mid drive DIY
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
mid drive DIY
hej
czy ktoś testował to rozwiązanie ?
magma ma w ofercie motor z zębatka do łańcucha rowerowego
https://magma.sklep.pl/product-pol-4919 ... -1018.html
tylko pozostaje kwestia korby z dwoma zębatkami (jedna z wolnobiegiem) idzie takie coś kupić gotowe czy trzeba kombinować z odcinaniem gwintu wolnobiegu z piasty i spawaniem tego do blatu korby ??
generalnie wolałbym zastosować pasek zębaty zamiast łańcucha ale nie orientuje się czy to będzie takie proste (dobór kol zębatych , pasek o odp długości itd...) do łańcucha trzeba by jeszcze dorobić jakiś napinacz o ile wiem ?
w praktyce jaki dobór zębatek trzeba brać pod uwagę (wolnobieg >> zębatka na korbie ) żeby uzyskać sensowny moment + prędkość do 45kmh ?
tu jest bardzo ciekawie to rozwiązane -
czy w tym rozwiązaniu są dwa czy wolnobiegi?
tutaj koleżka zastosował uproszczona wersje tego rozwiazania
noi silnik ma z alternatora ale to sprawa drugorzędna...
kilka inspiracji
generalnie widzę ze chyba bez spawania gwintu wolnobiegu do korby się nie obejdzie ?? da się jakoś połączyć dwa wolnobiegi po obu stronach korby ? tak aby moc korzystać z silnika i całego zakresu przełożeń np 3x9 ?
czy ktoś testował to rozwiązanie ?
magma ma w ofercie motor z zębatka do łańcucha rowerowego
https://magma.sklep.pl/product-pol-4919 ... -1018.html
tylko pozostaje kwestia korby z dwoma zębatkami (jedna z wolnobiegiem) idzie takie coś kupić gotowe czy trzeba kombinować z odcinaniem gwintu wolnobiegu z piasty i spawaniem tego do blatu korby ??
generalnie wolałbym zastosować pasek zębaty zamiast łańcucha ale nie orientuje się czy to będzie takie proste (dobór kol zębatych , pasek o odp długości itd...) do łańcucha trzeba by jeszcze dorobić jakiś napinacz o ile wiem ?
w praktyce jaki dobór zębatek trzeba brać pod uwagę (wolnobieg >> zębatka na korbie ) żeby uzyskać sensowny moment + prędkość do 45kmh ?
tu jest bardzo ciekawie to rozwiązane -
czy w tym rozwiązaniu są dwa czy wolnobiegi?
tutaj koleżka zastosował uproszczona wersje tego rozwiazania
noi silnik ma z alternatora ale to sprawa drugorzędna...
kilka inspiracji
generalnie widzę ze chyba bez spawania gwintu wolnobiegu do korby się nie obejdzie ?? da się jakoś połączyć dwa wolnobiegi po obu stronach korby ? tak aby moc korzystać z silnika i całego zakresu przełożeń np 3x9 ?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Ano: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3252
Nieodzownie, z racji tego że najbardziej wyciąga się łańcuch między silnikiem a korbą.
Zależy od Twojej wagi i wielkości kół.
Można kupić korby trialowe ale nie polecam, chyba że uda Ci się dostać stalowe. Mi w korbie alu gwint padł bardzo szybko. Jak pisałem w poradniku bierze się miskę suportu, stalową korbę, centruje całość żeby nie miała bicia i spawa punktowo. I pamiętaj że musisz mieć wolnobieg na korbie i na silniku. Inaczej robi się trochę ostre koło w wersji hard
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
okay . ten twój fat mid jeszcze jeździ ? tam widziałem silnik szczotkowy ? jak się toto spisuje ? jak się wspina ? vmax na asfalcie ? ile mah ma akku i na ile km starcza ? szczotki co ile km trzeba wymienić?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
poprzednie pytanie było do Yina ale widzę Toft podobnie - to proszę podzielcie się wrażeniami . warto ten silnik ? bo to dość tania opcja ale szczotkowy i jestem pełen obawień co do trwałości tego napędu...
