Zatwierdzenie konfiguracji ebika
- Mrsoon
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 mar 2019, 22:35
Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Witam,
czy mogliby koledzy zatwierdzić mi taką konfigurację w rowerze?
Zestaw będzie wyglądał tak:
QS 205 v3 + Ferrofluid (Tył)
Sabvoton SVMC072150 (72V 150A max)
BMS 4-20s LiPo/LiIon - 120A/10A
s16p14 na Sony US18650VTC4 2100mAh
Pakiet będzie dobry pod te graty? Generalnie to moja pierwsza konwersja, a jak mi się spodoba to chciałbym te graty załadować na falcona- no może z innym pakietem.
Rower mieści w trójkącie 230 akusów.
Dziękuje za zainteresowanie i wszystkie wskazówki.
czy mogliby koledzy zatwierdzić mi taką konfigurację w rowerze?
Zestaw będzie wyglądał tak:
QS 205 v3 + Ferrofluid (Tył)
Sabvoton SVMC072150 (72V 150A max)
BMS 4-20s LiPo/LiIon - 120A/10A
s16p14 na Sony US18650VTC4 2100mAh
Pakiet będzie dobry pod te graty? Generalnie to moja pierwsza konwersja, a jak mi się spodoba to chciałbym te graty załadować na falcona- no może z innym pakietem.
Rower mieści w trójkącie 230 akusów.
Dziękuje za zainteresowanie i wszystkie wskazówki.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
BMS min 150A musi byc jak nie więcej dla sterownika 150A
Kup od razu ramę dobrą i finalny zestaw.
Kup od razu ramę dobrą i finalny zestaw.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2019, 15:28 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mrsoon
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 mar 2019, 22:35
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Jaka jest przewidziana moc na ten aku? W ogóle jaką ramę przewidujesz używać ?
Dla mnie to 100amp z qs 205 v3 to max jakie można brać.
Dla mnie to 100amp z qs 205 v3 to max jakie można brać.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Mrsoon
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 mar 2019, 22:35
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
No jak na razie to zwykłą rowerową MTB- konkretnie kross hexagon x6, a moc mam zamiar z niego pobierać to pewno max 50-80A chodź przy 80A to pewno rama się złoży, a jaka będzie moc zazwyczaj to pojęcia nie mam. Na takowym czymś będę jeździł pierwszy raz, więc nie mogę określić moich wymagań, preferencji jazdy i mocy na jakiej będę zwyczajowo podróżować. Generalnie chcę od razu kupić coś z potencjałem niż później kombinować co zamienić żeby mieć więcej mocy. Jak się spodoba to wszystko wyląduje w falconie, no tak jak wspominałem z pewno innym aku 22s16p oraz wszystkim co jest nie zbędę żeby się szybko nie połamać/zabić.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Ja Ci radzę to włożyć od razu do ramy Falcon bo "na razie nie mam zamiaru odblokowywać" to wiesz, tu sa za stare wyjadacze ebajkowe żeby się dać nabrać na takie hasło
A z takim napędem w ramie rowerowej się możesz zabić
A z takim napędem w ramie rowerowej się możesz zabić
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Nie do ramy rowerwoej qs 205 nie dawaj. O ile sam hexagon x6 nie jest złą ramą, jednak nie na taki silnik. W dodatku to zwykły HT, także jak coś to Mxus 3k to max. Jeżeli masz pieniądze to zrób to na ramie custom. W takim wypadku bms jest w porządku i nie musisz go zmieniać.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Cześć, chciałbym się podpiąć pod temat. Proszę o konstruktywną krytykę Konfiguracja mojego zestawu (marzeń) prezentuje się następująco
silnik: Mxus v3 3K zapięte w koło 26"
Sterownik: LH1500, 60-72V, 45A
BMS: BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A
Prośba o pomoc z dobraniem baterii do tego zestawu, tak aby wystarczyło na ok 30-40 km bez pedałowania (powiedzmy prędkość do 50km/h). Teren raczej szosa, utwardzone drogi gruntowe.
silnik: Mxus v3 3K zapięte w koło 26"
Sterownik: LH1500, 60-72V, 45A
BMS: BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A
Prośba o pomoc z dobraniem baterii do tego zestawu, tak aby wystarczyło na ok 30-40 km bez pedałowania (powiedzmy prędkość do 50km/h). Teren raczej szosa, utwardzone drogi gruntowe.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
16s9p z pojemnych ogniw powinien starczyć na 120km spokojnej jazdy 25km/h a szaleństw może połowę mniej. Poniżej 9p lepiej nie schodzić z tych pojemnych ogniw by nie zamęczyć szybko baterii
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Właśnie z tego co próbowałem sam wyliczyć ale wychodziło mi przy użyciu LGABM261865 https://nexun.pl/pl/p/LG-LGABM261865-2600mAh/499 zestaw 17s14p.
Wysokopojemnościowe czyli celować w np takie Sony US18650NC1 2900mAh https://nexun.pl/pl/p/Sony-US18650NC1-2900mAh/501 czy powyżej 3000mA? Samsung INR18650-35E 3450mAh https://nexun.pl/pl/p/Samsung-INR18650 ... 50mAh/497
Rozumiem, silnik ze sterownikiem i BMS'em się dogada? i mogę szukać pozostałych części?!
Wysokopojemnościowe czyli celować w np takie Sony US18650NC1 2900mAh https://nexun.pl/pl/p/Sony-US18650NC1-2900mAh/501 czy powyżej 3000mA? Samsung INR18650-35E 3450mAh https://nexun.pl/pl/p/Samsung-INR18650 ... 50mAh/497
Rozumiem, silnik ze sterownikiem i BMS'em się dogada? i mogę szukać pozostałych części?!
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Napięcie 17s jest nietypowe i nie zalecam Adihann. Ten bms nie będzie do niego pasować i ładowarka też i trzeba by podkręcić w niej napięcie o ile się da. Sterownik ok. Przy tak duzej pojemności jak planujesz, ładowarka 3.5A moze byc za wolna a przy szybszej trzeba by dać mocniejszy bms. Myślałem o jeszcze pojemniejszych 18650 jak np sanyo GA
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Powiem tak, potrzebuję aby ktoś mnie poprowadził.. Przyjmując Twoją propozycję 16s9p jakie potrzebuję do tego podzespoły aby się ze sobą nie kłóciły.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Pierwsze do jakiego rowera chcesz aku włożyc. Trzeba sprawdzić ile miejsca jest i czy takie aku wejdzie.
Przy aku 16s9p np. Sanyo Ga zrobisz zakładany zasieg
Sterownik 45a typu KT, sabvoton czy zwykły gt,
Silnik Mxus 3k to max do zwykłego rowera,
BMS 16s 50a wystarczy.
Przy aku 16s9p np. Sanyo Ga zrobisz zakładany zasieg
Sterownik 45a typu KT, sabvoton czy zwykły gt,
Silnik Mxus 3k to max do zwykłego rowera,
BMS 16s 50a wystarczy.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Już wyczytałem wcześniej, że to max Jestem na wyjeździe, wiec o miejsce na baterię będę walczył z szablonem i skrzynią w okolicy piątku. Chciałem wiedzieć ile muszę zamówić ogniw i jakich
Co do sterownika to myślałem o tym https://nexun.pl/pl/p/LH1500%2C-60-72V%2C-45A/542, rozumiem że powinienem swój wybór skierować na co najmniej GT 1500W, 48-84V, 45A? Powiem tak zależy na cichej pracy silnika, czujniku pas i wyświetlaczu do sterownika. Z tego co wyczytałem aby wykorzystać potencjał mocy mxus'a, powinienem planować instalację na co najmniej 60v stąd też mój wybór padł na LH1500 tylko czy do LH1500 dostępny jest pas i wyświetlacz?. Sabvoton= mercedes, a jaka jest różnica pomiędzy GT, KT, a zwykłym sterownikiem tak dla laika. GT to są blokowe, KT sinusoidalne i pozostają wektorowe?
