Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2019, 20:37
Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Cześć,
chciałem się podzielić moim małym doświadczeniem zdobytym podczas regeneracji różnych baterii. Oczywiście raczej nikt o tym nie mówi bo serwisy biorą za to grube pieniądze. Wiele osób ma problem z różnymi fabrycznymi bateriami i chce wiedzieć czy da się je zregenerować po małych kosztach i nie płacić w serwisach nawet tysiące złotych. Większość baterii można zregenerować i zastąpić lepszymi ogniwami.
BATERIE BOSCH:
Baterie Bosch czy da się zregenerować? Otóż tak ale tylko te ze starszym wtykiem, tym prostokątnym z 5 pinami obok siebie. Ogólnie wszystkie te baterie możemy zregenerować. Podczas regeneracji najważniejszą rzeczą jest to aby nie odpinać taśmy która łaczy bms z celami pakietu. Cele w tym pakiecie są połaczone z ogniwami specjalną delikatną taśmą która jest bardzo delikatna i przygrzana do blaszek. Należy delikatnie śrubokrętem pozrywać zgrzewy i NIE ODPINAĆ TAŚMY Z BMS, ponieważ przy wkładaniu minimalne zły ruch graniczy spaleniem bms i ścieżek na taśmie. Później odrywamy blaszki, wyjmyjemy stare ogniwa i robimy identyczny pakiet. Później należy taśmę z celami przylutować w miejscach gdzie były zgrzane.
BMS w tych starszych bateriach się nie blokuję i możemy śmiało je regenrować. Najczęściej były tam wkładane pakiety 10s 4p na ogniwach samsung 22p, lg me1 a czasamiw pojemniejszych wersjach samsung 29e. Na wyjściu bms NIGDY NIE BĘDZIE NAPIĘCIA ponieważ bosch wykorzystuje transisję szeregową i napięcie na wyjściu pojawia się po wpięciu do roweru. W nowszych bateriach z nowym stykiem już samo odłaczenie minusa powoduje zablokowanie bms, można kombinować żeby podpiąć równolegle pakiet żeby nie było żadnego spadku napięcia na bms, ale nigdy nie próbowałem bo to za droga rzecz
Na razie o baterii bosch później będe zamieszczał wpisy o innych bateriach.
chciałem się podzielić moim małym doświadczeniem zdobytym podczas regeneracji różnych baterii. Oczywiście raczej nikt o tym nie mówi bo serwisy biorą za to grube pieniądze. Wiele osób ma problem z różnymi fabrycznymi bateriami i chce wiedzieć czy da się je zregenerować po małych kosztach i nie płacić w serwisach nawet tysiące złotych. Większość baterii można zregenerować i zastąpić lepszymi ogniwami.
BATERIE BOSCH:
Baterie Bosch czy da się zregenerować? Otóż tak ale tylko te ze starszym wtykiem, tym prostokątnym z 5 pinami obok siebie. Ogólnie wszystkie te baterie możemy zregenerować. Podczas regeneracji najważniejszą rzeczą jest to aby nie odpinać taśmy która łaczy bms z celami pakietu. Cele w tym pakiecie są połaczone z ogniwami specjalną delikatną taśmą która jest bardzo delikatna i przygrzana do blaszek. Należy delikatnie śrubokrętem pozrywać zgrzewy i NIE ODPINAĆ TAŚMY Z BMS, ponieważ przy wkładaniu minimalne zły ruch graniczy spaleniem bms i ścieżek na taśmie. Później odrywamy blaszki, wyjmyjemy stare ogniwa i robimy identyczny pakiet. Później należy taśmę z celami przylutować w miejscach gdzie były zgrzane.
