Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
W jaki sposób zabezpieczacie się przed występowaniem kapci, dziur, snejków?
A jeśli już jakiegoś złapiecie to jak go usuwacie? Czym? Jakieś łatki? Kleje?
Zdejmujecie koła czy robicie to z kołem zamontowanym w ebajku?
A jeśli już jakiegoś złapiecie to jak go usuwacie? Czym? Jakieś łatki? Kleje?
Zdejmujecie koła czy robicie to z kołem zamontowanym w ebajku?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Używam tylko łatek z osobnym klejem, koła nie ściągam chyba że naprawdę muszę. Jako testowane i niedziałające z mojego osobistego doświadczenia:
- łatki samoprzylepne ( okazują się i samodpelne, nie wulkanizują się)
- zestaw podobny do tego pokazanego przez Zeeltoma tylko z lidla ( koło nawet pompuje ale łatania brak, testowane dwie puchy na dwóch osobnych dętkach / przebiciach)
- zielony slime ( największe moje rozczarowanie, nie dosyć że nie łata to jeszcze wchodzi w reakcję z klejem do łatek uniemożliwiając naklejenie łatki).
- łatki samoprzylepne ( okazują się i samodpelne, nie wulkanizują się)
- zestaw podobny do tego pokazanego przez Zeeltoma tylko z lidla ( koło nawet pompuje ale łatania brak, testowane dwie puchy na dwóch osobnych dętkach / przebiciach)
- zielony slime ( największe moje rozczarowanie, nie dosyć że nie łata to jeszcze wchodzi w reakcję z klejem do łatek uniemożliwiając naklejenie łatki).
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
To ja się znowu powtórzę. Nie znalazłem lepszych łatek. Trzymają znakomicie. Łatanie dziury na trasie trwa 10 minut, bez zdejmowania koła.
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
na jakiej zasadzie działa ten spray to coś jak pianka poliuretanowa czy jak mleczko które uszczelnia mikro dziurkę i gaz pompujący bo nigdy tego nieużywaniem a kilka razy pchałem i to sporo
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Jak złapie kapcia i mam czas to używam łatek , koło przednie ściągam a tylne nie.
Jak nie mam czasu to przygotowanym mam spray z Decathlonu i awaryjnie 1 nabój ze sprężonym powietrzem.
W poprzednim rowerze miałem zwykłe tanie szmaciane opony i przez rok dwa razy złapałem kapcia.
W nowym zainwestowałem w lepsze opony Schwalbe CRAZY BOB, wyglądają dość solidnie, obaczymy jak się sprawdzą.
Jak nie mam czasu to przygotowanym mam spray z Decathlonu i awaryjnie 1 nabój ze sprężonym powietrzem.
W poprzednim rowerze miałem zwykłe tanie szmaciane opony i przez rok dwa razy złapałem kapcia.
W nowym zainwestowałem w lepsze opony Schwalbe CRAZY BOB, wyglądają dość solidnie, obaczymy jak się sprawdzą.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Usuwasz element który przebił koło, wstrząsasz zawartość, nakręcasz wężyk, pompujesz, lekko obracasz koło do równomiernego rozprowadzenia pianki, i jedziesz Sam na jesień do kół samochodowych wpompowałem K2, do dzisiaj nie pompowałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
- Lokalizacja: Białystok
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Ja polecam mleczko Caffelatex Mariposa. Nawet zalanie profilaktyczne nowej dętki powoduje, że koło po napompowaniu nie traci ciśnienia.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będzie kilka rozwiązań na raz. Zawsze jak nie jedno, to drugie pomoże. A jak przytrafi się prawo serii i złapiemy kilka kapci jednego dnia?
Najpierw prewencja:
1. Porządne opony z odpowiednio dobranym ciśnieniem.
2. Porządna dętka.
3. Porządna felga.
4. Dętka zapasowa.
5. koło zapasowe w sprayu, ale nie do roweru, tylko do auta ( takie jak pokazuje Zeeltom ) - dobrej firmy.
6. sprawdzone łatki.
7. mleczko na stałe w dętkach ( kiedyś był SUPER TAKON )
Najpierw prewencja:
1. Porządne opony z odpowiednio dobranym ciśnieniem.
2. Porządna dętka.
3. Porządna felga.
4. Dętka zapasowa.
5. koło zapasowe w sprayu, ale nie do roweru, tylko do auta ( takie jak pokazuje Zeeltom ) - dobrej firmy.
6. sprawdzone łatki.
7. mleczko na stałe w dętkach ( kiedyś był SUPER TAKON )
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Szukaj dętki moto, zwykle udaje się dopasować i jest dużo grubsza od rowerowej
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
O! Bardzo cenna wskazówka. Już biorę do głowy. DziękiMaran_hand pisze: ↑28 lut 2018, 13:45Szukaj dętki moto, zwykle udaje się dopasować i jest dużo grubsza od rowerowej
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
I tańsza..henio pisze: ↑28 lut 2018, 13:57O! Bardzo cenna wskazówka. Już biorę do głowy. DziękiMaran_hand pisze: ↑28 lut 2018, 13:45Szukaj dętki moto, zwykle udaje się dopasować i jest dużo grubsza od rowerowej
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Co Ty gadasz? Ale jaja. No to się opłaca dawać do roweru od motoru. Super. Aby tylko dopasować.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
19 z moto to odpowiednik 24 rowerowej
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
A jak ja mam 26 cali obręcz, to coś dobiorę? Jak myślisz? Wepchnę?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Jeżeli już przy wątku dętek moto/i nie tylko/,kiedyś niemal regułą było łalkowanie dętki-talk techniczny , /zastępczo mąka ziemniaczana/
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
A można użyć do tego celu ZASYPKI - talku aptecznego?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
W sklepach rowerowych na pytanie o talk jest przeważnie odpowiedż;dętka jest fabrycznie talkowana /?/
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
A tak poważnie.Wspomniałem o talku,bo to jeden z elementów ,który przedłuża żywot dętki,a jego stosowanie nie dla wszystkich bywa oczywistą oczywistością/ przykład w poście wyżej/
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Witam,
A testował ktoś może takie rozwiązanie? Naprawdę jest to możliwe po przejechaniu tylu gwoździ?
A testował ktoś może takie rozwiązanie? Naprawdę jest to możliwe po przejechaniu tylu gwoździ?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Moja pierwsza testowa jazda e-bajkiem skończyła się po kilku kilometrach, kiedy mocno nacisnąłem manetkę. Opona dobrze natalkowana zasypką z apteki, przesunęła się względem obręczy, targając w środku dętkę. Przyznaję, że koło było "miękkie" dla amortyzacji. od tego czasu nie talkuję opon i pompuję do dopuszczalnego ciśnienia.. Zasypka z apteki bardzo dobra.
Poprawka; talkuję opony tylko wewnątrz, uważając aby nie potalkować na zewnątrz gdzie opona siedzi w obręczy.
Poprawka; talkuję opony tylko wewnątrz, uważając aby nie potalkować na zewnątrz gdzie opona siedzi w obręczy.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Wczoraj mi opona wybuchła...
Huk był taki, że myślałem, że to myśliwy się pomylił i do mnie strzela.
Miałem przy sobie wszystko do naprawy kapcia i co? - na piechotę 12 km wracałem.
Rozerwało i oponę i dętkę.
Czyli co? Trzeba wozić ze sobą na długie wyprawy nie tylko zestaw naprawczy i dętkę w zapasie, ale i oponę? - masakra!
Miałem przepisowe 4,3 atmosfery. Przed wyjazdem opona się już delikatnie rozłaziła, ale myślałem, że dam radę, że najwyżej jak balon wyjdzie, to trytkami ścisnę ( też wożę ) ale nic z tego nie wyszło - jebło jak dobra petarda hukowa
Huk był taki, że myślałem, że to myśliwy się pomylił i do mnie strzela.
Miałem przy sobie wszystko do naprawy kapcia i co? - na piechotę 12 km wracałem.
Rozerwało i oponę i dętkę.
Czyli co? Trzeba wozić ze sobą na długie wyprawy nie tylko zestaw naprawczy i dętkę w zapasie, ale i oponę? - masakra!
Miałem przepisowe 4,3 atmosfery. Przed wyjazdem opona się już delikatnie rozłaziła, ale myślałem, że dam radę, że najwyżej jak balon wyjdzie, to trytkami ścisnę ( też wożę ) ale nic z tego nie wyszło - jebło jak dobra petarda hukowa
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Proponuje do zestawu naprawczego dokladać zatyczki do uszu
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Do e-bike zestaw moto. Zasięg i osiągi trochę gorsze ale w ogólnym rozrachunku święty spokój z łapaniem gum, nie wspominając o czasie który trzeba poświęcić na ich późniejszą naprawę czy wymianę.
12 km z buta prowadząc rower.. Rzuciłbym w krzaki i wrócił za rok jak mi wku..nie by przeszło, albo i nie
12 km z buta prowadząc rower.. Rzuciłbym w krzaki i wrócił za rok jak mi wku..nie by przeszło, albo i nie
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Jakby mnie w tym czasie sfora psów goniła, jak kiedyś, to na bank by się wszystkie rozpierzchły - tak jebło
Jak już będę miał zelektryfikowany rower, to na bank kupuję CREAZY BOB'a, moto mi nie wejdzie z tyłu.
A czaicie jak by to pękło przy prędkości 60km na elektryku - masakra!
Jak już będę miał zelektryfikowany rower, to na bank kupuję CREAZY BOB'a, moto mi nie wejdzie z tyłu.
A czaicie jak by to pękło przy prędkości 60km na elektryku - masakra!
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Może i masakra ale jakie widowisko!
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Jak wiedziałeś przed wyjazdem, że opona się rozłazi, to sam sobie możesz pluć w brodę.
Sam zwykle nabijam 3,5 do max 4 bar.
Najpierw sprawne opony, potem dopiero zestawy naprawcze.
Sam zwykle nabijam 3,5 do max 4 bar.
Najpierw sprawne opony, potem dopiero zestawy naprawcze.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Oj, ja to jestem wysportowany. Lekko ponad 2h szedłem. Tylko lukałem na licznik, by prędkość marszu nie spadała poniżej 6km/h. Maks szedłem 7,1 km/h, ale to było lekko z górki i prawie marszobieg
Zamówiłem już dwie porządne dętki i czekam - górna półka. Opony mam jeszcze z zapasów 4 sztuki od gościa co mi rower sprzedał - 2. nowe i 2. używane Schwalbe ( gratis mi dał ). Crazy Boba sobie kupię, ale jak już zelektryfikuję by od razu na obręcz MACH MAD 1 wsadzić
Już się nie mogę doczekać swoje elektryfikacji.
Alę będę napierd*lał...
Zamówiłem już dwie porządne dętki i czekam - górna półka. Opony mam jeszcze z zapasów 4 sztuki od gościa co mi rower sprzedał - 2. nowe i 2. używane Schwalbe ( gratis mi dał ). Crazy Boba sobie kupię, ale jak już zelektryfikuję by od razu na obręcz MACH MAD 1 wsadzić
Już się nie mogę doczekać swoje elektryfikacji.
Alę będę napierd*lał...
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Heniu mocno Ci kibicuję ale pamiętaj 25/h tyle zezwala ustawodawca i tego się trzymamy
No chyba że to dotyczy sprzętu od ebikera wówczas 15 nie należy przekraczać
No chyba że to dotyczy sprzętu od ebikera wówczas 15 nie należy przekraczać
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Zgadnijcie co było przyczyną wybuchu opony w moim rowerze?
Otóż ZADRA na uszkodzonej obręczy. A no niestety serwisant przy centrowaniu koła, musiał zdjąć oponę i zrobił ostrą zadrę metalową łyżką, która wrzynając się w oponę doprowadziła początkowo do niewielkiego rozdarcia, a później do wybuchu.
Także oddawajcie swoje rowery sprawdzonym serwisantom i patrzcie czy zdejmują oponę plastikową, nie metalową łyżką. Albo jeszcze lepiej - co możecie róbcie sami. Ja niestety nie umiem centrować koła.
Zadrę spiłowałem. Gdybym tego nie zrobił z pewnością załatwiłbym drugą oponę.
Już do tego serwisanta nie pójdę, chyba, że z jobami.
Otóż ZADRA na uszkodzonej obręczy. A no niestety serwisant przy centrowaniu koła, musiał zdjąć oponę i zrobił ostrą zadrę metalową łyżką, która wrzynając się w oponę doprowadziła początkowo do niewielkiego rozdarcia, a później do wybuchu.
Także oddawajcie swoje rowery sprawdzonym serwisantom i patrzcie czy zdejmują oponę plastikową, nie metalową łyżką. Albo jeszcze lepiej - co możecie róbcie sami. Ja niestety nie umiem centrować koła.
Zadrę spiłowałem. Gdybym tego nie zrobił z pewnością załatwiłbym drugą oponę.
Już do tego serwisanta nie pójdę, chyba, że z jobami.
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:34
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Wspomniane przez henia kilkanaście postów wcześniej prawo serii.. a myślałem, że mnie takie rzeczy nie dotyczą.
