Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Witajcie. Chciałbym się z wami podzielić doborem bazy pod budżetowe i średnio wysilone konstrukcje.
Na wstępie! Nie kupujemy ram po spawaniu,z nieoryginalnym maolwaniem itp. Dla czego? Dobrze są mi znane czasy jako gówniarz za starych dobrych czasów zdążyłem zrobić prawo jazdy na motocykl w wieku 18 lat i kupiłem sobie suzuki GSXF600 czyli popularne jajko... Podczas wizyty w serwisie widziałem mocniejszą wersję gsxr750 na aluminiowej ramie, która była zarysowana dosłownie na ramie pajęczyna od mikropęknięć od stawiania sprzęta na koło. Motocykl był szykowany do sprzedaży, czyli miała zostać zaszpachlowana cała rama i polakierowana, szczerze współczuję, ale do rzeczy: Aluminium ma granicę zmęczenia materiału, która podczas jazdy DH, hopki itp jest przekraczana i powstają mikropęknięcia, których nie widać gołym okiem, a rama w którymś miejscu w końcu strzeli. Zostanie zaspawana, pomalowana i za chwilę strzeli w innym miejscu, dla tego jak ktoś nie chce jeździć 50km/h dupą po asfalcie, to przestrzegam przed wszelkimi okazjami po naprawach lakierniczych...
Lecz na początek lista części, które musimy wymienić konwertując rower na elektryczny:
- dłuższy wkład suportu, aby zamontować czujnik PAS (20-30zł)
- wymieniamy linki od hamulców na wzmocnione, bo siłą hamowania przy 30km/h jest znacznie większa niż przy 15-20 i sprawdzamy stan pancerzy
- opony na szersze, żeby rower sie lepiej trzymał asfaltu przy większych prędkościach
Geax saguaro 2,25 mają mocne ścianki boczne, więc trudno je rozwalić na rancie krawężnika
Oprucz tego lubię jeszcze swalbe smart sam, bo dzięki świetnie wyprofilowanym bocznym włoskom pięknie czepiają sie krawężnika przy podjeżdżaniu pod kątem, tam, gdzie inne opony sie ssuwają doprowadzając do gleby:
Albo oponki typowo na asfalt fajne balony 2,4cala grube, pasują moim zdaniem w typowe obręcze i nie wyskakują, mają wzmocniony bieżnik i boki oraz są bardzo tanie:
|jak znajdę model, to wrzucę|
- ogólnie potrzebne są regulacje przeżutek i hamulców po zmianie koła.
Gdzie L oznacza LOW czyli wolny bieg, ograniczenie wysuwu prowadnicy w stronę największej zębatki.
H - najszybszy bieg high i ograniczenie wysuwu w stronę najmniejszej zębatki.
Po transporcie roweru zakupionego przez internet jeżeli nie wchodzą biegi i nie można wyregulować, polecam się udać do serwisu na wyprostowanie haka ok 5zł i przerzutki śmigają cycuś glancuś
Regulacja hamulców:
Gdzie śrubą M ustawiamy naciag sprężynyodciagającej szczękę hamulcową od felgi aby dźwignie łapały równo, a śrubą na któe zamocowany jest klocek regulujemy jego kat do felgi oraz pozycje góra/dół.
Po przejechaniu ok 200-300 km jedziemy do serwisu na dociąganie szprych. Koło po tym przebiegu się układa, jak zaniedbamy tą czynność szprychy zaczna pękać. Z pomocą wymiany szprych przyjdzie sklep rowerowy MAXEV.PL ktory też zaplata koła, centruje i dorabia szprychy pod zamówienie.
1. zestaw do 30-35km/h najtańsza opcja napędowa, która wymaga roweru klasy hardtrail, amortyzacja nie jest tutaj bezwzględnie konieczna, bo do 30km/h komfort jazdy jest całkiem przyzwoity. Na co zwracamy uwagę:
- jakość spawów, wzmocnione wstawki przy główce ramy
- hamulce (zintegrowane klamkomanetki uniemożliwiają montaż klamek z odcięciem, jeżeli w rowerze są vbrake, pozostają wtedy 2 opcje:
* czujnik Brake sensor na linkę pod jeden hamulec i odpowiednio dobrany do tego rozwiazania sterownik
* demontaż i odsprzedaż klamko manetek, montaż samych manetek i oddzielnie klamek hamulcowych)
- patrzymy, żeby korba była na kwadrat, bo może być na wieloklin, może być przelotowa pusta, czujnik też założymy, ale trzeba rozszlifowywać otwór kombinować z podkładkami.
Marek i modeli jest masa, z moich ulubionych jest kross level A2, kros hexagon, unibike. Ale jest tego cała masa, więc nie sposób wymienić.
2. wybieramy zestaw między 30-40km/h tutaj podstawowej klasy full czyli rower z zawieszeniem na tylnym wahaczu i damperem. Damper tłumi energię podczas wybierania dziur, powoduje, że mniejsze przeciążenia idą na ramę, która trudniej nam pęknie, również ogniwa się nie pogniotą po wjechaniu w dziurę, nie będą puszczać zgrzewy od ogniwek, nie boli tyłek, nie dostajemy tak dużych przeciażeń na kręgosłup. Uwierzcie mi, że dziura, którą widać i ominiecie przy 15-20km/h jak jeździliście sobie zwykłym rowerem przy 40km/h zauważycie ją w ostatnim momencie a próba ominięcia może skończyć się przewrotką. Dla tego kupujemy fulla i nie przejmujemy sie tak mocno dziurami... przy 40km/h różnice terenu nawet krótkie zjazdy na posesję ze ścieżki rowerowej powodują, że damper ładnie pracuje dajac duży komfort jazdy, przy 40km/h bez dampera koła często odrywają się od podłoża i mamy znacznie gorszą przyczepność roweru.
Na co zwracać uwagę przy wyborze fula?
- stan amortyzatorów, bo to może przekraczać nawet 2-3 krotnie wartość zakupionego roweru!
- stan tulei wszelkie luzy w ramie, część ram jest nietypowych i cieżko dostać części zamienne, które mogą być dość drogie.
- rama powinna być na łożyskach maszynowych, nie na tulejach ślizgowych!
osprzęt kwestia złużytych tarcz hamulcowych klocków, napędu to już mniejsze koszta, ale też dobrze sprawdzić.
- spójrzcie na stan hamulców hydraulicznych, czy nie trą tarcze, czy klocki nie są zapieczone i czy równo odpuszczają.
Generalnie damper generuje duże koszty serwisowania roweru, ale powyżej opinsanej prędkości jest niezbędny do bezpiecznej i komfortowej jazdy.
Przy zakupie musimy zweryfikować jego stan, czy trzyma powietrze w komorze, czy golenie nie są przytarte, dobry damper to minimum 500-700zł. więc weryfikujcie!
Tutaj rowerów też ejst dużo, generalnie potrzebujemy coś klasy XC np:
giant nrs
kona dawg supreme
scott
cube ams np model 100
trek fuel
hill 1100
dużo tego jest...
No i pozostała klasa premium, bo klasa gold jest zarezerwowana dla falcona
3. Budujemy rower który przekracza 40km/h.
Tutaj potrzebna jest dobra przyczepność, dla tego kupujemy fulla z dużym skokiem zawieszenia, na porządnym damperze, porządnym amortyzatorze przednim, mocną wytrzymałą i ciężką ramą która nam nie pęknie podczas ostrej jazdy w terenie. hamulce hydrauliczne z tarczami minimum 180mm,
amortyzator powinien być powietrzno sprężynowy bezwzględnie z regulacją tłumienia odboju w takim sprzęcie.
Powinniśmy zainteresować się rowerem:
- kona stinky deluxe
- carrera banshee
- haibike
jest tego dużo więcej...
A teraz najciekawsza część artykułu jak wyhaczyć okazję na portalach aukcyjnych?
Oczywiście można wpisać słowo kluczowe typy kona stinky, carrera czy giant nrs i przejrzeć, czy nie ma jakieś okazji, ale jeżeli są, to szybciutko znikają i jak nie zaklepiemy roweru przy odbiorze osobistym, to w ciągu paru godzin ktoś odbierze. Sam miałem taką sytuację, że zaklepałem rower facet miał wysłać, a po 2 godzinach zadzwonił, że ktoś odebrał osobiście i nie wyśle... Jakbym wiedział, to bym wcisnął tyłek w auto i sam przyjechał... To był akurat prawie nowy haibike za 1500zł a na olx najtańszy znalazłem za 7,5 z tego samego roku i do dzisiaj pluję sobie w brodę, że nie pojechałem, a najgorsze, że dostałęm jeszcze ten rower do elektryfikacji i jest w moim mieście...
Natomiast w OLXa wpisujemy opcję np amortyzator, bo każdy full go posiada, zaznaczamy także "szukaj również w opisach ofert" i wtedy pokazują nam się ogłoszenia, które warto przejrzeć zaznaczając cenę od najniższej, ale to chyba oczywiste...
Taka sama opcja działa też na allegro
Słowa kluczowe, które warto wpisywać, aby wyhaczyć ciekawy rower to:
*hydrauliczne
*XT
*SLX
* full
* amortyzowany
* DH
* FR
-> no i same firmy markowych podzespołów:
* monitou
* rockshox
* bomber
* marzocchi
* boxxer
Poświęcając dzisiaj 15 minut na zrobienie artykułu:
https://www.olx.pl/oferta/kross-sfx500- ... 630a501254 Pod elektryka średnio, ale za tą cenę alu rama, full monopivot wg mnie okazja.
To ja sobie kupiłem w tym tygodniu:
https://www.olx.pl/oferta/mtb-full-z-bl ... rdIsZ.html
O dziwo sprzedający wysłał, nie chce kasy nie chce pobrania. Mówi, rower pan rozpakuje, oceni Pan w serwisie co jest do roboty, to sie rozliczymy. Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację
Świetna baza pod elektryka.
https://www.olx.pl/oferta/rower-novara- ... cd1d345d27
Bdb. osprzęt książkowy, do weryfikacji na miescu, w jakim jest stanie.
Damper monitou
hamulce hydraulcizne hayes
przedni amor monitou
przeżutka deore.
Niestety korba truvativ na wieloklin -> pas nei podejdzie, trzeba wymienić na kwadrat.
Ale generalnie za 1,5K to rower bardzo idealny pod elektryka.
Nie ma sensu kupować roweru taniego, bo te podzespoły jak są niefirmowe szybko padają. Potem są ksozty, nowy damper 700zł, nowy amor rockshox kolejne 700zł i zaczyna boleć. A tak mamy firmowe części, jak są lekko zajechane, to można zregenerować niewielkim kosztem i mieć jakość firmowego oryginału.
Jeżeli nie ma żadnego roweru, który nas interesuje i ktoś ma blisko polecam w piątek jechać na giełdę do milicza. Uwaga giełda kończy się już o 10-11, a trwa wcześnie rano, więc, żeby coś tam kupić o 8 trzeba być. Przynajmniej giełda była tam rok temu, fajnie, gdyby ktoś potwierdził, czy jeszcze jest.
No i tzw "dziuple w miliczu", nie mam info co do legalności tych rowerów, ale chyba kradzione nie są, bo na ostatnie kupowane dostałem umowe K-S. Często ramy mają po naprawach i po malowaniu, ale naprawiają te ramy porządnie -> są wspawane wstawki z grubszego materiału i odspawane tigiem, zaszpachlowane i zalakierowane. Wtedy ceny są bardzo okazyjne za rower na bardzo porządnym osprzęcie. bullsa AMS 100 kupiłęm za 600zł na damperze fox, z przodu monitou, hamulce tektro hydrauliczne, osprzęt shimano XT, gdybym chciał na części to opchnać miałbym 2-3x tyle kasy.
- wszewilki zagłębie elektryków jak się przejedziecie tą miejscowością znajdziecie 3-4 handlarzy rowerami
- hale targowe w moliczu. Dopytajcie gdzie one są, bo ja tam byłem kilkanaście razy, ale na mapach teraz nie wiem.
- fajny sklepik na ul dworcowej we wrocławiu, ale to już z marżą. W miliczu są rowery ściągnięte bezposrednio z niemiec/holandii więc ceny 1/3 - 1/2 tego, co jest na allegro.
Jak ja jeździłem do milicza, to zawsze brałem busa i nigdy nie wróciłem niezadowolony.
Kolejna opcja to rowery z zagranicy. Warto przejrzeć portal EBAY.COM i wygrać licytację. Wysyłka z krajów unii kosztuje ok 120zł +/-
JAKICH ROWERÓW NIE KUPUJEMY POD ELEKTRYKĘ!!!
1. scot genius - full, w którym damper działa na odwrotnej zasadzie niż inny damper. Jego regeneracja przekracza wartość całego roweru i nie ma do tego części. Ostatnio taki rower poszedł za 1000zł, ale chyba ktoś to na części łyknął bo stał 3 miesiace na alelgro...
2. TREK ARROW DT
Aby ożywić trochę temat i wnieść coś ciekawego w wolnym czasie raz na tydzień/dwa będę wrzucał kilka rowerów, które są warte zakupu, warte przejrzenia pod względem elektryfikacji. Dzisiaj nie wstawiam, bo wszystkie aukcje wstawione w piątek 13 nie mogą być dobrym zakupem
Na wstępie! Nie kupujemy ram po spawaniu,z nieoryginalnym maolwaniem itp. Dla czego? Dobrze są mi znane czasy jako gówniarz za starych dobrych czasów zdążyłem zrobić prawo jazdy na motocykl w wieku 18 lat i kupiłem sobie suzuki GSXF600 czyli popularne jajko... Podczas wizyty w serwisie widziałem mocniejszą wersję gsxr750 na aluminiowej ramie, która była zarysowana dosłownie na ramie pajęczyna od mikropęknięć od stawiania sprzęta na koło. Motocykl był szykowany do sprzedaży, czyli miała zostać zaszpachlowana cała rama i polakierowana, szczerze współczuję, ale do rzeczy: Aluminium ma granicę zmęczenia materiału, która podczas jazdy DH, hopki itp jest przekraczana i powstają mikropęknięcia, których nie widać gołym okiem, a rama w którymś miejscu w końcu strzeli. Zostanie zaspawana, pomalowana i za chwilę strzeli w innym miejscu, dla tego jak ktoś nie chce jeździć 50km/h dupą po asfalcie, to przestrzegam przed wszelkimi okazjami po naprawach lakierniczych...
Lecz na początek lista części, które musimy wymienić konwertując rower na elektryczny:
- dłuższy wkład suportu, aby zamontować czujnik PAS (20-30zł)
- wymieniamy linki od hamulców na wzmocnione, bo siłą hamowania przy 30km/h jest znacznie większa niż przy 15-20 i sprawdzamy stan pancerzy
- opony na szersze, żeby rower sie lepiej trzymał asfaltu przy większych prędkościach
Geax saguaro 2,25 mają mocne ścianki boczne, więc trudno je rozwalić na rancie krawężnika
Oprucz tego lubię jeszcze swalbe smart sam, bo dzięki świetnie wyprofilowanym bocznym włoskom pięknie czepiają sie krawężnika przy podjeżdżaniu pod kątem, tam, gdzie inne opony sie ssuwają doprowadzając do gleby:
Albo oponki typowo na asfalt fajne balony 2,4cala grube, pasują moim zdaniem w typowe obręcze i nie wyskakują, mają wzmocniony bieżnik i boki oraz są bardzo tanie:
|jak znajdę model, to wrzucę|
- ogólnie potrzebne są regulacje przeżutek i hamulców po zmianie koła.
Gdzie L oznacza LOW czyli wolny bieg, ograniczenie wysuwu prowadnicy w stronę największej zębatki.
H - najszybszy bieg high i ograniczenie wysuwu w stronę najmniejszej zębatki.
Po transporcie roweru zakupionego przez internet jeżeli nie wchodzą biegi i nie można wyregulować, polecam się udać do serwisu na wyprostowanie haka ok 5zł i przerzutki śmigają cycuś glancuś
Regulacja hamulców:
Gdzie śrubą M ustawiamy naciag sprężynyodciagającej szczękę hamulcową od felgi aby dźwignie łapały równo, a śrubą na któe zamocowany jest klocek regulujemy jego kat do felgi oraz pozycje góra/dół.
Po przejechaniu ok 200-300 km jedziemy do serwisu na dociąganie szprych. Koło po tym przebiegu się układa, jak zaniedbamy tą czynność szprychy zaczna pękać. Z pomocą wymiany szprych przyjdzie sklep rowerowy MAXEV.PL ktory też zaplata koła, centruje i dorabia szprychy pod zamówienie.
1. zestaw do 30-35km/h najtańsza opcja napędowa, która wymaga roweru klasy hardtrail, amortyzacja nie jest tutaj bezwzględnie konieczna, bo do 30km/h komfort jazdy jest całkiem przyzwoity. Na co zwracamy uwagę:
- jakość spawów, wzmocnione wstawki przy główce ramy
- hamulce (zintegrowane klamkomanetki uniemożliwiają montaż klamek z odcięciem, jeżeli w rowerze są vbrake, pozostają wtedy 2 opcje:
* czujnik Brake sensor na linkę pod jeden hamulec i odpowiednio dobrany do tego rozwiazania sterownik
* demontaż i odsprzedaż klamko manetek, montaż samych manetek i oddzielnie klamek hamulcowych)
- patrzymy, żeby korba była na kwadrat, bo może być na wieloklin, może być przelotowa pusta, czujnik też założymy, ale trzeba rozszlifowywać otwór kombinować z podkładkami.
Marek i modeli jest masa, z moich ulubionych jest kross level A2, kros hexagon, unibike. Ale jest tego cała masa, więc nie sposób wymienić.
2. wybieramy zestaw między 30-40km/h tutaj podstawowej klasy full czyli rower z zawieszeniem na tylnym wahaczu i damperem. Damper tłumi energię podczas wybierania dziur, powoduje, że mniejsze przeciążenia idą na ramę, która trudniej nam pęknie, również ogniwa się nie pogniotą po wjechaniu w dziurę, nie będą puszczać zgrzewy od ogniwek, nie boli tyłek, nie dostajemy tak dużych przeciażeń na kręgosłup. Uwierzcie mi, że dziura, którą widać i ominiecie przy 15-20km/h jak jeździliście sobie zwykłym rowerem przy 40km/h zauważycie ją w ostatnim momencie a próba ominięcia może skończyć się przewrotką. Dla tego kupujemy fulla i nie przejmujemy sie tak mocno dziurami... przy 40km/h różnice terenu nawet krótkie zjazdy na posesję ze ścieżki rowerowej powodują, że damper ładnie pracuje dajac duży komfort jazdy, przy 40km/h bez dampera koła często odrywają się od podłoża i mamy znacznie gorszą przyczepność roweru.
Na co zwracać uwagę przy wyborze fula?
- stan amortyzatorów, bo to może przekraczać nawet 2-3 krotnie wartość zakupionego roweru!
- stan tulei wszelkie luzy w ramie, część ram jest nietypowych i cieżko dostać części zamienne, które mogą być dość drogie.
- rama powinna być na łożyskach maszynowych, nie na tulejach ślizgowych!
osprzęt kwestia złużytych tarcz hamulcowych klocków, napędu to już mniejsze koszta, ale też dobrze sprawdzić.
- spójrzcie na stan hamulców hydraulicznych, czy nie trą tarcze, czy klocki nie są zapieczone i czy równo odpuszczają.
Generalnie damper generuje duże koszty serwisowania roweru, ale powyżej opinsanej prędkości jest niezbędny do bezpiecznej i komfortowej jazdy.
Przy zakupie musimy zweryfikować jego stan, czy trzyma powietrze w komorze, czy golenie nie są przytarte, dobry damper to minimum 500-700zł. więc weryfikujcie!
Tutaj rowerów też ejst dużo, generalnie potrzebujemy coś klasy XC np:
giant nrs
kona dawg supreme
scott
cube ams np model 100
trek fuel
hill 1100
dużo tego jest...
No i pozostała klasa premium, bo klasa gold jest zarezerwowana dla falcona
3. Budujemy rower który przekracza 40km/h.
Tutaj potrzebna jest dobra przyczepność, dla tego kupujemy fulla z dużym skokiem zawieszenia, na porządnym damperze, porządnym amortyzatorze przednim, mocną wytrzymałą i ciężką ramą która nam nie pęknie podczas ostrej jazdy w terenie. hamulce hydrauliczne z tarczami minimum 180mm,
amortyzator powinien być powietrzno sprężynowy bezwzględnie z regulacją tłumienia odboju w takim sprzęcie.
Powinniśmy zainteresować się rowerem:
- kona stinky deluxe
- carrera banshee
- haibike
jest tego dużo więcej...
A teraz najciekawsza część artykułu jak wyhaczyć okazję na portalach aukcyjnych?
Oczywiście można wpisać słowo kluczowe typy kona stinky, carrera czy giant nrs i przejrzeć, czy nie ma jakieś okazji, ale jeżeli są, to szybciutko znikają i jak nie zaklepiemy roweru przy odbiorze osobistym, to w ciągu paru godzin ktoś odbierze. Sam miałem taką sytuację, że zaklepałem rower facet miał wysłać, a po 2 godzinach zadzwonił, że ktoś odebrał osobiście i nie wyśle... Jakbym wiedział, to bym wcisnął tyłek w auto i sam przyjechał... To był akurat prawie nowy haibike za 1500zł a na olx najtańszy znalazłem za 7,5 z tego samego roku i do dzisiaj pluję sobie w brodę, że nie pojechałem, a najgorsze, że dostałęm jeszcze ten rower do elektryfikacji i jest w moim mieście...
Natomiast w OLXa wpisujemy opcję np amortyzator, bo każdy full go posiada, zaznaczamy także "szukaj również w opisach ofert" i wtedy pokazują nam się ogłoszenia, które warto przejrzeć zaznaczając cenę od najniższej, ale to chyba oczywiste...
Taka sama opcja działa też na allegro
Słowa kluczowe, które warto wpisywać, aby wyhaczyć ciekawy rower to:
*hydrauliczne
*XT
*SLX
* full
* amortyzowany
* DH
* FR
-> no i same firmy markowych podzespołów:
* monitou
* rockshox
* bomber
* marzocchi
* boxxer
Poświęcając dzisiaj 15 minut na zrobienie artykułu:
https://www.olx.pl/oferta/kross-sfx500- ... 630a501254 Pod elektryka średnio, ale za tą cenę alu rama, full monopivot wg mnie okazja.
To ja sobie kupiłem w tym tygodniu:
https://www.olx.pl/oferta/mtb-full-z-bl ... rdIsZ.html
O dziwo sprzedający wysłał, nie chce kasy nie chce pobrania. Mówi, rower pan rozpakuje, oceni Pan w serwisie co jest do roboty, to sie rozliczymy. Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację
Świetna baza pod elektryka.
https://www.olx.pl/oferta/rower-novara- ... cd1d345d27
Bdb. osprzęt książkowy, do weryfikacji na miescu, w jakim jest stanie.
Damper monitou
hamulce hydraulcizne hayes
przedni amor monitou
przeżutka deore.
Niestety korba truvativ na wieloklin -> pas nei podejdzie, trzeba wymienić na kwadrat.
Ale generalnie za 1,5K to rower bardzo idealny pod elektryka.
Nie ma sensu kupować roweru taniego, bo te podzespoły jak są niefirmowe szybko padają. Potem są ksozty, nowy damper 700zł, nowy amor rockshox kolejne 700zł i zaczyna boleć. A tak mamy firmowe części, jak są lekko zajechane, to można zregenerować niewielkim kosztem i mieć jakość firmowego oryginału.
Jeżeli nie ma żadnego roweru, który nas interesuje i ktoś ma blisko polecam w piątek jechać na giełdę do milicza. Uwaga giełda kończy się już o 10-11, a trwa wcześnie rano, więc, żeby coś tam kupić o 8 trzeba być. Przynajmniej giełda była tam rok temu, fajnie, gdyby ktoś potwierdził, czy jeszcze jest.
No i tzw "dziuple w miliczu", nie mam info co do legalności tych rowerów, ale chyba kradzione nie są, bo na ostatnie kupowane dostałem umowe K-S. Często ramy mają po naprawach i po malowaniu, ale naprawiają te ramy porządnie -> są wspawane wstawki z grubszego materiału i odspawane tigiem, zaszpachlowane i zalakierowane. Wtedy ceny są bardzo okazyjne za rower na bardzo porządnym osprzęcie. bullsa AMS 100 kupiłęm za 600zł na damperze fox, z przodu monitou, hamulce tektro hydrauliczne, osprzęt shimano XT, gdybym chciał na części to opchnać miałbym 2-3x tyle kasy.
- wszewilki zagłębie elektryków jak się przejedziecie tą miejscowością znajdziecie 3-4 handlarzy rowerami
- hale targowe w moliczu. Dopytajcie gdzie one są, bo ja tam byłem kilkanaście razy, ale na mapach teraz nie wiem.
- fajny sklepik na ul dworcowej we wrocławiu, ale to już z marżą. W miliczu są rowery ściągnięte bezposrednio z niemiec/holandii więc ceny 1/3 - 1/2 tego, co jest na allegro.
Jak ja jeździłem do milicza, to zawsze brałem busa i nigdy nie wróciłem niezadowolony.
Kolejna opcja to rowery z zagranicy. Warto przejrzeć portal EBAY.COM i wygrać licytację. Wysyłka z krajów unii kosztuje ok 120zł +/-
JAKICH ROWERÓW NIE KUPUJEMY POD ELEKTRYKĘ!!!
1. scot genius - full, w którym damper działa na odwrotnej zasadzie niż inny damper. Jego regeneracja przekracza wartość całego roweru i nie ma do tego części. Ostatnio taki rower poszedł za 1000zł, ale chyba ktoś to na części łyknął bo stał 3 miesiace na alelgro...
2. TREK ARROW DT
Aby ożywić trochę temat i wnieść coś ciekawego w wolnym czasie raz na tydzień/dwa będę wrzucał kilka rowerów, które są warte zakupu, warte przejrzenia pod względem elektryfikacji. Dzisiaj nie wstawiam, bo wszystkie aukcje wstawione w piątek 13 nie mogą być dobrym zakupem
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 19:22 przez glebor, łącznie zmieniany 10 razy.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Czekam z niecierpliwością na dalszą część artykułu
Sam stoję przed wyborem ramy... więc dzięki za ten poradnik
Sam stoję przed wyborem ramy... więc dzięki za ten poradnik
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
pochwali się ktoś, kto wyrwał rower z linka i będzie go elektryfikował?
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Pamięta ktoś BBCODE na ustawianie rozmiaru zdjecia,wbo w źródle strony się wyświetla, ale nie można tego zmienić tak jak w HTMLu.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Co ciekawego znalazłem:
http://allegro.pl/rower-gorski-mtb-full ... 59097.html
- do potargowania się, ciekawa rama 21 cali z dość dużym trójkątem w niezbyt wygórowanej cenie.
- rower tani, stąd hamulce vbrake, generalnie jakby się stargować na 800zł, to dobra oferta...
http://allegro.pl/okazja-ful-hammer-roc ... ml#thumb/8
Miał mi gościu wysłać ten rower, ale trafił się chętny odebrał i pozamiatane... To było znalezisko roku z takim osprzętem, rama praktycznie stinky z trójkątem 21 cali, świetny skok, firmowe amory, no ale pozamiatane pewnie jakiś handlarz wziął na części...
Warto sprawdzić. Lubię jeździć po takie sprzęty jak są w okolicy, tyle, że piła jest 320km i w ciemno nie pojadę, ale jak ktoś ma blisko:
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-rowe ... 958347fcc6
Przy elektryce ważne są amory, hamulce i tak zmienicie, rama fajna amortyzowana, przerzutki też zazwyczaj wylatują i można spokojnie wrzucić nowe 7rz na wolnobieg DNP. a może się okazać na miejscu, że rama nie ma luzów a jak amory są w dobrym stanie, to potargować się do 500zł i gościu sprzeda, skoro nawet nie ma czasu tego wyczyścić do zdjęć. Drugi scenariusz jest taki, że pojedziemy i wrócimy z niczym...
Jak ktoś jest z kielc, to podobna sytuacja można by obejrzeć i się odpowiednio potargować w zależnie od stanu i opłacalności naprawy:
https://www.olx.pl/oferta/bergamont-fou ... adc001c38e
Ciekawa oferta, dobry przedni amor, damper do wymiany i tutaj robią się trochę koszty z podstawą do negcjacji ceny, solidna obspawana rama i konieczność wymiany hampli na hydrauliki/vbrake, bo emchaniczne hample na tarczę to masakra.
https://www.olx.pl/oferta/rower-alumini ... ea01c8e248
Ciekawy rower z nietypową ramą full
https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-tre ... e9ef2b6bcf
http://allegro.pl/rower-gorski-mtb-full ... 59097.html
- do potargowania się, ciekawa rama 21 cali z dość dużym trójkątem w niezbyt wygórowanej cenie.
- rower tani, stąd hamulce vbrake, generalnie jakby się stargować na 800zł, to dobra oferta...
http://allegro.pl/okazja-ful-hammer-roc ... ml#thumb/8
Miał mi gościu wysłać ten rower, ale trafił się chętny odebrał i pozamiatane... To było znalezisko roku z takim osprzętem, rama praktycznie stinky z trójkątem 21 cali, świetny skok, firmowe amory, no ale pozamiatane pewnie jakiś handlarz wziął na części...
Warto sprawdzić. Lubię jeździć po takie sprzęty jak są w okolicy, tyle, że piła jest 320km i w ciemno nie pojadę, ale jak ktoś ma blisko:
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-rowe ... 958347fcc6
Przy elektryce ważne są amory, hamulce i tak zmienicie, rama fajna amortyzowana, przerzutki też zazwyczaj wylatują i można spokojnie wrzucić nowe 7rz na wolnobieg DNP. a może się okazać na miejscu, że rama nie ma luzów a jak amory są w dobrym stanie, to potargować się do 500zł i gościu sprzeda, skoro nawet nie ma czasu tego wyczyścić do zdjęć. Drugi scenariusz jest taki, że pojedziemy i wrócimy z niczym...
Jak ktoś jest z kielc, to podobna sytuacja można by obejrzeć i się odpowiednio potargować w zależnie od stanu i opłacalności naprawy:
https://www.olx.pl/oferta/bergamont-fou ... adc001c38e
Ciekawa oferta, dobry przedni amor, damper do wymiany i tutaj robią się trochę koszty z podstawą do negcjacji ceny, solidna obspawana rama i konieczność wymiany hampli na hydrauliki/vbrake, bo emchaniczne hample na tarczę to masakra.
https://www.olx.pl/oferta/rower-alumini ... ea01c8e248
Ciekawy rower z nietypową ramą full
https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-tre ... e9ef2b6bcf
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Kolejna niedziela, więc nadciąga kolejna porcja ciekawych ofert do przejrzenia:
https://www.olx.pl/oferta/rower-novara- ... 9bf8a16bd9
Rower do dopieszczenia, bdb osprzęt fox amorki warto sie zajać, wejdzie w ramę niewielki pakiet ok 65-70 ogniw.
http://allegro.pl/commencal-meta-4-do1- ... ml#thumb/4
Cena napisał na priwie, że 2000, czyli za 1800 odda...
Z tańszych do 1000zł:
https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-sch ... 714ab99af8
https://www.olx.pl/oferta/giant-xtc-950 ... 7d7dda3d87
https://www.olx.pl/oferta/rower-novara- ... 9bf8a16bd9
Rower do dopieszczenia, bdb osprzęt fox amorki warto sie zajać, wejdzie w ramę niewielki pakiet ok 65-70 ogniw.
http://allegro.pl/commencal-meta-4-do1- ... ml#thumb/4
Cena napisał na priwie, że 2000, czyli za 1800 odda...
Z tańszych do 1000zł:
https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-sch ... 714ab99af8
https://www.olx.pl/oferta/giant-xtc-950 ... 7d7dda3d87
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 10:06
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Ja znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/full-kona-dawg-deluxe ... ml#thumb/3
Rowerek miałby zastosowanie 50/50 miasto teren. Chciałbym aby do środka weszło mi ok 100 ogniw 18650 ze sterownikiem, myślisz, że wejdzie twoim doświadczonym okiem ? ale to jeszcze przed kupnem zrobię sobie taki szablon mniej więcej i będę liczył na miejscu. Trochę mały rozmiar ale ja też mam 175cm więc jak wszystko wejdzie to dla mnie idealny. Generalnie lubię ciasne zakręty i chciałbym na tym trochę polatać, więc wydaje mi się że to lepszy pomysł niż kona stinky z bardzo leniwym kątem główki ramy. Może rzuciło Ci się ostatnio jakieś inne ogłoszenie w budżecie do 4000 ?
http://allegro.pl/full-kona-dawg-deluxe ... ml#thumb/3
Rowerek miałby zastosowanie 50/50 miasto teren. Chciałbym aby do środka weszło mi ok 100 ogniw 18650 ze sterownikiem, myślisz, że wejdzie twoim doświadczonym okiem ? ale to jeszcze przed kupnem zrobię sobie taki szablon mniej więcej i będę liczył na miejscu. Trochę mały rozmiar ale ja też mam 175cm więc jak wszystko wejdzie to dla mnie idealny. Generalnie lubię ciasne zakręty i chciałbym na tym trochę polatać, więc wydaje mi się że to lepszy pomysł niż kona stinky z bardzo leniwym kątem główki ramy. Może rzuciło Ci się ostatnio jakieś inne ogłoszenie w budżecie do 4000 ?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Hamulce AVID BB7 na linki bardzo dobre rozwiązania zamiast uciążliwych w serwisie hydraulików.
Warto jeszcze szukać rowerów z płaskimi hakami tylnej osi. Możliwie płaskie dają szansę założyć odpowiedni blokadę osi.
Warto jeszcze szukać rowerów z płaskimi hakami tylnej osi. Możliwie płaskie dają szansę założyć odpowiedni blokadę osi.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Cóż kolejna paka rowerów wartych do przejrzenia. Kilka niedziel uciekło, bo byłem za bardzo zarobiony, ale wreszcie czas się znalazł na odgrzebanie tematu:
http://allegro.pl/rower-full-mtb-haibik ... ml#thumb/1,
----
Nie wiem, co to za rama, ale osprzęt 2 półkowy amor dibra wytrzymałą rama nada się pod zestawy nawet 3KW. CIekawe w jakim to stanie, jak ktoś ma blisko podjechać, to polecam
https://www.olx.pl/oferta/kona-coiler-p ... 92ff8f3e7f
bardzo też fajna kona:
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zami ... 42055e533e
No to na tyle, myślę, ze to co wrzuciłem to ciekawe opcje, jak fulle marki kona do 1500zł. Ja za swoją 19 cali dawg supreme dałem 1490zł i jest w super stanie
http://allegro.pl/rower-full-mtb-haibik ... ml#thumb/1,
----
Nie wiem, co to za rama, ale osprzęt 2 półkowy amor dibra wytrzymałą rama nada się pod zestawy nawet 3KW. CIekawe w jakim to stanie, jak ktoś ma blisko podjechać, to polecam
https://www.olx.pl/oferta/kona-coiler-p ... 92ff8f3e7f
bardzo też fajna kona:
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zami ... 42055e533e
No to na tyle, myślę, ze to co wrzuciłem to ciekawe opcje, jak fulle marki kona do 1500zł. Ja za swoją 19 cali dawg supreme dałem 1490zł i jest w super stanie
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
do tej kony podszedłbym bardzo ostrożnie 4-letni rower z rama z stopu aluminium 6061 został WYPIASKOWANY!!!! aluminium sie nie piaskuje bo razem z starym lakierem piasek zbiera metal a to osłabia konstrukcje jeśli zachodzi potrzeba przemalowania stary lakier usuwa sie chemicznie dokładnie tak samo jak alu felgi samochodowe( kwasami) i pomalowana proszkowo tu się powinna zapalić czerwona lampka jedynym powodem przemalowania roweru jest chec zamaskowania naprawy ramy spawania po jakimś uszkodzeniu / pospawanym pęknieciuglebor pisze: ↑03 cze 2018, 23:33Cóż kolejna paka rowerów wartych do przejrzenia. Kilka niedziel uciekło, bo byłem za bardzo zarobiony, ale wreszcie czas się znalazł na odgrzebanie tematu:.....
bardzo też fajna kona:
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-zami ... 42055e533e
...
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Inc0 cenna uwaga. Widze że masz duze doswiadczenie bo ja nie poznalem ze jest piaskowana
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
sam to napisał w opisie cenowo rewelka osprzet wysoka półeczka tylko to piaskowanie.... nawet jesli wypiaskował tylko żeby przemalować bo kolor mu sie niewidział to juz zrobił krzywde ramie, piasek wyrzucany pod cisnieniem w sekunde wyrzeźbi w aluminium dołek/ dziure
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Aluminium powinno być szkiełkowane a nie piaskowane w teorii
...a w praktyce wszyscy piaskują
...a w praktyce wszyscy piaskują
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
a ten coś jest warty? Gościu spuści nawet 3 stówy https://www.olx.pl/oferta/kross-crime-r ... utNmN.html
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Każdy piaskuje z racji tego że kona fabrycznie ma bardzo twardy lakier i nikt nie bedzie się bawil pół dnia. Moja też wypiaskowana i jeździ.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Kona ma ogolnie bdb ramy
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Piaskowanie ram aluminiowych bo się nie chce pół dnia tarcic na chemiczny proces usuwania lakieru to nic innego jak sławetna polska sznurkologia a tłumaczenie sobie że "tak jest dobrze bo wszyscy tak robią" to zwykły owczy pęd. Jeśli wypiaskowałeś sobie aluminiową ramę rowerową to twoje zmartwienie rury w ramach sa często o pocienianych ściankach piaskując wystarczy że więcej w jednym miejscu wybierze bardziej metal i powstaje słaby punkt gdzie naprężenia zrobią swoje z czasem ja osobiście nigdy nie kupiłbym piaskowanej ramy aluminiowej w dodatku jako bazę do e-bike
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Usuniesz sobie farbę sam z ramy z pomocą środków chemicznych, zaniesiesz do malowania to Ci i tak ją wypiaskują żeby zapewnić dobrą przyczepność farby do ramy przy malowaniu proszkowym, inaczej nie dadzą Ci gwarancji na lakierowanie, pukniesz paznokciem i lakier Ci się ukruszy, tak mi mówili w warsztacie jednym.
Ogólnie też mam jedną ramę do malowania i próbuje podejść do tematu (warsztatu) żeby zrobili to zgodnie ze sztuką tak jak piszesz.
PS - może temat malowania ram rowerowych admin przerzucić do nowego wątku żeby tu nie śmiecić ?
Ogólnie też mam jedną ramę do malowania i próbuje podejść do tematu (warsztatu) żeby zrobili to zgodnie ze sztuką tak jak piszesz.
PS - może temat malowania ram rowerowych admin przerzucić do nowego wątku żeby tu nie śmiecić ?
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
widzę kolego że nosisz ramę malować do partaczy a nie lakierników po pierwsze sam sobie nie usuniesz lakieru chemicznie gdyż robi sie to kwasem fluorowodorowym i robia to tylko firmy/lakiernie specjalizujące sie w malowaniu/przemalowaniu aluminiowych felg samochodowych. Po drugie piaskowanie żeby zmatowić powierzchnie by sie lakier trzymał aluminium to juz szczyt głupoty żeby nie powiedzieć partactwa, fachowo aluminium przygotowuje sie do malowania chromianując i to tez nie każda firma robi zazwyczaj zajmują się tym duże lakiernie malujące profile aluminiowe budowlane np Colorex w Krakowie lakiernia Metal Plast-u w Bielsko-Białej i tak zabezpieczona chromianami przed utlenianiem sie powierzchnie można lakierować bez obaw że po kilku latach lakier zacznie sie łuszczyć bo pod lakierem surowe aluminium sie utleniło i lakier stracił kontakt z metalem.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
profile alumniowe firma jeszcze zrobi ale ramę rowerową już nie koniecznie. Ciekawe ile kosztowo wyjdzie takie usuwanie lakieru kwasem potem chromianowanie i na końcu lakierowanie. Cena pewnie nowej ramy full ze sklepu.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Nie przesadzaj swoja rame cc csx-4 malowałem w 2004roku w Coloreksie w tamtym czasie średnio cieżarówka z cloloreksu do firmy która wówczas mnie zatrudniała przywoziła i zabierała profile aluminiowe raz w tygodniu wiec tylko dałem kierowcy a on za tydzień przywiózł pomalowaną rame i fv wtedy zapłaciłem 70pln (za chromianowanie i malowanie proszkowo w kolor szara perła) do dzis powłoka trzyma sie jakby wczoraj było malowane. ile sobie dziś zaśpiewają trzeba zadzwonić i zapytać . Wytrawianie lakieru napewno nie kosztuje bebechów bo to tylko kąpiel w kwasie znajdź warsztat który przemalowuje felgi samochodowe aluminiowe i ma pojemniki/beczki z kwasem do wytrawiania i się dogadaj pewnie ci policzą jak za jedna felgę samochodową.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Ja myślę, że te KONY są przereklamowane...
Przeglądałem olx i pękają te ramy. Sporo jest ogłoszeń z uszkodzoną ramą. Albo sama rama do kupienia, ale pęknięta. Najczęściej pęka prawy wahacz przy korbie... Z reszto nie uzyska się odpowiednio sztywnej ramy w analogach seryjnej produkcji. Nie ma to jak rama:
CUSTOMOWA
Przeglądałem olx i pękają te ramy. Sporo jest ogłoszeń z uszkodzoną ramą. Albo sama rama do kupienia, ale pęknięta. Najczęściej pęka prawy wahacz przy korbie... Z reszto nie uzyska się odpowiednio sztywnej ramy w analogach seryjnej produkcji. Nie ma to jak rama:
CUSTOMOWA
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Henio myślę ze problem pękających ram lezy gdzie indziej... a mianowicie w naszej Polskiej mentalności podam ci przykład : Fiskars swego czasu dawał wieczysta gwarancje na swoje siekiery w Polsce ale szybko sie z tego wycofał bo Polacy jednak potrafią połamać siekierę fiskarsa jak tego dokonali ano rąbiąc drwa będąc samemu narąbanym To samo się tyczy ram rowerowych jeśli się ma ułańska fantazje i rame armatorska eksploatuje się wyczynowo to się wcześniej czy później połamie siebie i/lub ramę . Ramę mojego cc csx-4 odkupiłem od takiego "pro zawodnika"o ułańskiej fantazji po tym gdy sie sam połamał i przy okazji wahacz w rowerze w Bieszczadach. Zakładowy magik od spawania stopów aluminium zrobił dla mnie za flaszkę kawał dobrej roboty do dziś nie mam z nią problemów ale tez pamiętam że jest po przejściach i uskuteczniam na niej jazdę rekreacyjną nie wyczynową
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Po prostu na innych nie skakają - jak ktoś kupuje taki rower to na 90% aby go poużywać w "trudnym" terenie.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
No dobra. Może i tak. Ale sztywności się nie uzyska odpowiedniej, ni wója. Zawsze rowerem seryjnym, który jest obciążony akusami i silnikiem, będzie miotać. Sprawdzałem na Zlocie. Tylko Falconem nie miotało. Musi być sztywny wahacz jak w motorze i tyle.
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Henio, nie możesz powiedzieć, że falcony "najlepsiejsze" jeżdżąc nimi tylko na torze po płaskim betonie w Żyrardowie.
To nijak ma się to tego co się dzieje przy 50 w lesie po korzeniach
To nijak ma się to tego co się dzieje przy 50 w lesie po korzeniach
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Otóż przetestowałem je wpadając w uskok na tych wysokich, wyprofilowanych zakrętach. Jest tam taki kont ma gdzieś może z 50st między zakrętem a rynsztokiem, czy czymś takim. zwalniałem na zakrętach bo się po prostu bałem, że mnie wywali i wówczas wpadałem w ten uskok. I tylko Falcon zachowywał się stabilnie. Specyficzne siły działają na ramę w takich momentach, bo pierwsze koło przechodzi normalnie, a drugie dostaje.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Może oszust, konto od lipca 2018, przez telefon powie: "zainteresowanie jest ogromne, proszę wpłacić zaliczkę i rower zostawię dla Pana..., cena niska bo to stary model wyzbywamy się z magazynu...." zgłosić Policji
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
hm.. Rzeszów mam dwa kroki sprawdzic moge... kilka prób kontaktu tel i włącza sie poczta za kazdym razem jutro rano spróbuje jeszcze raz ale juz teraz wyglada mi to na jakis żart/fake
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
podzwoń Inc0. A nuż się dodzwonisz, podjedziesz, kupisz. Tylko może weź z sobą jakichś parę kolegów bo nie wiadomo co to za wałek. Jeszcze
Cię tam ograbią miejscowe.
Cię tam ograbią miejscowe.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
kupić? ..po co mi takie coś ? 250Wmocy z lol bateryjka w dodatku na łańcuszku 10rzedowym mid wisi , po prostu chciałem z ciekawości wybadać to co i jak
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
taka se rama kony z damperem . Może by warto pooglądać https://www.olx.pl/oferta/rama-kona-sti ... 237c771dd4
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 14:43
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Witam,
Jak łatwo odróżnić sztywną oś od haka
i czy to jest hak ?
Jak łatwo odróżnić sztywną oś od haka
i czy to jest hak ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
A co myślicie o takim wynalazku prędkość jaka mnie interesuje to max 40km/h https://rowery.shop.pl/index.php?route= ... uct_id=526
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Full tej cenie. Strach pomyśleć co to za konfiguracja. Syn dostał na komunie rower za tysiaka to pod elektrykiem 800w po roku już jest do remontu i nie był to full.. resztę sobie dopowiedz
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2019, 22:42 przez Mariusz_p, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Miałem to na próbę, godzina minęła, dwa razy się przejechałem po 10 metrów i odesłałem do sklepu.Rzadzio pisze: ↑18 wrz 2019, 22:15A co myślicie o takim wynalazku prędkość jaka mnie interesuje to max 40km/h https://rowery.shop.pl/index.php?route= ... uct_id=526
Gorszego roweru na oczy nie widziałem.
Polecam zapomnieć o tym badziewiu zanim wtopisz kasę.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Dzięki za info planuje pierwsza konwersję roweru obecnie mam zwykły rower ht meride k-seven i chyba ona zostanie poddana konwersji bo za jakiegoś konkretnego fulla trzeba dać ze 3k co przekracza mój budżet
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Są na olx ramy typu stinky po 600/800zł i do takiej ramy możesz przełożyć większą część podzespołów a czego zabraknie, lub jeśli dana część nie będzie kompatybilna to dokupisz. Hardtail to pomyłka jak już jeździło się na rowerze typu full. Pogłówkuj jeszcze żeby nie żałować i za pare miesięcy nie zmieniać roweru.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
A co myślicie o takim rowerze ? https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/r ... 1.pl.0.htm
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Jeśli nie ma sztywnej osi z tyłu to okej.Rzadzio pisze: ↑22 wrz 2019, 8:47A co myślicie o takim rowerze ? https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/r ... 1.pl.0.htm
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Hm maława rama , zmieści się np hailong ? Umnie w anthemie x3M hailong wszedł na styk
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14
Re: Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
Takie coś jeszcze znalazłem https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... BzXcW.html. mial ktos moze taki zestaw? Jakieś opinie?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice