Coś jest nie tak. Pomocy
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Coś jest nie tak. Pomocy
Cześć
Od kilku dni jeżdżę. Testuję bardziej.
I tak pierwszego dnia wszystko było ok po za 1 małym szczegółem mianowicie przy ruszaniu z miejsca z manetki silnik się odstawiał. Musiałem lekko się toczyć żeby pojechać. Jak koło miałem w powietrzu bez obciążenia to kręcił bez problemu.
Drugiego dnia lcd3 przestał pokazywać prędkość w momencie gdy puszczałem manetkę. Nie liczy też przy puszczonej manetce czasu i dystansu.
Nie działa regen ale jak pomału odpuszczam manetkę to w pewnym momencie czuję wyraźne hamowanie silnikiem. Dodam że bez naciskania na hamulec.
No a dzisiaj zauważyłem, że przy uniesionym w powietrzu kole rozkręca się tylko 45km/h, na początku kręcił do 72.
O co może chodzić?
Poucinam wszystkie kable i polutuję wszystko jeszcze raz od początku ale boję się że to nie pomoże
Od kilku dni jeżdżę. Testuję bardziej.
I tak pierwszego dnia wszystko było ok po za 1 małym szczegółem mianowicie przy ruszaniu z miejsca z manetki silnik się odstawiał. Musiałem lekko się toczyć żeby pojechać. Jak koło miałem w powietrzu bez obciążenia to kręcił bez problemu.
Drugiego dnia lcd3 przestał pokazywać prędkość w momencie gdy puszczałem manetkę. Nie liczy też przy puszczonej manetce czasu i dystansu.
Nie działa regen ale jak pomału odpuszczam manetkę to w pewnym momencie czuję wyraźne hamowanie silnikiem. Dodam że bez naciskania na hamulec.
No a dzisiaj zauważyłem, że przy uniesionym w powietrzu kole rozkręca się tylko 45km/h, na początku kręcił do 72.
O co może chodzić?
Poucinam wszystkie kable i polutuję wszystko jeszcze raz od początku ale boję się że to nie pomoże
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Z tą prędkością to spanikowałem. Jest tak że prędkość do jakiej manetka rozkręca koło zależy od poziomu asysty. Na 5 jest ok
-
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Bezprzekładniowy. Halli nie sprawdzałem. Ale chodzi o kolejność czy o to czy są sprawne?
-
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
No tak ale jak jadę na manetce to pokazuje dopiero jak ją odpuszczę to pokazuje 0.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Pytałem wcześniej na czacie czy nie powinieneś tam mieć podłączonego kontaktronu żeby poprawnie pokazywał prędkość i dystans. Jeżeli miałeś takowy, może się przestawił i coś nie styka. Jeżeli to kwestia halli, zrób mu na nowo samonaukę.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Mam sinusa więc nie mam samonauki. O kontaktronie nic nie wiem. To może być coś z hallem. Albo zimny lut, przetary przewód albo sam hall uszkodzony.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Obawiam się, że ten typ tak ma (brak wskazania prędkości po puszczeniu manetki).
W każdym razie mam ten sam efekt (sinus KT36/48 plus LCD3).
Gdyby coś było nie tak z halami, to raczej sterownik nie działałby wcale.
Nie każdy sterownik ma też dodatkowe wejście do podłączenia kontaktronu.
Czy jesteś pewny, że wyświetlanie prędkości działało na początku?
U mnie też działa hamowanie po delikatnym odpuszczaniu manetki.
Im bardziej odpuszcza się manetkę tym bardziej hamuje,
ale po puszczeniu do zera, przestaje hamować.
Nie da się tego wyłączyć. Parametr C13 ma wpływ tylko na hamowanie uruchamiane klamką.
W każdym razie mam ten sam efekt (sinus KT36/48 plus LCD3).
Gdyby coś było nie tak z halami, to raczej sterownik nie działałby wcale.
Nie każdy sterownik ma też dodatkowe wejście do podłączenia kontaktronu.
Czy jesteś pewny, że wyświetlanie prędkości działało na początku?
Podejrzewam, że mamy sterowniki z tą samą wersją softu.Nie działa regen ale jak pomału odpuszczam manetkę to w pewnym momencie czuję wyraźne hamowanie silnikiem. Dodam że bez naciskania na hamulec.
U mnie też działa hamowanie po delikatnym odpuszczaniu manetki.
Im bardziej odpuszcza się manetkę tym bardziej hamuje,
ale po puszczeniu do zera, przestaje hamować.
Nie da się tego wyłączyć. Parametr C13 ma wpływ tylko na hamowanie uruchamiane klamką.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Janukar to co piszesz daje mi nadzieję, że wszystko zrobiłem ok i wszystko jest jak być powinno. Chociaż moim zdaniem tak nie powinno być.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
No niestety, też nie bardzo mi się to podoba, ale w sterownikach z Chin chyba trzeba być przygotowanym na niespodzianki. Akurat z tymi małymi niespodziankami da się żyć. Dla mnie ważniejsze jest to, że np. działa u mnie pomiar temperatury z silnika, a nie w każdym sterowniku tak jest Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, fajnie to pracuje, płynnie i cichutko.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2018, 10:47
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ja mam sterownik KT60SVPRCK + LCD3 i nie mam takich problemów. Prędkość mi pokazuje nawet jak pcham rower i nie zauważyłem żadnego hamowania przy puszczeniu manetki. Z tego co wiem najważniejszy jest parametr P1. Macie go poprawnie ustawionego?