Co do sterownika to myślałem o tym https://nexun.pl/pl/p/LH1500%2C-60-72V%2C-45A/542, rozumiem że powinienem swój wybór skierować na co najmniej GT 1500W, 48-84V, 45A? Powiem tak zależy na cichej pracy silnika, czujniku pas i wyświetlaczu do sterownika. Z tego co wyczytałem aby wykorzystać potencjał mocy mxus'a, powinienem planować instalację na co najmniej 60v stąd też mój wybór padł na LH1500 tylko czy do LH1500 dostępny jest pas i wyświetlacz?. Sabvoton= mercedes, a jaka jest różnica pomiędzy GT, KT, a zwykłym sterownikiem tak dla laika. GT to są blokowe, KT sinusoidalne i pozostają wektorowe?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2019, 5:23 przez adihann, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mrsoon
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 mar 2019, 22:35
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Dziękuje Panowie za wszystkie rady, zwłaszcza te troszczące się o moje życie! muszę poważnie rozważyć kupno docelowej ramy na samym starcie.
Raczej przymiar i ilość ogniw trzeba pomierzyć na samym początku, bo generalnie może się skończyć że trzeba będzie pakiet w plecaku wozić ;D.adihann pisze: ↑18 mar 2019, 20:54Już wyczytałem wcześniej, że to max Jestem na wyjeździe, wiec o miejsce na baterię będę walczył z szablonem i skrzynią w okolicy piątku. Chciałem wiedzieć ile muszę zamówić ogniw i jakich
Co do sterownika to myślałem o tym https://nexun.pl/pl/p/LH1500%2C-60-72V%2C-45A/542, rozumiem że powinienem swój wybór skierować na co najmniej GT 1500W, 48-84V, 45A? Z tego co wyczytałem aby wykorzystać potencjał mocy mxus'a, powinienem planować instalację na co najmniej 60v stąd też mój wybór padł na LH1500. Sabvoton= mercedes, a jaka jest różnica pomiędzy GT, KT, a zwykłym sterownikiem.
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Jeżeli zależy Ci na cichej pracy silnika to w zależności od zasobności portfela wybrałbym sterownik 60V 45A: 1.KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus) do tego podepniesz wyświetlacz i PAS lub sterowniki wektorowe Sabvoton ML45 na 60V lub ewentualnie ML60 na 60V do tych sterowników również można podpiąć wyświetlacz i PAS jednak będzie to wymagało użycia zewnętrznych rozwiązań typu EV computer.adihann pisze: ↑18 mar 2019, 20:54Już wyczytałem wcześniej, że to max Jestem na wyjeździe, wiec o miejsce na baterię będę walczył z szablonem i skrzynią w okolicy piątku. Chciałem wiedzieć ile muszę zamówić ogniw i jakich
Co do sterownika to myślałem o tym https://nexun.pl/pl/p/LH1500%2C-60-72V%2C-45A/542, rozumiem że powinienem swój wybór skierować na co najmniej GT 1500W, 48-84V, 45A? Powiem tak zależy na cichej pracy silnika, czujniku pas i wyświetlaczu do sterownika. Z tego co wyczytałem aby wykorzystać potencjał mocy mxus'a, powinienem planować instalację na co najmniej 60v stąd też mój wybór padł na LH1500 tylko czy do LH1500 dostępny jest pas i wyświetlacz?. Sabvoton= mercedes, a jaka jest różnica pomiędzy GT, KT, a zwykłym sterownikiem tak dla laika. GT to są blokowe, KT sinusoidalne i pozostają wektorowe?
Sinus i wektor w porównaniu do sterowników blokowych pozwala na płynniejszą jazdę, zmniejsza zużycie energii oraz sprawia, że silnik pracuje ciszej. Sinus w porównaniu do blokowego będzie też miał nieco niższą prędkość i wyższy moment obrotowy (różnica na poziomie kilku %)
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Myślę, że te 144 (16s9p) ogniwa spokojnie znajdą miejsce w ramie:) Cały duży trójkąt wolny- jeszcze Co do baterii aby jej nie przeciążać można zrobić np 10p.
Skłaniałbym sie w stronę:
sterownik : KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A + fabryczny wyświetlacz Wyświetlacz KT-LCD3 (60V),
BMS 4-20s LiPo/LiIon - 50A/5A + ładowarka 9s-20s 3,5A (czy będzie w stanie w miarę sprawnie naładować przyjęty pakiet 16s9p, czy szukać czegoś o większym amperażu )
Zobaczę jak będzie się zabawka z tym sterownikiem sprawowała, zawsze można w późniejszym czasie zmodernizować
Dzięki za naświetlenie tematu sterowników.
Skłaniałbym sie w stronę:
sterownik : KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A + fabryczny wyświetlacz Wyświetlacz KT-LCD3 (60V),
BMS 4-20s LiPo/LiIon - 50A/5A + ładowarka 9s-20s 3,5A (czy będzie w stanie w miarę sprawnie naładować przyjęty pakiet 16s9p, czy szukać czegoś o większym amperażu )
Zobaczę jak będzie się zabawka z tym sterownikiem sprawowała, zawsze można w późniejszym czasie zmodernizować
Dzięki za naświetlenie tematu sterowników.
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Z baterią jest tak najczęściej, że im większa tym lepsza (generalizując), więc jak możesz ta na pewno z korzyścią i dla ogniw i dla zasięgu bedzie wersja 10p. Co do ogniw rozglądałbym się za np. Sanyo GA. Jeżeli chodzi o ładowarkę to pewnym ograniczeniem do zwiększania mocy jest BMS, który w Twoim przypadku ma 5A na ładowaniu. Nie wiem czy są takie ładowarki 5A, ale na pewno są 6 i 8A. Z drugiej jednak strony ładowanie z reguły i tak robisz na noc, to czy potrwa to 4 czy 6 godzin to nie ma tak wielkiego znaczenia.
Wzór na czas ładowania (teoretyczny): T= 1,4 x C / I
gdzie:
T – czas ładowania (h)
C – pojemność akumulatora (Ah)
I – prąd ładowania ładowarki (A)
Wzór na czas ładowania (teoretyczny): T= 1,4 x C / I
gdzie:
T – czas ładowania (h)
C – pojemność akumulatora (Ah)
I – prąd ładowania ładowarki (A)
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Bazuje na sklepie nexun i tam również sześcio-amperowa https://nexun.pl/pl/p/Ladowarka-20s-84V-6A-505W/522 tylko czy ona automatycznie sobie dobierze parametry ładowania? Czy to by się wiązało z wymianą bms.
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Z tego co widzę na stronie www to ta ładowarka jest tylko na napięcie 20s. Musiałbyś dopytać czy maja możliwość przestawienia jej na napięcie 16s.adihann pisze: ↑19 mar 2019, 13:39Bazuje na sklepie nexun i tam również sześcio-amperowa https://nexun.pl/pl/p/Ladowarka-20s-84V-6A-505W/522 tylko czy ona automatycznie sobie dobierze parametry ładowania? Czy to by się wiązało z wymianą bms.
Sama zaś ładowarka nie kontroluje jakie elementy masz w dalszej części układu i BMS będzie ograniczeniem. Zatem jeżeli ma być w pełni wykorzystana jej moc to będzie to się wiązało również z wymianą BMS-a. Choć w tej kwestii niech wypowiedzą się jeszcze bardziej doświadczeni koledzy.
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zatwierdzenie konfiguracji ebika
Jeżeli chcesz aku 16s to musisz wybrać taką ładowarkę na stronie nexuna wybiera się z boku na jakie napięcia. Co do ładowarki to 3.5amper jest w porządku. Oczywiście to zależy od ciebie jaką wybierzesz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399