Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Bardzo fajna ładowarka, lekka, bezgłośna.
W środku posiada regulację napięcia.
Moja ładowała za mocno. Po przekroczeniu 4,1V na ogniwo ładowała prądem 2,6A (wobec 2,9A max)
Po przekręceniu 3 obroty śrubką UR1 regulacji spadło do 1,8A
Testuję do ilu V naładuje po modyfikacji.
W środku posiada regulację napięcia.
Moja ładowała za mocno. Po przekroczeniu 4,1V na ogniwo ładowała prądem 2,6A (wobec 2,9A max)
Po przekręceniu 3 obroty śrubką UR1 regulacji spadło do 1,8A
Testuję do ilu V naładuje po modyfikacji.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Dobrze wiedzieć-często miałem problem z tymi ładowarkami przy mniejszych pakietach,ale też żadnej nie otwierałem.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Testy potrwają, bo zdaje się BMS odciął. Nagle z 1,5A spadło ładowanie do zera. Musiałem trochę rozładować żeby ruszyło znów.
Teraz ładuje około 0,1A, a napięcie średnie ogniw 4,12V
Teraz ładuje około 0,1A, a napięcie średnie ogniw 4,12V
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Co ciekawe przy prądzie poniżej 0,4A dioda zmienia kolor z czerwonego na zielony, ale ładuje nadal. 0,3... 0,2....0,1. Podejrzewam, że się w ogóle nie wyłącza jak te ładowarki z Nexuna, które odcinają ładowanie poniżej 0,2A. I to ma sens - BMS balansuje, a ona podaje znikomy prąd póki nie osiągnie ustawionego cV.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Na byłym "forum" opisywałem działanie ładowarki z Magmy. U mnie, zielona dioda włącza się przy różnym napięciu (zależnym od pojemności akumulatora) i prądzie ~1A !. lecz prąd dalej spada do zera! Zapalenie się zielonej diody w tych ładowarkach, jest moim zdaniem, tylko informacją że bateria ma 80-90% swojej pojemności.
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Czy ktoś testował połączenie równoległe tych ładowarek? Gdyby połączyć je przez dorobiony konektor, może dałyby 6A?
Należałoby je spiąć razem ostrożnie przez opornik np. 100 Ohm i sprawdzić czy nie płynie między nimi prąd - czy się same nie obciążają wzajemnie. Jeśli nie, to powinno działać
Zamiast bawić się w dwie ładowarki na różne moce, szybką i normalną, można by spinać 2-3 ze sobą równolegle. Małe, lekkie do plecaka i w drogę!
Należałoby je spiąć razem ostrożnie przez opornik np. 100 Ohm i sprawdzić czy nie płynie między nimi prąd - czy się same nie obciążają wzajemnie. Jeśli nie, to powinno działać
Zamiast bawić się w dwie ładowarki na różne moce, szybką i normalną, można by spinać 2-3 ze sobą równolegle. Małe, lekkie do plecaka i w drogę!
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Na poprzednich ładowarkach z Magmy-tych z wiatraczkiem-po zapaleniu się zielonej diody,ładowanie zostawiałem do chwili ,aż wiatrak zupełnie przestał pracować./przy ziel. diodzie takie coraz wolniejsze obroty/Zwykle aku, był naładowany na full.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
NIe ma co gdybać... właczyć watomierz/amperomierz miedzy łądowarkę a aku i wszystko wiadomo. Jeśłi ładowarka zbyt długo utrzymuje duzy prąd a potem nagle zielona lampka i się wyłączy, to aku nie będą poprawnie nałądowane ani balansowane, bo po ustaniu pradu, ich napięcie spada za bardzo. A w czasie ładowania część cel ma z tego powodu za szybko > 4,20 V. Dlatego każdą nową, nieznaną ładowarkę proponuję sprawdzić jaką ma charakterystykę prąd/napięcie, bo można się oszukać ze szkodą dla aku.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Dokładnie tak. Dlatego zrobiłem bocznik:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=22&t=495
Mało tego - okazało się, że gniazdo wielopinowe BMS nie wcisnąłem do końca i odcinał zasilanie, bo pewnie mu jeden cela wychodziła cela "0"
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=22&t=495
Mało tego - okazało się, że gniazdo wielopinowe BMS nie wcisnąłem do końca i odcinał zasilanie, bo pewnie mu jeden cela wychodziła cela "0"
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Jednak nie chodziło o gniazdo. Znów odciął zasilanie. Bateria naładowana, wszystkie cele meldują się w BMS 4,15V, a BMS nie puszcza prądu z baterii. Widać ten typ tak ma. Być może zablokował się, bo nie miał żadnego obciążenia na wyjściu - sterownik był wypięty.