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
A to ma być pierwszy Twój elektryk? Czy masz już jakiegoś huba i teraz chcesz zbudować mida? Jakie masz zaplecze warsztatowe?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
mam miga tiga wiertarkę słupową przecinarkę dostęp do piły taśmowej ...co mi trzeba ?
ale ale - odpowiedz na pytania , jak ten mid z filmiku ?
ale ale - odpowiedz na pytania , jak ten mid z filmiku ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: mid drive DIY
Ja miałem mida na tym silniku.
Nawet nie celuj w v-max 45km/h bo ja tyle miałem i spaliłem silnik
Nawet nie celuj w v-max 45km/h bo ja tyle miałem i spaliłem silnik
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: mid drive DIY
W moim wypadku ciągłe problemy z linią łańcucha, zawsze coś się podgieło, podkrzywiło i wgl nie polecam tego silnika bo wyje jak potępieniec
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: mid drive DIY
Dla mnie główny minus silników serii United Motor 1016 czy 1018 w wersji z przekładnią (z3) to fakt iż przekładnia ma proste zęby. Z plusów oczywiście jest niezniszczalna i chodzi w obie strony. No ale minus jest taki, że najpierw Cie słychać a potem widać:) (jest na to pewna opcja).
Poza tym to nie miałem problemów z tym silnikiem (1016z3). Mid z filmu przejechał cos 1500km potem użytkował go Yin i z tego co pamiętam to zrobił na nim trochę km. Silniki traktowane znamionową mocą są raczej długowieczne. Szczotki wytrzymują po 5kkm lub więcej. Jeśli podnosisz moc znacznie i korzystasz długo, zwłascza w nieodpowiednim (dolnej połowie rpm) zakresie rpm to w końcu się spali. Jest odporny na chwilowe przeciążenia (czyli kilka kilkanaście sekund) widziałem takie puszczane na 70A. Ba nawet był gdzieś film ze 120A:). Ale tak jak mówię chwila. Dwie chwile i...
Z samym układem nie było problemów łańcuch nie spada nie przeskakuje (tył). Przód wymaga napinacza inaczej spada. Może tam okazyjnie zdarzyło się parę razy coś po tym jak już całość została poustawiana. Prędkości jakie uzyskasz. na 24V@20A lekka osoba (70-80) (jeśli przełożenia są wystarczające) pojedzie po prostym około 30kmh. Na 24V@30A jest znacznie żwawszy. Pojedzie te 35 i 40+ z pedałowaniem. Z prądem na 20A generalnie będzie to jeździć podobnie do przekładniowego w piaście typu 250W traktowanego podobną mocą (zakładam, że ustawisz podobne przełożenie w midzie jak prędkość huba). Wiadomo w terenie fajniej niż mały hub bo są przełożenia.
Parę filmików jak to jeździło masz na moim kanale:
Co do samej głośności. Są bardzo podne silniki (chyba już ich nie produkują) montowane w późniejszych wersjach niektórych elektryków Currie E-zip lub Izip gdzie seryjnie napędzały tylne koło. Nie pamiętam oznaczenia ale mozna znaleźć coś jak xmc czy xmd. Miały przekładnie z zębami helio. Są wyraźnie cichsze (na endlessphere masz o tych typach silników bogaty temat). Taki kup.
Poza tym to nie miałem problemów z tym silnikiem (1016z3). Mid z filmu przejechał cos 1500km potem użytkował go Yin i z tego co pamiętam to zrobił na nim trochę km. Silniki traktowane znamionową mocą są raczej długowieczne. Szczotki wytrzymują po 5kkm lub więcej. Jeśli podnosisz moc znacznie i korzystasz długo, zwłascza w nieodpowiednim (dolnej połowie rpm) zakresie rpm to w końcu się spali. Jest odporny na chwilowe przeciążenia (czyli kilka kilkanaście sekund) widziałem takie puszczane na 70A. Ba nawet był gdzieś film ze 120A:). Ale tak jak mówię chwila. Dwie chwile i...
Z samym układem nie było problemów łańcuch nie spada nie przeskakuje (tył). Przód wymaga napinacza inaczej spada. Może tam okazyjnie zdarzyło się parę razy coś po tym jak już całość została poustawiana. Prędkości jakie uzyskasz. na 24V@20A lekka osoba (70-80) (jeśli przełożenia są wystarczające) pojedzie po prostym około 30kmh. Na 24V@30A jest znacznie żwawszy. Pojedzie te 35 i 40+ z pedałowaniem. Z prądem na 20A generalnie będzie to jeździć podobnie do przekładniowego w piaście typu 250W traktowanego podobną mocą (zakładam, że ustawisz podobne przełożenie w midzie jak prędkość huba). Wiadomo w terenie fajniej niż mały hub bo są przełożenia.
Parę filmików jak to jeździło masz na moim kanale:
Co do samej głośności. Są bardzo podne silniki (chyba już ich nie produkują) montowane w późniejszych wersjach niektórych elektryków Currie E-zip lub Izip gdzie seryjnie napędzały tylne koło. Nie pamiętam oznaczenia ale mozna znaleźć coś jak xmc czy xmd. Miały przekładnie z zębami helio. Są wyraźnie cichsze (na endlessphere masz o tych typach silników bogaty temat). Taki kup.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
a jest opcja z takim motorkiem 460w pojechać w góry się powspinać ? czy to jednak silnik na zakupy do stonki ?
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
hm a czy sterowniki do tego maja wejście na PASa ? bo chyba lepiej niz manetka w takich przypadkach ? te co widziałem to nie miały
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Jeździ, ale już na hubie . Szukaj na forum projektu mamooth. W facie miałem mida który wcześniej jeździł w poziomej trajce na 10s i 40A. Zimą było ok, latem padły szczotki. Po przełożeniu napędu do fata i kilkudziesięciu km padł gwint w korbie trailowej. Stwierdziłem że mam dosyć midów na jakiś czas i teraz mam same huby.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
O teraz Cię skojarzyłem z starego forum Dobra podstawy są , zapasowe rowery są ( przyda się coś działającego podczas serwisowania huba) więc moim zdaniem możesz budować mida. Czy się spodoba / sprawdzi - trudno powiedzieć. Jest to napęd awaryjny ( w sensie wymaga grzebania serwisowania), głośny ( mi to nie przeszkadzało), eksploatacyjny bo łańcuchy i zębatki zmienię się po 2-4x na sezon ( w rowerowym Cie polubią ) Ale po dograniu mechanicznym całości daje pewien unikalny fun .pxl666 pisze: ↑27 sie 2018, 0:15https://photos.app.goo.gl/dumLkra5FKrJPB8T7
parę pojazdów już zbudowałem...
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: mid drive DIY
Wszystko zależy czego się oczekuje:)
pxl pamiętaj, że on te górki w tw. filmiku robi z przełożenia z przodu 22 z tyłu 3x. Cudów nie ma. Aby ten silnik brykał bez pomocy trzeba mu amperów. A z tym jest jak powyżej.
Ciekawe są te opinie o zużyciu łańcuchów w midzie. Tu jestem w opozycji:). Czas pokaże. Obecnie mam 800km na BBS03 Z tego zaczynałem na nieświerzej kasecie i łańcuchu. Po ok 300km zmieniłem kasetę. Łańcuch ten sam. 80-90% manetka bez pedałowania. Mierzę przymiarem do łańcuchów. I nadal łąńcuch w bdb stanie. Czas pokaże. Pozdrawiam:).
pxl pamiętaj, że on te górki w tw. filmiku robi z przełożenia z przodu 22 z tyłu 3x. Cudów nie ma. Aby ten silnik brykał bez pomocy trzeba mu amperów. A z tym jest jak powyżej.
Ciekawe są te opinie o zużyciu łańcuchów w midzie. Tu jestem w opozycji:). Czas pokaże. Obecnie mam 800km na BBS03 Z tego zaczynałem na nieświerzej kasecie i łańcuchu. Po ok 300km zmieniłem kasetę. Łańcuch ten sam. 80-90% manetka bez pedałowania. Mierzę przymiarem do łańcuchów. I nadal łąńcuch w bdb stanie. Czas pokaże. Pozdrawiam:).
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
Nie no pełna zgoda . Ale do fata za mida muszę dać kupę hajsu bo jedynie raczej bbshd. A my1018 parę stowek...tylko ja bym chciał zamiast manety to czujnik pas i wybieralne tryby wspomagania ...da się tak że szczotkowym? Noi ta nieszczęsna korba ...jest gdzieś w necie jakiś rysunek i spis części jak te korbe ulepić...do fata oś suportu 120mm ?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
W kontekście budowy na my 1018. W zwykłym rowerze musisz mieć szerszy suport ze względu na konieczność odsunięcia blatów korby od ramy, przy zwykłym suporcie blat po prostu trze o ramę. Fat zasadniczo rozwiązuje ten problem swoim szerokim rozstawem. Jak zbudować korbę: weź do ręki miskę suportu i wolnobieg. Nakreślać miskę na wolnobieg. Wyobraź sobie miskę przyspawaną do korby, do wolnobiegu przykręcone / przyspawane zębatki. Ot i cała filozofia. Jak będziesz miał części w ręce to zrozumiesz.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
Natywnie chyba nie ale zamiast manetki można podstawic? I jest opcja wyboru trybu wspomagania w nich ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Te które miałem nie, czy dało by się zamiast manetki - nie wiem musiałbyś spróbować.
Oprócz tego od Tofta to wszystkie silniki brałem z magmy.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: mid drive DIY
Jeżdżę to samo na moim facie z przekładniowym hubem bafangiem 750W. Sterownik mam KT 35A, czyli nominalnie to samo co w midzie Cyclone co jeździłeś na nim Ty i ja. I powiem Ci, że jakoś płynniej i ekonomicznej idzie na tym hubie przekładniowym. Nie wiem, może to kwestia przełożeń w Cyclonie, bo tam efektywnie jechało się tylko na kilku konfiguracjach.
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: mid drive DIY
48Vx35 u Ciebie.
36V lub 48Vx20 u niego na filmie.
On bez tego lekkiego pedałowania prawdopodobnie by tego nie wjechał.
Cyclone zaliczało 30 stopni na 30Vx30A sterownik blok przy przełożeniu 1 do 1 z osobą 70 kilo. Jednak ciężko.
Zwykły DD typu 800W nominał potrzebuje rozpędu i 3-4kW aby zaliczyć te 30 Stopni.
MAC motor przy 45Vx17A sterownik blok praktycznie nie jechał.
BBSHD na 45Vx30A przełożenie 46 pród x 40 tył robi ze mną 30 stopni. Ciężko. jednak mój zestaw waży około 200kg.
36V lub 48Vx20 u niego na filmie.
On bez tego lekkiego pedałowania prawdopodobnie by tego nie wjechał.
Cyclone zaliczało 30 stopni na 30Vx30A sterownik blok przy przełożeniu 1 do 1 z osobą 70 kilo. Jednak ciężko.
Zwykły DD typu 800W nominał potrzebuje rozpędu i 3-4kW aby zaliczyć te 30 Stopni.
MAC motor przy 45Vx17A sterownik blok praktycznie nie jechał.
BBSHD na 45Vx30A przełożenie 46 pród x 40 tył robi ze mną 30 stopni. Ciężko. jednak mój zestaw waży około 200kg.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
Hmm czyli szukam korby stalowej . Miski suportu maja różne gwinty ? Lewe prawe ? Wolnobieg się nakręca na miske też lewy prawy ? I miske się spawa do osi suportu? A wolnobieg spawa lub przykreca do blatów- jeden do pedałowania drugi pod silnik ? Bo jak będę miał wspólną oś dla obu blatów to wtedy generalnie muszę pedalowac z kadencją silnika tak? Mocowanie osi suportu jest różne w różnych ramach ? Mogę się spodziewać jakiejś niespodzianki? Dla fata to będzie tylko dłuższa oś suportu ?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Tak, w jednym wkładzie masz jedną miskę z wkładem lewym i prawym.
Nie pamiętam teraz, zasada jest taka że musisz tak mieć dobrane gwinty aby pracowały na dokręcanie. Obie miski można przekręcić tak aby dobrać pracę gwintu na dokręcanie. Jak pisałem mając części w rekach łatwiej to zrozumieć niż wytłumaczyć obrazowo.
Do korby. Dla ułatwienia możesz pomysleć o https://magma.sklep.pl/product-pol-1143 ... utera.html na to musisz zrobić adapter blatów i wtedy całość nakręcić na korbę. Przeczytaj mój opis budowy, tam jest wszystko opisane.
Przykręca, dokładnie jak piszesz. Jeden do pedałowania drugi pod silnik
Nie, po to masz 2 wolnobiegi. Co to daje:
1. jedziesz na nogach, silnik stoi w miejscu.
