tyś.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
wiem że trochę nie w temacie ale toto nawet fajnie wygląda. Za piątaka bez aku było na alle https://www.olx.pl/oferta/mini-el-city- ... ba3e05166c
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Ogniwa zimą to jedno ale jak ogrzać wnętrze ?
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Tesla ma jak dobrze pamiętam 6-7 kW farelkę pod deską
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Można użyć ogrzewania spalinowego, można grzać Peltierami (chłodząc silnik). Ogrzewania spalinowe mają najczęściej 3-5 kW.
- Artu
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:33
- Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Latem klimatyzacja "zżera" energię...
( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam, Artur
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- kriskov
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
- Kontakt:
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Jestem ciekaw co by było warte wstawienie nowego aku do czegoś takiego
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Citro ... 21564.html
Stary poczciwy AX
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Citro ... 21564.html
Stary poczciwy AX
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Ostatni słyszałem, że Smart wcale nie jest taki zły podczas kolizji, że niby mały, ale dużo może wytrzymać, że ma kabinę niczym klatka bezpieczeństwa. Czyli taki dorwać bez silnika, tani i go przerobić na elektryka.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Podejrzewam, że największym problemem w przeróbce spalinowego na elektryczny będzie napęd. Po za tym po co wyważać otwarte drzwi? Według mnie lepiej wziąć na warsztat gotowego elektryka i go ulepszyć po przez zwiększenie zasięgu, mocy itd
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
To jest foto z testu zderzeniowego ze stałą betonową przeszkodą przy prędkości 90km/h.Nie przesadzajmy z wytrzymałością Smarta.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
A widzisz Tatar, umknęło Ci to co najważniejsze. Zwróć uwagę że przodu nie ma ale kabina cała co znaczy że Smart daje radę
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
..przód jest ... w kabinie
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Zabezpiecza smart przed uderzeniem ale przez brak strefy zgniotu odbierajacej energię uderzenia, można bez obrażeń zewnętrznych zginąć od uszkodzeń wewnętrznych.
Ciekawe jakby zniosła oryginalna elektronika i silnik oszukanie bocznikow pomiarowych np z leafa:)
Ciekawe jakby zniosła oryginalna elektronika i silnik oszukanie bocznikow pomiarowych np z leafa:)
-
- Forumowicz
- Posty: 228
- Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Miałem temat z dwoma silnikami.
Potrzeba dwóch sterowników, jeden duży akku i manetke.. dalej schemat znany z e - rowerów..
Potrzeba dwóch sterowników, jeden duży akku i manetke.. dalej schemat znany z e - rowerów..
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2018, 8:44
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Tak na temat smarta- z 4 lata temu było znane zdarzenie gdy smart nie wyrobił na zakręcie i uderzył w latarnie. Kierowca zginął na miejscu. Co dziwniejsze, jego samochód właśnie nie był jakoś bardzo rozbity, a kabina była cała. Faceta wyrzuciło przez boczne okno że wystawała głowa i ramiona, mimo że miał zapięte pasy. Prawdopodobnie siła uderzenia skręciła mu kark, ale nie wiem jakie były oficjalne przyczyny. Z drugiej strony, jazda takim smartem jest bezpieczniejsza niż jazda motorem, albo rowerem po ulicy- przynajmniej ja tak uważam Choć w sumie, taki smart połamie Cię od góry do dołu i uszkodzi narządy wewnętrzne, a wypadkując takim e-bikiem albo motorem masz szanse przekoziołkować w jakieś miękkie miejsce
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 3:36
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Zgadza się, klatkę Tridon trudno zgnieść od dowolnej strony. Ale bardzo krótka strefa zgniotu to mankament, jasiek trochę pomaga w razie najgorszego. Sprawę pogarsza ciężka bryła zespołu napędowego z tyłu.
