Zasięg
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Zasięg
Cześć.
Interesuje mnie jakie dystanse wykręcacie ze swoich aku.
Wiadomo wszystko zmienia się diametralnie w zależności od wielu czynników ale chciałbym mieć porównanie.
Ja na swoim 16s8p wykręciłem na razie 96km z pedałowaniem i wydaje mi się to mało ale fakt prądu nie żałowałem.
Chwalcie się swoimi osiągami
Interesuje mnie jakie dystanse wykręcacie ze swoich aku.
Wiadomo wszystko zmienia się diametralnie w zależności od wielu czynników ale chciałbym mieć porównanie.
Ja na swoim 16s8p wykręciłem na razie 96km z pedałowaniem i wydaje mi się to mało ale fakt prądu nie żałowałem.
Chwalcie się swoimi osiągami
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Zasięg
Mój rekord na ebike fatbike to 124 km przy max prędkości mojego fata 38km/h z 30 min przerwą w Rzeszowie i powrotną 30 min w Jaworniku.Cały czas asfalt. Silnik Nc 7x9 rh2809d bateria spokojnie wystarczyła bez ładowania 48v 13s11p 31Ah 1483Wh ogniwa INR 18650 29E Samsung. 7 godzin 40 minut. Jazda tylko na manetce pod górki reszta bez wspomagania elektrycznego. Zębatka 38T NW dla asfaltu idealna. Po przyjeździe pozostało ok 10% pojemności aku. Opony 4 cale jak na foto
- genjusz
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23
Re: Zasięg
bateria 22s16p, qs205
jadąc 35km/h zasięg ponad 200km
jadąc 60-80km/h zasięg 130km
maksymalna wycieczka to 245km (prędkość 25-35km/h)
jadąc 35km/h zasięg ponad 200km
jadąc 60-80km/h zasięg 130km
maksymalna wycieczka to 245km (prędkość 25-35km/h)
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Zasięg
18s10p - Mxus 3K-V3
Brak pedałów w rowerze, jazda dość dynamiczna (od 25 do 75km/h)
Po przejechaniu 80km woltomierz pokazuje 35% baterii i bez wyraźnych spadków mogę spokojnie jechać 30-35km/h. Jednak jak wciskam ostro gaz to następują spadki do 10 czy nawet 5% i czasami BMS odcina. Dlatego zawsze ładuję w tym momencie bo dostałbym szału jadąc 30km/h
Reasumując, szacuję, że do 100km bym dobił spokojnie, ale na zasadzie ostra jazda przez 80km i spacerek przez 20km.
Brak pedałów w rowerze, jazda dość dynamiczna (od 25 do 75km/h)
Po przejechaniu 80km woltomierz pokazuje 35% baterii i bez wyraźnych spadków mogę spokojnie jechać 30-35km/h. Jednak jak wciskam ostro gaz to następują spadki do 10 czy nawet 5% i czasami BMS odcina. Dlatego zawsze ładuję w tym momencie bo dostałbym szału jadąc 30km/h
Reasumując, szacuję, że do 100km bym dobił spokojnie, ale na zasadzie ostra jazda przez 80km i spacerek przez 20km.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zasięg
Mój rekord to w jednej dzień na jednym aku 240km (20s14p Sanyo Ga) jednak musiałem się ładować aby dojechać do domu i sumie w ciągu jednego dnia zrobiłem 280km
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Zasięg
Jestem pełen podziwu co do dystansów. Napiszcie lub wrzućcie fotkę jakich siodełek używacie. Ja po ok 100km już mam bolące 4 litery. Używam żelowego selle royal, moja waga 85 kg
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zasięg
Noo siodełko to podstawa. Co Ci z tego że masz baterię na 100-200km jak po 70km masz już ochotę wracać do domu bo na tyłku nie można usiedzieć hahah. Jutro pociskamy na Hel i na samą myśl już mnie bolą 4-litery
Na tą okoliczność bedę testował Medicus 3.0.
Na tą okoliczność bedę testował Medicus 3.0.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Zasięg
2.0 żelowe. Nic mnie nie boli i nie uwiera. Wcześniej miałem jakieś ultra lekkie twarde siodła za zylion zł i był problem z sikaniem po dłuższej jeździe
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- genjusz
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23
Re: Zasięg
Siodełko XLC Globetrotter plus spodenki FOX Ranger z dodatkową wkładką (pieluchą) - wtedy tyłek nawet po 200km jest sprawny
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zasięg
NC7x9 GT 1500 48V 35Ah 13s10p sanyo GA ,jak do tych czas nie udało mi się rozładować go całkowicie , max zasięgi jakie wykrecałem to 140km na pass przy włączonym mode 120% mocy i prędkości rozwijanej 35-40km/h asfalty i szutry teren mieszany płaski, lekko/średnio pagórkowaty i jeszcze coś w bateriach zostało ile nie wiem watomiarki brak jedynie voltomierz jest na pokładzie i wskazywał 45V.
p.s 4-litery nie bolą bo wożę je w czymś takim
p.s 4-litery nie bolą bo wożę je w czymś takim
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zasięg
Siemanko !