BMS w tych starszych bateriach się nie blokuję i możemy śmiało je regenrować. Najczęściej były tam wkładane pakiety 10s 4p na ogniwach samsung 22p, lg me1 a czasamiw pojemniejszych wersjach samsung 29e. Na wyjściu bms NIGDY NIE BĘDZIE NAPIĘCIA ponieważ bosch wykorzystuje transisję szeregową i napięcie na wyjściu pojawia się po wpięciu do roweru. W nowszych bateriach z nowym stykiem już samo odłaczenie minusa powoduje zablokowanie bms, można kombinować żeby podpiąć równolegle pakiet żeby nie było żadnego spadku napięcia na bms, ale nigdy nie próbowałem bo to za droga rzecz
Na razie o baterii bosch później będe zamieszczał wpisy o innych bateriach.
Regeneracja baterii (bosch, bionx, qwic, samsung, shimano) po niskich cenach! Budowa baterii litowo jonowych!
Przeróbka rowerów na elektryczny i zestawy na sprzedaż! Naprawa fabrycznych rowerów i ich przeróbka!
mail : karolmaster127@onet.pl
Przeróbka rowerów na elektryczny i zestawy na sprzedaż! Naprawa fabrycznych rowerów i ich przeróbka!
mail : karolmaster127@onet.pl
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Dzięki Karol że dzielisz się swoją wiedzą
Jak masz jakieś fotki z "serwisu" /wymiany ogniw/ w akumulatorach znanych firm... wrzuć je proszę do swoich postów.
Wszyscy /no może prawie / będą Ci wdzięczni.
Jak masz jakieś fotki z "serwisu" /wymiany ogniw/ w akumulatorach znanych firm... wrzuć je proszę do swoich postów.
Wszyscy /no może prawie / będą Ci wdzięczni.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
I ja dziękuję. A w tych nowszych nie zastanawiałeś się by do styków pakietu podłączyć równolegle zasilacz o podobnym napięciu? Podczas wyjmowania nie byłoby zaniku napięcia i może by to szło, w niektórych wkrętarkach tak ponoć robią.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Jakiej to marki baterie do elektronarzędzi wymagają tej czynności?
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Super, przyda się taki temat.
Możesz coś napisać o Giant i Gazelle.
Możesz coś napisać o Giant i Gazelle.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Niestety nie wiem, nie wgłębiałem się w temat bo mnie to słabo dotyczy. Tylko luźno rozmawiałem z gościem regenerującym wkrętarki
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2019, 20:37
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
No to teraz o bateriach firmy Bionx!
Te baterie są chyba najłatwiejsze do regeneracji, ale dość trudne pakiety do zgrzania. Zacznijmy od tego że trzeba je dzielić na dwa rodzaje te ze starszym wtykiem ładowania (3 piny) i nowym wtykiem ładowania (okrągły jak jack). Te ze starszym wtykiem ładowania mają NAJPROSTSZE BMS bez PODPIĘCIA CEL, jest on tylko przylutowany + i - do baterii, oraz dwa czujniki temperatury (jeden do rozładowania a drugi termostat szeregowo z portem ładowania). Także nie ma on kontroli nad celami co jest beznadziejnym rozwiązaniem, dodatkowo ogniwa są połączone w dziwny sposób. Nie tak jak większość bateri że ogniwa są połączone np w 3p i póżniej szeregowo z następnymi 3p, tylko są połączone 11 szeregowo i to tworzy jedną częśc pakietu i później jest to równolegle z następnymi identycznymi. W starych bateriach ogniwa były bez koszyków i dodatkowych przekładek posklejane podobnym klejem jak na gorąco, ja zawsze dawałem podwójnie koszulki na ogniwa i wtedy kleiłem. O grzaniu nie ma co mówić bo są tam małe prądy.
NOWSZE BMS czyli okrągły wtyk ładowania jak jack, są o wiele bardziej skomplikowane, mają podpięcie każdej celi, dodatkowo mają mnóstwo termistorów w pakiecie, które ciężko odkleić. Dodatkowo kable balansujące przy wtyczce nie są po kolei. Pakiety są zgrzane w ten znany sposób o czym mówiłem ale jest mnóstwo kabli łączących jeden pakiet z drugim. To wszystko trzeba poopisywać, porobić zdjęcia a jak ktoś nigdy tego nie widział to będzie naprawdę ciężko. Wszystko trzeba zrobić identycznie bo nie wejdzie później w obudowie. Między ogniwami są plastikowe przekładki co zwiększa bezpieczeństwo pakietu i nie tylko.
Te bms są dość dziwne bo jak się dotknie gniazdo ładowania to zaświeca się ono i zapika bms, jest to znak że bateria jest prawidłowo wykonana i będzie działać
No ale dobro wszyscy czekają na to czy da się czy nie, otóż da się zregenerować wszystkie baterie bionx, bms się nie blokują.
W starych bateriach na bagażnik były dwie wersje które spotkałem 11s 3p mniejsza i 11s 4p większa i chyba zawsze na ogniwach sony v1 1500mah 20a. Było zrobione to tak że np w tej wiekszej były 4 pakiety po 11s 1p i później to równolegle. W nowych bateriach już wszystko poszło w OBIŻENIE KOSZTÓW były ogniwa nisko prądowe samsung 22p lub 29e. Tych nowszych BYŁY WERSJE 10S I 13S CZYLI 36V I 48V. Tych 10s były wersje mniejsze większe 10s 3p i 10s 4p a 13s były 13s 3p i 13s 4p. Były jeszcze baterie które były w ramie o dziwnym kształcie ale miały te same bebechy tylko że pakiety w innym kształcie.
Później bede pisał jeszcze o innych bateriach
Te baterie są chyba najłatwiejsze do regeneracji, ale dość trudne pakiety do zgrzania. Zacznijmy od tego że trzeba je dzielić na dwa rodzaje te ze starszym wtykiem ładowania (3 piny) i nowym wtykiem ładowania (okrągły jak jack). Te ze starszym wtykiem ładowania mają NAJPROSTSZE BMS bez PODPIĘCIA CEL, jest on tylko przylutowany + i - do baterii, oraz dwa czujniki temperatury (jeden do rozładowania a drugi termostat szeregowo z portem ładowania). Także nie ma on kontroli nad celami co jest beznadziejnym rozwiązaniem, dodatkowo ogniwa są połączone w dziwny sposób. Nie tak jak większość bateri że ogniwa są połączone np w 3p i póżniej szeregowo z następnymi 3p, tylko są połączone 11 szeregowo i to tworzy jedną częśc pakietu i później jest to równolegle z następnymi identycznymi. W starych bateriach ogniwa były bez koszyków i dodatkowych przekładek posklejane podobnym klejem jak na gorąco, ja zawsze dawałem podwójnie koszulki na ogniwa i wtedy kleiłem. O grzaniu nie ma co mówić bo są tam małe prądy.
NOWSZE BMS czyli okrągły wtyk ładowania jak jack, są o wiele bardziej skomplikowane, mają podpięcie każdej celi, dodatkowo mają mnóstwo termistorów w pakiecie, które ciężko odkleić. Dodatkowo kable balansujące przy wtyczce nie są po kolei. Pakiety są zgrzane w ten znany sposób o czym mówiłem ale jest mnóstwo kabli łączących jeden pakiet z drugim. To wszystko trzeba poopisywać, porobić zdjęcia a jak ktoś nigdy tego nie widział to będzie naprawdę ciężko. Wszystko trzeba zrobić identycznie bo nie wejdzie później w obudowie. Między ogniwami są plastikowe przekładki co zwiększa bezpieczeństwo pakietu i nie tylko.
Te bms są dość dziwne bo jak się dotknie gniazdo ładowania to zaświeca się ono i zapika bms, jest to znak że bateria jest prawidłowo wykonana i będzie działać
No ale dobro wszyscy czekają na to czy da się czy nie, otóż da się zregenerować wszystkie baterie bionx, bms się nie blokują.
W starych bateriach na bagażnik były dwie wersje które spotkałem 11s 3p mniejsza i 11s 4p większa i chyba zawsze na ogniwach sony v1 1500mah 20a. Było zrobione to tak że np w tej wiekszej były 4 pakiety po 11s 1p i później to równolegle. W nowych bateriach już wszystko poszło w OBIŻENIE KOSZTÓW były ogniwa nisko prądowe samsung 22p lub 29e. Tych nowszych BYŁY WERSJE 10S I 13S CZYLI 36V I 48V. Tych 10s były wersje mniejsze większe 10s 3p i 10s 4p a 13s były 13s 3p i 13s 4p. Były jeszcze baterie które były w ramie o dziwnym kształcie ale miały te same bebechy tylko że pakiety w innym kształcie.
Później bede pisał jeszcze o innych bateriach
Regeneracja baterii (bosch, bionx, qwic, samsung, shimano) po niskich cenach! Budowa baterii litowo jonowych!
Przeróbka rowerów na elektryczny i zestawy na sprzedaż! Naprawa fabrycznych rowerów i ich przeróbka!
mail : karolmaster127@onet.pl
Przeróbka rowerów na elektryczny i zestawy na sprzedaż! Naprawa fabrycznych rowerów i ich przeróbka!
mail : karolmaster127@onet.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Gratuluje cierpliwości do takich aku. Sam nie chce się bawić w regenerację wolę zmienić bebechy na nowe. Po ostatnich przygodach z 6 sztukami rower Gazella nawet nie chce zaczynać zabawy po prostu daje swoje aku bms inaczej zajmuję to dużo czasu za którego nikt nie zapłaci.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- ajs
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
- Kontakt:
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
I nie ma problemu z działaniem roweru ? Z tego co mi wiadomo w Gazelle jest komunikacja szeregowa ze sterownikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Tak sterownik także trzeba wymienić. W ogóle gazella to porażka rower co do serwisu. Jest to tanie, gdyż przywożą to "tonami" z Holandii, a wymiana aku kosztuję dużo. Pewnie sa inne sposoby, ale sam nie chce się bawić w takie typu naprawy.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- ajs
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
- Kontakt:
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Zmiana sterownika ułatwia regenerację baterii, bo można dać uniwersalnego bms.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2020, 10:21 przez ajs, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 sie 2018, 8:16
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
A bateria Shimano e8020
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2019, 20:37
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Niedawno regenerowałem baterie shimano, okazuje się że da się, bms się nie blokuje. Ale trzeba podpiąć ładowarke żeby go obudzić, prawdopodobnie nie ma tu transmisji szeregowej. Są tam ogniwa sony vc7 3500mah 8A. Jest problem z taśmami jak w bosch, które są podłączone do każdej celi. Trzeba użyć jakiś dystansów lub podszlifować rozkręcane koszyki bo ogniwa gonią, ja użyłem podkładek prezpanowcy na plus i minus.
Regeneracja baterii (bosch, bionx, qwic, samsung, shimano) po niskich cenach! Budowa baterii litowo jonowych!
Przeróbka rowerów na elektryczny i zestawy na sprzedaż! Naprawa fabrycznych rowerów i ich przeróbka!
mail : karolmaster127@onet.pl
Przeróbka rowerów na elektryczny i zestawy na sprzedaż! Naprawa fabrycznych rowerów i ich przeróbka!
mail : karolmaster127@onet.pl
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Ok. Robiłeś pomiar pojemności przy rozładowaniu przed i po regeneracji?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 sie 2018, 8:16
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
To nie ta bateria ale będzie podobnie przypuszczam
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Dalej czekam na odpowiedź autora i jeśli ma jakieś wnioski to jeszcze lepiej. Ja mam swoje 3 grosze w temacie i chcę się nimi podzielić.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
W nowszym bionx można wymienić ogniwa na pojemniejsze czy bms zapamiętuje pojemność?
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 mar 2018, 19:10
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Koledzy może pytanie "pierszaka" ale jak mam dokonać pomiaru baterii bosh power pack 500. Interesuje mnie jaką ma jeszcze pojemność, kupiłem rower używany. Po naładowaniu baterii rower (czytaj komputer) pokazuje w trybie eco 128km/ tour 64km (4 stopniowy system wspomagania). Faktycznie na tej baterii w trybie tour robię coś ponad 60km
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Potrzebujesz watomierz i obciążenie jeśli ta bateria daje się obciążać na sucho bez komunikacji Ze sterownikiem. Niemniej jednak skoro widzisz ile km zrobisz na ładowaniu to jest to bardziej miarodajne niż ilość wh w aku ...
Czy system ci nie jest w stanie przeliczyć energii na km bazując na danych że zużycia z ostatnich np 30 min ?
Czy system ci nie jest w stanie przeliczyć energii na km bazując na danych że zużycia z ostatnich np 30 min ?
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Bateria w Boschu bez komunikacji nie daje napięcia.
Mogę ci jedynie powiedzieć że narzeczona damką na kołach 28" robi po płaskim 70km na baterii która ma przejechane ~6tyś km ( z 80 cykli?) w trybie Tour. Ostatnio kupiliśmy też baterię z 32 cyklami i pokazuje 15km więcej zasięgu na tym samym trybie. Obie 500Wh.
Mogę ci jedynie powiedzieć że narzeczona damką na kołach 28" robi po płaskim 70km na baterii która ma przejechane ~6tyś km ( z 80 cykli?) w trybie Tour. Ostatnio kupiliśmy też baterię z 32 cyklami i pokazuje 15km więcej zasięgu na tym samym trybie. Obie 500Wh.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 13:25
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Hejka
Regenerujesz baterie do bionxa?
Regenerujesz baterie do bionxa?
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Mam okazję kupić ebike 2020 r
Schimano steps e7000
Bateria to
Zintegrowana darfon 504 wh
36 v 14 AH
Rower nie był ładowany od roku więc zapewne nie ruszy ładowanie.
Czy naprawa tej baterii będzie problematyczna?
Schimano steps e7000
Bateria to
Zintegrowana darfon 504 wh
36 v 14 AH
Rower nie był ładowany od roku więc zapewne nie ruszy ładowanie.
Czy naprawa tej baterii będzie problematyczna?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
rok to niewiele jeśli bateria była naładowana na 100
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
No właśnie bateria rozładowana na max i rower nie przypasował i właśnie sprzedaje.
Nie da rady wynegocjować ceny w dół o koszt baterii 3000 zł więc mam obawy i pytanie czy wymiana części ogniw które jednak zeszły poniżej progu... Będzie łatwa
Nie da rady wynegocjować ceny w dół o koszt baterii 3000 zł więc mam obawy i pytanie czy wymiana części ogniw które jednak zeszły poniżej progu... Będzie łatwa
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Fabryczne baterie z topowych fabrycznych ebikow w kraju nikt nie regeneruje. Jeżeli padła i się zablokowała to pozostaje ci zakup nowej.
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Spróbuje pożyczyć rower i zrobić partyzantkę.
Podpiąć aku pod zasilacz lab. Na 36 v i ruszyć, może pomoże.
Powiedzmy, że bateria wstanie i później będzie normalnie ładować z ładowarki, to mimo wszystko przez to że nie była ładowana tyle czasu, dostała po tyłku?
Podpiąć aku pod zasilacz lab. Na 36 v i ruszyć, może pomoże.
Powiedzmy, że bateria wstanie i później będzie normalnie ładować z ładowarki, to mimo wszystko przez to że nie była ładowana tyle czasu, dostała po tyłku?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
jak się sama rozładowała w ciągu roku to musi mieć uszkodzonego bmsa . firma BTO regeneruje aku do ebajków o ile wiem
- darki
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
A macie jakieś doświadczenia z bateria Yadea. Bateria 60v 4pin. Jak ładować to zwykła uniwersalna ładowarka 2pin? Przy podłączeniu tylko 2 pinów +,- nie startuje.
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Zrobić własny port podłączony bezpośrednio tak żeby ominąć blokadę?
Nie wiem jak Was ale mnie strasznie denerwują blokady w rozwiązaniach systemowych.
Nie wiem jak Was ale mnie strasznie denerwują blokady w rozwiązaniach systemowych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lis 2021, 21:41
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Panowie potrzebuję pomocy. Moja sparta ion gl z baterią w ramie robi kilka km i się rozłącza. Chciałbym sam do niej zaglądnąć i ewentualnie uszkodzone ogniwa wymienić. Czy ktoś z was przerabiał ten temat, jak wygląda sprawa z bms czy się blokuje po obniżeniu napiecia?
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Tego czy się blokuje akurat nie wiem, ale rozbierałem taką baterię i powiem Ci, że trudno to rozebrać, a jeszcze trudniej z powrotem poskładać, bo w środku jest obficie podlane silikonem. A efekt naprawy mocno wątpliwy, bo nowe ogniwa są absurdalnie drogie. Kilka wymienisz, a za parę miesięcy padną następne. IMHO szkoda czasu.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lis 2021, 21:41
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Dostać się do baterii nie będzie aż takie trudne bo otwierałem już inny akumulator. Ktoś coś jeszcze może się wypowiedzieć co do regeneracji takiej baterii?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lis 2022, 16:05
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Jak zregenerować Shimano Stept BT-E6000 czy są problemy
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 gru 2022, 17:48
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Witam, czy w tej podanej Baterii Bosch z 5 pinami można wymienić BMS-A na inny ,czy jest powiązany z Rowerem .
-
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
- Lokalizacja: Konin
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Można wymienić na inny ale wtedy nie będzie współpracował już z systemem Boschmarcin031979 pisze: ↑19 gru 2022, 17:50Witam, czy w tej podanej Baterii Bosch z 5 pinami można wymienić BMS-A na inny ,czy jest powiązany z Rowerem .
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 lip 2022, 20:03
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Na inny od boscha wymieniasz i jedziesz dalej, na uniwersalny to wywalasz sterownik bosch i wstawiasz kt lub innymarcin031979 pisze: ↑19 gru 2022, 17:50Witam, czy w tej podanej Baterii Bosch z 5 pinami można wymienić BMS-A na inny ,czy jest powiązany z Rowerem .
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 15:45
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Hej, czekam z niecierpliwością na opis lion od Sparty
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lis 2021, 21:41
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Ja też czekam ponieważ mam taką baterię że sparty e 500 i zastanawiam się czy po rozłączeniu cell bms się zablokuje. Chodź na portalach NL regenerują te baterie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 gru 2020, 16:20
Re: Regeneracja baterii (bosch, bionx, shimano, samsung, qwic, sparta, panasonic)
Cześć, pozwolę sobie odkopać temat. Czy jest ktoś, kto mógłby mi naprawić baterię Bosha PowerPack 300 - tą starą z 5 prostokątnymi pinami?
Padła, opisanej na górze taśmy od BMSa nie odpinałem, sprawdziłem tylko czy jest prąd na ogniwach... I na tym się moja wiedza elektroniczna kończy.
Dzwoniłem w kilka miejsc i nie bardzo ktoś się chciał tym zajmować.
Padła, opisanej na górze taśmy od BMSa nie odpinałem, sprawdziłem tylko czy jest prąd na ogniwach... I na tym się moja wiedza elektroniczna kończy.
Dzwoniłem w kilka miejsc i nie bardzo ktoś się chciał tym zajmować.