Modernizacja fat bike e-bike
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Modernizacja fat bike e-bike
Na początek trochę informacji o mnie. Mam na imię Jurek i 45 lat na karku.
Pracuję jako serwisant sprzętu komputerowego,
Moim marzeniem było posiadanie fatbike do jazdy zimowej po okolicznych terenach również zimą.
Okazało się że na tego typu rowerze można również spokojnie jeździć po terenie miejskim.
Jako kompletny laik w tej dziedzinie zakupiłem gotową konstrukcję z silnikiem no name 250 w i baterią bidon
DKY
Model: LT10S2P Li-ion
Rating: 36V 14,5Ah(522Wh) Nie ukrywam kierowałem się jedynie wyglądem roweru
Po jednym sezonie okazało się że tak mizerna moc przy moje wadze 85 kg i szerokich oponach fata
jest całkowicie niewystarczająca.
Dzięki pomocy kolegów z forum rozpocząłem kompletowanie niezbędnych elementów.
Celem jest możliwość wyjazdu na okoliczne wzgórza beskidu niskiego a w szczególności pięknej dukielszczyzny i rejonu magurskiego i jaśliskiego parku krajobrazowego. Najważniejszym celem jest osiągnięcie jak najwyższej mocy w zwykłej ramie fatbike, jednocześnie pozostawiając baterię w bidonie jako wystarczającą do jazdy po terenie miejskim i podłączenie zewnętrznej baterii na dłuższe wyjazdy.
Model ten posiada silnik no name i cudaczny sterownik który jest zamontowany w białej obudowie pod baterią
manetkę ze stacyjką i wskaźnikiem napięcia wyczerpujących informacji udzielił mi kolega Tas odnośnie montażu silnika Nine Continent w fatbike
http://ebike.nexun.pl/jaki-silnik-jaki-sterownik/
"Dziesiatki Fatów jeździ na klasycznych silnikach 135/145mm, nie ma potrzeby stosowania specjalnych silników. Nie mniej jednak montaż klasycznego silnika wymaga pewnych czynności serwisowych. Pierwszą jest zastosowanie większej ilości podkładek aby dostosować montaż węższego silnika. Druga to potrzeba zwężenia ramy o 20mm (robi się to w rękach, to normalna procedura). Trzecia jest najtrudniejsza. Jeśli nasz rower posiada hamulce tarczowe – należy u tokarza zamówić adapter tarczy hamulcowej odsuwający tarczę od korpusu silnika na odległość około 15mm. Dzięki temu tarcza przesunie się bliżej do zacisku i będzie można hamować.
To nie są trudne czynności i zazwyczaj opłaca się bardziej po kombinować aby móc zastosować silnik lepszy i mocniejszy od tych podstawowych (i dostosowanych) do fatów."
i zakupiłem silnik
Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA
Wraz z blokadą obrotu osi M12
Sterownik
KT36/48SVPRL-JL02, 36-48V, 30A
Początkowo planowałem korzystać z istniejącej baterii 36v w bidonie i kolega Ice uświadomił mnie że bez fizycznej ingerencji w sterownik jedynie wyświetlacz KT LCD3 będzie miał możliwość ograniczenia poboru prądu
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 9&start=10
docelowo planuję zamontować baterię 48v którą zamówiłem u kolegi Michała. Początkowo planowałem zamówić baterię którą woziłbym w plecaku ale kolega Michał uświadomił mi jakie ryzyko istnieje przy ewentualnej wywrotce. Planuję zamontować ją na bagażniku w torbie
Docelowo mam również przesłać bidon do kolegi Michała aby przerobił go na 48v. (jeżeli będzie możliwe).
Na razie rower czeka na przeróbkę u krośnieńskiej ekipy która zajmuje się produkcją nietypowych konstrukcji i prowadzi szkółkę jazdy dla młodzieży.
https://rowery.pl/porady-i-sprzet/porad ... ikiem.html
w tle czeka na swoją kolejkę
zobaczymy jak wróci
c.d.n
Pracuję jako serwisant sprzętu komputerowego,
Moim marzeniem było posiadanie fatbike do jazdy zimowej po okolicznych terenach również zimą.
Okazało się że na tego typu rowerze można również spokojnie jeździć po terenie miejskim.
Jako kompletny laik w tej dziedzinie zakupiłem gotową konstrukcję z silnikiem no name 250 w i baterią bidon
DKY
Model: LT10S2P Li-ion
Rating: 36V 14,5Ah(522Wh) Nie ukrywam kierowałem się jedynie wyglądem roweru
Po jednym sezonie okazało się że tak mizerna moc przy moje wadze 85 kg i szerokich oponach fata
jest całkowicie niewystarczająca.
Dzięki pomocy kolegów z forum rozpocząłem kompletowanie niezbędnych elementów.
Celem jest możliwość wyjazdu na okoliczne wzgórza beskidu niskiego a w szczególności pięknej dukielszczyzny i rejonu magurskiego i jaśliskiego parku krajobrazowego. Najważniejszym celem jest osiągnięcie jak najwyższej mocy w zwykłej ramie fatbike, jednocześnie pozostawiając baterię w bidonie jako wystarczającą do jazdy po terenie miejskim i podłączenie zewnętrznej baterii na dłuższe wyjazdy.
Model ten posiada silnik no name i cudaczny sterownik który jest zamontowany w białej obudowie pod baterią
manetkę ze stacyjką i wskaźnikiem napięcia wyczerpujących informacji udzielił mi kolega Tas odnośnie montażu silnika Nine Continent w fatbike
http://ebike.nexun.pl/jaki-silnik-jaki-sterownik/
"Dziesiatki Fatów jeździ na klasycznych silnikach 135/145mm, nie ma potrzeby stosowania specjalnych silników. Nie mniej jednak montaż klasycznego silnika wymaga pewnych czynności serwisowych. Pierwszą jest zastosowanie większej ilości podkładek aby dostosować montaż węższego silnika. Druga to potrzeba zwężenia ramy o 20mm (robi się to w rękach, to normalna procedura). Trzecia jest najtrudniejsza. Jeśli nasz rower posiada hamulce tarczowe – należy u tokarza zamówić adapter tarczy hamulcowej odsuwający tarczę od korpusu silnika na odległość około 15mm. Dzięki temu tarcza przesunie się bliżej do zacisku i będzie można hamować.
To nie są trudne czynności i zazwyczaj opłaca się bardziej po kombinować aby móc zastosować silnik lepszy i mocniejszy od tych podstawowych (i dostosowanych) do fatów."
i zakupiłem silnik
Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA
Wraz z blokadą obrotu osi M12
Sterownik
KT36/48SVPRL-JL02, 36-48V, 30A
Początkowo planowałem korzystać z istniejącej baterii 36v w bidonie i kolega Ice uświadomił mnie że bez fizycznej ingerencji w sterownik jedynie wyświetlacz KT LCD3 będzie miał możliwość ograniczenia poboru prądu
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 9&start=10
docelowo planuję zamontować baterię 48v którą zamówiłem u kolegi Michała. Początkowo planowałem zamówić baterię którą woziłbym w plecaku ale kolega Michał uświadomił mi jakie ryzyko istnieje przy ewentualnej wywrotce. Planuję zamontować ją na bagażniku w torbie
Docelowo mam również przesłać bidon do kolegi Michała aby przerobił go na 48v. (jeżeli będzie możliwe).
Na razie rower czeka na przeróbkę u krośnieńskiej ekipy która zajmuje się produkcją nietypowych konstrukcji i prowadzi szkółkę jazdy dla młodzieży.
https://rowery.pl/porady-i-sprzet/porad ... ikiem.html
w tle czeka na swoją kolejkę
zobaczymy jak wróci
c.d.n
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 9:45 przez andy101, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Cześć, nim zaczniesz przerabiać, zastanów się czy Twoja rama da radę?
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Przy mojej spokojnej jeździe i szerokich oponach nie planuję żadnych szaleństw.
Poza tym zależało mi na wolniejszym silniku. Na razie i tak moc zostanie ograniczona ze względu na baterię 36v w bidonie.
Czekam na wykonanie baterii którą zamontuje na tylnym bagażniku w torbie. 45 lat na karku i lekka otyłośc powoduje że większą przyjemnością jest podziwianie krajobrazu niż szaleńcza jazda.
Poza tym zależało mi na wolniejszym silniku. Na razie i tak moc zostanie ograniczona ze względu na baterię 36v w bidonie.
Czekam na wykonanie baterii którą zamontuje na tylnym bagażniku w torbie. 45 lat na karku i lekka otyłośc powoduje że większą przyjemnością jest podziwianie krajobrazu niż szaleńcza jazda.
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2018, 21:47 przez andy101, łącznie zmieniany 1 raz.
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Powracam do tuningu fata
Obręcz została zapleciona i zmienione szprychy i nyple Serwis zakończył całość mechanicznie okazało się że obudowa kontrolera jest za mała i kontroler trafi do torby pod ramę a bateria będzie tylko na bagażniku. Bidon zdemontowałem. teraz czeka mnie znalezienie specjalisty w Krośnie który wykona elektryfikację.
Obręcz została zapleciona i zmienione szprychy i nyple Serwis zakończył całość mechanicznie okazało się że obudowa kontrolera jest za mała i kontroler trafi do torby pod ramę a bateria będzie tylko na bagażniku. Bidon zdemontowałem. teraz czeka mnie znalezienie specjalisty w Krośnie który wykona elektryfikację.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Z tak zamocowaną baterią coś po pewnym czasie puści - tym bardziej jak w planach masz jazdę po sporych nierównościach. Musiał byś dać dodatkowy punkt wsparcia od osi silnika do baterii
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Dzięki za sugestię, firma topeak dla tych bagażników uczciwie podaje max 9 kg stałego obciążenia bez względu na typ jazdy. W opisie podają:
Bagażnik zaprojektowany do wycieczek w ciężkim górskim terenie i nie tylko... Doskonale sprawdza się z rowerami full-suspension.
sposób montażu: zacisk QR pasujący do wszystkich rodzajów wsporników
materiał: aluminiowa belka, ramka i płyta cargo
nośność: 9 kg
dodatki: gumowy sznur do mocowania bagażu, odblask
Bateria z torbą waży ok 6 Kg. Wiadomo że w rowerach full-suspension nie ma takich obciążeń. Ja również nie mam zacięcia downhillowego aby testować go ekstremalnie.
Bagażnik zaprojektowany do wycieczek w ciężkim górskim terenie i nie tylko... Doskonale sprawdza się z rowerami full-suspension.
sposób montażu: zacisk QR pasujący do wszystkich rodzajów wsporników
materiał: aluminiowa belka, ramka i płyta cargo
nośność: 9 kg
dodatki: gumowy sznur do mocowania bagażu, odblask
Bateria z torbą waży ok 6 Kg. Wiadomo że w rowerach full-suspension nie ma takich obciążeń. Ja również nie mam zacięcia downhillowego aby testować go ekstremalnie.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Modernizacja fat bike e-bike
A producent mojego samochodu UCZCIWIE podaje średnie spalanie w granicach 5 litrów.. które oczywiście nie jak ma się do rzeczywistości. Takie przykłady można mnożyć. Podpowiedzi które czytasz wynikają z doświadczenia innych użytkowników i jeśli chcesz się cieszyć bezawaryjną jazdą to warto brać je pod uwagę.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Hej, patrząc na Twój rower jasnym jest że aku powinny siedzieć w porządnej skrzynce wpasowanej w ramę, silnik NC 9x7 ma fajny potencjał to że nie ciągnie Cię do małych szaleństw nie znaczy że jak zasmakujesz pełnej mocy tego silnika i konkretnej pojemności aku to Ci się nie zmieni. Powinieneś zrobić tak, sterownik dający 45A zasilanie 20S ze 140-160 aku powinno tam wleźć i masz sporą moc nie za wielkie grzanie silnika i duży zasięg a jak będziesz czasem kręcić korbą to zasięg będzie bardzo duży . W silnik wsadzić czujnik temperatury NTC 10 zainstalować watomierz Michała który oprócz wielu funkcji posiada kontrolę temp. silnika i w razie czego da ci znać że jest za gorąco a w sytuacji krytycznej odłączy silnik ( lub każdy inny watomierz posiadający taka funkcję ) . W taki sposób będziesz miał bardzo mało awaryjny sprzęt , inne rozwiązania to półśrodki, aku na bagażniku siedzi wysoko i mocno zakłóca środek ciężkości, rower nie prowadzi się tak dobrze i pewnie jak z akumulatorem w trójkącie ramy dodatkowo dociąża tylne koło .
Taka konfiguracja pozwoli cieszyć się prawdziwym e-bikiem takie jest moje zdanie. Pozdrawiam serdecznie.
Taka konfiguracja pozwoli cieszyć się prawdziwym e-bikiem takie jest moje zdanie. Pozdrawiam serdecznie.
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Ten bagażnik się urwie razem z zawartością. One są robione do jady 20km/h a nie 40...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Mam również e-fata, skrzynkę rozwiązałem w taki sposób:
Skrzynka jest lekka i wytrzymała poprzez odpowiednią technologię laminowania kompozytu epoksydowo-szklanego.
Skrzynka jest lekka i wytrzymała poprzez odpowiednią technologię laminowania kompozytu epoksydowo-szklanego.
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Z pokorą przyjmuję sprawdzone porady doświadczonych kolegów. Jak widzę http://elektro-bikes.pl/gotowe-konstrukcje/ ekipa z Bielska już przerabiała faty. Dostarczę rower do nich. Niechaj zajmą się tym zawodowcy. Dzięki za życzliwość i szczere sugestie.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Nie, silnik zapleciony w serwisie rowerowym lokalnie, z tego co mi wiadomo użyli stożkowych nypli, konieczne było rozwiercanie otworów i 2 mm szprych.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Modernizacja fat bike e-bike
NC 7x9 i 20S i 45A to nie jest dobry pomysł, znam to z autopsji Zbyt szybko się przegrzewa nawet na miejskich drogach już nie mówię o górach.
Dla tego silnika i 45A sterownika najbardziej optymalne jest 16S ,trzeba się wtedy postarać by go przegrzać.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Ja mam inne doświadczenie z tym silnikiem, tak właśnie jeżdżę 20S i 45A, super przyspiesza, max prędkość 60km/h, nigdy nie udało mi się go do 100*C doprowadzić , bardzo ekonomiczny silnik jednak ja jestem z Radomia a tu płasko raczej. Ten silnik jedzie ekonomicznie już od około 20km/h a w tej konfiguracji przyspiesza tak że często samochody zostają w tyle ten nawój jest właśnie zdecydowanie lepszy do podjazdów niż szybsze nawoje , napięcie odpowiada za prędkość max a prąd za moc jak masz 16s to prędkość max pewnie około 40km/h .
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Modernizacja fat bike e-bike
też uważam 20s za błąd w połączeniu z silnikami wolnobieżnymi
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Pozdrawiam midi - rodzinne strony - czy piszecie o tych samych silnikach? 7x9 to nie jest 9x7 - to dwie odmienne konstrukcje.
Sam posiadam 7x9 16s - i przy ostrzejszej zabawie (dużo startów) można szybko ten silnik zagrzać przy 45A ale jeszcze nie przegrzać - przy 20s domniemam że trzeba się częściej pilnować.
Sam posiadam 7x9 16s - i przy ostrzejszej zabawie (dużo startów) można szybko ten silnik zagrzać przy 45A ale jeszcze nie przegrzać - przy 20s domniemam że trzeba się częściej pilnować.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Piękna konstrukcja, będzie inspiracją dla mojej skrzynki. Poproszę tylko kolegów z Bielska o wykonanie delikatnych skosów w kierunku ostrego trójkąta ramy.
Dostałem zgodę kolegi Marka aby wykorzystać jego zdjęcia jako wzór do wykonania podobnej w moim facie
http://bikel.pl/budowa-skrzynki-na-elektronike/
To jest dla mnie IDEAŁ, dla mnie najpiękniejsza skrzynka jaką widziałem
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Tak pomysł ze ściętymi bokami skrzynki jest naprawdę świetny wizualnie. Zmniejsza optycznie skrzynkę i całość wygląda "fabrycznie".
