Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Witam
Jest sobie duża hulajnoga, z seryjnym sterownikiem 36V 1000W (18/35A).
Żele 3 x 12V wyleciały.
Wlatuje 6szt x Turnigów 4S, czyli 12s2p.
Wyczytałem, że dla LiPo:
4 x 3.2V = 12.8V x 3 = 38.4V (min)
4 x 4.2V = 16.8V x 3 = 50.4V (max)
Typowy BMS odcina przy 2.8V (po za drogimi "bluetooth" nie znalazłem dedykowanych pod LiPo), czyli:
4 x 2.8V = 11.2V x 3 = 33.6V -> to chyba trochę za nisko ?
Opcje mam (chyba) dwie:
1. zostawić sterownik 36V - działa, sprawdzałem; woltomierz przed oczami i po dojechaniu na 38V kończymy zabawę; BMS służący wyłącznie do ładowania (balansowania);
2. wsadzić sterownik 48V; będzie odcinał przy ~41-42V (?); BMS też tylko do ładowania;
Wydaje mi się, że odcinanie przy np. 42V (czyli 3.5V na celę) to nie potrzebne skracanie sobie zasięgu ?
czy między 38-42V, LiPo już wiele z siebie nie dadzą i nie ma co sobie zawracać głowy ?
Ktoś coś ?
Jest sobie duża hulajnoga, z seryjnym sterownikiem 36V 1000W (18/35A).
Żele 3 x 12V wyleciały.
Wlatuje 6szt x Turnigów 4S, czyli 12s2p.
Wyczytałem, że dla LiPo:
4 x 3.2V = 12.8V x 3 = 38.4V (min)
4 x 4.2V = 16.8V x 3 = 50.4V (max)
Typowy BMS odcina przy 2.8V (po za drogimi "bluetooth" nie znalazłem dedykowanych pod LiPo), czyli:
4 x 2.8V = 11.2V x 3 = 33.6V -> to chyba trochę za nisko ?
Opcje mam (chyba) dwie:
1. zostawić sterownik 36V - działa, sprawdzałem; woltomierz przed oczami i po dojechaniu na 38V kończymy zabawę; BMS służący wyłącznie do ładowania (balansowania);
2. wsadzić sterownik 48V; będzie odcinał przy ~41-42V (?); BMS też tylko do ładowania;
Wydaje mi się, że odcinanie przy np. 42V (czyli 3.5V na celę) to nie potrzebne skracanie sobie zasięgu ?
czy między 38-42V, LiPo już wiele z siebie nie dadzą i nie ma co sobie zawracać głowy ?
Ktoś coś ?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Jest dosyć duża różnica między 3.5V, a 2.8V. Zwłaszcza, że napięcie nominalne, to 3.7V. Przez 2 lata u mnie spadek napięcia pełnego akumulatora (67.2V) sięgał -0.2V. Dużo stracisz na zasięgu.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Dobra to na razie zostawię sterownik 36V.
Taka ładowarka (do LiPo 12S) będzie OK ?
https://www.aliexpress.com/item/Yangtze ... 0.0.bC9Hkb
Taka ładowarka (do LiPo 12S) będzie OK ?
https://www.aliexpress.com/item/Yangtze ... 0.0.bC9Hkb
-
- Forumowicz
- Posty: 461
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Ja mam do tej samej hulajnogi montowane zamiennie.
li-pol 12s1p 5Ah modelrskie.
li-jon 10s3p typowa bidonowa rowerowa 36V -ma fabryczny bms i ładowarkę fabryczna rowerową.
li-fe 12S1P
li-pol li-fe bez żadnych bms -ładowane na max ładowarką modelarską z balanserem rozładowywane -czasem dokąd sterownik nie rozłączy -ale zazwyczaj po jeździe jeszcze prądu zostaje..
Sterownik 36V 17A chwilowo do 25A -spoko chodzi i z 12s li-pol.
jeżdżone do momentu aż odtenie sterownik.
Pakiet li-pol moldelarski -kupiłem używany (latał 2 sezony w modelu helikopterka) -potem u mnie 3 sezony okazjonalnie w rowerze -i kolejne 3 sezony w hulajnodze.
jeszcze działa -nadal zapewnia najlepszą moc i zrywność -choć pojemność już spadła do 3,7Ah -zasięgu mam na nim już tylko max 12km -a początkowo było około 23km.
tak więc myślę zostawiaj sterownik 36V i będzie dobrze.
Te min 3,2V na ogniwo to jest liczone w zasadzie bez obciążenia -w warto bez obciążenia nawet więcej zostawiać aku mniej się zużywa.. Pod obciążeniem zwłaszcza dużym napięcie może spadać niżej niż 3,2(chwilowo nawet i 2,8 na celę) i nic się nie powinno dziać -poza niewielkim spadkiem trwałości aku. Tyczy dobrych jakościowo li-pol modelarskich.
Ważne -zajrzyj do sterownika na jakie napięcia masz tranzystory mocy i kondensatory -czy jeśli rzucisz 50V to nie usmażysz sterownika. U mnie tani sterownik 36V działa od 3lat na 12s-hulajnoga startuje z jednego koła z kierowca 120kg zywej wagi....
li-pol 12s1p 5Ah modelrskie.
li-jon 10s3p typowa bidonowa rowerowa 36V -ma fabryczny bms i ładowarkę fabryczna rowerową.
li-fe 12S1P
li-pol li-fe bez żadnych bms -ładowane na max ładowarką modelarską z balanserem rozładowywane -czasem dokąd sterownik nie rozłączy -ale zazwyczaj po jeździe jeszcze prądu zostaje..
Sterownik 36V 17A chwilowo do 25A -spoko chodzi i z 12s li-pol.
jeżdżone do momentu aż odtenie sterownik.
Pakiet li-pol moldelarski -kupiłem używany (latał 2 sezony w modelu helikopterka) -potem u mnie 3 sezony okazjonalnie w rowerze -i kolejne 3 sezony w hulajnodze.
jeszcze działa -nadal zapewnia najlepszą moc i zrywność -choć pojemność już spadła do 3,7Ah -zasięgu mam na nim już tylko max 12km -a początkowo było około 23km.
tak więc myślę zostawiaj sterownik 36V i będzie dobrze.
Te min 3,2V na ogniwo to jest liczone w zasadzie bez obciążenia -w warto bez obciążenia nawet więcej zostawiać aku mniej się zużywa.. Pod obciążeniem zwłaszcza dużym napięcie może spadać niżej niż 3,2(chwilowo nawet i 2,8 na celę) i nic się nie powinno dziać -poza niewielkim spadkiem trwałości aku. Tyczy dobrych jakościowo li-pol modelarskich.
Ważne -zajrzyj do sterownika na jakie napięcia masz tranzystory mocy i kondensatory -czy jeśli rzucisz 50V to nie usmażysz sterownika. U mnie tani sterownik 36V działa od 3lat na 12s-hulajnoga startuje z jednego koła z kierowca 120kg zywej wagi....
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
-
- Forumowicz
- Posty: 461
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
jedno ale -nie zauważyłem, ze pytasz o DC -jam mam silnik BLDC.
Jednak nie powinno być różnic co do napięć wyłączania - tylko kwestia czy sterownik wytrzyma wyższe napięcie --jednak najczęściej części są na wyższe -bo producentom nie opłaca się robić z różnych podzespołów -jesli ten sam producent robi i na 48V -to pewnie w sterowniku na 36 siedza te same części -tylko jest inny opornik w dzielniku ustalającym napięcia wyłączenia.
Jednak nie powinno być różnic co do napięć wyłączania - tylko kwestia czy sterownik wytrzyma wyższe napięcie --jednak najczęściej części są na wyższe -bo producentom nie opłaca się robić z różnych podzespołów -jesli ten sam producent robi i na 48V -to pewnie w sterowniku na 36 siedza te same części -tylko jest inny opornik w dzielniku ustalającym napięcia wyłączenia.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
yyy ale ja tam mam LiPo 12S (turnigy HC 4S) mam - czyli max 50.4V
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
z ciekawości - mam w sterowniku wtyczkę SPORTS
po zwarciu jest TURBO czy ECO ?
Nie mam warunków na sprawdzenie a jestem ciekawy
W trybie TURBO - to zwyczajnie pełna moc sterownika tak ?
i nie ma przeszkód, żeby cały czas działał w takim trybie ?
Wyszperałem z internetów - 35A Turbo / 18A ECO (na moim sterowniku tak samo jest napisane Current 35/18A)
Zdjęcie przykładowe:
po zwarciu jest TURBO czy ECO ?
Nie mam warunków na sprawdzenie a jestem ciekawy
W trybie TURBO - to zwyczajnie pełna moc sterownika tak ?
i nie ma przeszkód, żeby cały czas działał w takim trybie ?
Wyszperałem z internetów - 35A Turbo / 18A ECO (na moim sterowniku tak samo jest napisane Current 35/18A)
Zdjęcie przykładowe:
- Załączniki
-
- sport.jpg (29.19 KiB) Przejrzano 18538 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Przepraszam jeśli na początku się być może niestosowne wtrącam nie tam gdzie powinienem?? .
Ale "Hulajnoga" w temacie mnie natchnęla .
Mam Ubgo z Aliiexpresu 1000W 52V 26AH z przebiegiem ok 500km i kicha . W ub roku po przejechaniu kilometra - Stóp zgasła . Po podłączeniu ładowarki ożyła na chwilę . Na wyświetlaczu niby jest naładowania, ale wyświetlacz gaśnie szybciutko ...
Teraz kręci tylko gdy jest podpięta do niej ładowaraka. Rozkreciłem , jestem w stanie posprawdzać wizualnie, pomierzyc ale jestem laikiem . Znalezienie kogoś , kto by potrafił ogarnąć temat , na moim zadupiu, graniczy z cudem . Nie chodzi o pieniądze ale po porostu nie ma ludzi .
Co mam pomierzyć ?? Bateria wydaje się być naładowania. Najchętniej bym dał zarobić komuś .
[youtube][/youtube]
Ale "Hulajnoga" w temacie mnie natchnęla .
Mam Ubgo z Aliiexpresu 1000W 52V 26AH z przebiegiem ok 500km i kicha . W ub roku po przejechaniu kilometra - Stóp zgasła . Po podłączeniu ładowarki ożyła na chwilę . Na wyświetlaczu niby jest naładowania, ale wyświetlacz gaśnie szybciutko ...
Teraz kręci tylko gdy jest podpięta do niej ładowaraka. Rozkreciłem , jestem w stanie posprawdzać wizualnie, pomierzyc ale jestem laikiem . Znalezienie kogoś , kto by potrafił ogarnąć temat , na moim zadupiu, graniczy z cudem . Nie chodzi o pieniądze ale po porostu nie ma ludzi .
Co mam pomierzyć ?? Bateria wydaje się być naładowania. Najchętniej bym dał zarobić komuś .
[youtube][/youtube]
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Wygląda na to,że padła bateria.Odłącz i sprawdż samą baterię,jeżeli okaże się dobra wtedy sprawdż złącza bateria -sterownik.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Po odłączenie dochodzi na ładowarkach do odcięcia czyli 58V
Ma dwa porty po 3A i można ładować na szybko swoma .
To na marginesie
Po odpieciu ładowarek i po godzinie trzyma 51,2 Vczyli niby nominalnie
Ma dwa porty po 3A i można ładować na szybko swoma .
To na marginesie
Po odpieciu ładowarek i po godzinie trzyma 51,2 Vczyli niby nominalnie
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Napięcie nie świadczy,że bateria trzyma pojemność.Podłącz miernik pod baterię/bez odpinania od sterownika/i obserwuj wskazania po włączeniu stacyjki.Bateria li-ion w pełni naładowana powinna mieć 54,6V.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Po podłączeniu sterownika i włączeniu stacyjki spada do 2 V !
Jak wyłączę stacyjkę narasta płynnie i wolno - m/w 0,5 v / sek . Przez ten cały czas Jeszce nie wróciło . Jest cały czas podłączone że sterownikiem . Ale stacyjka wyłączona
Po paru minutach do 51v
...............................
Druga próba ale innna!!! TZ . Po podłączeniu sterownika i włączeniu i włączeniu stacyjki spada do 2V . Ale jak odłączę sterownik , to bateria ma od razu 51v !!! Nie narastająco .
Jak wyłączę stacyjkę narasta płynnie i wolno - m/w 0,5 v / sek . Przez ten cały czas Jeszce nie wróciło . Jest cały czas podłączone że sterownikiem . Ale stacyjka wyłączona
Po paru minutach do 51v
...............................
Druga próba ale innna!!! TZ . Po podłączeniu sterownika i włączeniu i włączeniu stacyjki spada do 2V . Ale jak odłączę sterownik , to bateria ma od razu 51v !!! Nie narastająco .
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Odłacz baterie i sprawdż podłaczając po nią np. silnik na krótko.Podejrzewam ,że padła definitywnie/nie trzyma pojemności/.Chyba jest to jednak jakaś bateria,albo kilka aku,żelowych,bo napięciowo nie pasuje do li-ion.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
To jest Lion 2018r
do silnika idą trzy kable ! I On działa pod ładowarką . Wcześniej bywało ,że zdychał po pewnym czasie.Odpalał po podłączeniu ładowarki króciutkie obciążenie i stop.
. Też mi si wydawało ,że coś z baterią .
Ale nie bardzo już chcę uczyć się na "żywym organizmie" . I łączyć na krotko
To ta 52v w
https://s.click.aliexpress.com/e/C9DNJAv
do silnika idą trzy kable ! I On działa pod ładowarką . Wcześniej bywało ,że zdychał po pewnym czasie.Odpalał po podłączeniu ładowarki króciutkie obciążenie i stop.
. Też mi si wydawało ,że coś z baterią .
Ale nie bardzo już chcę uczyć się na "żywym organizmie" . I łączyć na krotko
To ta 52v w
https://s.click.aliexpress.com/e/C9DNJAv
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Trzy kable,zapomniałem,że jest to silnik BLDC .Nie ma innej rady jak tylko sprawdzić baterię ,bo reszta działa pod ładowarką.Jeżeli w specyfikacji jest 48V,to oznacza,że jest to bateria li-ion 13p,a 13x4,2V daje po naładowaniu 54,6V.Bateria posiada wbudowany balanser i tylko sprawdzenie przez specjalistę pomoże zdiagnozować co jest przyczyną jej niesprawności.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
W SPEYFIKACJI 52 V !!!!!!! Nie 48. Na Alli jest wybór
Dzięki za czas ... I gdzie takiego znaleźć ??? Wysłałbym kurierem , a kasę przelał .
Dzięki za czas ... I gdzie takiego znaleźć ??? Wysłałbym kurierem , a kasę przelał .
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
I wyszło szydło z worka... Trzy cele padły. Akumulator w rękach pewnej poznańskiej firmy. Niestety wg ich opinii nie na sensu reanimować, bo ogniwa "no name" i zbite w pakiet po chińsku. Dlatego zleciłem wykonanie nowej baterii ale ze względu na "koszyczki" uda się jedynie uzyskać 21 AH/52v. Trudno. Koszt to 1900 zł.
Nowa chińska z AlliExpressu to ok 2300zł i dwa razy nie będę ryzykował.
To konsekwencją zakupów z Chin. Niby jest gwarancja ale?.... Trudno, hulajnoga kosztowała ponad 1000 $
Nowa chińska z AlliExpressu to ok 2300zł i dwa razy nie będę ryzykował.
To konsekwencją zakupów z Chin. Niby jest gwarancja ale?.... Trudno, hulajnoga kosztowała ponad 1000 $
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
PROBLEM Duża hulajnoga elektryczna 52V 1000W
Aby nie zakładać wątku to w istniejącym o "dużej hulajnodze..
No i mam nową baterię z Cito Power 52v. 21 Ah. Ekstra.
Po przejechaniu ok 8 km 100kg żywej wagi, z prędkościamin ok 10 do 25 km/h, w terenie płaskim z kilkoma podjazdami - hulajnoga zrobiła stop
Sterownik to 20A silnik 1000wat.
Wyświetlacz OK, nie zgasł gdy silnik się zatrzymał.
Po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki , jedzie ale tylko chwilę. Dłuższa przerwa, dłuższą jazda.
Wygląda jakby jakieś zabezpieczenie termiczne Jeśli, to gdzie?
Mam możliwość ustawienia parametrów przez wyświetlacz, ale co? I jakie. Nie mogę znaleźć serwisów ki od P01... do P16
Czy zmniejszenie amper na sterownik?.
Silnik nie wydaje się być za gorący?
To taki ofset
Co wydedukowałem i co niby mogę ustawić na wyświetlaczu
Ampery ile od 0- 20. (fabrycznie 12)
Moc od 0 do 100% (fabrycznie 100)
Siłę startu od 0 do 5 (fabr. 3)
Ale to tylko przypuszczenie z filmików
Co zrobić by po kilku km nie było zatrzymania silnika?
No i mam nową baterię z Cito Power 52v. 21 Ah. Ekstra.
Po przejechaniu ok 8 km 100kg żywej wagi, z prędkościamin ok 10 do 25 km/h, w terenie płaskim z kilkoma podjazdami - hulajnoga zrobiła stop
Sterownik to 20A silnik 1000wat.
Wyświetlacz OK, nie zgasł gdy silnik się zatrzymał.
Po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki , jedzie ale tylko chwilę. Dłuższa przerwa, dłuższą jazda.
Wygląda jakby jakieś zabezpieczenie termiczne Jeśli, to gdzie?
Mam możliwość ustawienia parametrów przez wyświetlacz, ale co? I jakie. Nie mogę znaleźć serwisów ki od P01... do P16
Czy zmniejszenie amper na sterownik?.
Silnik nie wydaje się być za gorący?
To taki ofset
Co wydedukowałem i co niby mogę ustawić na wyświetlaczu
Ampery ile od 0- 20. (fabrycznie 12)
Moc od 0 do 100% (fabrycznie 100)
Siłę startu od 0 do 5 (fabr. 3)
Ale to tylko przypuszczenie z filmików
Co zrobić by po kilku km nie było zatrzymania silnika?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
W czasie jazdy obserwuj na wyswietlaczu stan aku. Spada do 10-20% ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Akumulator nowy, w Polsce profesjonalnie robiony w " Citopiwer" To ewidentnie fakt związany z przeciążeniem
Występuje problem na podjazdach, w gorące dni. Nie spada poziom naładowania.
Przy spokojnej jeździe po płaskim, bez szaleństw jest OK.
Ostatnio w Krakowie w upały, zdechla mi przy dojeździe z kempingu "Adam" pod Kopiec Kościuszki, jest tam długi podjazd. Moje 100kg i 32 st C, zrobiły swoje. Chwila przerwy i OK. Chyba muszę zimną wodę wozić do polewania silnika.
Występuje problem na podjazdach, w gorące dni. Nie spada poziom naładowania.
Przy spokojnej jeździe po płaskim, bez szaleństw jest OK.
Ostatnio w Krakowie w upały, zdechla mi przy dojeździe z kempingu "Adam" pod Kopiec Kościuszki, jest tam długi podjazd. Moje 100kg i 32 st C, zrobiły swoje. Chwila przerwy i OK. Chyba muszę zimną wodę wozić do polewania silnika.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Sterownika lub silnika...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 08 sty 2019, 10:54
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Nie jestem fachowcem. Zmniejszyłem na wyświetlaczu moc na 80% i nie daję w palnik... Co raz bardziej skłaniam się do hulajnogi o mniejszej mocy, lżejszej i z wymienną baterią.
Żony ostatnia hulajnogą, OutSider E-Volution 8,5 Phoenix z hiszpańskiego Cecotec jest całkiem miła.
Żony ostatnia hulajnogą, OutSider E-Volution 8,5 Phoenix z hiszpańskiego Cecotec jest całkiem miła.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sie 2019, 17:14
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Cześć, podpinam się bo też mam UBGO 1004. Ostatnio dwa razy miałem podobny objaw jak @Bronek, ale z pewną różnicą. Hulajka stanęła i wyświetlacz się wyłączył i włączał się tylko na chwilę po odczekaniu paru minut. Ale po podpięciu ładowarki choćby na sekundę hulajnoga jechała już normalnie - wobec tego wykluczam baterię. Co może być przyczyną? Wygląda jak jakieś zabezpieczenie...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Właśnie dlatego nie można wykluczyć baterii. Taki efekt jest gdy zadziała zabezpieczenie BMS baterii. Trzeba sprawdzić balansowanie 10S, czyli 10-ciu segmentów baterii czy nie mają rozjazdów napięć +/- 30 mV.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Duża hulajnoga elektryczna 36 / 48V 1000W
Tak jest w hoverbordach które rozbebeszam Restart szybki można też zrobić po rozpięciu na chwilę baterii i spięciu. W hoverbordzie taki efekt daje zabezpieczenie sterownika przed zbyt niskim napięciem, które chroni baterie. Globalnie to wygląda tak, że bardzo słabej jakości ogniwa (albo po prostu źle dobrane), nie wytrzymują obciążenia, spada im napięcie chwilowo, sterownik rozpina, i póki się nie wtyknie ładowarki, albo nie odetnie w sterowniku prądu żeby go zresetować, nie odpali. Bateria ma zbyt małą wydajność prądową, przy obciążeniu nie daje sobie rady, i traci napięcie. Jest to niebezpieczne, bo przy tym może się dość mocno grzać, później na sieci można znaleźć filmiki, jak to się sprzęt zapalił, odstawiony zaraz po przejażdżce w korytarzu.Yunyun pisze: ↑30 sie 2019, 17:19Cześć, podpinam się bo też mam UBGO 1004. Ostatnio dwa razy miałem podobny objaw jak @Bronek, ale z pewną różnicą. Hulajka stanęła i wyświetlacz się wyłączył i włączał się tylko na chwilę po odczekaniu paru minut. Ale po podpięciu ładowarki choćby na sekundę hulajnoga jechała już normalnie - wobec tego wykluczam baterię. Co może być przyczyną? Wygląda jak jakieś zabezpieczenie...
Pozdrawiam