Wiecie, że duży procent ludzi uwierzyło w to zderzenie z wiewiórką ? Taki mamy kumaty naród
Cieplej, ciszej i na głowę nie kapie A szanse wyjścia z kolizji cało to trudno jednoznacznie ocenić - lepiej przydzwonić Smartem czy bajkiem
Najlepiej wcale nie przydzwaniać.
Smart jest bardzo wdzięcznym pojazdem do zaprądowania. Duża pusta przestrzeń pod podłogą nad osłonami wydaje się być dobrym, bezpiecznym miejscem dla nawet dużej baterii, a komora silnika pomieści bez trudu nawet kilka silników elektrycznych wraz z oryginalną przekładnią (to automat z elektrycznym napędem zmiany biegów). Po wyrzuceniu niepotrzebnych gratów ubędzie coś około 100 kg (dotyczy Diesla), więc nawet duża bateria go nie przeciąży. Sam z siebie jest ciężki - ta klatka dość pancerna jest...
Byłoby kilka spraw do poprawienia w konstrukcji, żeby to ładnie jeżdziło jako elektryk. Silniki bajkowe DD w przednich kołach raczej nie dadzą rady z taką masą, przyspieszenie będzie słabe i ekonomia też.
Za to dużo lepiej rokuje silnik elektryczny w miejsce spalinowego, jeszcze lepiej z przekładnią wstępną, np. zębatą walcową śrubową w kąpieli olejowej. Wbrew pozorom, to nie jest taki duży problem, a daje wszystkie korzyści wynikające z użycia kilku silników, np. trzech inrunnerów BLDC po ok. 4...6 kW ciągłej.
Robiłem kiedyś pomiary zapotrzebowań mocy trakcyjnych dla samochodu elektrycznego, na kilku popularnych i mniej popularnych w Kraju pojazdach.
Ciężka limuzyna 1750 kg real potrzebowała na płaskiej, równej, suchej i czystej nawierzchni 12,6 kW dla utrzymania 25 m/s. Po eliminacji niekorzystnych wpływów, które w spaliniaku niewiele zmieniają lub są akceptowalne (albo użytkownik nie ma o nich pojęcia) tę wartość dało się znacząco zmniejszyć.
Zmorą jest ta trzecia potęga w równaniu funkcji moc vrs. prędkość... Gdy pogodzić się z niewyścigowym stylem jazdy, to da się przełknąć i to.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Zwykłą suszarką do włosów? Zamontować gdzieś pod deską, rurką pociągnąć do dwóch zrobionych w desce wylotów, przyciski przenieść na kokpit. Tym sposobem mamy nawiew ziemnego powietrza na przednią szybę z możliwością jego podgrzania w kilku trybach. A przy okazji i ogrzewanie wnętrza. Druga korzyść, jak się szyby odmrożą mamy już rozgrzany aku, można startować z piskiem. Prościej chyba się nie da
Sam pakiet trzeba by było umieścić w szczelnej skrzynce wyłożonej matami grzewczymi z termostatem tak by temperatura zawsze była na lekkim plusie. Oczywiście wszystko to kosztuje jakąś ilość energii ale jeśli ktoś ma do pracy kilka czy nawet kilkanaście km a po powrocie do domu ma możliwość naładowania akumulatora to przestaje być to problemem a w ogólnym rozrachunku podróżuje komfortowo i za grosze.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Smart pozwala nie zginąć od zgniecenia ale przez brak strefy zgniotu zgininiemy od obrażeń wewnętrznych. Przy 1750kg juz 30kW silnik daje radę i można jeździć bezstresowo. A z napędem czym więcej kombinacji tym mniejsza szansa na rejestrację. Lepiej użyć silnik z hybrydy czy innego elektryka. Są tanie i mocne.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Dlatego w mojej ocenie, biorąc pod uwagę cenę zakupu, możliwości przeróbki itd jedyny słuszny wybór to Twizy. Nie trzeba przy nim zmieniać żadnej mechaniki, robić przebudowy napędu i wielu innych rzeczy. Trzeba podłubać "tylko" w elektronice