1. 20s + 30A
2. 16s + 45A
20s + 30A będzie się mniej grzał bo mniejsza moc.
Jak zrobimy kombinację 20s + 45A to wtedy mamy piekarnik bo dajemy 3,7 kw na 1500 watowym ninecontinent.
Czy mówisz ogólnie że 20s z WOLNOBIEŻNYMI to błąd ? Jakieś nowe doświadczenia ?
Porównując:
1. 20s + 30A
2. 16s + 45A
20s + 30A będzie się mniej grzał bo mniejsza moc.
Jak zrobimy kombinację 20s + 45A to wtedy mamy piekarnik bo dajemy 3,7 kw na 1500 watowym ninecontinent.
Czy mówisz ogólnie że 20s z WOLNOBIEŻNYMI to błąd ? Jakieś nowe doświadczenia ?
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Źle porównujesz
10x6 na 16s 45A
7x9 na 20s 45A
10x6 na 16s 45A
7x9 na 20s 45A
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Chodziło o to:
Wtedy bym nie dopytywał o co chodzi
Tas jak byś napisał: 20s to błąd w połączeniu z silnikami wolnobieżnymi przy sterowniku 45A.
Wtedy bym nie dopytywał o co chodzi
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Modernizacja fat bike e-bike
NIKT nie wybiera wolnobieżnego z powodu tego, że "o, wybiorę wolnobieżny bo dzięki temu mogę dać 2x słabszy sterownik"
No nikt.
Ludzie chcą mieć POWER na starcie z wolnobieżnego ale się okazuje, że to sie odbywa kosztem prędkości, a chcą mieć ciastko i zjeść ciastko i wpadają na pomysł 'to podniosę napięcie bo tak mówili na forum'
I później się grzeją i złe nie dobre i jeździ gorzej niż odpowiednik 10x6 na 16s bo przekombinowali. Ale to trzeba się chyba przekonać samodzielnie
No nikt.
Ludzie chcą mieć POWER na starcie z wolnobieżnego ale się okazuje, że to sie odbywa kosztem prędkości, a chcą mieć ciastko i zjeść ciastko i wpadają na pomysł 'to podniosę napięcie bo tak mówili na forum'
I później się grzeją i złe nie dobre i jeździ gorzej niż odpowiednik 10x6 na 16s bo przekombinowali. Ale to trzeba się chyba przekonać samodzielnie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Dokładnie. Trzeba pamiętać żeby zwiększać napięcie trzeba zmniejszać Ampery i na odwrót żeby bilans "mocowy" się zgadzał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 lip 2018, 17:53
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Witam wszystkich serdecznie, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mam na Michał. Posiadam fatbike od 10-mcy ramę kupiłem tylko i wyłącznie pod przeróbkę na elektryka.
Mieszkam i pracuję w Norwegii aury zimowe dają się dość we znaki, a jazda na moim facie to czysta przyjemność po pustych i zaśnieżonych ścieżkach .
Ale, z powodu zamontowania silnika elektrycznego który zakupiłem z Chin musiałem zrezygnować z przerzutek, gdyż oś silnika jest centralnie i przerzucenie na wyższą zębatkę powoduje tarcie łańcucha o oponę.
Nie mam z tym kłopotu gdyż silnik i bateria spokojnie sobie radziły w takich warunkach, na najcięższej przerzutce.
Ale.
Przyszło lato zacząłem jeździć po lasach nad jeziora, typowa rekreacja, niestety bardzo strome górki są wstanie pokonać mój zestaw + nogi i pozostaje wypychanie pod najbardziej strome podjazdy, a chyba nie oto w tym chodzi.
Pytanie.
Jak przesunąć silnik na szprychach bardziej w stronę wolno-biegu aby opona zrobiła miejsce na łańcuch, lub czy jest jakieś przedłużenie gwintu na wolno-bieg.
Do tej pory nic nie mogłem znaleźć aż trafiłem tutaj, jak znajdę trochę wolnego to powrzucam fotki, serdecznie dziękuję za każą podpowiedź.
Mam na Michał. Posiadam fatbike od 10-mcy ramę kupiłem tylko i wyłącznie pod przeróbkę na elektryka.
Mieszkam i pracuję w Norwegii aury zimowe dają się dość we znaki, a jazda na moim facie to czysta przyjemność po pustych i zaśnieżonych ścieżkach .
Ale, z powodu zamontowania silnika elektrycznego który zakupiłem z Chin musiałem zrezygnować z przerzutek, gdyż oś silnika jest centralnie i przerzucenie na wyższą zębatkę powoduje tarcie łańcucha o oponę.
Nie mam z tym kłopotu gdyż silnik i bateria spokojnie sobie radziły w takich warunkach, na najcięższej przerzutce.
Ale.
Przyszło lato zacząłem jeździć po lasach nad jeziora, typowa rekreacja, niestety bardzo strome górki są wstanie pokonać mój zestaw + nogi i pozostaje wypychanie pod najbardziej strome podjazdy, a chyba nie oto w tym chodzi.
Pytanie.
Jak przesunąć silnik na szprychach bardziej w stronę wolno-biegu aby opona zrobiła miejsce na łańcuch, lub czy jest jakieś przedłużenie gwintu na wolno-bieg.
Do tej pory nic nie mogłem znaleźć aż trafiłem tutaj, jak znajdę trochę wolnego to powrzucam fotki, serdecznie dziękuję za każą podpowiedź.
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Dlaczego taki silnik? Tak się zastanawiam, skoro fat ma tak szeroki rozkład widełek i tak mocne obręcze to można by się pokusić tam wstawić naprawdę potężny silnik i jeszcze by starczyło miejsca na kasetę. Nie ma na rynku np. MXUS 3k / 5k z dłuższą ośką albo czegoś podobnego? aż się prosi..
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
Trek 13s9p 50A barmal x4
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Jest jeszcze RHR 205 3kW nominał.a także Bafang 750 przekładniowy.Oba mają oś pod fatbika.Dostępne są również dystanse pod wolnobieg .
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Zmień silnik. Kup albo mid-drive, albo Bafanga przekładniowego huba pod fatbike. Będzie pan zadowolony. Jeżdżę po górach na takim zestawie: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... ht=rosomak Jest lekki, zwinny i zaskakuje mnie co raz bardziej tym, co jest w stanie podjechać. No chyba, że chcesz mieć namiastkę motocykla wagową i prędkościową.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Weźcie mi tak szczerze powiedzcie czy te fat-biki faktycznie się nadają na elektryki?
Te opony nie pożerają voltów? Bo są różne zdania. No i brak amortyzacji zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie wiem czy opony na flakach ( bo sugerowane jest przez producentów małe cienienie ) mogą zrekompensować brak amortyzacji? No i budowa mocno wymuszająca rozwalanie kręgosłupa... No chyba że się da inny mostek i kierownicę od harleya.
Poważnie pytam, bo kiedyś rozważałem kwestię zrobienia elektryka na bazie fat-bika, ale sobie poczytałem zdania fachowców i mi jakoś przeszło.
Te opony nie pożerają voltów? Bo są różne zdania. No i brak amortyzacji zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie wiem czy opony na flakach ( bo sugerowane jest przez producentów małe cienienie ) mogą zrekompensować brak amortyzacji? No i budowa mocno wymuszająca rozwalanie kręgosłupa... No chyba że się da inny mostek i kierownicę od harleya.
Poważnie pytam, bo kiedyś rozważałem kwestię zrobienia elektryka na bazie fat-bika, ale sobie poczytałem zdania fachowców i mi jakoś przeszło.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Ja w swoim facie mam Bafanga 750W przekładniówkę i podobnie jak @sannis nie mam żadnych problemów z jazdą w terenie,a ze sterownika leci tylko 15A./aku 16s/
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Mój fat zaraz po poziomce to obecnie jeden z ekonomiczniejszych ( przy odpowiedniej jeździe) rowerów. Opony które ciężko rozruszać nogami przy silniku dają niezauważalne straty a jak już się rozrusza koła od fata to się tooooczy jak czołg
Przecież są amorki pod faty, jak i ramy typu full. No i zawsze można zrobić samemu jak się ma zaplecze techniczne
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Po ponad miesięcznych weekendowych testach jestem pełen podziwu dla dopracowanej konstrukcji obudowy i akumulatora wykonanego przez Kolegów z http://elektro-bikes.pl/
Dystans po płaskim terenie 140 km i zapas na akumulatorze ok 20 %, po górzystym na trasie Krosno -Rzeszów przez zamek w Odrzykoniu i rezerwat Prządki i z powrotem 130 km pozostało 10%.
Obudowa estetyczna, wodoodporna, profesjonalnie zabezpieczona. Super stabilna. Polecam z pełnym przekonaniem.
Akumulator 13s11p 31Ah REWELACJA
silnik nine continent 7x9 i sterownik sinus
Dzięki za odradzenie montażu w bagażniku na sztycy. Podczas jazdy z amortyzowaną sztycą dokładnie poczułem jakie potrafią być wibracje bagażnika z ładunkiem tylko 2kg.
Dystans po płaskim terenie 140 km i zapas na akumulatorze ok 20 %, po górzystym na trasie Krosno -Rzeszów przez zamek w Odrzykoniu i rezerwat Prządki i z powrotem 130 km pozostało 10%.
Obudowa estetyczna, wodoodporna, profesjonalnie zabezpieczona. Super stabilna. Polecam z pełnym przekonaniem.
Akumulator 13s11p 31Ah REWELACJA
silnik nine continent 7x9 i sterownik sinus
Dzięki za odradzenie montażu w bagażniku na sztycy. Podczas jazdy z amortyzowaną sztycą dokładnie poczułem jakie potrafią być wibracje bagażnika z ładunkiem tylko 2kg.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2018, 19:39 przez andy101, łącznie zmieniany 1 raz.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Fajny zasięg, jakie masz ogniwa, że masz aż 31 Ah ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Parametry ogniwa
Wykonane i zgrzewane przez http://elektro-bikes.pl/akumulatory/
Wykonane i zgrzewane przez http://elektro-bikes.pl/akumulatory/
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Z wykresu nie wynika jaki model ogniwa masz w środku.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Po szybkim wyjaśnieniu producenta akumulatora wszystko jasne:
"Wszystko w pojemności się zgadza, tylko tam jest nie 9 P tylko 11 P , stąd zdziwienie kolegów z forum jaki rodzaj ogniwa został zastosowany. Ogniwo INR 18650 29E Samsung. Pojemność 2850 mAh. razy 11 to w przybliżeniu daje 31,350 Ah. Mały i trwały potworekPozdrawiam Tomek."
"Wszystko w pojemności się zgadza, tylko tam jest nie 9 P tylko 11 P , stąd zdziwienie kolegów z forum jaki rodzaj ogniwa został zastosowany. Ogniwo INR 18650 29E Samsung. Pojemność 2850 mAh. razy 11 to w przybliżeniu daje 31,350 Ah. Mały i trwały potworekPozdrawiam Tomek."
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Modernizacja fat bike e-bike
@andy101 - skrzynkę masz mocowaną tylko na 2 śruby "bidonowe' + opaska na rurę pod siodłową ??
Aż się prosi by początek skrzynki /przy główce ramy/ usztywnić.
Aż się prosi by początek skrzynki /przy główce ramy/ usztywnić.
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Na razie podczas kilku wyjazdów ponad 100 km nie zauważyłem jakichkolwiek drgań lub niestabilności skrzynki. Przy prędkości max 40 km/h jaką osiąga ten silnik wszystko jest idealnie zamocowane. Jednak dla spokoju pomyślę nad profilaktycznym zabezpieczeniem. Dzięki za sugestie.
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Po roku użytkowania silnika 7x9 Nine Continent pora na tuning. Właśnie dotarł do mnie profesjonalnie zapleciony w dostarczoną przeze mnie obręcz MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) TYŁ. Polecam każdemu usługę w Nexun.pl . Profesjonalne wykonanie i błyskawiczna wykonanie i przesyłka. Teraz czekam na blokadę obrotu osi na M14 i montaż.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Mam takie pytanie techniczne bo się nie znam na fatach:
Jaki model fatbike'a ( koniecznie fulla ) ma największą ramę?
Jaki model fatbike'a ( koniecznie fulla ) ma największą ramę?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Chyba nie ma większej ramy full do fat bike jak ta http://carverbikes.com/frames/trans-fat ... ike-frame/
I to jeszcze z lekkiego amelanium.
Zastanawiam się czy ktoś już przerobił fat-bike fulla ale tak jak Konę, czyli w dwa rzędy ogniw. Wydaje mi się, tak na oko, że nawet blisko 400 ogniw by weszło do takiej skrzynki i mama fajny, mocny rower na pograniczu moto
Dobrze myślę?
I to jeszcze z lekkiego amelanium.
Zastanawiam się czy ktoś już przerobił fat-bike fulla ale tak jak Konę, czyli w dwa rzędy ogniw. Wydaje mi się, tak na oko, że nawet blisko 400 ogniw by weszło do takiej skrzynki i mama fajny, mocny rower na pograniczu moto
Dobrze myślę?
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Ale rowerek Wygląda super heh. To chyba na plażę wymyślony a kolega jeździ wszędzie ?
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Używam fata do jazdy turystycznej, przede wszystkim leśne ścieżki Beskidu Niskiego. Przy ciśnieniu w oponach ok 1,5 atm zachowuje się identycznie jak każdy rower górski. Dzięki szerokiej oponie bezproblemowo radzi sobie z miejskimi dziurami i zapadniętymi studzienkami. Po prostu wszechstronna maszyna do wszystkiego.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Masz możliwość porównania "spalania" przy normalnym ciśnieniu i 1,5atm?andy101 pisze: ↑26 lut 2019, 13:03Używam fata do jazdy turystycznej, przede wszystkim leśne ścieżki Beskidu Niskiego. Przy ciśnieniu w oponach ok 1,5 atm zachowuje się identycznie jak każdy rower górski. Dzięki szerokiej oponie bezproblemowo radzi sobie z miejskimi dziurami i zapadniętymi studzienkami. Po prostu wszechstronna maszyna do wszystkiego.
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Zmieniałeś może również akumulator, czy zostawiłeś 13S11p? Miałeś już okazję pojeździć z tym nowym silnikiem? Jakie wrażenia w porównaniu z NC 7x9? Jak ten Mxus sprawdza się na takim napięciu (13S, duża grupa osób jeździ jednak na 16S)?andy101 pisze: ↑06 gru 2018, 8:35Po roku użytkowania silnika 7x9 Nine Continent pora na tuning. Właśnie dotarł do mnie profesjonalnie zapleciony w dostarczoną przeze mnie obręcz MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) TYŁ. Polecam każdemu usługę w Nexun.pl . Profesjonalne wykonanie i błyskawiczna wykonanie i przesyłka. Teraz czekam na blokadę obrotu osi na M14 i montaż.
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Cały czas używam poprzedniego akumulatora 13s11p i na razie nie mam żadnego wyświetlacza oprócz woltomierza przy stacyjce. W przypadku napompowanych opon różnice na moim testowym dystansie ok 36 km z Krosna do skansenu Bóbrka i z powrotem oceniam na ok 1 volt różnicy. przy ciśnieniu 0,6 atm spadek napięcia wynosi z 53v do 50v na 36 km. W przypadku ciśnienia 1,5 atm z 53v na 51v. Trasa w większości po lekko zniszczonym asfalcie. Mxus w porównaniu do NC jest o wiele zrywniejszy przy tym samym napięciu. Dla mnie rewelacja. Sterownik to GT 1500, w NC miałem sinusa KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Andy jak oceniasz komfort jazdy na facie? Te duże opony potrafią zastąpić amortyzator?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modernizacja fat bike e-bike
Amortyzatora nie zastąpią,ale pewna amortyzacja jest.Piszesz o ciśnieniu 0.6-1.5 atm. to dosyć niskie ciśnienie.Ja jeżdziłem na 2.5 Atm. i na ,,spalanie nie narzekałem.Czasem po mieście pompowałem nawet 3 atm. i spoko.