Już dawno myślałem że taki temat może się przydać bo po prostu działa na wyobraźnię i może motywować do jakiegoś współzawodnictwa lub dla własnej satysfakcji - może właśnie przede wszystkim
Silnik NC 10x6 GT 1500 60V 20Ah 16s4p Lipo Turnigy 5000mah , waga całego ebajka 33kg z groszami, z jeźdźcem w samych slipkach +92kg = 125kg plus jakiś ubiór - w przypadku podawanych poniższych osiągów najczęściej letni -lekki
Najdłuższa jazda do rozładowania - odcięcia przez bms, to wycieczka w dwie strony - rekreacyjna w niezbyt trudnym terenie (leśne ścieżki i zwykłe rowerowe, szutry, małe przewyższenia ale 50% raczej płasko) i z własnym wspomaganiem oczywiście. Wynik i dotychczasowy mój rekord w takim stylu to 260km zajęło mi to całe 15h samej jazdy, średnia wyszła powyżej 17,3km/h , ale max speed w pewnym momencie osiągnął 52km/h Tak było na spokojnie, w zasadzie chciałem sprawdzić jak można daleko zajechać w ten sposób (sądzę po przeanalizowaniu, że pod koniec trasy już chciałem wyładować aku do końca i trochę dynamiczniej zrobiłem kilkanaście km, więc taki rekord można by poprawić - przy ciut większym swoim zaangażowaniu obstawiam że spokojnie dałoby by radę nawet 300km zrobić - ale uprzedzam że to styl maratoński i nie tylko tyłek trzeba przygotować lecz cały organizm )
Natomiast dla porównania: kiedyś razem z kumplem na takiej samej konstrukcji robiliśmy trasę ze Świnoujścia do Kołobrzegu 120km i chcieliśmy to zrobić jak najszybciej (większość drogami publicznymi żeby można było szybciej po asfalcie) ze swoim zaangażowanym wspomaganiem, czas przejazdu 4h i aku w obydwóch rozładowane do odcięcia na szczęście już u samego celu , ale średnia 30km/h a v-max 62km/h jak wyprzedzałem skuter - wniosek jest prosty = od prędkości i stylu jazdy zależy bardzo wiele, można się pobawić wychodząc na rower i pojeździć z manetką do oporu non stop (co też się zdarza i to jest już raczej z minimalną ilością własnego wspomagania - prawie nic ) przejedziemy max 70-80km no i po prądzie, albo dopasować prędkość do zakładanych celów wycieczek, możliwości czasowych, no i swojego zaangażowania, wtedy można przejechać naprawdę sporo, dość często zdarzają się nam wypady w przedziale 100-150km i to jest na luzie i z elementami zabawy
Co do bólu tyłka i nie tylko trzeba naprawdę poeksperymentować z siodełkami, ale przede wszystkim zacząć od pomiaru rozstawu swoich kości kulszowych i dopasowaniu właściwego rozmiaru siodła a potem rodzaju, oczywiście dobre chwyty np ergon i do tego rękawiczki, żadnych spodenek z wkładkami nie stosuję i nie zamierzam
Ciekawi mnie jeszcze jakie realne prędkości udaje wam się wykręcać na swoich konstrukcjach w sprzyjających warunkach, nie mam na myśli przepaści tylko po płaskim ale np kiedy nie ma wiatru albo jest minimalny za plecami, mnie udało się na moim testowym lotnisku osiągnąć 71km/h przy naładowanym na full aku, dobrze napompowanych oponach (rodzaj też pewnie ma znaczenie - opory toczenia grają bardzo dużą rolę szczególnie w gumach mtb) no i oczywiście właściwy i dokładny pomiar
Żeby nie być gołosłownym wszystkie takie większe osiągi czy rekordy staram się dokumentować
Już dawno myślałem że taki temat może się przydać bo po prostu działa na wyobraźnię i może motywować do jakiegoś współzawodnictwa lub dla własnej satysfakcji - może właśnie przede wszystkim
Silnik NC 10x6 GT 1500 60V 20Ah 16s4p Lipo Turnigy 5000mah , waga całego ebajka 33kg z groszami, z jeźdźcem w samych slipkach +92kg = 125kg plus jakiś ubiór - w przypadku podawanych poniższych osiągów najczęściej letni -lekki
Najdłuższa jazda do rozładowania - odcięcia przez bms, to wycieczka w dwie strony - rekreacyjna w niezbyt trudnym terenie (leśne ścieżki i zwykłe rowerowe, szutry, małe przewyższenia ale 50% raczej płasko) i z własnym wspomaganiem oczywiście. Wynik i dotychczasowy mój rekord w takim stylu to 260km zajęło mi to całe 15h samej jazdy, średnia wyszła powyżej 17,3km/h , ale max speed w pewnym momencie osiągnął 52km/h Tak było na spokojnie, w zasadzie chciałem sprawdzić jak można daleko zajechać w ten sposób (sądzę po przeanalizowaniu, że pod koniec trasy już chciałem wyładować aku do końca i trochę dynamiczniej zrobiłem kilkanaście km, więc taki rekord można by poprawić - przy ciut większym swoim zaangażowaniu obstawiam że spokojnie dałoby by radę nawet 300km zrobić - ale uprzedzam że to styl maratoński i nie tylko tyłek trzeba przygotować lecz cały organizm )
