HUB vs MID
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
HUB vs MID
Która konstrukcja lepsza? Która naj-najsza? Ja uważam, że bezapelacyjnie HUB
Dlaczego? Bo Tas tak powiedział, a ja jestem mułem i nie mam swojego zdania
Przekonajcie mnie, że jest inaczej.
W tym temacie piszemy o wadach i zaletach HUBa i MIDa.
Zapraszam do dyskusji
Na początek film z nieudaną, bardzo powolną konstrukcją HUB:
[youtube][/youtube]
Dlaczego? Bo Tas tak powiedział, a ja jestem mułem i nie mam swojego zdania
Przekonajcie mnie, że jest inaczej.
W tym temacie piszemy o wadach i zaletach HUBa i MIDa.
Zapraszam do dyskusji
Na początek film z nieudaną, bardzo powolną konstrukcją HUB:
[youtube][/youtube]
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: HUB vs MID
Miarą czegoś co ma sens nie jest to czy da się zbudować tylko ile to się użytkuje.
Będziesz na zlocie to zobaczysz sporo mocnych MIDów i co?
Ja Ci powiem co, pogadamy za rok czy jakakolwiek z tych konstrukcji będzie jeszcze na chodzie, czy większość się rozsypie, albo będzie dawać w dupę właścicielom i je rozmontują albo zwyczajnie pójdą na sprzedaż dokładnie tak jak prawie każdy dotychczasowy mocny mid samoróbka
Ileż to na endless było filmów z midami, projektów mocarnych? Cała masa.
I gdzie są teraz? No gdzie, 1,2,3 filmy z budowy, 2 filmy z jazdy i koniec, projekt znika o czym już żaden właściciel nie informuje bo jaki jest splendor z informacji o tym, że projekt po 500km został kompletną klapą.
Ten motorek z filmu też nie wiadomo czy to jest jednorazówka na potrzeby kilku zdjęć. Ocenisz za rok bo to może być po prostu lipa.
Będziesz na zlocie to zobaczysz sporo mocnych MIDów i co?
Ja Ci powiem co, pogadamy za rok czy jakakolwiek z tych konstrukcji będzie jeszcze na chodzie, czy większość się rozsypie, albo będzie dawać w dupę właścicielom i je rozmontują albo zwyczajnie pójdą na sprzedaż dokładnie tak jak prawie każdy dotychczasowy mocny mid samoróbka
Ileż to na endless było filmów z midami, projektów mocarnych? Cała masa.
I gdzie są teraz? No gdzie, 1,2,3 filmy z budowy, 2 filmy z jazdy i koniec, projekt znika o czym już żaden właściciel nie informuje bo jaki jest splendor z informacji o tym, że projekt po 500km został kompletną klapą.
Ten motorek z filmu też nie wiadomo czy to jest jednorazówka na potrzeby kilku zdjęć. Ocenisz za rok bo to może być po prostu lipa.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: HUB vs MID
No i... Tas swoją wypowiedzią pozamiatał w tym temacie
Kolejny wątek Henia do zamknięcia
Kolejny wątek Henia do zamknięcia
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: HUB vs MID
Kovacs to cały czas robi jakieś szalone sprzęty, ale tego raptora to już chyba sprzedał. Qs 205 na 150A z sabka plus aku lipo. Prąd jaki można ładować w ten silnik jest bardzo względny, w górach max 80A, w miejscaach gdzie ja jeżdżę 150A nie daje mu się specjalnie w kość. W ogóle to jest inny temat na doktorat
Też będę miał okazję pobawić się hiper mocnym midem więc się wypowiem jak wytestuje ale to moto nie ebike
Też będę miał okazję pobawić się hiper mocnym midem więc się wypowiem jak wytestuje ale to moto nie ebike
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: HUB vs MID
Teraz zaglądamy na obydwa nasze fora-dział naszych konstrukcje, każdy chwali się budowa, 1,2 jazdy i żadnych następnych filmów nikt nie wrzuca...poumierali? A moze nie są youtuberami trzepiacymi kasę na wyswietlenich? Nawet Ty Tas nie wrzucasz filmików z jazdy. Na początku tez cieszyło mnie nagrywanie jak jadę rowerkiem, a teraz po nastu tysiącach kilometrów po co mam nagrywac/wrzucać gdziekolwiek jak jeżdżę? To jest chleb powszedni, środek transportu.
-
- Forumowicz
- Posty: 152
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:49
- Lokalizacja: Łódź
Re: HUB vs MID
Naj-najsza i jedyna bezapelacyjnie najlepsza to oczywiście MID
HUB to jest jedynie prosty do zrobienia w amatorskich warunkach i tyle.
Największą wadą HUBa jest gigantyczna nieamortyzowana dodatkowa masa w kole. Zawieszenie po prostu nie działa.
Dowód:
W komercyjnych produktach to HUB jest jedynie w tanich skuterkach.
We wszystkich poważnych motocyklach elektrycznych siedzi MID.
Nie piszę o rowerach bo to coś z pierwszego posta to nie rower.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: HUB vs MID
Bafang z serii bbs ma niewielki hałas ale ogladając te samoróbki z wieloma łańcuchami i przekładnami, to one są bardzo głośne, dla mnie to dyskwalifikuje w rowerze. Plusem jest moc na podjazdach. Tyle.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HUB vs MID
Na opinię @sirgrega pewnie obrazi się wielu,ale ma rację.Mocny HUB ze swoim ciężkim silnikiem w kole ,nigdy nie zapewni takiej trakcji bądż komfortu/w zależności od potrzeb/ jak MID ,pomijając nawet wytrzymałość ramy i wahacza oraz środek ciężkości.Halas rozwiązuje pasek
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: HUB vs MID
Mid ma sens dla dwóch skrajnych konstrukcji - lekkie rowery o niedużej mocy (do 750w) oraz prawdziwe moto o mocach ponad 15kw
Zakres od ebike'a na 9C do qs 205 w falconie nie ma większego uzasadnienia bo pożera miejsce w trójkącie/skrzynce, jest obsługowy, wymaga dużo lepszego zaplecza do budowy oraz sporo wiedzy oraz umiejętności. Cenowo i wagowo to może być różnie
Zakres od ebike'a na 9C do qs 205 w falconie nie ma większego uzasadnienia bo pożera miejsce w trójkącie/skrzynce, jest obsługowy, wymaga dużo lepszego zaplecza do budowy oraz sporo wiedzy oraz umiejętności. Cenowo i wagowo to może być różnie
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: HUB vs MID
Można podzielić midy na prawdziwe midy i ala-midy na łańcuchach rowerowych, które wyglądają jak maszyna szyfrujaca i na pewno więcej z nimi problemu niż radości z uzytkowania. Prawda jest taka że gimnazjaliści nie są w stanie zaprojektować dobrego mida. Z drugiej strony to nie midy tylko huby są nowością na rynku. Nie przypominam sobie motocykli z spaliniakiem w kole.
Nie ma takiego czegoś jak lepszy gorszy, jeden jest dobry do jednego drugi do drugiego. Ogromny plus huba to pozostawienie miejsca na akumulator, praktycznie niewrazliwy na warunki atmosferyczne, prostota adaptacji do każdej ramy która tylko ma miejsce na koło. Tak samo dostępność części, mid wymaga projektu/toczenia i wiedzy technicznej ktorej często brakuje nawet przy tak prostych projektach z hubem.
Koszt wykonania mida o tej samej mocy co hub jest droższy. I droższy w użytkowaniu. W zamian daje lepsze właściwości jezdne, niższa masę, wyższa sprawność napędu. Silnikiem mida można tez wpłynąć na środek ciezkosci.
Nie ma takiego czegoś jak lepszy gorszy, jeden jest dobry do jednego drugi do drugiego. Ogromny plus huba to pozostawienie miejsca na akumulator, praktycznie niewrazliwy na warunki atmosferyczne, prostota adaptacji do każdej ramy która tylko ma miejsce na koło. Tak samo dostępność części, mid wymaga projektu/toczenia i wiedzy technicznej ktorej często brakuje nawet przy tak prostych projektach z hubem.
Koszt wykonania mida o tej samej mocy co hub jest droższy. I droższy w użytkowaniu. W zamian daje lepsze właściwości jezdne, niższa masę, wyższa sprawność napędu. Silnikiem mida można tez wpłynąć na środek ciezkosci.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: HUB vs MID
Czyli niektórzy chcecie powiedzieć, że w HUB'ie przez nieamortyzowaną sporą masę silnika w tylnym kole, bardziej telepie i tyłek boli na dołkach, czy o co chodzi?
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: HUB vs MID
nie, Felix Wankel swój silnik zaprezentował dopiero w latach 50 a w latach 60 zaprezentowano go w seryjnych samochodach - no chyba, że coś pomyliłem
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: HUB vs MID
Wygląda jak silnik gwiazdkowy. Mam dziwne wrażenie się nie przyjął:)
Duża masa nieamortyzowana to mniej efektywna jazda, koło potrzebuje więcej zużyć energii żeby pokonać dziurę/kamień. Jesli by puścić luzem po dziurawej drodze, o tej samej masie mida i huba to mid pokona szybciej wertepy.
Drugi test, jeśli puscimy z gładkiej rampy obydwie maszynki to mid rozpedzi się szybciej z racji mniejszej bezwladnosci. A jeśli mid miałby wolnobieg to różnica byłaby miażdżaca.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: HUB vs MID
Nie zauważyłem negatywnych efektów jeśli chodzi o komfort i pracę zawieszenia. Rower płynie przez nierówności z silnikiem w kole czy też bez. Obręcz i szprychy muszą być po prostu mocniejsze żeby się nie uszkodziły od masy silnika i tylko to jest problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: HUB vs MID
Wyrażę swoją opinie na podstawie jedynie praktyki. Na starym forum są dwie moje konstrukcje "Middrive osiołek" i "Tylko Off Road Fat Bike Rosomak". Co ciekawe oba identycznej mocy 1680W. Mid to zestaw Cyclone zaś w grubasie przekładniowy hub Bafang 750W. Przekładniowy hub nie odstaje wcale jakoś od tego mida. Może mid pod jakąś stromiznę, pionową, górską łatwiej wjedzie, bo można użyć dużej zębatki na kasecie. Jednak wykorzystanie biegów rowerowych zmusza do ciągłego wachlowania manetką przerzutki, co jest upierdliwe. Wystarczyłyby odpowiednio zestopniowane 3 biegi. Przekładniowy hub 3 razy cichszy w stosunku do mida. Oczywiście w midzie jest walka z łańcuchem tzn. napinacze w odpowiednich miejscach problem rozwiązują, ale łańcuch się wyciąga bardzo szybko. Wspomaganie na Cyclone 1680 ze względu na obroty mocno problematyczne. W hubie wręcz intuicyjne. Hub prócz blokady obrotu osi w zasadzie bezobsługowy. Przekładniowy Bafang do Fata ma 3x masywniejsze zębatki niż MAC 1000W. Zdjęcia można zobaczyć na ruskim forum. Oni mocno ten silnik testują. Niska waga przekładniowego Bafanga, koło Fat bike opona 4.0 powoduje, że nie czuć tego silnika w sztywnej ramie! Reasumując zdolności mida można wykorzystać w celu uzyskania niskiej wagi, czyli mały silniczek + biegi z kasety.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
Do konwersji klasycznych rowerów na e-bike używanych amatorsko nie extremalnie hub jest zdecydowanie lepsza opcja niż mid z bo łatwiej jest go zamontować w stosunku do mida , hub nie nadwyręża napędu roweru ( łańcuch zębatki) bo swoja moc przekazuje bezpośrednio na koło a łańcuch jedynie to do czego został zaprojektowany czyli moc naszych nóg a midy fabryczne skracają znacznie żywotność łańcuchów i zębatek a te mocne no cóż rwa rowerowe łańcuchy jak by były zrobione ze sznurka. fakt wada huba jest duża masa nieresorowana ale nie jest to specjalnie uciążliwe przy mocach małych i średnich gdzie silnik nie wazy 20kg ..nie ma rózy bez kolców. Z kolei nie wyobrażam sobie silnika elektrycznego o masie 20..30kg i mocy 15 20 i więcej kW inaczej niż jako mida w solidnej ramie z mocnym (motocyklowym) łańcuchem
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: HUB vs MID
MIDy można se wsadzić gdzieś. Są kompletnie do bani. Awaryjne, brzęczące i łańcuchy rwące
Na zlocie gościu miał Falcona ( HUBa oczywiście ) o mocy, uwaga...
20 KW ! ! !
Silnik lekki QS chłodzony cieczą! Po prostu bestia
Na zlocie gościu miał Falcona ( HUBa oczywiście ) o mocy, uwaga...
20 KW ! ! !
Silnik lekki QS chłodzony cieczą! Po prostu bestia
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HUB vs MID
Poczytaj sobie @henio o MID-dach,może zmienisz zdanie przynajmniej w temacie mocy silników tak w MID-ach,jak i HUB-ach
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: HUB vs MID
Rozważając mid v. hub nie można zapominać o aspektach technicznych a te praktycznie eliminują huba. Po pierwsze to sprawność która przy małych obrotach koła jest b. kiepska,mid tutaj z racji przekładni zdecydowanie góruje. Następny problem techniczny to element silnika huba jakim jest stojan,brak chłodzenia to jednak poważna wada i nie pomoże tu żadne dodatkowe chłodzenie bo i tak wydzielające się ciepło to straty i dodatkowa waga elementu (cieczy) chłodzącej.Midy też się grzeją ale ich chłodzenie to żaden problem skoro stojan z cewkami jest na zewnątrz a wirnik z magnesami w środku.Powiecie moc huba jest większa,oczywiście ale tylko dlatego, że na razie midów o dużych mocach(kilka kW) chyba? nie produkują do rowerów ale to może się zmienić. Jako główną wadę piszecie o zużyciu łańcucha,to też tylko kwestia czasu by zamiast łańcuchów był pasek zębaty.Generalnie to hub jako silnik bedzie się sprawdzał w wózkach inwalidzkich (dwa silniki-widziałem już coś takiego),w jakichś taczkach itp. W rowerach huby raczej pójdą w zapomnienie i to raczej wcześniej niż później.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
wibi twoje konserwatywne poglądy na temat wyższości v-breke nad tarczówkami hydraulicznymi znamy i jestem nieco zkonfudowany że tym razem stawiasz sie w roli piewcy postepu ale masz racje mid ma wiele zalet których hubom brak ale popatrz na temat wymierania archaizmów technicznych w szerszym kontekście np : radiu tez śmierć wróżono gdy tv się upowszechniała.. tv śmierć wróże wieszczyli gdy VHS wchodziło pod strzechy teraz temu wszystkiemu razem ma kres przynieść internet.... HUB ma jedna kolosalna zaletę której midy nie maja łatwość montażu żeby go zamontować wystarczy kilka narzędzi. Owszem w fabrycznych e-bike midy są coraz powszechniejsze ( nie wiem czy to nie celowy zabieg bo mid zużywa napęd roweru szybko a to oznacza częstsze wymiany zębatek i łańcucha a to = zyski ze sprzedaży części )ale w konstrukcjach DIY huby jak widać są w przewadze. mówisz że czekać na mocne midy bo się pokażą ..one są już teraz z mocami rzędu 10-20kW tyle że ich masa jest tez słuszna i raczej już do elektryfikacji zwykłej ramy rowerowej się nie nadają ja takie midy widzę tylko do konstrukcji e-motocykli . Temat niszczenia łańcuchów oczywistym jest że jeżeli inżynier projektując zakłada wytrzymałość łańcucha na zrywanie z zapasem dla siły jaka generuje człowiek to oczywiste jest że nie wytrzyma siły człowieka + 2x 3x i więcej od silnika elektrycznego niektórzy radzą sobie wracając do kaset /wolnobiegów 7rz i mniej bo w starym systemie łańcuch jest dość gruby i co za tym idzie ciężki ale wytrzyma więcej niż leciutki 10 czy 11 rzędowy łańcuszek "komunijny") i nie tyczy się to tylko łańcucha ale całego napędu roweru kasety/wolnobiegu pasek na pewno pomoże ale i spowoduje konieczność dostosowania konstrukcyjnie do innej wielkości działających sił całego przeniesienia napędu w rowerach a przy okazji podniesie cenę nawet jeśli kosztowo wychodzi taniej w produkcji bo grzech nie wykorzystać nowinki do podniesienia ceny/zysku tak działa marketing . a puki co w konstrukcjach DIY huby rulez
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: HUB vs MID
Z tego co widzę na rynku obecnie, to jest jakieś 80% hubów i 20% midów, więc coś tu chyba nie tak.
Mało tego poza rowerami wszędzie jest taki trend. Czy to hulajnogi, czy nawet skutery.
Coś tu nie pasuje ta Twoja teoria.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: HUB vs MID
Pójdą w zapomnienie jak Wibi "unicestwi" Chińczyków
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: HUB vs MID
Wiecie, że ta dyskusja to jak ebike vs samochód? Najlepiej mieć oba
Co do falcona z qs 205 który osiąga 20kw to dla mnie pic na wodę. Idę o zakład, że qs 273 ustawiony na takich parametrach zjadłby tą "bestię"
Dla przykładu podam, że Atomek na zlocie miał mxusa 3k ustawionego na 150A, a szedł słabiej niż rower Tasa z qs 205 ustawionym na 80A
Co do falcona z qs 205 który osiąga 20kw to dla mnie pic na wodę. Idę o zakład, że qs 273 ustawiony na takich parametrach zjadłby tą "bestię"
Dla przykładu podam, że Atomek na zlocie miał mxusa 3k ustawionego na 150A, a szedł słabiej niż rower Tasa z qs 205 ustawionym na 80A
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: HUB vs MID
Zebrałem w jednym miejscu wady i zalety huba i mida, może sie komuś przyda
MID
1. Zalety:
- Większy moment obrotowy przy tej samej mocy nominalnej
- Mniejsza waga (W porównaniu do HUB'a o takiej samej mocy)
- Lepsze wyważenie roweru ( Tylnie koło nie wazy np. 10kg )
- Bardziej 'rowerowe' odczucie z jazdy
- 'Bezproblemowa' wymiana dętki
- Często wkomponowany w konstrukcję ramy
- Dla osób chcących poruszać się 'legalnie' w limicie 250W jest lepszy od huba 250W
- Możliwość szybkiego i w miarę łatwego zmieniania przełożenia silnika w przypadku zwykłych rowerów
2. Wady:
- Duża komplikacja całego napędu.
- Dużo cześć przekładni które się zużywają i z czasem trzeba je wymieniać
- Dosyć skomplikowany serwis, trzeba już coś wiedzieć zęby to samemu zrobić
- Produkuje dość duży hałas przez przekładnie
- Mała elastyczność pod względem zwiększania osiągów. (Jeżeli będziemy chcieli podnieść moc to musimy się liczyć z znacznym zużyciem przekładni )
- W rowerach elektrycznych mocno przyśpiesza zużywanie sie całego napędu ( kaseta, łańcuch itp.)
- W mocniejszych konstrukcjach zajmuje miejsce w ramie większemu akumulatorowi.
- Ryzyko oberwania łańcuchem po nogach gdy się urwie podczas jazdy.
HUB (dotyczy tylko bez przekładniowych)
1. Zalety
- Jest praktycznie bezawaryjny ( nie trzeba notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
- Więcej można zmieścić ogniw do ramy, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg
- Ma zdecydowanie większa żywotność ( niema prawie żadnych ruchomych części oprócz pary łożysk )
- Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha, przekładni )
- Ma prostą konstrukcję oraz montaż, którą każdy może w domu złożyć do roweru, a serwis jest prosty
- Większa elastyczność pod względem zwiększania mocy ( jedynie sie może przegrzać wiec gdy jest zabezpieczony termicznie to nie problem)
- Lepszy przy wyższych prędkościach
- Możliwość załączenia w sterowniku funkcji hamowania rekuperacyjnego oraz systemu antykradzieżowego.
2. Wady
- Duża masa nieamortyzowana w kole (największe silniki montowane w "rowerach'' ważą nawet do 20kg)
- Przy starcie od 0 km/h do 5km/h trochę "muli"
- Słabe odprowadzanie ciepła z stojana.
- Wyższa waga przy takiej samej mocy w porównaniu do MID'a
- Skomplikowana wymiana opony
Chyba to jest już wszystkie wady i zalety co mi przychodzi na myśl, jeżeli o czymś zapomniałem to możecie mnie poprawić
MID
1. Zalety:
- Większy moment obrotowy przy tej samej mocy nominalnej
- Mniejsza waga (W porównaniu do HUB'a o takiej samej mocy)
- Lepsze wyważenie roweru ( Tylnie koło nie wazy np. 10kg )
- Bardziej 'rowerowe' odczucie z jazdy
- 'Bezproblemowa' wymiana dętki
- Często wkomponowany w konstrukcję ramy
- Dla osób chcących poruszać się 'legalnie' w limicie 250W jest lepszy od huba 250W
- Możliwość szybkiego i w miarę łatwego zmieniania przełożenia silnika w przypadku zwykłych rowerów
2. Wady:
- Duża komplikacja całego napędu.
- Dużo cześć przekładni które się zużywają i z czasem trzeba je wymieniać
- Dosyć skomplikowany serwis, trzeba już coś wiedzieć zęby to samemu zrobić
- Produkuje dość duży hałas przez przekładnie
- Mała elastyczność pod względem zwiększania osiągów. (Jeżeli będziemy chcieli podnieść moc to musimy się liczyć z znacznym zużyciem przekładni )
- W rowerach elektrycznych mocno przyśpiesza zużywanie sie całego napędu ( kaseta, łańcuch itp.)
- W mocniejszych konstrukcjach zajmuje miejsce w ramie większemu akumulatorowi.
- Ryzyko oberwania łańcuchem po nogach gdy się urwie podczas jazdy.
HUB (dotyczy tylko bez przekładniowych)
1. Zalety
- Jest praktycznie bezawaryjny ( nie trzeba notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
- Więcej można zmieścić ogniw do ramy, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg
- Ma zdecydowanie większa żywotność ( niema prawie żadnych ruchomych części oprócz pary łożysk )
- Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha, przekładni )
- Ma prostą konstrukcję oraz montaż, którą każdy może w domu złożyć do roweru, a serwis jest prosty
- Większa elastyczność pod względem zwiększania mocy ( jedynie sie może przegrzać wiec gdy jest zabezpieczony termicznie to nie problem)
- Lepszy przy wyższych prędkościach
- Możliwość załączenia w sterowniku funkcji hamowania rekuperacyjnego oraz systemu antykradzieżowego.
2. Wady
- Duża masa nieamortyzowana w kole (największe silniki montowane w "rowerach'' ważą nawet do 20kg)
- Przy starcie od 0 km/h do 5km/h trochę "muli"
- Słabe odprowadzanie ciepła z stojana.
- Wyższa waga przy takiej samej mocy w porównaniu do MID'a
- Skomplikowana wymiana opony
Chyba to jest już wszystkie wady i zalety co mi przychodzi na myśl, jeżeli o czymś zapomniałem to możecie mnie poprawić
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
mid ma jeszcze jedna wadę ..jest wyraźnie droższy w zakupie vs hub
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: HUB vs MID
Mad Max fajne wszystko rozpisałeś.
Mam takie pytanie do innych oblatywaczy po górskich terenach. Tylko tych co jeżdżą po górach, robią tysiące km w ciągu roku w ciężkim terenie, czy widzicie przyszłość midów dla takich mocnych konstrukcji? Robiąc tak dużo km, jeździć po błocie, wodzie, niskich temp przy tym zaliczając gleby, wywrotki i do tego robiąc w czasie jednej wycieczki bez problemu ponad 100km, nie widzę siebie używającego mida. Jak już jeździłem z kimś na midzie to po 1 dużej wyprawie już ma problem z napędem. Być może zmienię zdanie jak spotkam mida wykonanego odpowiednio.
Mam takie pytanie do innych oblatywaczy po górskich terenach. Tylko tych co jeżdżą po górach, robią tysiące km w ciągu roku w ciężkim terenie, czy widzicie przyszłość midów dla takich mocnych konstrukcji? Robiąc tak dużo km, jeździć po błocie, wodzie, niskich temp przy tym zaliczając gleby, wywrotki i do tego robiąc w czasie jednej wycieczki bez problemu ponad 100km, nie widzę siebie używającego mida. Jak już jeździłem z kimś na midzie to po 1 dużej wyprawie już ma problem z napędem. Być może zmienię zdanie jak spotkam mida wykonanego odpowiednio.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HUB vs MID
Nie ma nic za darmo.Błoto ew.piach w połączeniu ze smarem łańcucha jak również ekstremalne obciążenia napędu w terenie błyskawicznie niszczą napęd.Napewno w niektórych okolicznościach Mid lepiej poradzi sobie od Huba,ale Huba umyjesz po powrocie ,wyschnie,albo i nie i jazda dalej.Z Midem dochodzi czyszczenie,smarowanie i sprawdzenie/regulacja/,a to już pracochłonne.Mniej części składowych,większa niezawodność i trwałość
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: HUB vs MID
Najlepsze jest to że chciałem zrobić takiego 'odpowiedniego' mida w mojej kolejnej konstrukcji ale na szczęście zmądrzałem i będzie hub , a to porównanie jest skutkiem tego zmądażenia i mam nadzieje ze inni również wyciągną odpowiednie wnioskiap0f1s pisze: ↑14 gru 2018, 20:39Mad Max fajne wszystko rozpisałeś.
Mam takie pytanie do innych oblatywaczy po górskich terenach. Tylko tych co jeżdżą po górach, robią tysiące km w ciągu roku w ciężkim terenie, czy widzicie przyszłość midów dla takich mocnych konstrukcji? Robiąc tak dużo km, jeździć po błocie, wodzie, niskich temp przy tym zaliczając gleby, wywrotki i do tego robiąc w czasie jednej wycieczki bez problemu ponad 100km, nie widzę siebie używającego mida. Jak już jeździłem z kimś na midzie to po 1 dużej wyprawie już ma problem z napędem. Być może zmienię zdanie jak spotkam mida wykonanego odpowiednio.
Trochę sie przy okazji pochwale tą kolejna konstrukcją
qs 205 50h + kelly 7230 + pakiet 16s 19p lg mh1 + giant dh team
Przyszły sezon zapowiada się ciekawie
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: HUB vs MID
Parę postów wyżej equid zamieścił swoje subiektywne opinie i porównał wady i zalety jak w temacie.Nie mogę się z tym zgodzić, gdyż albo coś mu się pomieszało albo celowo pominął.Pierwsza sprawa to montaż silnika, jeśli zaplecenie silnika w koło (hub) nie uważa za co najmniej komplikację to przepraszam, druga sprawa to jazda bez silnika gdy padnie bateria lub tp.awaria. Gdyby napisał " hub przekładniowy" to rozumiem, ale jak to jest gdy hub bezprzekładniowy? da się jechać lekko i swobodnie. Jednym słowem całe to "porównanie" jest guzik warte i co ważne nieprawdziwe.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
masz do tego pełne i subiektywne prawo
A to już trąci mało elegancka wycieczka osobista ,manewrem stosowanym gdy brak merytorycznych argumentów na swoje twierdzenie.
przeprosiny przyjęte Nie uważa się za bardziej kłopotliwe bo zazwyczaj kupujemy gotowe zaplecione koła lub zlecamy to do wykonania fachowcom, a sądząc z ilości zapytań i tematów poruszających problematykę montażu mida zaryzykuje i przytocze : "przyganiał kocioł garnkowi "
Z własnego doświadczenia da się często wożę juniora z wyłączonym wspomaganiem, opór jest wyczuwalny ale nie uniemożliwia jazdy swobodnej i moim zdaniem bardziej wynika z masy układu niz z oporu silnika ico za tym idzie da sie jechac jakies 10 do 100x łatwiej niz w sytuacji gdy mid rozszarpie łańcuch, niemniej sa konstrukcje które nie specjalnie nadają sie do poruszania w trybie "analogowym"i mam tu na myśli customy ,falkonopodobne monstra o masie rzedu 40-60kg którym , bez urazy chłopaki , bliżej do motocykla niż roweru i zapewne to masz na myśli pisząc hub co jest oczywista manipulacja bo większość konstrukcji z hubem BP w kole to przekonwertowane analogi które posiadają mniej lub bardziej rozbudowane napędy rowerowe umożliwiające jazdę jaka postulujesz.
Wytknąwszy koledze tylko 2 braki w jego porównaniu od razu odtrąbiłeś że jest całe nieprawdziwe, subiektywne i guzik warte ale jak wyżej widać oba twoje kontr argumenty się nie obroniły , coś jeszcze masz do zarzucenia w tym porównaniu bo puki co to twoje zdanie okazuje sie "guzik warte i co ważne nieprawdziwe".
Ostatnio zmieniony 17 gru 2018, 23:18 przez Inc0, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: HUB vs MID
Ja myślałem że to Michał/glebor jest mistrzem w robieniu skrzynki z drewna/sklejki w zabudowie trójkąta ... ale widzę, że na tym polu ma konkurencje Rzekłbym... uczeń przerósł mistrza
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: HUB vs MID
Chyba sobie żartujesz? Mid generalnie (z wyjątkami oczywiście) przystosowany jest do błyskawicznego (2 godziny) montażu i chyba nie ma co do tego żadnych wątpliwości
Poczekaj,jak będziesz miał trochę więcej lat i nie mówię tu o swoim wieku bo po prostu ludzie tak długo nie żyją, to przyznasz mi racjęInc0 pisze: ↑17 gru 2018, 22:11Z własnego doświadczenia da się często wożę juniora z wyłączonym wspomaganiem, opór jest wyczuwalny ale nie uniemożliwia jazdy swobodnej i moim zdaniem bardziej wynika z masy układu niz z oporu silnika ico za tym idzie da sie jechac jakies 10 do 100x łatwiej niz w sytuacji gdy mid rozszarpie łańcuch, niemniej sa konstrukcje które nie specjalnie nadają sie do poruszania w trybie "analogowym"i mam tu na myśli customy ,falkonopodobne monstra o masie rzedu 40-60kg którym , bez urazy chłopaki , bliżej do motocykla niż roweru i zapewne to masz na myśli pisząc hub co jest oczywista manipulacja bo większość konstrukcji z hubem BP w kole to przekonwertowane analogi które posiadają mniej lub bardziej rozbudowane napędy rowerowe umożliwiające jazdę jaka postulujesz.
Jeśli to nie zasadnicze dowody które przytoczyłem,to niestety,trudno dyskutować i zostanę przy swoim
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: HUB vs MID
Szczerze mówiąc nawet nie przyszły mi na myśl te dwie rzeczy gdy pisałem porównanie, i jak tak teraz mysle to w sumie jedynie argument z oporem silnika bez przekładniowego mógłby sie tam znaleźć.wibi pisze: ↑17 gru 2018, 22:11Parę postów wyżej equid zamieścił swoje subiektywne opinie i porównał wady i zalety jak w temacie.Nie mogę się z tym zgodzić, gdyż albo coś mu się pomieszało albo celowo pominął.Pierwsza sprawa to montaż silnika, jeśli zaplecenie silnika w koło (hub) nie uważa za co najmniej komplikację to przepraszam, druga sprawa to jazda bez silnika gdy padnie bateria lub tp.awaria. Gdyby napisał " hub przekładniowy" to rozumiem, ale jak to jest gdy hub bezprzekładniowy? da się jechać lekko i swobodnie. Jednym słowem całe to "porównanie" jest guzik warte i co ważne nieprawdziwe.
Zaplatanie huba jak juz wcześniej kolega inc0 napisał, robi z reguły serwis rowerowy i jest to przeważnie czynność jednorazowa, a sam czynność zaplatania jest praktycznie taka sama jak normalnego koła rowerowego. No chyba ze ktos chce zapleść qs 205 w obręcz 17' moto, to juz sie musi trochę nagimnastykować.
A co do argumentu z oporem huba, to tez jak by nie patrzeć ebajka robi sie po to żeby go używać A sytuacje gdy braknie nam prądu na wycieczce czy coś sie zepsuje sa dość rzadkie i ewentualnie mozna raz w roku wrócić te kilkanaście, kilkadziesiąt kilometrów do domu bez sprawnego silnika i sie troszke bardziej zmęczyć niz na zwykłym rowerze
Ja tam bym sie na twoim miejscu cieszył ze ktos podsumował w jednym miejscu wady i zalety obu napędów, bo gdybys mial sam szukać takich informacji to bys stracił kupe czasu na przekopywanie forum.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
Jestem poważny jak 9-ty miesiąc swojego huba montuje 5 do 10 min a sam nazywasz "błyskawicznym" montaż 2-godzinny mida wiec gdzie i kto tu żarty sobie stroi??? Co do łatwości montażu midów wszystko cacy ale czemu jest tyle zapytań, mierzenia kombinowania i wszystko to nie jest wydumane tylko czarno na białym na forum napisane.
wibi mam wiecej lat niż ci się wydaje że ty masz jestem tak stary że z dziadkiem chodziłam na mamuty, z kolegami na imprezki do Lukulusa .Lekarz ze względu na "stan muzealny" zabronił mi jeździć na dwóch kołach i muszę na 3 ;P . Dyskutować nie chcesz?! To mnie nie dziwi bo nie masz argumentów, wyskoczyłeś jak filip z konopi na chłopaka bo sie poczułeś ty i twój "wybrany mid" dotknięty niewygodną prawdą ,a nie powinieneś. Hub ma swoje plusy i mid ma swoje , hub ma swoje minusy i mid ma tez swoje a że ten drugi w oczach kolegi i wielu innych ma więcej minusów ( i sie z tym zgadzam) to nie powód by go odsadzać od czci i wiary
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: HUB vs MID
@equid
Idąc tokiem myślenia, że to serwis zakłada-montuje silnik huba w koło to należało by stwierdzić to samo dla MIDa,czyli montuje fabryka i wówczas porównanie montażu można pominąć względnie przyjąć, że mida w ogóle się nie montuje bo już jest zamontowany a huba dość szybko, wymieniając koło.
Prawda jest jednak inna,to huba należy zapleść lub w tym celu oddać do serwisu a mida montuje się w warunkach domowych szybko i generalnie bezproblemowo.
@Inc0
Sam chętnie przesiadł bym się na trójkołowiec gdyby nie jedno ale...Trójkołowca nie dał bym rady wprowadzić po schodach do domu, gdyż podjazd w moim bloku jest tylko dwu śladowy-dla wózków dziecięcych
Idąc tokiem myślenia, że to serwis zakłada-montuje silnik huba w koło to należało by stwierdzić to samo dla MIDa,czyli montuje fabryka i wówczas porównanie montażu można pominąć względnie przyjąć, że mida w ogóle się nie montuje bo już jest zamontowany a huba dość szybko, wymieniając koło.
Prawda jest jednak inna,to huba należy zapleść lub w tym celu oddać do serwisu a mida montuje się w warunkach domowych szybko i generalnie bezproblemowo.
@Inc0
Sam chętnie przesiadł bym się na trójkołowiec gdyby nie jedno ale...Trójkołowca nie dał bym rady wprowadzić po schodach do domu, gdyż podjazd w moim bloku jest tylko dwu śladowy-dla wózków dziecięcych
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
wibi sie uparł że mida sie montuje łatwiej i idzie w zaparte pod prąd XD spoko masz wibi prawo do takiej subiektywnej opinii ale mysle że nadmiar łaski uczyniłeś tylko zaplot doliczając do montażu jeszcze produkcje szprych nietypowego wymiaru doliczyć mogłeś;). Przytłaczająca większość "hubsterów" kupuje zestawy z zaplecionym silnikiem w kole niewielka cześć , wymagających czegoś więcej od koła wybiera sobie obrecze i zleca usługe fachowcom jedynie nieliczni potrafią to zrobić prawidłowo własnoręcznie pytanie za 10 pkt wiecej jest posiadaczy midów którzy kupili gotowy e-rower czy takich którzy własnoręcznie go wkomponowali w swój bicykl i nie mówię tu wyłącznie o forumowiczach z swoich doświadczeń w "drodze" moge powiedzieć że nie spotkałem ani jednego mida DIY za to około 20 fabrycznych midów, jeden hub BP DIY i jeden fabryczny hub przekładniowy który stoi u mojego klienta w sklepie z alusami do wypasionych bryk
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: HUB vs MID
Pytanie jest inne. Ile razy rozplatasz koło z Hubem, a ile razy zdejmujesz mida, żeby coś poprawić... Mid ma oczywiste zalety, wiem bo jeździłem na Cyclone 1680W. A teraz mam przekładniowego huba w facie. Bezobsługowość huba jest bezcenna. Nie wiem jak jest z midem bafanga, wydaje się być też plug&play, ale chyba zawsze jest coś do poprawienia z łańcuchem co jest upierdliwe.
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: HUB vs MID
@Inc0
To nie wibi się uparł tylko Inc0 tworząc wyimaginowane sytuacje by dowieść swoich racji. Ta "przytłaczająca" większość kupujących zestawy to ile (w przybliżeniu) osób rocznie? sto,tysiąc? Czy da się bez zwłoki kupić taki zestaw zapleciony w kółko 16 czy 20 cali? Czy też trzeba je zaplatać w serwisie?
Już z tego drobnego przykładu widać, że nie ja się uparłem tylko Ty subiektywnie oceniasz realia które nie mają nic wspólnego z porównaniem tych dwóch typów napędu.
Z wad huba trzeba jeszcze dodać problem z wymianą dętki o czym autor tematu również zapomniał (są wprawdzie dętki z dwoma końcami które wymienia się bez zdejmowania koła ale stosunkowo mało popularne chociaż to genialne rozwiązanie).
@sannis
I huba będziesz przeplatał jak zmienisz rozmiar koła ,z midem (gdy nie jest dedykowany do konkretnej ramy) nie ma problemu,2 godziny i zamiana wykonana.
To nie wibi się uparł tylko Inc0 tworząc wyimaginowane sytuacje by dowieść swoich racji. Ta "przytłaczająca" większość kupujących zestawy to ile (w przybliżeniu) osób rocznie? sto,tysiąc? Czy da się bez zwłoki kupić taki zestaw zapleciony w kółko 16 czy 20 cali? Czy też trzeba je zaplatać w serwisie?
Już z tego drobnego przykładu widać, że nie ja się uparłem tylko Ty subiektywnie oceniasz realia które nie mają nic wspólnego z porównaniem tych dwóch typów napędu.
Z wad huba trzeba jeszcze dodać problem z wymianą dętki o czym autor tematu również zapomniał (są wprawdzie dętki z dwoma końcami które wymienia się bez zdejmowania koła ale stosunkowo mało popularne chociaż to genialne rozwiązanie).
@sannis
I huba będziesz przeplatał jak zmienisz rozmiar koła ,z midem (gdy nie jest dedykowany do konkretnej ramy) nie ma problemu,2 godziny i zamiana wykonana.
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: HUB vs MID
Chłopaki nie ma co się kłócić co jest lepsze a co gorsze, sprawa jest prosta, jeżeli jeździsz po drogach to zdecydowanie hub, jeżeli lubisz fun jaki dają rowery a tym bardziej jeździsz w górach to tylko mid i tutaj nie ma co gdybać.
Jeżeli chodzi o łatwośc montażu to też nie ma co się kłócić ale mid jest łatwiejszy w montażu, gdybyście dostali kompletne zestawy do zamontowania do roweru do zdecydowanie szybciej i łatwiej zamontować mida bo do huba trzeba wiedzieć jaką kupić obręcz, szprychy i umieć zapleść.
Jeżeli chodzi o bezobsługowość to cóż, midy przekładniowe też są awaryjne jeżeli chcemy być dokładni.
A tak w ogóle to midy sprzedawane przez producentów w rowerach o mocy 250W do 1-2kW nie istnieją, to są zabawki.
NIe zapominajcie o prawdziwych midach.
Tak, na tym już się fajnie jeździ, tylko nie mówcie że to bardziej awaryjne jednostki od hubów.
Jeżeli chodzi o łatwośc montażu to też nie ma co się kłócić ale mid jest łatwiejszy w montażu, gdybyście dostali kompletne zestawy do zamontowania do roweru do zdecydowanie szybciej i łatwiej zamontować mida bo do huba trzeba wiedzieć jaką kupić obręcz, szprychy i umieć zapleść.
Jeżeli chodzi o bezobsługowość to cóż, midy przekładniowe też są awaryjne jeżeli chcemy być dokładni.
A tak w ogóle to midy sprzedawane przez producentów w rowerach o mocy 250W do 1-2kW nie istnieją, to są zabawki.
NIe zapominajcie o prawdziwych midach.
Tak, na tym już się fajnie jeździ, tylko nie mówcie że to bardziej awaryjne jednostki od hubów.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: HUB vs MID
Pozwolę sobie wkleic jeszcze podsumowanie z mojej strony do tego porównania, taka jest moja opinia wyrobiona z własnego dosiadczenia.
Tak więc podsumowując.
MID jest dobry dla roweru do 250W o małej wadze przy zachowaniu rowerowości. lub też dla konstrukcji raczej juz nie rowerowych o większej wadze i mocach przekraczających 10.000W
HUB jest idealnym dla konstrukcji tzw samoróbek, nie jest on trudny w montażu, serwisie i po zamontowaniu nie musimy sobie nim zawracać juz więcej głowy
Mamy również możliwość pobawienia się mocą silnika bez jego uszkodzenia jeśli robimy to świadomie. Taki napęd jest idealny w konstrukcjach rowerowych od 250w do max. 12.000w (Silnik qs 205 v3) .
Decyzje podejmuje przyszły ebajker który napęd będzie dla niego lepszy, a czyta ten temat żeby dowiedzieć sie więcej o cechach obu napędów i wyciągnąć wnioski co do tego. Wiec nie widze sensu udowadniać całemu swiatu ze akurat dany napęd jest najlepszy. Takie jest moje zdanie i koniec kropka, kto czytał ten trąba
Tak więc podsumowując.
MID jest dobry dla roweru do 250W o małej wadze przy zachowaniu rowerowości. lub też dla konstrukcji raczej juz nie rowerowych o większej wadze i mocach przekraczających 10.000W
HUB jest idealnym dla konstrukcji tzw samoróbek, nie jest on trudny w montażu, serwisie i po zamontowaniu nie musimy sobie nim zawracać juz więcej głowy
Mamy również możliwość pobawienia się mocą silnika bez jego uszkodzenia jeśli robimy to świadomie. Taki napęd jest idealny w konstrukcjach rowerowych od 250w do max. 12.000w (Silnik qs 205 v3) .
Decyzje podejmuje przyszły ebajker który napęd będzie dla niego lepszy, a czyta ten temat żeby dowiedzieć sie więcej o cechach obu napędów i wyciągnąć wnioski co do tego. Wiec nie widze sensu udowadniać całemu swiatu ze akurat dany napęd jest najlepszy. Takie jest moje zdanie i koniec kropka, kto czytał ten trąba
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
i kto tu tworzy wyimaginowane sytuacje ..XD ale ci odpowiem da sie https://pl.aliexpress.com/item/16-700C- ... 2c99bdcd-7
tak dla przypomnienia nie rozmawiamy o midach duzych mocy które moim zdaniem sa najlepszym rozwiazaniem do potworków terenowych w typie motocross tylko o napedach mechanizmów zegarkowych montowanych na korbie pokretła zegarka
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: HUB vs MID
Jesli zrobimy ankiete dla osob ktore zmienily huba na mida i mida na huba to ktorych bedzie wiecej?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HUB vs MID
Ale gdyby znaleźć statystyki producentow ebajkow seryjnych, to MID jest pewnie juz w > 50 % modeli. A hub 10-20 % a może mniej..
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: HUB vs MID
Wystarczy popatrzeć po forum i porównać ile jest tematów z midem a ile z hubem i już widać jak jest, nie wspominając że tematy z midem czesto dotyczą części do nich.
Zróbmy ankietę i wszystko będzie jasne
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
- Lokalizacja: Poznań
Re: HUB vs MID
Ja się zgodze ze mid jest fajny przy małych mocach, dlatego też producenci legali wolą taką opcje, kwestia serwisowania i sprzedaży podzespołów tez się liczy
Ale niech ktoś mi wytłumaczy jak laikowi jaki jest sens mida w przypadku napędów o dużych mocach, kiedy mamy z tyłu tylko jedno przełożenie, co to daje? Chodzi tylko o umiejscowienie silnika na środku i zdjecie ciężaru z koła?
Ale niech ktoś mi wytłumaczy jak laikowi jaki jest sens mida w przypadku napędów o dużych mocach, kiedy mamy z tyłu tylko jedno przełożenie, co to daje? Chodzi tylko o umiejscowienie silnika na środku i zdjecie ciężaru z koła?