Problem z BMS
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Problem z BMS
Dziś 1 raz chciałem naładować pakiet do pełna, przybył do mnie naładowany w połowie i leżał.
BMS 20S taki:
Gdy voltomierz pokazywał 83,9V podczas łądowania a ładowarka dalej ładowała zdziwiłem się , zatrzymałem łądowanie i sprawdziłem cele,
Wszystkie były koło 4.12V a jedna z ceł miała 4.35V
Dodatkowo ta cela prześwitywała zielonym światłem
Po sprawdzeniu i wpięciu wtyczek na miejsce BMS już nie daje zasilania na sterownik a dioda dalej się świeci.
O co chodzi?
BMS 20S taki:
Gdy voltomierz pokazywał 83,9V podczas łądowania a ładowarka dalej ładowała zdziwiłem się , zatrzymałem łądowanie i sprawdziłem cele,
Wszystkie były koło 4.12V a jedna z ceł miała 4.35V
Dodatkowo ta cela prześwitywała zielonym światłem
Po sprawdzeniu i wpięciu wtyczek na miejsce BMS już nie daje zasilania na sterownik a dioda dalej się świeci.
O co chodzi?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
BMS się zabezpieczył i następuje właśnie proces wyrównywania. Musisz mu dac czas
To, że ładowarka szumiała nie oznacza, że ładowała. Prąd mógł wynosić prawie 0 a BMS właśnie balansował przeładowaną sekcję.
To, że ładowarka szumiała nie oznacza, że ładowała. Prąd mógł wynosić prawie 0 a BMS właśnie balansował przeładowaną sekcję.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Ale to normalne ,że BMS przeładował celę? Nigdy mi się to nie zdarzyło na wcześniejszych BMSach.
Rozumiem ,że mam zostawić wypiętą ładowarkę i czekać aż zbalansuje tą 1 celę tak?
Rozumiem ,że mam zostawić wypiętą ładowarkę i czekać aż zbalansuje tą 1 celę tak?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem z BMS
Raczej jedna cela startowo była wyżej naładowana a bms ładował wszystkie równo, jeśli to wina bms to po wyrównaniu, rozładowaniu i ponownym ładowaniu musisz już sprawdzać napięciach na każdej celi czy tym razem ładuje je równo.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
Jesli jedna ma 4,35 a pozostale 4,12 to :
BMS będzie te cele balansowal wiele dni bo jak domyślam się masz pakiet przynajmniej 10P.
W takiej sytuacji praktyczniej jest obciążyć ten segment prądem 0,3-0,4 A nawet przez gniazdo balansujace (a najlepiej przez gniazdo serwisowe) i zbic napięcie nawet ponizej 4,12 V. Wtedy wznowic ładowanie całości, kontrolując czy sytuacja się nie powtarza.
Powtarza, tzn ze na tym segmencie szybciej przyrasta napiecie.
Jeśli przyrasta szybciej od innych, to może puścił zgrzew lub jednak segment pada...
BMS będzie te cele balansowal wiele dni bo jak domyślam się masz pakiet przynajmniej 10P.
W takiej sytuacji praktyczniej jest obciążyć ten segment prądem 0,3-0,4 A nawet przez gniazdo balansujace (a najlepiej przez gniazdo serwisowe) i zbic napięcie nawet ponizej 4,12 V. Wtedy wznowic ładowanie całości, kontrolując czy sytuacja się nie powtarza.
Powtarza, tzn ze na tym segmencie szybciej przyrasta napiecie.
Jeśli przyrasta szybciej od innych, to może puścił zgrzew lub jednak segment pada...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Dzięki za uwagi.
Cały proces ładowania rozumiem, ale myślałem że BMS ładuje ZAWSZE! cele do ~4.2V (pierwsza jaka osiągnie) zatrzymuje ładowanie i zbija potem do ~4.15V wszystkie.
Przynajmniej w poprzednich 2 BMSach nigdy nie miałem sytuacji przeładowania celi i odcięcia zasilania.
Ale 4.35V to już przeładowanie i chyba BMS nie powinien dopuszczać do takich sytuacji.
Chyba ,że to normalna praktyka BMS w przypadku większych rozjazdów i jest to sposób na szybsze wyrównanie napięć na wszystkich sekcjach?
Rano było już 4.22 więc dziś raczej powinien zbić do reszty. Pakiet mam 7P.WojtekErnest pisze: ↑09 mar 2018, 4:52Jesli jedna ma 4,35 a pozostale 4,12 to :
BMS będzie te cele balansowal wiele dni bo jak domyślam się masz pakiet przynajmniej 10P.
Cały proces ładowania rozumiem, ale myślałem że BMS ładuje ZAWSZE! cele do ~4.2V (pierwsza jaka osiągnie) zatrzymuje ładowanie i zbija potem do ~4.15V wszystkie.
Przynajmniej w poprzednich 2 BMSach nigdy nie miałem sytuacji przeładowania celi i odcięcia zasilania.
Ale 4.35V to już przeładowanie i chyba BMS nie powinien dopuszczać do takich sytuacji.
Chyba ,że to normalna praktyka BMS w przypadku większych rozjazdów i jest to sposób na szybsze wyrównanie napięć na wszystkich sekcjach?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
jestem prawie pewny, że ładowarka szumiała wentylatorem ale już nie ładowała (faza Icut).
Gdyby nie dioda diagnostyczna na tej celi to ładowarka lada chwila sama by się wyłączyła, przez noc BMS wyrównał sekcję i rano miałbyś wszystko idealnie równe
Gdyby nie dioda diagnostyczna na tej celi to ładowarka lada chwila sama by się wyłączyła, przez noc BMS wyrównał sekcję i rano miałbyś wszystko idealnie równe
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
BMS BMS-em, ale jęsli JEDNAK pakiet jest nierówny to BMS może tak niestety reagować.
Tak szybko się nie wyrówna, bo jak wznowisz łądowanie aby pozostałe miały więcej niz 4,12, to znów zapewne dojdzie do przeładowania.
Ale jak sie wyrówna, obciąż CALY PAKIET 'panem cegłą' np 20A i zobacz jakie sa róznice szczególnie na tym segmencie.
Bo może on wyrażnie odstaje od innych...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Taki mam zamiar, ale zamiast cegły po prostu się przejadę te parę km.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
W CZASIE JAZDY nie zobaczysz chwilowego spadku napięcia na tej celi....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
A źle cię zrozumiałem , myślałem że masz na myśli aby rozładować aku i popatrzyć potem na wartości.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
To oczywiście też nie zaszkodzi ale to niekoniecznie po ustaniu obciązenia będzie tak dobrze widać, bo róznica może być niewielka.
A pod obciązeniem znacznie bardziej widoczna.
Jednak doszło do b.dużej róznicy miedzy segmentami. Czy ostatnio doprowadzałeś aku/BMS do pełnego odcięcia
w czasie jazdy ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
To jest nowo kupiony aku, nie jeździłem na nim, od zakupu leżał naładowany 3.9V/cela.
Wtedy mierzyłem go to wydaje mi się na 80% że cele były w miarę równe.
Wczoraj ładowałem go pierwszy raz na maxa.
Wtedy mierzyłem go to wydaje mi się na 80% że cele były w miarę równe.
Wczoraj ładowałem go pierwszy raz na maxa.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
nie mierzy się różnic przy 3.9V..
mierzysz albo na 100% wyładowanym aku albo na 100% naładowanym.
Krzywa pojemnościowo-napieciowa litopców nie jest stała, 0.01V roizjazdu oprzy 3.9V może dać 10x tyle przy 4.2...
mierzysz albo na 100% wyładowanym aku albo na 100% naładowanym.
Krzywa pojemnościowo-napieciowa litopców nie jest stała, 0.01V roizjazdu oprzy 3.9V może dać 10x tyle przy 4.2...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Dziś puściłem drugi raz ładowanie i doładował tym razem ta jedną cele do 4.44V.
Reszta cel ~4.20V ,ładowarka zakończyła ładowanie i czekam do jutra ,powinien ściągnąć tą jedną cele do ~4.20V
Ciekawy jestem jak wysoko BMS jest wstanie podładować 1 celę i czy by dał jeszcze więcej jak 4.44V.
Reszta cel ~4.20V ,ładowarka zakończyła ładowanie i czekam do jutra ,powinien ściągnąć tą jedną cele do ~4.20V
Ciekawy jestem jak wysoko BMS jest wstanie podładować 1 celę i czy by dał jeszcze więcej jak 4.44V.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
ojj, niedobrze, zepsuta sekcja, nie wolno używać, trzeba rozebrać i sprawdzić co jest nie tak
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z BMS
Bardzo dziwne. Tas kiedyś wspomniał, że najnowsze BMSy ładują do 4,18 ( o ile dobrze pamiętam, może 4,19 ). To było jakoś w temacie do ilu ładować by nie rozjechać cel, by dłużej służyły nam ogniwa. A tu jedna cela do 4,44 V. Niebezpieczne.
No właśnie skąd masz ten aku? Tylko nie mów, że od tych GURU co z cyną w środku sprzedają hehehe. Zaraz będzie nowy temat
No właśnie skąd masz ten aku? Tylko nie mów, że od tych GURU co z cyną w środku sprzedają hehehe. Zaraz będzie nowy temat
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Baterię kupiłem od maniekrox z arbitra, nie wiem czy tu też jest.
A nie jest to raczej problem BMSa że pozwolił aż tak wysoko podładować celę?
Jak mam sprawdzić co jest nie tak?
A nie jest to raczej problem BMSa że pozwolił aż tak wysoko podładować celę?
Jak mam sprawdzić co jest nie tak?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
nie jest winą BMSa szybko rosnące napiecie, to własnie jest przyczyna problemów.
Wskazuje to na niską pojemność sekcji
Musisz otworzyć aku, zlokalizować sekcję i bardzo dokładnie wszystko pooglądać.
Później zrywasz blaszki z sekcji z jednej strony i zostawiasz aku na kilka dni. Padnięte ogniwo zaliczy spadek napiecia, prawidłowe nie zaliczy
Wskazuje to na niską pojemność sekcji
Musisz otworzyć aku, zlokalizować sekcję i bardzo dokładnie wszystko pooglądać.
Później zrywasz blaszki z sekcji z jednej strony i zostawiasz aku na kilka dni. Padnięte ogniwo zaliczy spadek napiecia, prawidłowe nie zaliczy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Myślałem żeby poczekać aż wyrówna wszystkie i jutro przejechać się ze z 10minut i sprawdzić czy sekcja nie odbiega od innych , ale skoro twierdzisz ,że lepiej tego nie ruszać to skontaktuje się z maniekrox i dogadam się co do gwarancji. Pakiet nie był używany więc raczej nie powinno być problemu.
Nawet jak porozrywam blachy to i tak potem tego nie złoże bo nie mam sprzętu.
Nawet jak porozrywam blachy to i tak potem tego nie złoże bo nie mam sprzętu.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Dziś rano po balansowaniu przez noc wszystkie cele miały coś koło ~4.19V .
Postanowiłem że przed wysłaniem aku na sprawdzenie przejadę się z 3km i sprawdzę po powrocie jak to wygląda.
Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.
Podłączyłem ładowarkę i właśnie przed chwilą skończył ładować i rozpoczęło się balansowanie.
W tym przypadku wszystkie diody się zapaliły (ostanio tylko 3) i przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V , BMS już więcej jej nie łądował , cęgówka pokazuje 0W
Zastanawiam się czy jutro po balansowaniu przez noc nie zrobić dłuższej trasy aby zejść przynajmniej do 3.8V i spróbować podładować.
Jak znów ta jedna cela będzię ładować się dużo szybciej i przejdzie przynajmniej 4.3V to będe miał pewność.
Dobrze kombinuje?
Maniekrox zgodził się na sprawdzenie ale wolałbym mu wysłać mając 100% pewności że to wina celi nie BMSa
Postanowiłem że przed wysłaniem aku na sprawdzenie przejadę się z 3km i sprawdzę po powrocie jak to wygląda.
Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.
Podłączyłem ładowarkę i właśnie przed chwilą skończył ładować i rozpoczęło się balansowanie.
W tym przypadku wszystkie diody się zapaliły (ostanio tylko 3) i przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V , BMS już więcej jej nie łądował , cęgówka pokazuje 0W
Zastanawiam się czy jutro po balansowaniu przez noc nie zrobić dłuższej trasy aby zejść przynajmniej do 3.8V i spróbować podładować.
Jak znów ta jedna cela będzię ładować się dużo szybciej i przejdzie przynajmniej 4.3V to będe miał pewność.
Dobrze kombinuje?
Maniekrox zgodził się na sprawdzenie ale wolałbym mu wysłać mając 100% pewności że to wina celi nie BMSa
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
objawy są takie, że cela ta ma wyraźnie niższą pojemność ponieważ wyraźnie szybciej osiąga stan naładowania.
W takich przypadkach winne jest 1 lub więcej ogniw w danej sekcji, tj. ich uszkodzenie i upływ.
Nie można używać tego akumulatora w takim stanie, w tym bardziej jeździć na nim i go ładować bo się może zapalić
W takich przypadkach winne jest 1 lub więcej ogniw w danej sekcji, tj. ich uszkodzenie i upływ.
Nie można używać tego akumulatora w takim stanie, w tym bardziej jeździć na nim i go ładować bo się może zapalić
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
To sobie odpuszczę w takim razie i w poniedziałek go wyślę do Mańka
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
Tak sądziłem. A pod obciązeniem pakietu 'panem cegłą' ten podejrzany segment zapewne by najbardziej spadał.Mitar pisze: ↑10 mar 2018, 19:26Dziś rano po balansowaniu przez noc wszystkie cele miały coś koło ~4.19V .
..
Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.
.. przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V ,
Zdecydowanie serwis..
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Dzięki za pomoc, jak będę już wiedział co dokładnie się stało po serwisie to dam znać dla potomnych.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
Miałem podobnie. W baterii 13s5p jedna cela szybciej się ładowała i miała mniejsza pojemność. Przyczyna była trywialna, Jedno ogniwo nie miało kontaktu (na zgrzewie) i faktycznie jedna z cel nie była 5p tylko 4p. Poprawa wadliwego zgrzewu załatwiła sprawę. Co do BMS-ów trzeba przed zakupem uważać co się kupuje. Część BMS-ów ma tylko zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem i przed przeładowaniem. Nie mają balaserów. W takim przypadku trzeba wymienić BMS na wersję z balanserem, lub dokupić dodatkowo sam balanser.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Odesłałem baterię na sprawdzenie, dostałem informacje od Mańka ,że wszystkie cele są ok i nic nie trzeba robić.
Od tamtej pory nic niepokojącego się nie dzieje, ładuje i rozładowuje do tych samych poziomów.
Od tamtej pory nic niepokojącego się nie dzieje, ładuje i rozładowuje do tych samych poziomów.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265