Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Ok, jak ci długie szprychy wytrzymają moment obrotowy to próbuj. Jeśli zależy ci na dużej prędkości i w miarę dobrym przyspieszeniu na dość prostym terenie to lepiej wrzucić mxus 30h 10x6 albo 12x5 na 28". Raczej 10x6, bo wtedy na dużym kole uzyskasz duży v-max i zarazem moment będzie dość wysoki. Silniki mxus 30H wystarczają na prosty teren.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
LesnyJezdziec pisze: ↑20 mar 2019, 9:19Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...
Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Ten silnik ma zbyt duży moment do koła 28". Im dłuższe szprychy tym częściej pękają przy dużych obciążeniach. Mi pękały już przy 26". W jakim celu chcesz go zmieniać?
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
To zależy jak na to spojrzeć i co kto lubi. W sumie ja swoim 9c 10x6 też poderwe koło do góry. Nawet normalnym rowerem się da Racja, że 3k nie ma porównania do 9C.Mariusz_p pisze: ↑20 mar 2019, 11:25
Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
3K: +3 kg na masie na tylnym kole + większy ~10% moment + sporo większy drop-out . Nie wszystkie wahacze/ramy/koła polubią takie zmiany. Jak ktoś ma solidną ramę i nie nosi roweru po schodach to czemu nie
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Faktycznie pierwsza dłuższa jazda wyraźnie pokazała konieczność zmian w sposobie jazdy przy większej prędkości. Ciężar widocznie zauważalny. Nawet był moment, że sie zastanawiałem, czy nie było błędem montowanie 3k zamiast 10x6.
Dzisiaj wiem, że błędem byłaby rezygnacja z 3k
Jednak decydując sie na silnik - tak jak piszesz - ważna jest świadomość wytrzymałościowa ramy i wahacza jeśli jest.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbinąBluesWings pisze: ↑20 mar 2019, 11:42
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6
Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
image hosting
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
image hosting
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
LesnyJezdziec pisze: ↑20 mar 2019, 12:07Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbinąBluesWings pisze: ↑20 mar 2019, 11:42
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6
Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka
bardzo dużo zależy od wagi użytkownika
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Mój Giant fabrycznie był na kołach 27,5 cala i wsadzilem na tył Mxus 3k z 26" felgą i jest git malina. Wjeżdża pod każdą górkę w okolicy i silnik ledwo letni. Wzniesienia u mnie mają nawet po 600m wysokości.Vegasnight9 pisze: ↑20 mar 2019, 17:58Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
image hosting
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Generalnie teraz jezdze na ramie custom i pakuje 60A z mxus 3k. Tak jak pisal ktos przedemna na 30A nie wykorzystywalem jego potencjalu. Tera to dopiero idzie!! Z grzaniem jeszcze nie wiem, bo nie mam na czym robic odczytu temperatury ale czuc po silniku ze jest cieplejszy jak troche pocisne po lesie.