Nie było prądu, nie byłoby jazdy. Co zrobiłem?
Nie było prądu, nie byłoby jazdy. Co zrobiłem?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Pudło. Bez lutowania.
Podpowiem - Zeeltom napisał o tym artykuł
Podpowiem - Zeeltom napisał o tym artykuł
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Próba diagnozy : Któraś cela idzie bardziej w dół od pozostałych i jest chwilowo < 3V. Albo zwalone Mosfety wyjściowe lub ich elementy sterowania.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Wszystkie mają 4,15V na płytce, za gniazdem. Nie ma żadnego obciążenia. Ładowało się całą noc. Ładowarka wyłączona, ładowanie skończone. Próbuję włączyć wyświetlacz - ciemność. Woltomierz pokazuje 4V na gnieździe sterownika zamiast 41,5. Ani zamruga. Zwarcie B- i P- odpaliło BMS i wszystko ruszyło.WojtekErnest pisze: ↑21 mar 2018, 13:25Próba diagnozy : Któraś cela idzie bardziej w dół od pozostałych i jest chwilowo < 3V. Albo zwalone Mosfety wyjściowe lub ich elementy sterowania.
Inne pytanie - czy pozostawić ładowarkę w okolicy 4,15-4,16V/ogniwo, czy podciągnąć do 4,20? Ty masz Wojtku głęboko przemyślane różne warianty...
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Prąd w ładowarce Magmy, nie spada nagle po zapaleniu się zielonej diody! Jak pisałem, ładowarka przechodzi "normalnie" w tryb CV, czyli z 3A prąd stopniowo spada do 1A, i tutaj dopiero włącza się zielona dioda, ale spadek prądu przebiega dalej aż do zera. Dla moich baterii, 7.8Ah, 36V tryb CC to ~45 min, CV do zapalenia diody ~1.5 godz, do spadku pradu poniżej 0.1A ~3 godz, do spadku prądu poniżej 0.01A dalsze ~4 godz.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Ładować do max czyli 4,20.To BMS ma zbalansowac do poziomu 4,17. Moje uwagi o przyczynach wyłączenia odnoszą się do eksploatacji POD OBCIĄŻENIEM. To wtedy być może dochodzi do spadku na 1 segmencie. Po ustaniu obciążenia napięcie szybko rośnie i tej usterki nie widać.
Natomiast jeśli mówimy o tym ze bezposrednio po naladowaniu, nie ma na WYJSCIU BMS napięcia, to ... zmienił bym BMS, bo to na 90% uszkodzenie lub wada konstrukcyjne. Było tak od początku?
Natomiast jeśli mówimy o tym ze bezposrednio po naladowaniu, nie ma na WYJSCIU BMS napięcia, to ... zmienił bym BMS, bo to na 90% uszkodzenie lub wada konstrukcyjne. Było tak od początku?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
To jest właśnie początek życia tego BMS. I pewnie koniec niedługi..
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Zapewne któreś "P" przekroczyło górny zakres bezpiecznego napięcia i BMS (prawidłowo) zablokował baterię przed dalszym ładowaniemsambor pisze: ↑21 mar 2018, 13:35...
Wszystkie mają 4,15V na płytce, za gniazdem. Nie ma żadnego obciążenia. Ładowało się całą noc. Ładowarka wyłączona, ładowanie skończone. Próbuję włączyć wyświetlacz - ciemność. Woltomierz pokazuje 4V na gnieździe sterownika zamiast 41,5. Ani zamruga. Zwarcie B- i P- odpaliło BMS i wszystko ruszyło.
Inne pytanie - czy pozostawić ładowarkę w okolicy 4,15-4,16V/ogniwo, czy podciągnąć do 4,20? Ty masz Wojtku głęboko przemyślane różne warianty...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Jest to możliwe, chociaż to musialaby byc duża różnica, np 4,26 i 4,15.
Ale wtedy musi minąć duzo czasu żeby balanser zbil do rownego poziomu
napięć i autor postu by tego nie zauwazyl.
Chyba ze ta wybijajaca cela jest po prostu znacznie słabsza i zbyt szybko się laduje.
Ale konstruowanie pakietu winno być zakonczone testem ładowania i rozladowania bez BMS-u, a dopiero instalujemy go na gotowo.
Ale wtedy musi minąć duzo czasu żeby balanser zbil do rownego poziomu
napięć i autor postu by tego nie zauwazyl.
Chyba ze ta wybijajaca cela jest po prostu znacznie słabsza i zbyt szybko się laduje.
Ale konstruowanie pakietu winno być zakonczone testem ładowania i rozladowania bez BMS-u, a dopiero instalujemy go na gotowo.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Dzizas.. Jak ja nie lubię, jak ktoś nie czyta. Potem odpisuje bez sensu, nowicjusz czyta i miesza mu się w głowie. Wyraźnie napisałem, ze wszystkie cele po 4,15V mierzone na BMS-sie, a problem dotyczy tego, że zablokował zasilanie sterownika i nie ma jazdy
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Ja bym ten BMS odlaczyl, i w 100 % sprawdzil pakiet. Nie wiadomo czy on dziala poprawnie. Nic nie pomoże a narobi byc może klopotu w namniej spodziewanym momencie. Byly na rynku ok rok , 1,5 temu takie tanie "wynalazki", co tak dziwnie dzialaly, a wlasciwie nie dzialaly. Dla 10S byly po ok 10$ i potem je ludzie wyrzucali. Mialem uszkodzony egz który się blokowal. Po sredniej analizie schematu i pomiarach doszedlem do tego, ze 5-ciu sekcji w ogole nie balansowal, a sztuczne go włączenie, odblokowanie, podawalo napiecie wyjsciowe ale coz z tego, kiedy niczego nie zabezpieczal, a jeszcze przyczynial sie do de facto rozbalansowywania ogniw. Inny egz, o b.podobnej konstrukcji niby sprawny, tez w sposob nieprzewidywalny balansowal ale nie odcinal.
Więc juz ich dawno nie uzywam. W razie takich podejrzen, proponuję się go pozbyc z instalacji
Więc juz ich dawno nie uzywam. W razie takich podejrzen, proponuję się go pozbyc z instalacji
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Tako też uczyniam. BMS do kosza. Jak by rower dla mnie, to bym się z nim bawił w resety z chwilówki, ale idzie do starszej pani
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
To raczej Ty nie zrozumiałeś tego co napisałem Nie wiem jak Twój BMS reaguje na "przeładowanie" baterii, lecz opiszę Ci jak moje BMS'y reagują. Jako jeden z pierwszych, na byłym forum (2013r), miałem BMS'y w swoich bateriach. Nawet Tas jeździł jeszcze na "buzerkach" Chciałem nawet żeby mi zrobił baterię, lecz wówczas odmówił. Dlatego jako "laik" w dziedzinie Li-Ion'ów zdecydowałem się na zakup baterii z BMS'ami .
A wiec konkretnie. Mam dwie fabryczne baterie 36V, 7.8Ah, oraz dwie ładowarki Magmy 3A.
Pierwsza fabryczna bateria, ładowana pierwszą lub drugą ładowarką NIE WYŁĄCZA SIĘ mimo że napięcie z drugiej ładowarki ma 42.05V (mierzone watomierzem).
Druga fabryczna bateria, na pierwszej ładowarce NIE WYŁĄCZA SIĘ (napięcie 41.95V), natomiast na drugiej ładowarce (42.05V) BATERIA WYŁĄCZA SIĘ, po czym następuje natychmiastowy spadek napięcia o 0.5V, i BMS zaczyna zbijać napięcie, co czuć po grzaniu BMS'a. Nie wiem do jakiej wartości BMS zbije napięcie, bo po kilku godzinach przerwałem ten proces, niemniej jednak było to kilka Volt. Mogę przerwać ten proces, jeżeli obciążę baterię prądem wyższym niż 1A. wówczas jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, wraca pełne napięcie baterii, czyli zamiast 41.5V mam 42V. Prąd mniejszy niż 1A nie wyłącza tego "konserwującego" trybu.
Dwie następne baterie, już własnej roboty, jedna doświadczalna na zużytych ogniwach Makity, druga nietypowa bo 8S, mają prostsze BMS'y od GAZ33, i te po przekroczeniu maksymalnego napięcia BMS'a, tylko wyłączają ładowanie, lecz po odłączeniu ładowarki powracają do "normalnego" trybu.
To co tutaj napisałem możesz sprawdzić na forum Arbiter.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
A tu masz na potwierdzenie tego co wyżej napisałem, czyli parametry "podobnego" BMS'a
https://linksunhk.en.made-in-china.com/ ... ncing.html
Jak widzisz Jest tam napięcie balancowania (4.2V) oraz napięcie "Over charge Protection" (pkt. 3) zabezpieczenie przed przeładowaniem, które włącza się przy 4.25V, a wyłacza się przy 4.05V.
Podobne zabezpieczenie masz przy nadmiernym rozładowaniu (pkt. 4)
https://linksunhk.en.made-in-china.com/ ... ncing.html
Jak widzisz Jest tam napięcie balancowania (4.2V) oraz napięcie "Over charge Protection" (pkt. 3) zabezpieczenie przed przeładowaniem, które włącza się przy 4.25V, a wyłacza się przy 4.05V.
Podobne zabezpieczenie masz przy nadmiernym rozładowaniu (pkt. 4)
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
@tkoko
Piszesz nieprecyzyjnie i nadal nie rozumiesz o czym mowa. BMS odcina (over charge protection) ŁADOWANIE baterii. U mnie odciął ZASILANIE sterownika, czyli NIE MA JAZDY. Proponuję czytać uważniej zanim się wypowie. Takie odcięcie jest normalną funkcją BMS przy rozładowaniu, a nie przeładowaniu.
Spadek napięcia po odcięciu ładowania jest normalny - ładowarka podnosi napięcie na zacisku baterii. Nie ma to nic wspólnego z napięciem samej baterii
Piszesz nieprecyzyjnie i nadal nie rozumiesz o czym mowa. BMS odcina (over charge protection) ŁADOWANIE baterii. U mnie odciął ZASILANIE sterownika, czyli NIE MA JAZDY. Proponuję czytać uważniej zanim się wypowie. Takie odcięcie jest normalną funkcją BMS przy rozładowaniu, a nie przeładowaniu.
Spadek napięcia po odcięciu ładowania jest normalny - ładowarka podnosi napięcie na zacisku baterii. Nie ma to nic wspólnego z napięciem samej baterii
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Jednego 'chłopaki' wspólnie nie wiemy. Czy jeśli dojdzie podczas ŁADOWANIA do przeciążenia celi > 4,25 to czy przerwaniu Ładowania, nie towarzyszy blokowanie również Mosfetów WYJSCIA na sterownik, jako że ktoś mógł założyć ze pakiet jest rozbalansowany, niesprawny.
Czyli jeśli po odłączeniu łądowania, jest proces tylko BALANSOWANIA, to być może nawet gdy wszystkie segmenty sa już względnie równe, podtrzymanie blokady wyjscia może być nadal, bo uznano że ładowanie zostało przerwane awaryjnie.
Tylko gdybam, zresztą @tkoko, miał chyba to na myśli. To by tłumaczyło takie pozornie nielogiczne czy wręcz wadliwe działanie tego BMS.
Ale jak się zastanowić to nie jest niemożliwe.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
WojtekErnest pisze: ↑23 mar 2018, 12:01Jednego 'chłopaki' wspólnie nie wiemy. Czy jeśli dojdzie podczas ŁADOWANIA do przeciążenia celi > 4,25 to czy przerwaniu Ładowania, nie towarzyszy blokowanie również Mosfetów WYJSCIA na sterownik, jako że ktoś mógł założyć ze pakiet jest rozbalansowany, niesprawny.
Czyli jeśli po odłączeniu łądowania, jest proces tylko BALANSOWANIA, to być może nawet gdy wszystkie segmenty sa już względnie równe, podtrzymanie blokady wyjscia może być nadal, bo uznano że ładowanie zostało przerwane awaryjnie.
Tylko gdybam, zresztą @tkoko, miał chyba to na myśli. To by tłumaczyło takie pozornie nielogiczne czy wręcz wadliwe działanie tego BMS.
Ale jak się zastanowić to nie jest niemożliwe. To by oznaczało że następnego dnia po zbalansowaniu, włączenie na chwilę ładowarki, go odblokuje.
Tak sądzę...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
WojtekErnest pisze: ↑23 mar 2018, 12:03WojtekErnest pisze: ↑23 mar 2018, 12:01Jednego 'chłopaki' wspólnie nie wiemy na temat tego BMS-a. Czy jeśli dojdzie podczas ŁADOWANIA do przeciążenia celi > 4,25 to czy przerwaniu Ładowania, nie towarzyszy blokowanie również Mosfetów WYJSCIA na sterownik, jako że ktoś mógł założyć ze pakiet jest rozbalansowany, niesprawny.
Czyli jeśli po odłączeniu łądowania, jest proces tylko BALANSOWANIA, to być może nawet gdy wszystkie segmenty sa już względnie równe, podtrzymanie blokady wyjscia może być nadal, bo uznano że ładowanie zostało przerwane awaryjnie.
Tylko gdybam, zresztą @tkoko, miał chyba to na myśli. To by tłumaczyło takie pozornie nielogiczne czy wręcz wadliwe działanie tego BMS.
Ale jak się zastanowić to nie jest niemożliwe. To by oznaczało że następnego dnia po zbalansowaniu, włączenie na chwilę ładowarki, go odblokuje.
Tak sądzę...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
To ktoś bardzo "wadliwie" założył. Skutkiem tego założenia jest dla użytkownika serwis, bo przecież sam nie zresetuje BMS. Poza tym bateria nie była przeładowana. Było 4,15V na każdej celi. A ładowarka sama się wyłączyła przy tym poziomie, bo ją tak zregulowałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Właśnie to co napisał Wojtek miałem na myśli, albowiem Chińska myśl techniczna nie ma granic
Zapewne czytałeś temat Zeeltoma jak resetować BMS'a. Jak pisałem, mam 4 BMS'y i żadnego nie muszę resetować w ten sposób, gdyż po "zablokowaniu" same powracają do normalnego stanu, jeżeli tylko wyeliminujemy przyczynę "blokady", czyli spadek napięcia poniżej ~3V na "P". Mało tego, te fabryczne mają tylko "+" i "-" więc nawet gdybym chciał to w ten sposób zrobić, to się nie da. I teraz pytanie, dlaczego BMS Zeeltoma jest "blokowany", skoro można zrobić "automat".
A teraz najciekawsze. Fabryczny BMS (ten z "+" i "-") w rowerze z PAS'em, przy spadku napięcia poniżej ~3V, WYŁĄCZA sterownik, i próba jego uruchomienia kończy się tylko "mignięciem" diod, i dopiero po kilku minutach można go ponownie uruchomić i na mniejszym wspomaganiu jechać dalej. Sterownik od Gaz33 (z "B-" i "C-") w rowerku Trendline z manetką, zachowuje się zupełnie inaczej. Podobnie jak fabryczny BMS się wyłącza, sterownik przygasa lecz nie wyłącza. Ten impuls BMS "uznaje" za odłączenie obciążenia i się włącza. W efekcie BMS impulsowo włącza i wyłącza zasilanie. W tym wypadku zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest BMS Zeeltoma.
Zapewne czytałeś temat Zeeltoma jak resetować BMS'a. Jak pisałem, mam 4 BMS'y i żadnego nie muszę resetować w ten sposób, gdyż po "zablokowaniu" same powracają do normalnego stanu, jeżeli tylko wyeliminujemy przyczynę "blokady", czyli spadek napięcia poniżej ~3V na "P". Mało tego, te fabryczne mają tylko "+" i "-" więc nawet gdybym chciał to w ten sposób zrobić, to się nie da. I teraz pytanie, dlaczego BMS Zeeltoma jest "blokowany", skoro można zrobić "automat".
A teraz najciekawsze. Fabryczny BMS (ten z "+" i "-") w rowerze z PAS'em, przy spadku napięcia poniżej ~3V, WYŁĄCZA sterownik, i próba jego uruchomienia kończy się tylko "mignięciem" diod, i dopiero po kilku minutach można go ponownie uruchomić i na mniejszym wspomaganiu jechać dalej. Sterownik od Gaz33 (z "B-" i "C-") w rowerku Trendline z manetką, zachowuje się zupełnie inaczej. Podobnie jak fabryczny BMS się wyłącza, sterownik przygasa lecz nie wyłącza. Ten impuls BMS "uznaje" za odłączenie obciążenia i się włącza. W efekcie BMS impulsowo włącza i wyłącza zasilanie. W tym wypadku zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest BMS Zeeltoma.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
No wlaśnie nie. Jeszcze raz sposób postępowania :
- w trakcie ładowania dochodzi do zablokowania/przerwania ładowania z powodu chwilowego przekroczenia 4,25 na którejś celi i blokowania również wyjścia na sterownik.
- dla użytkownika ładowanie jest zakończone ale w tle balansowanie w ciagu nocy zbija/wyrównuje napięcie.
- gdy napięcie aku jako całości jest względnie normalne np 4,15 x 10S - nadal nie ma napięcia na wyjściu bo ostatnie ładowanie
zakończyło się niepowodzeniem, sygnałem nadmiernego rozbalansowania ogniw. (Cześć fabrycznych rozwiązań, wtedy wskazuje odpowiedni sygnał errorXX na wyświetlaczu i uruchomienie roweru też nie jest już możliwe.)
- JESLI UZYTKOWNIK podłączy wtedy ładowarkę do takiego BMS, rusza znów ładowanie, sygnał błędu jest kasowany i napięcie na wyjściu jest normalne.
- odłącza ładowarkę i jedzie...
Proste ?
A 'majsterklepki' zwierają na krótko lub przez rezystor wejscie jednego mosfeta (-C) z wyjsciem drugiego (-P) i ... też jadą.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
@WojtekE
Tu nie było żadnego przeładowania. Podłączenie ładowarki nie odblokowywalo BMS. Poza tym mylisz odcięcie ładowania od odcięcia zasilania. Żadne przekroczenie 4,25V nie upoważnia BMS do odcięcia zasilania sterownika
Tu nie było żadnego przeładowania. Podłączenie ładowarki nie odblokowywalo BMS. Poza tym mylisz odcięcie ładowania od odcięcia zasilania. Żadne przekroczenie 4,25V nie upoważnia BMS do odcięcia zasilania sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
https://nexun.pl/shop/ladowarki/209-81- ... _o_kontakt
chcę kupić taką ładowarkę do pojemniejszych baterii . Da rade samemu przestawić w niej 13S na 14S? Czy muszę kupować dokładnie pod ilość cel?
chcę kupić taką ładowarkę do pojemniejszych baterii . Da rade samemu przestawić w niej 13S na 14S? Czy muszę kupować dokładnie pod ilość cel?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Prawdopodobnie tak. Dzwoń do tasa bo moja podobna https://nexun.pl/shop/ladowarki/226-lad ... -540w.html ma w środku potencjometr i działa przynajmniej w zakresie 13-20s. W środku są trzy potencjometry więc i tak lepiej podpytać
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Mam "pakiety" z Nissan Leaf które mają 7,2 V . Dokładniej to one są 2S2P i albo zrobię na 7 takich pakietach albo rozwalę wszystkie na pojedyncze ogniwa bo waga za duża całości i miejsca za mało do tego co chce zrobić i zrobię na 13 pojedynczych.Tak w ogule to pasowała by taka z regulacja napięć i prądu ładowania. ps. woltomierz mam:-).
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
13s1p? Tego nie możesz ładować ładowarką 3A. Za duży prąd. Celuj w 0,7 - 1,5A na ogniwo. Do czego bateria?
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
To nie jest 18650 tylko kawał torebki:-)
http://samochodyelektryczne.org/img/nis ... af_222.png
Bateria do zestawu Glebora 500W Velofast, sterownik 22A .To ogniwo w samochodzie pracuje z znacznie wyższymi prądami przy ładowaniu i rozładowaniu więc nawet 8 Amper pradu ładowania im nic nie zrobi.
http://samochodyelektryczne.org/img/nis ... af_222.png
Bateria do zestawu Glebora 500W Velofast, sterownik 22A .To ogniwo w samochodzie pracuje z znacznie wyższymi prądami przy ładowaniu i rozładowaniu więc nawet 8 Amper pradu ładowania im nic nie zrobi.
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
ha ha! Ładne celki!
To spokojnie wystarczy 1p
Ten link do ładowarki Nexuna jest do wyboru ile chcesz "s". Tas Ci ustawia i masz gotowe
To spokojnie wystarczy 1p
Ten link do ładowarki Nexuna jest do wyboru ile chcesz "s". Tas Ci ustawia i masz gotowe