Dotyczy silnika przekladniowego, przód, na przykladzie siknikow 250 W np. Tranz.
Czy Waszym zdaniem uszkodzenie sprzęgła w takich silnikach moze byc spowodowane lub przyspieszone, z powodu np wyprowadzania roweru czyli czestego krecenia kolem do tylu ?
Jeśli taki proces jest stale, wielokrotnie powtarzany, to w efekcie wyglada na to ze silnik jest krecony odwrotnie, 'na siłę' sumarycznie np kilkaset metrow.
Pytanie ma szerszy kontekst, bo wskutek normalnej eksploatacji po kilku tys km, wymiana uszkodzonej zębatki, nie likwiduje terkotania silnika przy jezdzie do przodu.
Jakie są Wasze spostrzeżenia ?
Ma sens szukanie czesci, wymiana ?
Silnik przekladniowy, sprzeglo jedokierunkowe
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Silnik przekladniowy, sprzeglo jedokierunkowe
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik przekladniowy, sprzeglo jedokierunkowe
Sprawdził bym łożyska,a póżniej zobaczył sprzęgło,Jeżeli do przodu silnik nie stawia oporu,a do tyłu tak i nic nie stuka przy pchaniu,sprzęgło można odpuścić,ale sprawdzić nie zawadzi-pod obciążeniem może stukać,trzeszczeć,przepuszczać podczas gwałtownego,,dodania gazu''.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik przekladniowy, sprzeglo jedokierunkowe
No własnie do tylu prawie nie stawia oporu a własciwie jakby zahaczał co 1 obrót.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik przekladniowy, sprzeglo jedokierunkowe
99,9% sprzęgło.Przeważnie zbudowane jest tak jak w wolnobiegu /zapadki/.ale zdarzają się i wałkowe