Kross Level A4 4kW
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Kross Level A4 4kW
Po 2 miesiącach spędzonych na czerpaniu wiedzy z forum i bloga Tas'a mój Kross Level A4 z 2011 roku zyskał "wspomaganie"
Silnik: QS Motor 205 1000W 35h V1 (6T)
Pakiet: 16s9p (Sanyo GA)
Sterownik: Sinus KT 60V 45A zalutowany na 60A
Prace zaczęły się od pospawania skrzynki z blachy 1.5mm która zmieściła sterownik, 144 ogniwa plus zostało jeszcze trochę miejsca na dodanie przetwornicy i watomierza nad którym obecnie pracuję. Boczki skrzynki zostały zrobione z płyty poliwęglanowej 2mm z castoramy, całość pomalowana czarnym matem. Następna była bateria. Zainspirowany tersterem ogniw od Marka z bikel.pl zbudowałem własną rozładowarkę do ogniw i po niecałym tygodniu wszystkie baterie zostały zmierzone i posortowane w 16 sekcji posiadających zbliżoną pojemność. Długo zastanawiałem się czy zlecić komuś zgrzanie baterii czy zrobić to samemu i ostatecznie zdecydowałem się na drugą opcję. Po przepaleniu dwóch transformatorów z mikrofalówki finalnie powstała zgrzewarka która poradziła sobie ze zgrzaniem baterii. Następnie przyszła kolej na wymianę czujnika temperatury z silnika z KTY na NTC10k tak aby KT-LCD3 prawidłowo wskazywał temperaturę. Dodatkowo doszło zabezpieczenie termiczne na 130 stopni oraz wymieniona została wiązka przewodów z silnika (fazy + 8 żyłowa skrętka - linka) tak aby zmieściły się dodatkowo 2 przewody od zabezpieczenia termicznego. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie torque armów, tutaj z pomocą przyszły testowe wydruki na drukarce 3d. Finalnie zabezpieczenia zostały wycięte wodą z blachy narzędziowej 6mm.
Pierwsza jazda - RE-WE-LA-CJA
Pierwszy raz na elektryku było niesamowitym wrażeniem, spodziewałem się że rower będzie mieć "kopa" ale nie spodziewałem się, że aż tak dużego (jak dla mnie )
Kilka zdjęć z budowy https://photos.app.goo.gl/NFEBTThkdUEAmgX89
Pozdrowienia z Gdyni i do zobaczenia na szlakach!
Silnik: QS Motor 205 1000W 35h V1 (6T)
Pakiet: 16s9p (Sanyo GA)
Sterownik: Sinus KT 60V 45A zalutowany na 60A
Prace zaczęły się od pospawania skrzynki z blachy 1.5mm która zmieściła sterownik, 144 ogniwa plus zostało jeszcze trochę miejsca na dodanie przetwornicy i watomierza nad którym obecnie pracuję. Boczki skrzynki zostały zrobione z płyty poliwęglanowej 2mm z castoramy, całość pomalowana czarnym matem. Następna była bateria. Zainspirowany tersterem ogniw od Marka z bikel.pl zbudowałem własną rozładowarkę do ogniw i po niecałym tygodniu wszystkie baterie zostały zmierzone i posortowane w 16 sekcji posiadających zbliżoną pojemność. Długo zastanawiałem się czy zlecić komuś zgrzanie baterii czy zrobić to samemu i ostatecznie zdecydowałem się na drugą opcję. Po przepaleniu dwóch transformatorów z mikrofalówki finalnie powstała zgrzewarka która poradziła sobie ze zgrzaniem baterii. Następnie przyszła kolej na wymianę czujnika temperatury z silnika z KTY na NTC10k tak aby KT-LCD3 prawidłowo wskazywał temperaturę. Dodatkowo doszło zabezpieczenie termiczne na 130 stopni oraz wymieniona została wiązka przewodów z silnika (fazy + 8 żyłowa skrętka - linka) tak aby zmieściły się dodatkowo 2 przewody od zabezpieczenia termicznego. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie torque armów, tutaj z pomocą przyszły testowe wydruki na drukarce 3d. Finalnie zabezpieczenia zostały wycięte wodą z blachy narzędziowej 6mm.
Pierwsza jazda - RE-WE-LA-CJA
Pierwszy raz na elektryku było niesamowitym wrażeniem, spodziewałem się że rower będzie mieć "kopa" ale nie spodziewałem się, że aż tak dużego (jak dla mnie )
Kilka zdjęć z budowy https://photos.app.goo.gl/NFEBTThkdUEAmgX89
Pozdrowienia z Gdyni i do zobaczenia na szlakach!
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2019, 11:52 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Kross Level A4 3kW
Ooo a4, ale mam sentyment do takiej konstrukcji
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kross Level A4 3kW
Jaką masz max prędkość ? Jak sterownik, nie smaży się w skrzynce/nie odcina co chwilę bezpiecznik ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Kross Level A4 3kW
Już raz chyba się minęliśmy (znaczy ja byłem akurat na spacerku rodzinnym a Ty jechałeś ścieżką nadmorską ?) Chyba że to była baardzo podobna konstrukcja innego ebajkera.
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Vmax 58 km/h na połowie baterii Sterownik tylko ciepły, zamontowałem go do skrzynki oddzielając kawalkiem aluminium przyklejonym pastą termoprzewodzącą tak żeby oddawał ciepło na zewnątrz. Motor udało mi się zagotować do 105 stopni a sterownik dalej tylko lekko ciepły.elektrotonus pisze: ↑23 lip 2018, 0:50Jaką masz max prędkość ? Jak sterownik, nie smaży się w skrzynce/nie odcina co chwilę bezpiecznik ?
To musiał być ktoś inny, mam dopiero 2 dni przejechane i w większości po lasach Fajnie, że więcej osób śmiga na elektrykach w naszej okolicy, wczoraj na światłach na karwinach spotkałem starszego pana z nine continentem na 13S
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 10 sie 2018, 7:52
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Kross Level A4 3kW
Jakość fabryczna. Podziw. Jedynie o aku bym się obawiał na mocnym słońcu - czarna blacha nie będzie sprzymierzeńcem oddawania ciepła na zewnątrz szczelnej puchy a brać będziesz do 5A/ogniwo więc ciepło będzie.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Zauważyłem, że skrzynka troche się grzeje ale tylko podczas postoju gdy jest wystawiona na słońce. Podczas jazdy jest zauważalnie zimniejsza, pewnie przez ruch powietrza. Na początku zastanawiałem się czy nie prysnąć skrzynki na biało ale czarna jakoś bardziej mi pasuje do reszty roweru i nie rzuca się tak w oczy
Swoją drogą rowerem przejechałem już ponad 500km muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z tego QS'a, jest nie do przegrzania na 16S Przy wadze roweru + mnie w okolicach 130kg maksymalna temperatura jaką udało się osiągnąć to 105 stopni. Dzisiaj zrobiłbym trochę inny setup - vtc5 + sinus 60A. Przy 16s9p (Sanyo GA) osiągnąłem zasięg 112km jadąc średnio około 30-40km/h po lasach praktycznie na samej manetce.
Swoją drogą rowerem przejechałem już ponad 500km muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z tego QS'a, jest nie do przegrzania na 16S Przy wadze roweru + mnie w okolicach 130kg maksymalna temperatura jaką udało się osiągnąć to 105 stopni. Dzisiaj zrobiłbym trochę inny setup - vtc5 + sinus 60A. Przy 16s9p (Sanyo GA) osiągnąłem zasięg 112km jadąc średnio około 30-40km/h po lasach praktycznie na samej manetce.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kross Level A4 3kW
Ja cisnę tego QSa na 20S podobne A i też się nie przegrzewa.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 mar 2018, 12:11
- Lokalizacja: Toruń
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Po modzie z 45A na 60A jest spora różnica na plus:) Silnik odczuwa to tym że minimalnie szybciej łapie odcięcie termiczne.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Kross Level A4 3kW
Jak zrobiłeś moda też mam sinusa 45a i bym mu dał z 50
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Zalutowałem boczniki.
Przed:
Po:
Po zalutowaniu jak na ostatnim zdjęciu wychodziło 51A. Podlutowałem jeszcze z drugiej strony tak samo i podskoczyło do 60A. Niestety nie mam zdjęcia z wersji 60A bo się spieszyłem żeby przetestować rower przed zachodem słońca W peaku wychodzi 6.66A na ogniwo więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o żywotność baterii. Przy 60A czuć sporą różnicę w jeździe
Edit: Zamówiłem jeszcze statorade, przyjdzie za kilka dni. Mam nadzieje że przestanie mi odcinać zabezpieczenie termiczne (130st) bo przy ostrzejszej jeździe czasem mnie odcina.
Przed:
Po:
Po zalutowaniu jak na ostatnim zdjęciu wychodziło 51A. Podlutowałem jeszcze z drugiej strony tak samo i podskoczyło do 60A. Niestety nie mam zdjęcia z wersji 60A bo się spieszyłem żeby przetestować rower przed zachodem słońca W peaku wychodzi 6.66A na ogniwo więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o żywotność baterii. Przy 60A czuć sporą różnicę w jeździe
Edit: Zamówiłem jeszcze statorade, przyjdzie za kilka dni. Mam nadzieje że przestanie mi odcinać zabezpieczenie termiczne (130st) bo przy ostrzejszej jeździe czasem mnie odcina.
- krzychu666
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
- Lokalizacja: wiskitki
Re: Kross Level A4 3kW
jak zapodasz ferrofluid i dokręcisz radiator napisz jak to się spisuje i czy warto się w to bawić
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Będę próbował na razie bez radiatora bo jego cena trochę odstrasza - 69$. Swoją drogą zastanawiam się ile może kosztować wycięcie takich radiatorów na CNC zakładając, że sam je sobie zaprojektuję na wzór orginałów.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Kross Level A4 3kW
Ciekawe czy jakby obwiązać dookoła drutem miedzianym boczniki czy by też moc podniosło, coś ala w ten sposób:
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Zdecydowanie za dużo. W tym sposobie chodzi o to żeby zmniejszyć minimalnie rezystancje tych drutów poprzez nadlanie ich cyną.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Kross Level A4 3kW
Czyli trzeba to robić stopniowo małymi kroczkami i za każdym razem sprawdzać efekt. Mi wystarczy 50A. Więcej się boje bo mam 30H 7x9
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kross Level A4 3kW
To już są 4kW, nie 3. Dużo jak na zwykłą ramę rowerową alu HT i duży prąd na 1 ogniwo - przekroczony o 30%. Prosisz się o kłopoty.Marek pisze: ↑20 kwie 2019, 18:47Zalutowałem boczniki.
Po zalutowaniu jak na ostatnim zdjęciu wychodziło 51A. Podlutowałem jeszcze z drugiej strony tak samo i podskoczyło do 60A. Niestety nie mam zdjęcia z wersji 60A bo się spieszyłem żeby przetestować rower przed zachodem słońca W peaku wychodzi 6.66A na ogniwo więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o żywotność baterii. Przy 60A czuć sporą różnicę w jeździe
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Rama faktycznie dostaje w kość ale jak na razie 1.7 tyś km zrobione i nic się nie dzieje. Tas na nexunie sugeruje maks 6A na SANYO GA a u mnie jest maksymalnie chwilowo 6.6A więc myślę że nie jest tak źleUmbur pisze: ↑23 kwie 2019, 7:25To już są 4kW, nie 3. Dużo jak na zwykłą ramę rowerową alu HT i duży prąd na 1 ogniwo - przekroczony o 30%. Prosisz się o kłopoty.Marek pisze: ↑20 kwie 2019, 18:47Zalutowałem boczniki.
Po zalutowaniu jak na ostatnim zdjęciu wychodziło 51A. Podlutowałem jeszcze z drugiej strony tak samo i podskoczyło do 60A. Niestety nie mam zdjęcia z wersji 60A bo się spieszyłem żeby przetestować rower przed zachodem słońca W peaku wychodzi 6.66A na ogniwo więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o żywotność baterii. Przy 60A czuć sporą różnicę w jeździe
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 13:21 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 4kW
Jestem tego świadomy, zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Z tyłu głowy już myślę o jakimś customie. Może mógłbym wykorzystać obecnego QSa... hmm
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kross Level A4 3kW
Zalałem wczoraj 7ml statorade i po dzisiejszej jeździe stwierdzam że jest wartokrzychu666 pisze: ↑20 kwie 2019, 19:34jak zapodasz ferrofluid i dokręcisz radiator napisz jak to się spisuje i czy warto się w to bawić
Temperatura spadła o jakieś 20 stopni podczas jazdy, pierwszy raz udało mi się rozgrzać sterownik Jeszcze muszę znaleźć kogoś kto mi wytnie na ploterze hubsinki, myślę że temperatura jeszcze spadnie o kolejne 5-10 stopni. Jako ciekawostkę dodam że po otwarciu silnika po 1700+ km w środku wygląda jak nówka. Byłem ciekaw czy uzwojenia będą nadpalone bo kilkanaście razy odcinało mi silnik przy 130 stopniach a tu miła niespodzianka, wszystko jak nowe.