Natomiast dla porównania: kiedyś razem z kumplem na takiej samej konstrukcji robiliśmy trasę ze Świnoujścia do Kołobrzegu 120km i chcieliśmy to zrobić jak najszybciej (większość drogami publicznymi żeby można było szybciej po asfalcie) ze swoim zaangażowanym wspomaganiem, czas przejazdu 4h i aku w obydwóch rozładowane do odcięcia na szczęście już u samego celu , ale średnia 30km/h a v-max 62km/h jak wyprzedzałem skuter - wniosek jest prosty = od prędkości i stylu jazdy zależy bardzo wiele, można się pobawić wychodząc na rower i pojeździć z manetką do oporu non stop (co też się zdarza i to jest już raczej z minimalną ilością własnego wspomagania - prawie nic ) przejedziemy max 70-80km no i po prądzie, albo dopasować prędkość do zakładanych celów wycieczek, możliwości czasowych, no i swojego zaangażowania, wtedy można przejechać naprawdę sporo, dość często zdarzają się nam wypady w przedziale 100-150km i to jest na luzie i z elementami zabawy
Co do bólu tyłka i nie tylko trzeba naprawdę poeksperymentować z siodełkami, ale przede wszystkim zacząć od pomiaru rozstawu swoich kości kulszowych i dopasowaniu właściwego rozmiaru siodła a potem rodzaju, oczywiście dobre chwyty np ergon i do tego rękawiczki, żadnych spodenek z wkładkami nie stosuję i nie zamierzam
Ciekawi mnie jeszcze jakie realne prędkości udaje wam się wykręcać na swoich konstrukcjach w sprzyjających warunkach, nie mam na myśli przepaści tylko po płaskim ale np kiedy nie ma wiatru albo jest minimalny za plecami, mnie udało się na moim testowym lotnisku osiągnąć 71km/h przy naładowanym na full aku, dobrze napompowanych oponach (rodzaj też pewnie ma znaczenie - opory toczenia grają bardzo dużą rolę szczególnie w gumach mtb) no i oczywiście właściwy i dokładny pomiar
Żeby nie być gołosłownym wszystkie takie większe osiągi czy rekordy staram się dokumentować
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zasięg
skoro pytasz NC 7x9 48v gt1500 masa startowa około 140kg (e-trajka wazy ze 40kg + kierujacy 100kg) i więcej z tego nie wycisnę samą manetka niż 40km/h po płaskim asfalcie w bezwietrzna pogoda z wkładem własnym 46km/h , a z Kasprowego z halnym ..jak bede w zakopcu sprawdze
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zasięg
Dziękuję za uznanie Sam siebie motywuję do coraz większych wyzwań - wypraw, ciągłe odkrywanie czegoś nowego itd. Po prostu człowiek połknął kolejną pasję - ebike I to naprawdę jest super !!!
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Zasięg
WitajInc0 pisze: ↑10 wrz 2018, 9:53skoro pytasz NC 7x9 48v gt1500 masa startowa około 140kg (e-trajka wazy ze 40kg + kierujacy 100kg) i więcej z tego nie wycisnę samą manetka niż 40km/h po płaskim asfalcie w bezwietrzna pogoda z wkładem własnym 46km/h , a z Kasprowego z halnym ..jak bede w zakopcu sprawdze
Trajka to już zupełnie inny wymiar i punkt widzenia - jak wiemy zależny od punktu siedzenia Mam tu jednego znajomego co ma trajkę (nie zelektryfikowaną - ale na tym zupełnie inaczej się jeździ tez mi się podoba, i ta wygoda..super miło) patrząc na osiągi to ten silnik 9x7 z założenia jest trochę wolniejszy, ale ma lepszy moment no i trajka ma kontakt z ziemią na trzech kołach więc opory toczenia rosną, tak że ogólnie nie jest źle jest nawet bardzo dobrze bo przecież masz 48V a voltami kręcimy prędkość.. na normalnych mtb z tym silnikiem też jest ciut wolniej jak porównać te same parametry elektryczne, ale męczą się mniej przy swoim momencie obr. i lepiej się zbierają, 10x6 jest bardzo fajnym silnikiem ale jak chcemy ciągle zapier...ć albo są duże górki, lub jeździmy po czymś grząskim jak piach (ja uprawiam taką dyscyplinę - sporo jeżdżę po plaży ) to wtedy bidulek jest dobrze wygrzany termik u mnie odcinał go już dość często, choć staram się nie mieć przerw w jeździe...no ale czasem się po prostu nie da..
Co do ewentualnej próby z Kasprowego to nie potrzeba halnego poczekaj tylko najlepiej do zimy jak uklepią ratrakami trasy i .... poezja (zarejestruj to koniecznie ) tak właśnie facet bił rekord prędkości (ponad 200km/h) na "normalnym" rowerze