2. Jedziesz na silniku, ramiona korby stoją w miejscu.
3. Jedziesz na silniku i pedałujesz - oba wolnobiegi są wtedy posprzęgane.
Jak byś nie miał wolnobiegów to obroty korby spowodowane pracą silnika w najgorszym przypadku mogły by połamać stopy. Zobacz co to jest ostre koło to zrozumiesz o co chodzi.
To jest całkiem nie istotne, istotna jest szerokość suportu. Przykładowo w rowerze z suportem o długości 120mm aby założyć miga potrzebowałem suportu w okolicach 138mm.
Całej masy, jak nie jesteś cierpliwy to rzucisz to w pierony Tak to jest jak się robi napęd od podstaw. Będzie trzeba - ustawić osiowość silnika, osiowość zębatek, zrobić dobry napinacz łańcucha etc.
Dla fata jest szansa że fabryczna może okazać się wystarczająca ale głowy nie daję, trzeba zbudować i pomierzyć.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
No generalnie to się obawiam że pozamawiam części i np gdzieś jedną średnica nie spasuje albo rozstaw czegoś itd . Co ciekawe żółte ludzie mają takie sety gotowe ale chcą za to jak za tonshenga prawie ... np są gotowe korby z wolnobiegiem ale ok 800 kredytów pln. I jak myślicie czy lepsze byłoby pedałowanie z PASem czy manetka kciukowa ? Choć chyba na manetke jestem skazany...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
I jeszcze poradzcie. Lepiej 250w czy 450w ? One się będą różnic amperażem? Ten słabszy powinien styknac jako wspomaganie z pedałowaniem ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
I przy okazji czym się różni 1016 od 1018 ? Jeden jest gładki a drugi karbowany i generalnie wygląda jak wodoszczelny a 1016 nie...?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Manetka jest ok.
Ja zawsze brałem tego na 350w z łapami.
Wodoszczelnie one nie są, choćby przez wyprowadzenie kabli ale nie raz zaliczyłem konkretny deszcz czy śnieg zimą i nic im od tego nie było.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: mid drive DIY
o tu jest oznaczenie tego o który mi chodziło.
A swoją drogą może miałbym my1016z3 z wolnobiegiem do sprzedania. Jeśli byś był zainteresowany.
A swoją drogą może miałbym my1016z3 z wolnobiegiem do sprzedania. Jeśli byś był zainteresowany.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: mid drive DIY
No tak pominąłem, że to 36V. Ten MAC to aż tak słabo? To ja już w ogóle przeszczęśliwy jestem z przekładniowego bafangaTOFT pisze: ↑01 wrz 2018, 15:1548Vx35 u Ciebie.
36V lub 48Vx20 u niego na filmie.
On bez tego lekkiego pedałowania prawdopodobnie by tego nie wjechał.
Cyclone zaliczało 30 stopni na 30Vx30A sterownik blok przy przełożeniu 1 do 1 z osobą 70 kilo. Jednak ciężko.
Zwykły DD typu 800W nominał potrzebuje rozpędu i 3-4kW aby zaliczyć te 30 Stopni.
MAC motor przy 45Vx17A sterownik blok praktycznie nie jechał.
BBSHD na 45Vx30A przełożenie 46 pród x 40 tył robi ze mną 30 stopni. Ciężko. jednak mój zestaw waży około 200kg.
Chyba mocą. 1018 są pod 450W. Tam są jeszcze ważne literki, ponieważ jest nowsza wersja z inną przekładnią - nie tak głośną. Swego czasu mocno szperałem odnośnie tego silnika ponieważ chciałem zrobić napęd jak pewien kolega z Czech:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 2#p1276322
To rozwiązanie nie wymaga wolnobiegu na silniku i wymusza pedałowanie. Wadą jest start w trudniejszym terenie no i jeździec musi być ogarnięty.
Tutaj masz francuski kit oparty o ten silnik:
https://www.youtube.com/watch?v=g0aRczJ2-uA
na kanale znajdziesz porównanie głośności różnych wersji 1018.
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: mid drive DIY
Mac miał mało watów. Do tego nie wiem do końca czy sterownik nie był ustawiony na medium bo był to 3 switch ale bez tego device. Po prostym jako tako jechał (napewno lepiej niż DD o takiej mocy:). JEdnak wydaje się, że Mac potrzebuje amperów. Twój Bafang miał 2x tyle co mój Mac. TO różnica.