Sytuacja z początku maja - wracam z pracy a tu nagle rower zaczął jechać mało stabilnie. Zatrzymałem się, sprawdzam..kapeć z tyłu. Prawie 5000km przejechane i pierwszy kapeć w ebajku. Do domu 2 km to szybko się uporałem. 15-20 min i dętka sklejona bez zdejmowania koła - drobny kawałek szkła przeciął oponęi dostał się do dętki. Następny dzień, krótki rekreacyjny wypad na bezdroża, powrót do domu - kapeć z przodu. Temat szybko ogarnąłem z przednim kołem i rower był gotowy do jazdy.
Następnego tj 3 dnia jazda do pracy i po ok 4km nie ma powietrza z tyłu. Dowlokłem sie do pracy drugie 4km i tam sprawdziłem co i jak - łatka się odkleiła. Przykleiłem następną. Można jechać. Po 2 czy 3 dniach znowu zeszło powietrze z tylnej dętki. No to już koniec z klejeniem - wymieniam dętkę. Trochę zabawy z wyciąganiem a później z montowaniem koła no ale w końcu udało się wszystko złożyć. Rower gotowy. KONIEC Z SAMOPRZYLEPNYMI ŁATKAMI (chociaż ta na przodzie się trzyma). W sklepie rowerowym też mi je odradzili.
I teraz najlepsze aż mi ręce opadły .
Kilka dni jeżdżenia i zaczęły dochodzić z okolic tylnego koła dziwne dźwięki. Przy ruszaniu lub hamowaniu - pojedyńczy stukot. Blokady obrotu osi pozakładane, dojadę do pracy to sprawdzę. Okazało się, że nakrętka na osi się poluzowała. Biorę klucz, dokręcam... i se mogę kółeczka kręcić w nieskończoność. Nakrętka uwalona. Dokręcić nie można ale odkręcić da radę. Myślę sobie - sprawdzę nakrętkę z drugiej strony. Odkręcam drugą nakrętkę - też uwalona - kręci się w miejscu i nie idzie jej dokręcić ani odkręcić. Patrzę na gwint.. pierwsze 2 zwoje zjechane. Do domu wróciłem analogowo bez używania silnika. Skracając historię po ok 1,5 tygodnia temat ogarnąłem i rower postawiony na koła. Można jeździć.
Sytuacja z początku maja - wracam z pracy a tu nagle rower zaczął jechać mało stabilnie. Zatrzymałem się, sprawdzam..kapeć z tyłu. Prawie 5000km przejechane i pierwszy kapeć w ebajku. Do domu 2 km to szybko się uporałem. 15-20 min i dętka sklejona bez zdejmowania koła - drobny kawałek szkła przeciął oponęi dostał się do dętki. Następny dzień, krótki rekreacyjny wypad na bezdroża, powrót do domu - kapeć z przodu. Temat szybko ogarnąłem z przednim kołem i rower był gotowy do jazdy.
Następnego tj 3 dnia jazda do pracy i po ok 4km nie ma powietrza z tyłu. Dowlokłem sie do pracy drugie 4km i tam sprawdziłem co i jak - łatka się odkleiła. Przykleiłem następną. Można jechać. Po 2 czy 3 dniach znowu zeszło powietrze z tylnej dętki. No to już koniec z klejeniem - wymieniam dętkę. Trochę zabawy z wyciąganiem a później z montowaniem koła no ale w końcu udało się wszystko złożyć. Rower gotowy. KONIEC Z SAMOPRZYLEPNYMI ŁATKAMI (chociaż ta na przodzie się trzyma). W sklepie rowerowym też mi je odradzili.
I teraz najlepsze aż mi ręce opadły .
Kilka dni jeżdżenia i zaczęły dochodzić z okolic tylnego koła dziwne dźwięki. Przy ruszaniu lub hamowaniu - pojedyńczy stukot. Blokady obrotu osi pozakładane, dojadę do pracy to sprawdzę. Okazało się, że nakrętka na osi się poluzowała. Biorę klucz, dokręcam... i se mogę kółeczka kręcić w nieskończoność. Nakrętka uwalona. Dokręcić nie można ale odkręcić da radę. Myślę sobie - sprawdzę nakrętkę z drugiej strony. Odkręcam drugą nakrętkę - też uwalona - kręci się w miejscu i nie idzie jej dokręcić ani odkręcić. Patrzę na gwint.. pierwsze 2 zwoje zjechane. Do domu wróciłem analogowo bez używania silnika. Skracając historię po ok 1,5 tygodnia temat ogarnąłem i rower postawiony na koła. Można jeździć.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Po 5 tys km rower upomnial sie o serwis....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:34
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Mógłbym powiedzieć, że brzmi jak jasnowidztwo, ale to stwierdzenie to oznaka doświadczenia w temacie. Rower od piątku zdeaktywowany w celu przeprowadzenia serwisu generalnego
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Nic nie jest bezawaryjne,ale tym dłużej będziesz jeżdził,im sumienniej będziesz podchodził do przeglądów roweru.Ktoś kiedyś powiedział:kto dba,ten ma
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
polecam stosować dętki o jeden rozmiar większe niż opona, dzięki temu sie nie rozciąga podczas pompowania i żadna łatka się nie odlepia
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Co powiecie o dętkach Gaadi? Ktoś używał? Najważniejszą zaletą jest fakt, że można je zmienić bez zdejmowania koła.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Powiem, że się nie opłaca. Dętkę można łatać dopóki nie złapiesz "snejka". Jeżeli pilnuje się ciśnienia przed każdą wycieczką, to problem nie powinien wystąpić. Po sezonie i tak najprawdopodobniej będzie trzeba zmienić oponę na nową. Wtedy demontujesz poklejoną dętkę i wymieniasz przy okazji dętkę na nową. Tak jak Tas pisze, trzeba wkładać dętkę o rozmiar większą, żeby uniknąć rozciągania. Po raz kolejny pokazuje, które łatki warto mieć zawsze ze sobą. Żadne inne.
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:34
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Już nie mam . A były to kellys. Po tych akcjach bardziej zainteresowałem się tematem łatek i kapci. Generalnie to zabrałem się za samoprzylepne łatki bo wcześniejsze zestawy tj osobno klej + łatki były jednorazowe; tzn. po otwarciu tubki z klejem zasychał po pierwszym użyciu - jakieś tanie dziadostwo to było. Myślałem, że łatki samoprzylepne rozwiążą ten problem.
W rowerowym odradzili mi samoprzylepne i dali zestaw tip top. W międzyczasie na kanale szajbajka z youtube trafiłem na temat kapci i też coś wspominał, że używa łatek tip topa. Mam nadzieję, że nie będę musiał testować.
Ale i tak nie jest źle. Lepiej, że temat pojawił się 2-3 km od domu a nie podczas dalekobieżnej wycieczki
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 lut 2018, 7:34
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Używam opony 1,75; dałem dętkę 1,75-2,125.
Dać jeszcze większą?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
ee taka już jest dobra
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Ja używam w składaku 20 cali. Mogę tylko powiedzieć REWELACJA ,wymiana wraz z pompowaniem około 10 minut tylko potrzebne jest coś ostrego do przecięcia przebitej dętki no i cena też spora.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Jaka jest najlepsza metoda na kapcia? A no zapasowa DĘTKA, a najlepiej DWIE. Łatanie jest dobre w domu, ale i tak dochodzi później martwienie się - czy schodzi czy nie, czy zejdzie? Wywalasz dętkę wstawiasz nową i po sprawie. No i opony muszą być porządne. Mi ostatnio wybuchła opona i musiałem prowadzić rower kawał drogi. No ale to z winy serwisanta wybuchła - zrobił zadrę na obręczy po centrowaniu.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Z tyłu cieżko wymienić dętkę w terenie jak ma się silnik. Jak już miałem kapcia to łatałem łatką i tyle.
Z przodu tak, ale także pierwsze łatam.
Z przodu tak, ale także pierwsze łatam.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Dobrze załatana dętka niczym nie ustępuje nówce. Jak masz już ze 4 łatki, to można się zastanawiać nad wymianą.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Wklejam z innego tematu, bo bardzo fajny pomysł. Ja z pewnością, jak tylko zelektryfikuję, to sobie kupię i będę woził w zapasie.
REWELACJA
Dętka otwarta
https://www.rowerystylowe.pl/p-4729/det ... wania-kola
REWELACJA
Dętka otwarta
https://www.rowerystylowe.pl/p-4729/det ... wania-kola
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?
Mam lepszy pomysł Henio :wywierć w obręczy jeszcze jeden otwór na wentyl i zamontuj dwie dętki.W razie kapcia pompujesz drugą i śmigasz dalej
MACIEK