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ja też mam taki problem. Zrobiłem już ze200km i pokazuje mi tylko dystans kiedy używałem manetki. Jak nie używam manetki to nie mam dystansu.ż przyhamowywaniem też jest problem. Nie zamontowałem czujnika PAS i tak mi chodzi po głowie czy on nie daje napięcia na prędkościomierz
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2018, 10:47
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Panowie, a czy w swoich sterownikach macie wyjście dodatkowe na czujnik obrotów? Jeżeli jest możliwość pomiaru temperatury, to biały kabelek z silnika (który jest standardowo podłączony do czujnika prędkości i magnesu wklejonego w silniku) służy do pomiaru temperatury. W niektórych silnikach i sterownikach halotrony błędnie wskazują obroty. Wyjściem jest dodatkowy czujnik obrotów przymocowany do widelca i magnes przykręcany do szprychy. U mnie to działało.
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ja jeżdżę na 60V. Jedyny sens w nie liczeniu dystansu na jeździe bez manetki jest taki, że liczy nam km przejechane wyłącznie na prądzie. Co daje jakiś obraz możliwości baterii ale wiadomo, że w zależności od stylu jazdy z 50 km na prądzie może wyjść wycieczka np 200km. Wolałbym, żeby liczył km przez cały czas.
Ja dodatkowo nie czuję regena przy hamowaniu.
Czujnika PAS też jeszcze nie założyłem .
A jeszcze raz o co chodzi z tym białym kabelkiem od temperatury?
Ja dodatkowo nie czuję regena przy hamowaniu.
Czujnika PAS też jeszcze nie założyłem .
A jeszcze raz o co chodzi z tym białym kabelkiem od temperatury?
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Chodzi o to, że standardowo z silnika wychodzą trzy przewody fazowe (grubsze) i dodatkowo 6 przewodów cieńszych (w silnikach bez magnesu do liczenia obrotów jest tylko 5 przewodów- brak białego). Pięć kabelków jest od hallotronów (masa, zasilanie i trzy sygnałowe). Dodatkowo jest szósty (biały) przewód.
I właśnie ten biały przewód jest od czujnika obrotów. Jeżeli silnik ma zainstalowany czujnik temperatury, to biały przewód jest podłączony do czujnika temperatury (zamiast do czujnika obrotów), a obroty są liczone z hallotronów i to może być przyczyną różnych "cudów".
Oczywiście można dodać licznik rowerowy ale to kolejny wyświetlacz na kierownicy (u mnie już nie ma miejsca), albo podłączyć zewnętrzny czujnik obrotów ) z magnesikiem na założonym na szprychę i podłączony w sterowniku do wtyczki od zewnętrznego czujnika obrotów (zasada działania jak licznika rowerowego, a wskazania na wyświetlaczu KT-LCD.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Tylko my tu rozmawiamy o sterowniku sinus 36/48 KT oraz o wyświetlaczu KT- LCD3. Gdzie w tym sterowniku występuje przewód cujnika prędkości?
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Po raz trzeci wpisuję i mam nadzieję ,że nie zniknie. O ile rozumiem to temat dotyczy sterownika sinus KT 36/48 i wyświetlacza KT-LCD3. Gdzie w tym sterowniku występuje przewód czujnika prędkości? Nie będę sknerzył i go dokupię.Ale co dalej?
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Biały w złączce halli jest według instrukcji do czujnika temperatury (nexun)i tak podłączyłem i działa. Więc jak można w to miejsce dawać czujnik prędkości?
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ano tak, że oryginalnie w silnikach biały przewód był podłączony do czujnika prędkości. Na życzenie importerów, albo przez samych importerów wprowadzono przeróbkę podłączając biały przewód w silniku zamiast do czujnika obrotów (nie wiem czy go zostawili, czy całkiem usunęli) do czujnika temperatury. Prawidłowo powinien być dodatkowy przewód w kablu z silnika, ale to zbyt daleko idąca modyfikacja (jak na chińczyków) wymagająca wyprodukowania kabla z dziesięcioma przewodami. Dlatego tylko zmienili funkcję białego przewodu.
W wielu sterownikach jest dodatkowa wiązka z wtyczką do zewnętrznego czujnika prędkości.
Może Kolega Tas by się wypowiedział, czy w sterownikach do silników z czujnikami temperatury jest modyfikacja przewodów, bo standardowo biały przewód w sterowniku ma za zadanie odbierać sygnał z czujnika obrotów. Ale są też sterowniki (mające wiązkę do zewnętrznego czujnika prędkości) w których we wtyczce halotronowej brak jest białego przewodu i jest ich tylko pięć zamiast sześciu.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
w sterownikach kt ponoć czujnik temperatury podłączało się też do pola lutowniczego "tem x4" lub "x4" U mnie w kt też jest ale nie testowałem https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Jeśli biały przewód występuje we wtyku 3 przewodowym wtedy to jest do hallotronowego czujnika prędkości
Jeśli jest w złączu od czujników halla lub jest to pojedynczy biały przewód wtedy jest czujnikiem temp
Jeśli jest w złączu od czujników halla lub jest to pojedynczy biały przewód wtedy jest czujnikiem temp
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Nie bardzo rozumiem.
A jak jest biały przewód od czujnika prędkości w kostce z hallotronami i jest potrójna kostka z białym przewodem (do czujnika prędkości)?
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
To wtedy potrójna złączka jest od hallotronowego czujnika prędkości na koło, a w hallu jest od temperatury (standard) chyba że importer zamówi sobie inaczej
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl