CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
- Stemic
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
- Lokalizacja: Starachowice
CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Dzień dobry,
Postanowiłem przerobić swój rower na elektryka. Przeczytałem ogromne ilości popularnych poradników, blogów, tematów na forach i obejrzeniu masy filmów na Youtubie praktycznie wszyscy polecali tak zwane HUBy czyli silnik w piaście tylnego koła wymieniając jego zalety czyli: bezawaryjność, niskie koszty eksploatacji oraz zakupu.
Niestety jestem niedowiarkiem i ten rodzaj napędu mi się nie spodobał. Według mnie napęd tego typu nie ma racji bytu w rowerach ze względu na brak przełożeń, oraz swoja wagę tym bardziej że znajduje się w nieresorowanym kole.
Dlatego mój wybór padł na MIDa czyli silnik w supporcie.
Rower który przerabiam został złożony prze zemnie na ramie CARVER DRIFT 100:
Zestaw do przeróbki BAGANG BBS02 48V 750W kupiłem na popularnym portalu chińskim.
Zaczaiłem od wgrania własnych ustawień do sterownika, głównie chodziło mi o ograniczenie mocy silnika poprzez zmniejszenie maksymalnego prądu z 25A na 18A. Kabel do tego celu można zamówić ale posiadając konwerter USB do RS232 postanowiłem że zrobię to prowizorkę. Do wtyczki silnika podłączyłem się goldpinami żeńskimi zaizolowanymi koszulkami termokurczliwymi.
Teraz zostało mi już tylko zamontować silnik o czym już niedługo się pochwalę.
Postanowiłem przerobić swój rower na elektryka. Przeczytałem ogromne ilości popularnych poradników, blogów, tematów na forach i obejrzeniu masy filmów na Youtubie praktycznie wszyscy polecali tak zwane HUBy czyli silnik w piaście tylnego koła wymieniając jego zalety czyli: bezawaryjność, niskie koszty eksploatacji oraz zakupu.
Niestety jestem niedowiarkiem i ten rodzaj napędu mi się nie spodobał. Według mnie napęd tego typu nie ma racji bytu w rowerach ze względu na brak przełożeń, oraz swoja wagę tym bardziej że znajduje się w nieresorowanym kole.
Dlatego mój wybór padł na MIDa czyli silnik w supporcie.
Rower który przerabiam został złożony prze zemnie na ramie CARVER DRIFT 100:
Zestaw do przeróbki BAGANG BBS02 48V 750W kupiłem na popularnym portalu chińskim.
Zaczaiłem od wgrania własnych ustawień do sterownika, głównie chodziło mi o ograniczenie mocy silnika poprzez zmniejszenie maksymalnego prądu z 25A na 18A. Kabel do tego celu można zamówić ale posiadając konwerter USB do RS232 postanowiłem że zrobię to prowizorkę. Do wtyczki silnika podłączyłem się goldpinami żeńskimi zaizolowanymi koszulkami termokurczliwymi.
Teraz zostało mi już tylko zamontować silnik o czym już niedługo się pochwalę.
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
No cóż Stemik, wychodzi żeś zmarnował kupe czasu na czytanie opini ludzi promujących rozwiązania nie mające Twoim zdaniem "racji bytu".Taka karma:-). Pozdrawiam i życze szybkiego ukończenia projektu.
MACIEK
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Jesli to Jego swiadomy wybor aby jeździć aktywnie pedalujac, no to raczej nie ma alternatywy dla MID.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Stemic
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
- Lokalizacja: Starachowice
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Strata czasu racze nie, czegoś tam się dowiedziłem. Po prostu mam trochę inną opinię na niektóre tematy.
Dzisiaj walczyłem z montażem silnika, jak zawsze coś musiało być nie tak.
Po zdemontowaniu starej korby,okazało się że na supporcie mam wspawany kołnierz z trzema uszami które blokują silnik:
Jak to mówią bez młota to nie robota i po nadcięciu spoin dremelem udało się wyłamać kołnierz:
Następnie oszlifowałem pozostałości po spoinach i pomalowałem support:
W miejsce styku silnika z ramą nakleiłem gumę 3mm aby zapobiec obtarciom itp.
Po przymiarce silnika okazało się że mam support o szerokości 73mm i śruby z zestawu M6x10 do blokady są za krótkie. Musiałem dać M6x16 i uzupełnić szczelinę miedzy silnikiem a blokadą podkładkami.
Walka z silnikiem na szczęście zakończyła się sukcesem, choć tarcza 44T mieści się na styk dosłownie 1-2mm luzu a miałem zamawiać 46T, na szczęście nie było. Teraz muszę się wziąć za baterie.
Dzisiaj walczyłem z montażem silnika, jak zawsze coś musiało być nie tak.
Po zdemontowaniu starej korby,okazało się że na supporcie mam wspawany kołnierz z trzema uszami które blokują silnik:
Jak to mówią bez młota to nie robota i po nadcięciu spoin dremelem udało się wyłamać kołnierz:
Następnie oszlifowałem pozostałości po spoinach i pomalowałem support:
W miejsce styku silnika z ramą nakleiłem gumę 3mm aby zapobiec obtarciom itp.
Po przymiarce silnika okazało się że mam support o szerokości 73mm i śruby z zestawu M6x10 do blokady są za krótkie. Musiałem dać M6x16 i uzupełnić szczelinę miedzy silnikiem a blokadą podkładkami.
Walka z silnikiem na szczęście zakończyła się sukcesem, choć tarcza 44T mieści się na styk dosłownie 1-2mm luzu a miałem zamawiać 46T, na szczęście nie było. Teraz muszę się wziąć za baterie.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Dzięki za tak szczegółowy opis zakładania MID-a
Jednak nie taki "diabełek" straszny
Baterię planujesz w "bidonie" czy skrzynka w trójkąt ??
Myślałeś już nad ogniwami
Jednak nie taki "diabełek" straszny
Baterię planujesz w "bidonie" czy skrzynka w trójkąt ??
Myślałeś już nad ogniwami
- Stemic
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
- Lokalizacja: Starachowice
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Tak baterie już mam, będzie w bidonie bo nie chce żeby rower rzucał się w oczy.
Bateria jest podobno na ogniwach SanyoGA.
Bateria jest podobno na ogniwach SanyoGA.
- Stemic
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
- Lokalizacja: Starachowice
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Rower gotowy, dzisiaj zrobiłem próbną trasę ~28km. Wrażenia super, takiego banana na twarzy podczas jazdy na rowerze dawno nie miałem. Poniżej kilka zdjęć z trasy:
A najlepsze jest to że po tym dystansie wciąż miałem 5 kresek baterii, fakt że jechałem spokojnie i praktycznie nie używałem manetki tylko PAS:
A najlepsze jest to że po tym dystansie wciąż miałem 5 kresek baterii, fakt że jechałem spokojnie i praktycznie nie używałem manetki tylko PAS:
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
@Stemic możesz podać jakie ustawienia w sterowniku zmieniałeś i dlaczego?
Też mam ograniczony prąd do 18A - dla mnie wystarcza w zupełności
Też mam ograniczony prąd do 18A - dla mnie wystarcza w zupełności
- Stemic
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
- Lokalizacja: Starachowice
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Większość ustawień zostawiłem standardowych, tu są wszystkie ustawienia ładnie opisane:
https://electricbike-blog.com/2015/06/2 ... the-bbs02/
a poniżej moje ustawienia:
Na stronie BASIC zmieniłem:
Pedal Assist - tu mam takie ustawienia, ustawiłem na podstawie strony podanej wyżej.
Throttle Handle - tu mam źle ustawione bo przepustnica działa cały czas na maxa wg. ustawień z Assist 9 przez co strasznie szarpie na niskich prędkościach jest też mała różnica miedzy lekko naciśnięta przepustnicą a wciśnięta na maksa
https://electricbike-blog.com/2015/06/2 ... the-bbs02/
a poniżej moje ustawienia:
Na stronie BASIC zmieniłem:
- Current limit: 18A (przy baterii 48V to i tak daje ~850W, z moich obserwacji taką moc silnik osiąga tylko na przepustnicy, w PAS rzadko kiedy przekracza 500W a jak sie dobrze wachluje przerzutkami to i 350W trudno przekroczyć).
- Assist 0: 1/1 (na 0/0 nie działa przepustnica)
Pedal Assist - tu mam takie ustawienia, ustawiłem na podstawie strony podanej wyżej.
Throttle Handle - tu mam źle ustawione bo przepustnica działa cały czas na maxa wg. ustawień z Assist 9 przez co strasznie szarpie na niskich prędkościach jest też mała różnica miedzy lekko naciśnięta przepustnicą a wciśnięta na maksa
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Dzięki,
ja mam również wg tej strony, głównie na podstawie ustawień Kepler'a z Endless-sphere’s.
Czyli "Speed Limit" jest wyłączony oraz "Limit Current" startuje od 10 - zawsze wspomaga na podstawie wybranego trybu (jeszcze testuję to ustawienie)
Co do "Throttle Handle" domyślnie również miałem takie działanie manetki, ale przestawienie "End Voltage" na 42 spowodowało, że teraz manetka działa prawie na całym swoim zakresie. Wydaje mi sie, że doświadczalnie można jeszcze "Start Voltage" zmniejszać co 100mv bo nie reaguje na samym początku.
ja mam również wg tej strony, głównie na podstawie ustawień Kepler'a z Endless-sphere’s.
Czyli "Speed Limit" jest wyłączony oraz "Limit Current" startuje od 10 - zawsze wspomaga na podstawie wybranego trybu (jeszcze testuję to ustawienie)
Co do "Throttle Handle" domyślnie również miałem takie działanie manetki, ale przestawienie "End Voltage" na 42 spowodowało, że teraz manetka działa prawie na całym swoim zakresie. Wydaje mi sie, że doświadczalnie można jeszcze "Start Voltage" zmniejszać co 100mv bo nie reaguje na samym początku.
- kriskov
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
- Kontakt:
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
ciekaw jestem ile km będziesz średnio robił na tym zestawie
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Też miałem szerszą mufę i miałeś dobry pomysł żeby dać podkładki, ja nie dałem i wygiął się ten docisk lekko wgniatając ramę.
Polecam też zmienić bodajże Current Decay wtedy prąd narasta i nie wali od razu po starcie pedałowania. Mi to bardzo pasuje i bezpieczniej jak czasami na postoju ruszy się korbą i na pewno mniejsze zużycie jest.
Polecam też zmienić bodajże Current Decay wtedy prąd narasta i nie wali od razu po starcie pedałowania. Mi to bardzo pasuje i bezpieczniej jak czasami na postoju ruszy się korbą i na pewno mniejsze zużycie jest.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- Stemic
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
- Lokalizacja: Starachowice
Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim
Z zasięgiem to ciężko powiedzieć, na razie mam przelatane 100km. Baterie ładowałem po przejechaniu 73km ale i tak miałem wtedy 4 na 5 kresek.
Podczas jazdy w trybie PAS 1-4 silnik naprawę zużywa bardzo mało bo wspomaganie jest odcinane dość szybko albo jest na minimalnym poziomie.
Pobór jest dość duży na PAS 8-9 i manetce ale te tryby wykorzystuje tylko na asfalcie czyli bardzo rzadko.
A Current Decay nie odpowiada za odcinanie wspomagania, im szybciej pedałujesz tym wcześniej sterownik odcina wspomaganie. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.leszcz pisze: ↑26 wrz 2018, 12:26Też miałem szerszą mufę i miałeś dobry pomysł żeby dać podkładki, ja nie dałem i wygiął się ten docisk lekko wgniatając ramę.
Polecam też zmienić bodajże Current Decay wtedy prąd narasta i nie wali od razu po starcie pedałowania. Mi to bardzo pasuje i bezpieczniej jak czasami na postoju ruszy się korbą i na pewno mniejsze zużycie jest.