poprawność schematu

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Witam kolegów, temat wałkowany setki razy ale co schemat to inaczej wygląda i mętlik w głowie.
To co przedstawiam to tak to widzę.
Sterownik będzie barmal x2, przed przetwornicą jest przekaźnik którego cewki połączę ze stacyjką tak by po przekręceniu stacyjki włączył się sterownik i przetwornica. Czy potrzebuje jakiegoś dodatkowego zabiegu w schemacie ? Czy wszystko się zgadza?
przekaźnik z nadmiarem ale tylko taki miałem.
Proszę o jakieś sugestie:)
Pozdrawiam !!
Załączniki
svhemat.png
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Ja dla bezpieczeństwa przednią lampkę dałbym za przekaźnikiem i przed przekaźnikiem dałbym bezpiecznik około 5A do 10A zależy jakie prąd pobiera całość.
Jak gdzieś coś padnie i zrobi zwarcie to tylko spali bezpiecznik i cała instalacja przeżyje.

Inne osoby też mają bezpiecznik między akumulatorem a sterownikiem bo są przypadki awarii BMS i może nie zadziałać.
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Okey poprawiłem. Czy warto coś dodać dla bezpieczeństwa lub coś pominąłem ?
Edit:

w schemacie pomyliłem sie, plus i minus lampki przedniej powinny isc do włącznika on/off/on
Załączniki
svhemat.png
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Nie wiem jaki bezpiecznik powinienem zastosować .
Jak by ktoś mógł podlinkowac,
Pozdrawiam!
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Wydaje mi się że lampa ma sterownik i jest zasilany na stałe prąd, przełącznik ma osobny kabel do lompy ten żółty to sterujący do sterownika regulacji jasności i wyłączenia itp.
Możliwe że ma podświetlany przełącznik i musi tez zasilacz na stałe.
Niech napisze co to za model lampy i jaki przełącznik tam jest?

Zasilanie 48V może być bezpiecznik samochodowy z gniazdem na kablu
Obrazek
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Poprawiłem, teraz tylne lampki połączyłem z przednią za przetwornicą by móc jedne jak i drugie wyłączać i włączać jednym włącznikiem.
Włącznik mam taki :
https://abc-rc.pl/p/251/10148/przelaczn ... duino.html
Co do bezpiecznika wystarczy że, znajdę bezpiecznik samochodowy 15A ? Napięcie nie jest ważne ?
Mógł bym prosić linka który by pasował ?
Załączniki
svhemat.png
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Rozumiem, faktycznie strasznie chciałem przekombinować.
A teraz ? Będzie dobrze? Nie powinno być zwarcia. Przyciskając 1 ON włączą się tylne razem z przednią lampką z trybem 6W. Włączając off- nic. Włączając 2 ON Włączą się tylne razem z przednią z trybem 15W.
lampka to Led CREE XHP70
a przycisk to
https://abc-rc.pl/p/251/10148/przelaczn ... duino.html
Załączniki
svhemat.png
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Przekaźnik masz na 48V więc bateria domyślam że też będzie 48V czy planujesz większe napięcie?
Bezpiecznik samochodowy są na 32V i 58V i różne obudowy gniazd i idzie kupic na alledrogo i sklepach motoryzacyjnym to nie wiem jaki link mam wstawić bo są różne i zależy jaka obudowa Tobie interesuje .
Tak ciekawości jaka będzie przetwornica model i jaka moc bo 15A bezpiecznik nie za mocny?
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Napięcie 48v nie będzie większego, przetwornica 10A ale urządzenia nie przekroczą 6A, Model przetwornicy
https://nexun.pl/shop/elementy-elektryc ... v-10a.html
A schemat jest teraz okey? Nic tak się nie sfajczy?
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Ja bym zamienił bezpiecznik na 3A.
bo według opisu przetwornica ma wyście 12V max 10A (120W) to przy 48V 120W wejściu będzie 2.5A to przy bezpieczniku 3A to będzie idealnie a ty planujesz 15A przy 48V to aż 720W a przetwornica ma tylko 120W.
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

zeeltom pisze:
13 lip 2018, 16:22
Teraz wygląda OK.
Dzięki !!
Dede pisze:
13 lip 2018, 18:32
Ja bym zamienił bezpiecznik na 3A.
bo według opisu przetwornica ma wyście 12V max 10A (120W) to przy 48V 120W wejściu będzie 2.5A to przy bezpieczniku 3A to będzie idealnie a ty planujesz 15A przy 48V to aż 720W a przetwornica ma tylko 120W.
Rozumiem przeszukuje alleedrogo i nikt nie podaje napięcia, pisze tylko że do samochodu.
Mógł byś mi podlinkowac coś konkretnego dla mojej przetwornicy ? I czy miejsce na schemacie jest właściwe dla bezpiecznika.
Dzięki i pozdrawiam !
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Samochodowe zazwyczaj mają do 32V ty masz napięcie 48V i tylko 3A więc trochę inny model wyśle bezpiecznika.
Są bezpieczniki samochodowe na większe napięcie DC ale nie ma na 3A

https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product

https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product

Oglądam schemat i zastanawiam po co idę dwa kable do stacyjki i dwa do sterownika jak załoczanie sterownika powinno byc tylko na plusie na jednym kabelku

Narysuj połączenia stacyjki do sterownika i czy musi być u Ciebie masa do stacyjki i do sterownika osobno?
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Od sterownika ( barmal x2 ) idą 2 żółte przewody do włącznika piórkowego ( stacyjka on/off https://allegro.pl/wylacznik-piorkowy-p ... 20283.html ) rozwarcie tych przewodów wyłącza całą logikę sterownika wraz z zasilaniem. W tym sterowniku nie zwiera się plusa z akumulatora z przewodem stacyjki.
Natomiast czarne 2 przewody idące od stacyjki on/off do przekaźnika to oczywiście przewody od cewki. :) Na schemacie są połączone równolegle, jednak na wszelki wypadek rezygnuje z tego i zrobię 2 osobne obwody dla cewki przekaźnika i przewodu stacyjki.
Znalazłem takie styki doczepiane https://allegro.pl/styk-pomocniczy-zwie ... 52794.html
i dzięki temu będę miał osobno cewkę i przewód stacyjki włączane jednocześnie.

Dzięki Ci Dede wielkie za linki Mógłbyś mi jeszcze z tego sklepu podlinkować przekaźnik dla mojej instalacji zamiast tego na schemacie ? Temu na schemacie pourywałem nóżki i nie wiem czy uda mi się dolutować do nich przewody :/ a tak to od razu bym zamówił z bezpiecznikami.
Dzięki z góry !!
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Przekaźnik do lutowania na 48VDC, 1styk 16A/250VAC
https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product
ODPOWIEDZ