MAC na 50A chodzi raczej rakietowo:).
CO do różnic to tego nie badałem dokładnie ale te ryflowane szare o większej mocy są co ciekawe lżejsze. Mają obudowę alu. Różnica nie jest duża cośz 800g chyba.
Taki napęd jak kolega z czechii też miałem:). Fajnie się dawało z boostem z silnika. Generalnie pedałowanie lekko podwajało zasięg.
Ten kit lift mtb też widziałem juz jakiś czas temu:). Fajne filmy:). Ciekawe jak z ceną bo nie sprawdzałem. JAk tani to może i warto (czas idzie do przodu).
Pxl przypomnij się na priv. Jutro wieczorem sprawdzę co zostało z osprzętu. Sam silnik jest jak nowy. Ma może 50km.
MAC na 50A chodzi raczej rakietowo:).
CO do różnic to tego nie badałem dokładnie ale te ryflowane szare o większej mocy są co ciekawe lżejsze. Mają obudowę alu. Różnica nie jest duża cośz 800g chyba.
Taki napęd jak kolega z czechii też miałem:). Fajnie się dawało z boostem z silnika. Generalnie pedałowanie lekko podwajało zasięg.
Ten kit lift mtb też widziałem juz jakiś czas temu:). Fajne filmy:). Ciekawe jak z ceną bo nie sprawdzałem. JAk tani to może i warto (czas idzie do przodu).
Pxl przypomnij się na priv. Jutro wieczorem sprawdzę co zostało z osprzętu. Sam silnik jest jak nowy. Ma może 50km.
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: mid drive DIY
No ten francuski kit to on nie jest tani chyba z tauzen ojków za niego krzyczą. Widziałem na Ali klona coś koło 300 baksów.
Tutaj masz porównania:
https://youtu.be/i1852FkS6Dw
https://youtu.be/PMhun76-vss
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
W temacie ostrego koła- czy Budowa z korbą bez wolnobiegu jest ryzykowna? Czy ten motorek my1018 się tak ostro kręci że nie da się pedalić razem z nim? Ewentualnie wolnobieg na osi silnika aby dało się pedałować bez silnika ?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Tak.
Ależ da się pedałować z silnikiem. Problem się robi kiedy chcesz przestać kręcić a korba nie chce
Też się da. Rezultat jak wyżej.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
w tym sek ze myślałem nad dodaniem napędu jedynie na trudniejsze podjazdy - czyli bez jazdy na samym silniku - wtedy wolnobieg na osi silnika wystarczy tak ?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Nie, to po prostu w praktyce się nie sprawdzi. Tzn prędzej czy później dojdzie do sytuacji gdzie rozpędzona korba spowoduje:
- Uderzenie w nogę
- Upadek przez ześlizgniecie stopy
- Zawadzenie o przeszkodę podczas jej przejeżdżania.
No ale to twoje nogi - zbuduj, pojeździj przekonaj się sam. Zawsze możesz korbę z wolnobiegiem zbudować później.
- Uderzenie w nogę
- Upadek przez ześlizgniecie stopy
- Zawadzenie o przeszkodę podczas jej przejeżdżania.
No ale to twoje nogi - zbuduj, pojeździj przekonaj się sam. Zawsze możesz korbę z wolnobiegiem zbudować później.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
hm tu taki napęd prezentuje się bardzo zacnie
super mu się to udało wcisnąć w ramę
niestety nie dzieli się info nt zasięgu i np temp jakie silnik osiąga przy wspinaczce , ale koleżka niemłody to wygląda ze go nawet katuje
super mu się to udało wcisnąć w ramę
niestety nie dzieli się info nt zasięgu i np temp jakie silnik osiąga przy wspinaczce , ale koleżka niemłody to wygląda ze go nawet katuje
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Tyle że on ma wolnobieg w korbie. Zobacz na ujęcia gdzie podjeżdża bez pedałowania.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5886
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid drive DIY
tak tak , miałem na myśli ze ten motorek 1018 w tym wypadku wydaje się naprawdę dawać rade
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: mid drive DIY
Przykład napędu bez wolnobiegów, zwróć uwagę jak jedzie konstruktor
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl