Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Byłem w górach moją konstrukcją, kona stinky, silnik 9c 7x9 sterownik 30A sinus. Bateria 16s.
Zacząłem napalony śmigać po górkach a tu zonk. Co chwilę silnik się przegrzewa i bezpiecznik wyłącza zasilanie.
Nawet gdy podawałem moc rzędu 800-1000wat i prędkość około 10km/h przy podjeżdzi z mocnym moim wspomaganiem to i tak silnik po 100-200 metrach jazdy pod wzniesienie przegrzewał się, co uczyniło jazdę w górach zbyt męczącą. Musiałem odpuścić podjazdy i jeżdzić po w miare równym terenie. Zaznaczę, że nie są to podjazdy jakieś masakryczne, normalnym góralem z przerzutkami wjeżdzałem bez problemu.
I teraz właściwe pytanie, czy jeśli zmienię silnik na mxusa 3k-turbo bez zmiany reszty gratów, to przy podjazdach podająć te 1000-1500 Watów mocy w niego i prędkości 10-15 km/h będzię się grzał tak jak 9c ?
Chodzi mi tylko o to żeby nie odłączało zasilania, nie musi być dużo silniejszy, bo w sumie 9c radzi sobie nieźle, choć watowica mocno doskwiera, lecz nie chce już robierać konstrukcji i budować od nowa baterii i sterownika.
Zacząłem napalony śmigać po górkach a tu zonk. Co chwilę silnik się przegrzewa i bezpiecznik wyłącza zasilanie.
Nawet gdy podawałem moc rzędu 800-1000wat i prędkość około 10km/h przy podjeżdzi z mocnym moim wspomaganiem to i tak silnik po 100-200 metrach jazdy pod wzniesienie przegrzewał się, co uczyniło jazdę w górach zbyt męczącą. Musiałem odpuścić podjazdy i jeżdzić po w miare równym terenie. Zaznaczę, że nie są to podjazdy jakieś masakryczne, normalnym góralem z przerzutkami wjeżdzałem bez problemu.
I teraz właściwe pytanie, czy jeśli zmienię silnik na mxusa 3k-turbo bez zmiany reszty gratów, to przy podjazdach podająć te 1000-1500 Watów mocy w niego i prędkości 10-15 km/h będzię się grzał tak jak 9c ?
Chodzi mi tylko o to żeby nie odłączało zasilania, nie musi być dużo silniejszy, bo w sumie 9c radzi sobie nieźle, choć watowica mocno doskwiera, lecz nie chce już robierać konstrukcji i budować od nowa baterii i sterownika.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Sterownik przegrzejesz a mxus będzie letni na 30A. Chyba 45A to takie minimum do mxus v3. Jeszcze silnika nie przegrzałem w takiej konfiguracji 45a sinus i mxus v3 ale fakt mało jeżdżę. Na pewno to silnik się tak grzeje? A sterownik też ma termiczny 80st bo może to on wywala?
Ostatnio zmieniony 28 maja 2018, 16:21 przez Yasiu77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Sterownik jest na zewnątrz pod ramą i nawet letni nie jest. Raczej wątpie zebym miał sterownik przegrzać, bo rzadko kiedy podaję 30A czyli jego max moc, bo wiem że silnik i tak szybciej się zagotuje.
Głównie rozchodzi mi się o to czy przy prędkościach 10-15km/h pod górę podając 20-30A będzię się MXUS przegrzewał, bo to wtedy jest niska sprawność silnika BLDC czy jakoś tak.
Głównie rozchodzi mi się o to czy przy prędkościach 10-15km/h pod górę podając 20-30A będzię się MXUS przegrzewał, bo to wtedy jest niska sprawność silnika BLDC czy jakoś tak.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Nie jeżdżę 10-15h to się nie wypowiem ale jest jak piszesz niska sprawność przy małych obrotach. Maksymalnie w jednym ciągu jechałem może ok półgodziny pod górę po lesie/żwirze/kamieniach z szybkością 18-35hkm/h. na ok 1200-2700W i nic się nie przegrzało, zabezpieczenie silnika 150st i sterownika 80st nie odcięły. Ale to takie moje odczucie bo niestety nie mam żadnego komputerka który by mi temperaturę z silnika i sterownika wyświetlał.
Trochę mnie zmartwiły Twoje problemy bo zastanawiałem się nad podobną konfiguracją jak Twoja dla syna. Czekam na rozwój tematu
Trochę mnie zmartwiły Twoje problemy bo zastanawiałem się nad podobną konfiguracją jak Twoja dla syna. Czekam na rozwój tematu
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Ja również jestem zaciekawiony, poluję na 7x9 i jestem trochę zaskoczony, ze po 200 metrach łapie odcięcie. Być może muszę zmienić założenie i iść w MXUS 3k albo QS MOTOR 1000W 205.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Tez jestem zdziwiony mam 9C 7x9 i nawet letni sie nierobi po długim cisnieciu na 120% z gt1500 no ale ja nie mam odcięcia termicznego ani nawet watomierza o komputrze nie wspominajac i cisne raczej szose . ty pomykaałeś przy predkosciach obrotowych niskich w zakresie nieefektywnym wiec duza cześc mocy poszła w ciepło jest jeszcze opcja że masz walniety czujnik i odcina ci przedwczesnie a jak obudowa w momencie odciecia da sie dotknąć czy skóra się "przykleja"
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Najistotniejsze jest to, że jazda przy prędkości 10km/h pod dużym obciążeniem nie jest zdrowa dla sterownika i silnika.
Powinieneś raczej rozważyć silnik centralny.
Większość osób jeździ szybciej, jeśli tą samą górkę pokonałbyś z prędkością 25km/h to nic by sie nie przegrzało a ty zużyłbyś na to znacznie mniej energii
Powinieneś raczej rozważyć silnik centralny.
Większość osób jeździ szybciej, jeśli tą samą górkę pokonałbyś z prędkością 25km/h to nic by sie nie przegrzało a ty zużyłbyś na to znacznie mniej energii
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Tak jest Tas masz racje, poprzednik również. Jak cisnę po ulicy czy po lesie bez wzniesień, to pompuje 1500w przez wiele km i jest ok, zresztą czuć kiedy on dostaje powera, tak przy 20-25 najlepiej ciągnie.
Tylko się rozchodzi o to, że nie da rady osiągnąć 25km/h przy tym zestawie co mam złożone na tych podjazdach. Ja mu w gaz a on nic, na watomierzu 2kw a on ledwie zipie 10km/h.
Czyli bez zwiększenia mocy nie instalować MXUSa ??
A co do ciepłości obudowy silnika, to jest tylko ciepła, spokojnie mogę ręką trzymać, tak około 50-60 stopni ma ale to pewnie dlatego że uzwojenia się gotują a nie oddają ciepła do obudowy.
Tylko się rozchodzi o to, że nie da rady osiągnąć 25km/h przy tym zestawie co mam złożone na tych podjazdach. Ja mu w gaz a on nic, na watomierzu 2kw a on ledwie zipie 10km/h.
Czyli bez zwiększenia mocy nie instalować MXUSa ??
A co do ciepłości obudowy silnika, to jest tylko ciepła, spokojnie mogę ręką trzymać, tak około 50-60 stopni ma ale to pewnie dlatego że uzwojenia się gotują a nie oddają ciepła do obudowy.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Jakbym miał opcję to sprawdził bym dzialanie na sterowniku 45A i może masz jednak zły termiczny w silniku? Może zamiast do sterownika trafił do silnika 80 st. Coś nie tak . Moze bym Ci sinus 45A pożyczył jakbyś chciał?
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
I to jest myśl Yasiu77. Spróbuje wzmocnić sterownik poprzez jego modyfikacje tak jak Tas to opisywał na blogu, być może wtedy łatwiej będzie się rozpędzał do prędkości efektywnej dla silnika i nie będzie się tak grzał ?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Sam widzisz, jesteśmy skazani na prędkość
Niestety opisany przez Ciebie pomysł, mimo, że genialny w swojej prostocie, nie uda się.
Większa moc = większe możliwości = dajesz w palnik w takich miejscach gdzie wcześniej nie dawałeś = watowica = ogień po trasie = ciepło
Nie ma przebacz
Niestety opisany przez Ciebie pomysł, mimo, że genialny w swojej prostocie, nie uda się.
Większa moc = większe możliwości = dajesz w palnik w takich miejscach gdzie wcześniej nie dawałeś = watowica = ogień po trasie = ciepło
Nie ma przebacz
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Czyli kupować mxusa, zwiększyć amperaż do 45A i cieszyć się możliwością podjeżdzania bez przegrzewania ?
W nexunie jest mxus 16x4 a co by było gdybym zamontował wersje 10x6 ? Czy jest wogóle taka dostępna i jak to by wyglądało wtedy na podjazdach ? Byłby ogień bez grzania ? Nie interesuje mnie prędkość większa niż mam teraz czyli okolice 45km/h max. Chodzi tylko o moment obrotowy przy jak najnizszym RPM i dobra efektywność silnika.
W nexunie jest mxus 16x4 a co by było gdybym zamontował wersje 10x6 ? Czy jest wogóle taka dostępna i jak to by wyglądało wtedy na podjazdach ? Byłby ogień bez grzania ? Nie interesuje mnie prędkość większa niż mam teraz czyli okolice 45km/h max. Chodzi tylko o moment obrotowy przy jak najnizszym RPM i dobra efektywność silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Dołączam się do pytania kolegi jak będzie sprawował się silnik 9C 10x6 przy podjazdach i sterowniku 30A na 48V czy nie będzie odłączał w krytycznym momencie np. przed samym szczytem bo wtedy nastąpi przegrzanie silnika. Mówię o nie dużym nachyleniu na poziomie 15-20 stopni ?
Tas jak mógłbyś ustosunkować się do tego pytania jak i kolegi Scuda. Dzięki z góry
Tas jak mógłbyś ustosunkować się do tego pytania jak i kolegi Scuda. Dzięki z góry
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
djpawelo mi chodzi o MXUSA 3k-turbo o nawoju 10x6 czyli najwolniejszym. W tej chwili mam 9c 7x9 i słabo podjezdza pod wzniesienia. Tym bardziej 9c 10x6 zagotuje się.
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Scuda oki rozumiem. I tak dla mnie też jest to dziwne iż samodzielnie pedałując wjedziesz na wzniesienie jak piszesz nie ma aż tak dużego nachylenia a silnik o takiej mocy nie może sobie poradzić to coś tutaj jest nie tak. Tu trzeba szukać problemu. Może rzeczywiście chodzi o temperaturę że odcina za wcześnie i traci moc. Przecież to nie jest aż taki słaby silnik w końcu 1500 W a nie 500W, które pod wzniesienia potrafią wjechać nawet z prędkością 20 km/h. Sam dużo jeżdżę rowerem i też chcę zmodyfikować swój rower mtb o silnik 9C 10x6 aby mieć wspomaganie głównie na wzniesieniach do nachylenia 20 stopni. Każdy mi mówi iż taki w zupełności wystarczy a jeszcze jak będę go wspomagał to już spokojnie sobie poradzi i się nie przegrzeje.
Niech wypowie się ktoś kto posiada taki sam silnik i nie ma takiego problemu na wzniesieniach.
Niech wypowie się ktoś kto posiada taki sam silnik i nie ma takiego problemu na wzniesieniach.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
To może trzeba pomyśleć o mocnej przekładniówce Moment dobry... i ciągnie już od małych prędkości, o mniejszym poborze prądu nie wspomnę
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Odpaliłem dzisiaj swojego fata z Bafangiem 750W/koło 26''/sinus 20A i powiem wam,że jazda bez porównania z DD.Muśnięcie manetki i ogień od zera.Kup mocną przekładniówkę i po kłopocie.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Djpawelo, rowerem górskim z najlżejszą przerzutką wjedziesz pod naprawdę sporą górkę, kwestia tylko nogi
Jak budowałem swojego elektryka to byłem przekonany, że nie będzie mi potrzebna przerzutka z przodu więc jej wogóle nie montowałem. I faktycznie nie była mi potrzebna do ostatniego wypadu w góry. Wygląda to tak, jadę zaczyna się podjazd daję w palnik żeby jechał, waty rosną jeśli nie zaczyna przyśpieszać to już wiem że chwila i wyłącznik odetnie zasilanie. Jeśli podam w palnik waty rosną ale rower rozpędzi się do 20km/h to będzie jechał aż wjedzie na góre, jeśli prędkość będzie oscylowała koło 10 km/h to bardzo szybko przegrzeje silnik. Może gdybym miał lżejsze przełozenie w przerzutkach to bym mógł więcej wspomóc silnik. Ale to nie tędy droga.
Panowie mocna przekładniówka to jaka ? Bafang raczej za drogi, choć niewykluczam go
Jak budowałem swojego elektryka to byłem przekonany, że nie będzie mi potrzebna przerzutka z przodu więc jej wogóle nie montowałem. I faktycznie nie była mi potrzebna do ostatniego wypadu w góry. Wygląda to tak, jadę zaczyna się podjazd daję w palnik żeby jechał, waty rosną jeśli nie zaczyna przyśpieszać to już wiem że chwila i wyłącznik odetnie zasilanie. Jeśli podam w palnik waty rosną ale rower rozpędzi się do 20km/h to będzie jechał aż wjedzie na góre, jeśli prędkość będzie oscylowała koło 10 km/h to bardzo szybko przegrzeje silnik. Może gdybym miał lżejsze przełozenie w przerzutkach to bym mógł więcej wspomóc silnik. Ale to nie tędy droga.
Panowie mocna przekładniówka to jaka ? Bafang raczej za drogi, choć niewykluczam go
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
No tak ale czy przekładniówka nadaje się tak do katowania w górach ? Zużycie zębatek w przekładni będzie wielokrotnie szybsze
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Jeżdżę po G.Sowich fatem z przekładniowym bafangiem w kole. Jest lekko, przyjemnie, rowerowo. Wszystko podjeżdża, grzeje się mało, z mocnym wspomaganiem bardzo ekonomiczny. Części zamienne przekładni dostępne na Aliexpress. DD będzie odchodziło do lamusa, ostaną się wielkie do monster bajków.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Z ceną Bafanga nie ma tragedii-720 zł.,przesyłka darmowa plus cło ok.180zł.Mocny i oszczędny.Żadna góra mu nie straszna,wreszcie od czego są pedały,aby wspomóc.Naprawdę z miejsca stawia na koło-sprawdzone.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Rower uniwersalny zaczyna się od dużych mocy.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Pytanie;czy to naprawdę jeszcze jest rower?
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Wg prawa moje "maleństwo" to też nie rower
Ja jestem zwolennikiem mida i huba, w góry z chęcią pośmigał bym na tym pierwszym bo coś pokroju 9c to pomyłka ale na miasto i las uwielbiam śmigać 60kph na swoim małym QSie
Ja jestem zwolennikiem mida i huba, w góry z chęcią pośmigał bym na tym pierwszym bo coś pokroju 9c to pomyłka ale na miasto i las uwielbiam śmigać 60kph na swoim małym QSie
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Tatar myślałem ze masz bafanga mida dlatego mówiłem o cenie, czyli taki bafang hub 500w przekładniowy będzie lepiej sobie radził na podjazdach ?
Swoją drogą 9c jest bardzo fajnym i mocnym silnikiem do miasta i bezdroża taki troche uniwersalny ale górki to nie jego żywioł. Muszę się przejechać bafangiem midem i przekładniowym mocnym hubem aby mieć porównanie.
Narazie to chyba po prostu kupie mxusa 3k-turbo i wzmocnie lekko sterownik tak na 40A i się zobaczy. Jak nie będzie działać to zrobie konstrukcje typu Falcon silnik już będę miał a obecną konstrukcję przerobię na lekką 250-500w przekładniówkę do miasta i lekkiego lasu.
Swoją drogą 9c jest bardzo fajnym i mocnym silnikiem do miasta i bezdroża taki troche uniwersalny ale górki to nie jego żywioł. Muszę się przejechać bafangiem midem i przekładniowym mocnym hubem aby mieć porównanie.
Narazie to chyba po prostu kupie mxusa 3k-turbo i wzmocnie lekko sterownik tak na 40A i się zobaczy. Jak nie będzie działać to zrobie konstrukcje typu Falcon silnik już będę miał a obecną konstrukcję przerobię na lekką 250-500w przekładniówkę do miasta i lekkiego lasu.
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Wydaje mi się że masz wstawiony w silnik zły wyłącznik termiczny i za wcześnie wyłącza. Testowałem teraz w górach 9c 10x6 na 45A i bez problemu zrobiłem 15km podjazd 6-8% (ponad 700m przewyższenia) i silnik nawet 100C nie miał (mam odczyt temperatury na CA3), ale średnia prędkość to ~20km/h i nie było to na mocy maksymalnej (500-1200W z silnika + około 200W z nóg). Gorzej było na krótszych ale stromych podjazdach rzędu 10-15% nachylenia, gdzie prędkość podjazdu to około 5-10km/h z wspomaganiem i w palnik ciągle pełna moc ~2000W i 2-3 minuty takiego podjazdu i silnik ma 125C (ale powyżej 100C CA3 mi ogranicza moc) - w takich przypadkach bardziej się opłaca ograniczać moc np. do 800W i można naprawdę strome podjazdy robić bez przegrzewania silnika. Moim zdaniem to nie silnik jest przyczyną. Pytanie jest jeszcze ile ważysz i jak bardzo się obijasz . Zauważ że nawet 200W wspomagania nogami na niskiej prędkości to tak jakbyś zaoszczędził silnikowi 800W (1000W*20% sprawność = 800W strat w ciepło), a włącz suszarkę 800W i zobacz jak szybko się nagrzeje.
Tutaj możesz sobie porównać oba silniki: http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
MXUS 3k będzie się grzał około 2x wolniej dla niskich prędkości.
Tutaj możesz sobie porównać oba silniki: http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
MXUS 3k będzie się grzał około 2x wolniej dla niskich prędkości.
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
Trek 13s9p 50A barmal x4
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
W tym symulatorze nie mogę znalezc mxusa 3k.
Co do podjazdów, to ważę około 75, daje w palnik z nóg ile wejdzie ale z przodu mam tylko blat 40 zębów a z tyłu 32 żeby więc ciężko pomaga się na niskiej kadencji. Z tym wyłącznikiem to nie wiem, silnik taki już kupiłem ale być może ma jakiś niższy zamontowany. Bo nawet jak latam po lesie i nie ma podjazdów tylko lekkie wzniesienia, moc 800-1500w jazda 20-30km/h to 10-15 minut takiej jazdy i odcinka. Obudowa to ledwo ciepła jest. Szkoda że nie mam czujnika zamontowanego.
Co do podjazdów, to ważę około 75, daje w palnik z nóg ile wejdzie ale z przodu mam tylko blat 40 zębów a z tyłu 32 żeby więc ciężko pomaga się na niskiej kadencji. Z tym wyłącznikiem to nie wiem, silnik taki już kupiłem ale być może ma jakiś niższy zamontowany. Bo nawet jak latam po lesie i nie ma podjazdów tylko lekkie wzniesienia, moc 800-1500w jazda 20-30km/h to 10-15 minut takiej jazdy i odcinka. Obudowa to ledwo ciepła jest. Szkoda że nie mam czujnika zamontowanego.
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
W symulatorze musisz zjechać na dół, kliknąć "show all" i wybrać MXUS 45xx gdzie xx to nawój silnika, np. MXUS 4504 to 16x4
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
Trek 13s9p 50A barmal x4
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Zamontowalem mxusa 3k na feldze rowerowej 24 i balon 2.6. sterownik ten sam moc ta sama. Efekt nieporownywalny. Czasami kolo podnosi przy starcie, ciagnie nieprzerwalnie mocno do 50km/h. 9c 7x9 ciagnal tylko przez chwile i pozniej coraz slabiej przyspieszal. Przy niskich predkosciach jestem zaskoczony jak elastyczny i mocny jest ten silnik. Zyzycie przy 25 km/h takie samo lub mniejsze, masę czuc wieksza i taki szum wentylatorowy z silnika dobiega w 9c tego nie bylo. W sumie to calkiem przyjemny dzwiek.
Narazie jest 30A ciekawe co sie dzieje przy 60-80A
Narazie jest 30A ciekawe co sie dzieje przy 60-80A
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Dużo się dzieje przy 80 ale i tak się człowiek przyzwyczaja i potem jest meh
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Ja mam przy jednym rowerze 9c 7x9 a przy drugim Mxus 3k-turbo akumulatory 16s i sterowniki GT 1500 45A, koła 26" i do 30 km/h idą równo a potem Mxus wysówa się na prowadzenie. Z tym że podczas testów jeździec plus rower z Mxusem był cięższy o 28 kg od roweru z 9c.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
pytanie, czy 3K turbo zniesie 72V 60A czy niezbyt? Nie chodzi tutaj o doświadczonych forumowiczach, tylko o normalnym kowalskim, który wciska manetkę i jedzie...
Są 2 opcje:
72V 45A
72V 60A
Co zostroić do takiej codziennej eksploatacji, zeby potem nie wróciło spalone po tygodniu
Są 2 opcje:
72V 45A
72V 60A
Co zostroić do takiej codziennej eksploatacji, zeby potem nie wróciło spalone po tygodniu
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Glebor 72v * 60A to jest 4300 watów, co przy silniku gdzie moc znamionowa jest 3000w nie powinno robić problemu. Zauważ, że ludzie pompują w 9c który ma znamionowo 1000w, 3000w i jezdzą W nexunie podają 7000w PEAK i 5000w ciągłej dla 3k turbo.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Cyklon pisał w innym temacie, że 3k przegrzewa się po 15 minutach na 50A..
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Pytanie w jakim zestawie. Custom na oponach moto gotuje mxusa 3k. W fullu na oponach rowerowych radzi sobie spoko choć są przypadki spaleń tych silników. W ogóle nie wolno ufać połączeniu mxus plus kontrola temperatury przez sabka
Jeździłem trochę Falconem klienta gdzie był mxus 21x3 ustawione na 60A, opony 24 cale rowerowe po mieście ze 100 stopni nie schodziłem. Obudowa silnika była permanentnie gorąca (tu chodzi o wniosek że nawój też ma duże znaczenie)
Jeździłem trochę Falconem klienta gdzie był mxus 21x3 ustawione na 60A, opony 24 cale rowerowe po mieście ze 100 stopni nie schodziłem. Obudowa silnika była permanentnie gorąca (tu chodzi o wniosek że nawój też ma duże znaczenie)
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Znaczenie też ma teren. Na sterowniku 30A sinus przy podjeździe na skrzyczne ze stromszej strony nagrzałem silnik do 130 stopni.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Tak czy inaczej odpowiadając na pytanie jak ktoś ma dylemat 9c a 3K bez wątpienia brałbym 3k. Tak czy inaczej większość userów chwyci watownica. 3k ma jednak wyższy potencjał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.
- Misio
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
I jak się po czasie sprawuje cały zestaw ?
Moja Konstrukcja od razu z recenzją
viewtopic.php?f=5&t=2298
viewtopic.php?f=5&t=2298
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
siema do Kony Kikapu jaki silnik proponujecie 9c czy 3k nie wiem ile ta rama zniesie i mam dylemat
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
9C. Kikapu to nie ta liga pancerności co Coiler/Stinky
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
czyli w gre wchodzi tylko 9c a czy to najlepsza opcja czy moze jakis inny
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
ktos ma moze jeszcze jakies propozycje co do silnika do kony kikapu
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Jak podali przedmówcy kikapu jest słabsza co jednak nie znaczy że nie można dać 3k. Mój nędzny giant nrs2 jakoś znosi ten silnik ale raczej nie skaczę nim
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Wytrzymałość wahacza i jego konstrukcja ,determinuje moc i ciężar zastosowanego silnika,jednak mając świadomość tego można użytkować rower z mocnym i ciężkim silnikiem bez konsekwencji uszkodzeń mechanicznych.Zgoda,że mogą się przydarzyć wypadki losowe,ale tego w żadnym rowerze się nie uniknie chociaż tu ryzyko jest większe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
ok dzieki czyli przesadzone bedzie 9c 7x9
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Mariusz a jest sens wymieniać Mxus'a 30h 7x9 na V3 Turbo 16x4 (nawój z nexun'a) w rowerze z kołami 28" ?
Mam 16s + SINUSA KT 45a. Poprawi się przyspieszenie i start od zera czy tylko prędkość wzrośnie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Prąd będziesz miał ten sam, a nawój "szybszy", więc przyspieszenie nie wzrośnie, a delikatnie zmaleje.
Prędkość trochę wzrośnie, ale przede wszystkim mniej będzie się grzał.
Prędkość trochę wzrośnie, ale przede wszystkim mniej będzie się grzał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...
Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
No a jeśli kupię V3 turbo z wolnym nawojem 5T to wtedy w kole 28" powinna być poprawa względem 30h 7x9...
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243