Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Cześć.
Mam pewien problem z którym walczę już od jakiegoś czasu i ani ja ani Artur od EVComputera nie byliśmy w stanie wymyślić rozwiązania.
Chodzi o to, że we wszystkich moich konstrukcjach w których jest sabvoton oraz evcomputer (3 sztuki) mam problem z zakłóceniami.
EVC po podłączeniu nawet minimalnej ilości przewodów, czyli BAT+,BAT-,temp,bocznik oraz prędkościomierz wariuje przez jakieś zakłócenia.
Zmieniają mu się ekrany i to jest minimum co występuje, po podłączeniu manetki przez EV jest jeszcze gorzej. Nawet przy delikatnym dodaniu gazu i minimalnym prądzie potrafi samemu puścić gaz na maxa, a nawet się zawiesić w tym stanie. Ratuje Cię tylko czujnik przy klamkach a jeśli tego nie ma to wyłączenie sabka z kluczyka. Sam EV nie reaguje na nic i trzeba mu po prostu odłączyć napięcie.
Powiem szczerze, że jest to strasznie niebezpieczne i sam na początku miałem okazję się przekonać ponieważ przy testach Kony nie miałem jeszcze zamontowanych czujników przy klamkach. Po rezygnacji z manetki puszczonej przez EV jedyne co, to zmieniają mu się ekrany. Zawieszanie się ustało.
Artur zaproponował włączyć szeregowo rezystor w przewód manetki, ale to również nie pomogło. Straciłem zaufanie do tego urządzenia jeśli chodzi o jakiekolwiek kontrolowanie manetki. Poza tym sprawuje się super.
W każdej konstrukcji jest inaczej zrobiona instalacja, tak aby przewody sygnałowe i fazowe były jak najdalej od siebie.
W związku z tym koledzy mam pytanie, może ktoś z Was miał podobny przypadek i znalazł na to rozwiązanie?
pozdrawiam
Paweł
Mam pewien problem z którym walczę już od jakiegoś czasu i ani ja ani Artur od EVComputera nie byliśmy w stanie wymyślić rozwiązania.
Chodzi o to, że we wszystkich moich konstrukcjach w których jest sabvoton oraz evcomputer (3 sztuki) mam problem z zakłóceniami.
EVC po podłączeniu nawet minimalnej ilości przewodów, czyli BAT+,BAT-,temp,bocznik oraz prędkościomierz wariuje przez jakieś zakłócenia.
Zmieniają mu się ekrany i to jest minimum co występuje, po podłączeniu manetki przez EV jest jeszcze gorzej. Nawet przy delikatnym dodaniu gazu i minimalnym prądzie potrafi samemu puścić gaz na maxa, a nawet się zawiesić w tym stanie. Ratuje Cię tylko czujnik przy klamkach a jeśli tego nie ma to wyłączenie sabka z kluczyka. Sam EV nie reaguje na nic i trzeba mu po prostu odłączyć napięcie.
Powiem szczerze, że jest to strasznie niebezpieczne i sam na początku miałem okazję się przekonać ponieważ przy testach Kony nie miałem jeszcze zamontowanych czujników przy klamkach. Po rezygnacji z manetki puszczonej przez EV jedyne co, to zmieniają mu się ekrany. Zawieszanie się ustało.
Artur zaproponował włączyć szeregowo rezystor w przewód manetki, ale to również nie pomogło. Straciłem zaufanie do tego urządzenia jeśli chodzi o jakiekolwiek kontrolowanie manetki. Poza tym sprawuje się super.
W każdej konstrukcji jest inaczej zrobiona instalacja, tak aby przewody sygnałowe i fazowe były jak najdalej od siebie.
W związku z tym koledzy mam pytanie, może ktoś z Was miał podobny przypadek i znalazł na to rozwiązanie?
pozdrawiam
Paweł
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
To ja dodam jeszcze jeden problem, tj jeśli ktoś pomiar temperatury podłączy do tego samego czujnika co sabvoton ma pomiar to uniemożliwi to sabvotonowi prawidłowy pomiar temp i nie zadziała zabezpieczenie i upalicie silnik. Przyczyna też nie jest znana (i co gorsza nie jest powtarzalna) mimo dochodzenia ale już 2 takie przypadki były. Trzeba podłączyć osobny czujnik temp do całkowicie osobnego zestawu przewodów albo zrezygnować z pokazywania temperatury na kierownicy albo odłączyć sterownikowi i zabezpieczenie realizować poprzez mechanizmy watomierza
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Tas, myślę, że jest to proste do wytłumaczenia. Pomiar temperatury odbywa się na pomiarze napięcia na dzielniku rezystorowym, złożonym z termistora (czujnika temperatury) oraz rezystora w sterowniku. Podłączając kolejny komputer zmieniamy dzielnik, przez co odczytana temperatura będzie niższa od rzeczywistej, bo będzie inne napięcie.
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
W każdej konstrukcji czujnik dla sabka nie jest używany wspólnie z EV computerem. Zasilanie co prawda jest wspólne, ale sam sygnałowy juz nie. Ostatnie silniki V3 maja dwa różne czujniki i do EVc jest podłączony NTC.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
mr_x, gdyby problem występował od razu po podłączeniu to zgoda, ale nie występuje, trzeba do tego jeszcze jakiś bliżej nieokreślony czynnik aby tak sie stało
Kiedyś była akcja, że watomierz michała palił sterowniki. Zwyczajnie tak, że potrafił spowodować wybuch tranzystorów. Była fala awarii, popaliło ludziom kilkadziesiąt najróżniejszych zarówno wektorowych jak i blokowych. Przez 2 tyg potrafiło to działąc ok aż 15 dnia BUM. Ogromnym wysiłkiem udało się skorelować watomierz jako źródło, poszły ostrzeżenia na forach. Do tej pory nie ma dokładnego wyjaśnienia dlaczego tak się stało. Watomierz został przeprojektowany, instalacja podłączeniowa zmieniona, już się nie używa hallotronów do pomiaru prędkości. Problem znikł.
Takie dziwy się dzieją czasem
Kiedyś była akcja, że watomierz michała palił sterowniki. Zwyczajnie tak, że potrafił spowodować wybuch tranzystorów. Była fala awarii, popaliło ludziom kilkadziesiąt najróżniejszych zarówno wektorowych jak i blokowych. Przez 2 tyg potrafiło to działąc ok aż 15 dnia BUM. Ogromnym wysiłkiem udało się skorelować watomierz jako źródło, poszły ostrzeżenia na forach. Do tej pory nie ma dokładnego wyjaśnienia dlaczego tak się stało. Watomierz został przeprojektowany, instalacja podłączeniowa zmieniona, już się nie używa hallotronów do pomiaru prędkości. Problem znikł.
Takie dziwy się dzieją czasem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Widzisz u mnie praktycznie każdy rower ma ev computer i nie miałem problemów. Tylko nigdy nie podłączyłem do jednego czujnika dwóch rzeczy, tylko prowadziłem dwa osobne. Objawów jak kolega wyżej nigdy nie miałem. W jednym ev computerze mam taki dziw, że po podłączeniu 4 czujników temp czasem załączy sie kierunkowskaz na ekranie, ale przypuszczam, że to bug w sofcie i nie przeszkadza. Jednak jest to tylko na jednym ev compterze inne działają dobrze.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Tas, nie wiedziałem nic o paleniu, myślałem, że tylko były złe wskazania.
Tylko taka jedna rzecz. Paliło, gdy co było - brany sygnał z czujników halla do pomiaru prędkości (czyli sygnał do sterownika i komputera, zwanego watomierzem)? Tak mam to rozumieć?
Tylko taka jedna rzecz. Paliło, gdy co było - brany sygnał z czujników halla do pomiaru prędkości (czyli sygnał do sterownika i komputera, zwanego watomierzem)? Tak mam to rozumieć?
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Moim zdaniem nie ma co fokusować problemu na komputerze. Czy to Michała czy Artura. Przyczyn może być sporo, a najczęstszą jest niestety niepoprawne ułożenie masy wszystkich czy poszczególnych urządzeń względem siebie. Jeśli bierzemy sygnał do odczytu prędkości z halla sterownika, nie obciążając go przy tym to zapewne nic się złego nie stanie.
Ale w niekorzystnej konfiguracji czy to przez złe ułożenie masy czy też same zakłócenia "wydalane" przez silnik na ramę, ktąre to idą dalej na przypadkowo do niej podpięte urządzenia to mamy niezłe szpilki napięć na wszystkim co ma z nią styczność. Starczy sobie podpiąć oscyloskop pod ramę to zobaczymy co za sygnały na niej znajdziemy!
Przy tak niekorzystnej konfiguracji sterownik, szczególnie sinus sterownik (wektor czy nie) się po prostu pogubi. To z kolei doprowadzi do błędnej komutacji i w efekcie zwarcia na mostku. Sterowniki blokowe nie są z natury aż tak wrażliwe na takowe zakłócenia z prostej przyczyny: komutacja jest dla procesora strasznie powolna i tym samym kilka szpilek, rzędu kilkuset nanosekund nie wpływa na poprawność odczytu położenia wirnika.
Dodatkowo jeszcze sam hybrydowy kabel, w którym przez 1,5 metra lecą filigranowe sygnały Halla 5V równolegle z naszymi ca. 200A faz.
Nie trzeba tu kończyć fakultetów aby wiedzieć, że taka "symbioza" nie ma prawa przetrwać wieki i indukowane zakłócenia mogą bez demagogii coś złego nabroić
Dla wizualizacji oscylogram z kabla silnika lecącego bez obciążenia przy 24 voltach:
U góry sygnał na fazie 24V, na dole sygnał na Hallu 5V. Sygnały są różnie zeskalowane, co widać w stopce oscylogramu. Takie coś mamy na hybrydowym kablu o długości 80cm!
Ale w niekorzystnej konfiguracji czy to przez złe ułożenie masy czy też same zakłócenia "wydalane" przez silnik na ramę, ktąre to idą dalej na przypadkowo do niej podpięte urządzenia to mamy niezłe szpilki napięć na wszystkim co ma z nią styczność. Starczy sobie podpiąć oscyloskop pod ramę to zobaczymy co za sygnały na niej znajdziemy!
Przy tak niekorzystnej konfiguracji sterownik, szczególnie sinus sterownik (wektor czy nie) się po prostu pogubi. To z kolei doprowadzi do błędnej komutacji i w efekcie zwarcia na mostku. Sterowniki blokowe nie są z natury aż tak wrażliwe na takowe zakłócenia z prostej przyczyny: komutacja jest dla procesora strasznie powolna i tym samym kilka szpilek, rzędu kilkuset nanosekund nie wpływa na poprawność odczytu położenia wirnika.
Dodatkowo jeszcze sam hybrydowy kabel, w którym przez 1,5 metra lecą filigranowe sygnały Halla 5V równolegle z naszymi ca. 200A faz.
Nie trzeba tu kończyć fakultetów aby wiedzieć, że taka "symbioza" nie ma prawa przetrwać wieki i indukowane zakłócenia mogą bez demagogii coś złego nabroić
Dla wizualizacji oscylogram z kabla silnika lecącego bez obciążenia przy 24 voltach:
U góry sygnał na fazie 24V, na dole sygnał na Hallu 5V. Sygnały są różnie zeskalowane, co widać w stopce oscylogramu. Takie coś mamy na hybrydowym kablu o długości 80cm!
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Sygnał prędkości jest brany z sabvotona, nie z halli w silniku. Natomiast nawet po jego odłączeniu sytuacja z manetką nie ulega poprawie.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
W dobrej klasy przewodach,masą halli/minus/jest metalowy oplot przewodów/ekran/.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Dobrą praktyką byłoby dodatkowo podłączenie ramy roweru do masy, a wątpię, że większość tak robi.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
nie można nic podłączać do ramy bo w przypadku awarii i np uszkodzenia przewodu zasilającego robi się zwarcie i bum.
Rama musi być neutralna
Rama musi być neutralna
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Tylko, że niepodłączona rama jest anteną, która zbiera wszystkie zakłócenia ze sterownika i silnika i przesyła do komputerka. Ja po to w akumulatorze dałem bezpiecznik, aby ewentualne zwarcie nie spowodowało pożaru.
W motocyklach i samochodach rama i karoseria są podłączone do masy.
Powiem tak przy okazji, że ostatnio w pracy ktoś przez nieuwagę nie podłączył metalowej obudowy do masy w pewnym systemie. Urządzenie zostało potem uwalone przez ESD. Następnie wykonaliśmy ten sam test na uziemionej obudowie. Szło tam wiele kV, urządzenie przetrwało. Dodam, że było całkowicie odporne na zakłócenia, a wersja bez uziemionej obudowy bez przerwy się zawieszała (MCU odbierał zakłócenia z ESD zanim się usmażył).
W motocyklach i samochodach rama i karoseria są podłączone do masy.
Powiem tak przy okazji, że ostatnio w pracy ktoś przez nieuwagę nie podłączył metalowej obudowy do masy w pewnym systemie. Urządzenie zostało potem uwalone przez ESD. Następnie wykonaliśmy ten sam test na uziemionej obudowie. Szło tam wiele kV, urządzenie przetrwało. Dodam, że było całkowicie odporne na zakłócenia, a wersja bez uziemionej obudowy bez przerwy się zawieszała (MCU odbierał zakłócenia z ESD zanim się usmażył).
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Teoria ebajkowa swoją drogą a praktyka swoją
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Tym bardziej ze ebajki maja napięcia blisko 100V, uziemienie wspolnej części rowerowej winno byc normą. A od zabezpieczeń przed zwarciem są bezpieczniki. No i efekt antenowy i byc może dziwnych zakłóceń zminimalizowany.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
W seryjnie produkowanych, przemyślanych przez inżynierów, przeliczonych na komputerach produktach tak
W budowanych w garażach przez laików maszynach nie bo przez takie rady zabieracie ludkom ostatnią deskę ratunku, możliwość obrony przed błędami technicznymi lub zaniedbaniem
W budowanych w garażach przez laików maszynach nie bo przez takie rady zabieracie ludkom ostatnią deskę ratunku, możliwość obrony przed błędami technicznymi lub zaniedbaniem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Pelna zgoda, ale takie ebajki są coraz bardziej skomplikowane/okablowane. I przyznam ze od dawna mialem wątpliwości czy te nierozwiazane problemy z zakloceniami, nie sa z powodow prozaicznych tj braku solidnej masy, czy ekranowania części kabli sygnalowych.
A przy mieszaniu kabli analogowych z cyfrowymi, to już nie tylko chodzi o to czy jest masa ale o punkty styku i jej prowadzenie. Bo jak sie robi 1 rower to mozna eksperymentowac, ale jak sie wkracza w produkcję nawet niskoseryjna, to juz warto to przemyśleć.
A przy mieszaniu kabli analogowych z cyfrowymi, to już nie tylko chodzi o to czy jest masa ale o punkty styku i jej prowadzenie. Bo jak sie robi 1 rower to mozna eksperymentowac, ale jak sie wkracza w produkcję nawet niskoseryjna, to juz warto to przemyśleć.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
może autor tematu sprawdzi czy ta masa rozwiąże problem, kto wie.
Takie czary mary sa strasznie trudne do diagnozowania i mogą one mieć dziesiątki takich maksymalnie bzdurnych powodów, że czasem tydzień sie nad tym siedzi.
Takie czary mary sa strasznie trudne do diagnozowania i mogą one mieć dziesiątki takich maksymalnie bzdurnych powodów, że czasem tydzień sie nad tym siedzi.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Wojtek-Ernest pisze;Przy mieszaniu kabli analogowych z cyfrowymi
-Tu zgadzam się z piszącym,za mała chyba świadomość wśród montujących nt.rodzjów połączeń urządzeń elektrycznych i elektronicznych ,a co za tym idzie np.ekranowania kabli sygnałowych tudzież wykorzystania konstrukcji roweru jako masy,którą notabene i tak się tworzy w wielu przypadkach niechcący poprzez właśnie niestaranny montaż.I być może ta przypadkowo stworzona masa/na zasadzie raz jest a raz nie ma/tworzy dziwne sytuacje z elektroniką.Pewność,że jest w rowerze,wyeliminowałaby wielogodzinne nieraz poszukiwania usterki./vide motocykl,samochód/
-Tu zgadzam się z piszącym,za mała chyba świadomość wśród montujących nt.rodzjów połączeń urządzeń elektrycznych i elektronicznych ,a co za tym idzie np.ekranowania kabli sygnałowych tudzież wykorzystania konstrukcji roweru jako masy,którą notabene i tak się tworzy w wielu przypadkach niechcący poprzez właśnie niestaranny montaż.I być może ta przypadkowo stworzona masa/na zasadzie raz jest a raz nie ma/tworzy dziwne sytuacje z elektroniką.Pewność,że jest w rowerze,wyeliminowałaby wielogodzinne nieraz poszukiwania usterki./vide motocykl,samochód/
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Żadna nasza rada nie musi byc uniwersalna, bo 'rzezbimy' każdy inaczej, ale gdy jeszcze dochodzą przetwornice, to nawet światełka mogą wprowadzić chaos .....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Sprawdzę dziś podłączając ramę do masy jak i spróbuję zostawić tylko zasilanie i manetkę w EVC, może to któryś z pozostałych przewodów...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Na wszelki wypadek PRZED podpięciem, sprawdz czy rama nie jest zwarta do innego kabla, plusowego, silnika, sterownika lub oświetlenia, czy obudowy przetwornicy itp
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Wydaje mi się, że to niezbyt dobry pomysł, podłączać masę do ramy...
Ale ciekawy jestem wyników
Ale ciekawy jestem wyników
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Hmm niedługo będzie bezpieczniej zbudować bajka na karbonowej ramie przynajmniej efekt antenowy będzie pomijalny
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Niestety,karbon jest przewodnikiem
Ostatnio zmieniony 03 lis 2018, 10:11 przez tatar, łącznie zmieniany 1 raz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Ja miałem kiedyś zwarcie do karbonu z powodu... przetarcia kabelka i pojawienia się 30V ma ramie
Dlatego sugeruję nie podłączać żadnych potencjałów na ramę
Dlatego sugeruję nie podłączać żadnych potencjałów na ramę
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Panowie, powrócimy do tematu za jakiś czas, niestety na tym rowerze nie mogę robić takich testów, bo nigdy nie wiadomo jak to się skończy, a za parę dni przyjeżdża po niego właściciel. Pominę funkcję manetki w EVC bo nawet gdyby się coś powiodło to i tak trzeba to dobrze sprawdzić, czy aby na pewno nie będzie się powtarzać. Lepiej nie ryzykować życiem, tym bardziej czyimś
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Jak patrzę teraz na sterowniki w batavusie to to jest odpowiedź na wszystkie Wasze uwagi. Do środka wprowadzane są tylko 3 kable, 2 prądowe i jeden sygnałowy. Wszystkie pozostałe elementy są zamieszczone w środku w silniku. Podejrzewam, że oprócz sterowania halami, pewnie są tam czujniki termiczne wszelkiej maści.
Wątek mnie trochę zmartwił i oświecił. Zmartwił, bo prowadzenie kabli, halla takimi cienkimi kablami, w otoczeniu kabli fazowych to krótka droga do zakłóceń, w najlepszym wypadku do pogorszenia działania podzespołów.
Rower po podłączeniu tego oświetlenia i przeskalowaniu napięcia na przetwornicy do 12V, nagle przestał przyśpieszać do 40km/h. O 2 tygodni podejrzewałem, że to wina silnika (że go nadpaliłem dużą mocą). Maksymalnie rozpędza się do 37km/h, ale błyskawicznie traci prędkość do 30km/h. I powodem mogą być zakłócenia od tej przetwornicy którą podkręciłem do 12V, lub wbudowanej w lampie, której parametrów nie znam.
Jak więc prowadzicie kable do hali do silnika, przecież tam się nie zmieszczą kable ekranowane, a tu jeszcze musi czujnik temperatury wejść.
Wątek mnie trochę zmartwił i oświecił. Zmartwił, bo prowadzenie kabli, halla takimi cienkimi kablami, w otoczeniu kabli fazowych to krótka droga do zakłóceń, w najlepszym wypadku do pogorszenia działania podzespołów.
Rower po podłączeniu tego oświetlenia i przeskalowaniu napięcia na przetwornicy do 12V, nagle przestał przyśpieszać do 40km/h. O 2 tygodni podejrzewałem, że to wina silnika (że go nadpaliłem dużą mocą). Maksymalnie rozpędza się do 37km/h, ale błyskawicznie traci prędkość do 30km/h. I powodem mogą być zakłócenia od tej przetwornicy którą podkręciłem do 12V, lub wbudowanej w lampie, której parametrów nie znam.
Jak więc prowadzicie kable do hali do silnika, przecież tam się nie zmieszczą kable ekranowane, a tu jeszcze musi czujnik temperatury wejść.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Czyli dodałeś w tym batavusie przetwornice 12V do oświetlenia i zaczął tracić prędkość ?
Czyli po jej odpieciu rower naprawiony ?
Może inny model przetwornicy nie będzie sial zakłóceń?
Ps. Nie wiem czy przeskalowanie napięcia nie narusza ksztaltu, czestotliwosci probkowania w taki sposób, ze filtry rezonansowe są w niej mniej skuteczne.
To są proste uklady i zbliżenie ręki, metalowego śrubokręta przy otwartej obudowie moze je
już zakłócać.
Czyli po jej odpieciu rower naprawiony ?
Może inny model przetwornicy nie będzie sial zakłóceń?
Ps. Nie wiem czy przeskalowanie napięcia nie narusza ksztaltu, czestotliwosci probkowania w taki sposób, ze filtry rezonansowe są w niej mniej skuteczne.
To są proste uklady i zbliżenie ręki, metalowego śrubokręta przy otwartej obudowie moze je
już zakłócać.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
W Batavusie,jeżeli masz oczywiście oryginalną baterię,w obudowie tejże baterii jest płytka z układem elektronicznym/dla mnie enigma/,który to zawiaduje i ładowarką i zasilaniem silnika.Podłączenie przetwornicy z całą pewnością zakłóciło pracę układu.Odłącz i sprawdzisz czy tak nie jest.Myślę,że gdyby przetwornicę podłączyć bezpośrednio do baterii.przed tym układem,wszystko było by ok.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Z Batavusów to wywalam wszystko, pociągnąłem kable do hali i fazowe. Ciekaw jestem czy ktoś stosował skrętkę z ekranowaniem i udało mu się ją wepchnąć do osi.
@Wojtku taki mam zamiar, odłączę jedną i drugą w tym tygodniu i zobaczę czy to pomogło, straciłem też tempomat, po prostu dziad się nie załącza po podłączeniu nowego oświetlenia 12-60V.
@Wojtku taki mam zamiar, odłączę jedną i drugą w tym tygodniu i zobaczę czy to pomogło, straciłem też tempomat, po prostu dziad się nie załącza po podłączeniu nowego oświetlenia 12-60V.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Jeśli odbieramy zakłócenia w np. w CB Radio, wiemy że sieje coś w naszym aucie aby wyeliminować zródło zakłóceń zwiera się do masy zasilanie urządzenia "siejącego" przez kondensator (1nF, 10 nF, 100nF, 470nF trzeba eksperymentować). Kondensator trzbeba podłączać możliwie blisko urządzenia zakłócającego. Zgodnie tym można spróbować podłączyć równolegle do wyjścia i wejścia przetwornicy kondensator, pamiętać należy o właściwym napięciu kondensatora,
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 gru 2018, 17:24
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Witam,
Jestem nowy więc witam wszystkich. Może trochę głupi pomysł ale warto spróbować jeżeli nie zalecacie łączenie masy z ramą to może spróbować podłączyć kondensator miedzy masą a ramą, podziała jako filtr i może szpilki lekko poprzecina i nie będzie rama jak antena siała.
Jestem nowy więc witam wszystkich. Może trochę głupi pomysł ale warto spróbować jeżeli nie zalecacie łączenie masy z ramą to może spróbować podłączyć kondensator miedzy masą a ramą, podziała jako filtr i może szpilki lekko poprzecina i nie będzie rama jak antena siała.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zakłócenia EVComputer i Sabvoton
Ramę warto podłączyć do masy przez rezystor ok. 10 omów.
warsztatmotocykli.pl