Pomoc we wszystkim :)
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Pomoc we wszystkim :)
Witam serdecznie, jakiś czas temu natknąłem się na rowerzystę na oko 1.5 razy cięższego (grubszego) ode mnie który, pędził w tę samą stronę pod górkę na oko 2 razy szybciej ode mnie. Zatrzymałem się na chwilkę by zaczerpnąć powietrza i spoglądałem jak szybko znika z mojego pola widzenia.
Zakochałem się. To był mój pierwszy raz kiedy widziałem takie cudo. Postanowiłem że, poszperania w necie co gdzie i jak i to nie takie proste jak mi się wydawalo. :/
Gotowy zestaw z baterią, kupa utopionej kasy na dodatek jak się zorientowałem mało wydajny, mały zasięg.
Szperam dalej i okazuje się że, może nie zaoszczędzę ale przy własnym wkładzie, za te same pieniądze zbuduje mocniejszą maszynę.
Problem w tym że zupełnie się nie znam. Ani na elektryce ani na elektronice ani na laminowaniu ani na niczym co by chodź troszkę ugryzło temat ebike.
Wiem że, nie posiadam 2 lewych rąk, zawsze sobie ze wszystkim radziłem i mam nadzieję że tym razem też sobie poradzę z Państwa pomocą.
Rower mam, nawet 2 ale jeden poświęcę. Wrzuce zdjęcia i Państwo ocenią czy nadaje się na ebike.
Lekturę zacząłem od skrzynki. Zamówiłem odpowiednie komponenty.
2 kg żywicy poliestrowej, tkanina szklana rownigowa 300 2m2, styropian oddzielacz folia carbonowa szpachla itp .
Do tego mam jednak pytanie odnośnie nakładaniu warstw.
Przy tkaninie 300g/M2 potrzebuję 3 warstwy okey ale jakie odstępy zachować pomiędzy nakładaniem jednej a drugiej? Poczekać aż zwiąże i druga? Czy jedna po drugiej ? Czekać dzień ? Dwa? Jak to wygląda, bo nie mogę doczytać nigdzie. Na koniec owinąć folią spożywczą ale jak wyschnie? Czy odrazu na mokro?
Druga sprawa to silnik i wgl cały zestaw bez Akumulatora. Tym zajmę się na koncu jak wszystko inne będzie glancus.
Jeżdżę na oponach 26' tylko po mieście ale do pracy mam bardzo dużo wzniesień. Dystans to około 12 km.
Jeśli ktoś kojarzy Kraków to z rybitw jadę do Borku Fałęckiego.
To jest główne przeznaczenie tego roweru.
Nie jeżdżę po górach. Chce pedałować jak i również by rower wyciągnął mnie na wzniesienie bez przegrzania.
Jedynie na czym mi zależy to prędkość do 40km/h i szybka blokada do 250w i 25km/h w razie wu.
Dynamiczność i 100 na godzinę jest mi obojetne, chce by rower się nie przegrzewał i w znacznym stopniu wyciągnął mnie na gore. Oglądałem zestawy kolegi z tego forum i zainteresowałem się zestawem ostatnim bez przekładniowym s1300 ale się nie znam i nie wiem czy będzie pasował do moich oczekiwań.
Pozdrawiam serdecznie chłopaki !
Zakochałem się. To był mój pierwszy raz kiedy widziałem takie cudo. Postanowiłem że, poszperania w necie co gdzie i jak i to nie takie proste jak mi się wydawalo. :/
Gotowy zestaw z baterią, kupa utopionej kasy na dodatek jak się zorientowałem mało wydajny, mały zasięg.
Szperam dalej i okazuje się że, może nie zaoszczędzę ale przy własnym wkładzie, za te same pieniądze zbuduje mocniejszą maszynę.
Problem w tym że zupełnie się nie znam. Ani na elektryce ani na elektronice ani na laminowaniu ani na niczym co by chodź troszkę ugryzło temat ebike.
Wiem że, nie posiadam 2 lewych rąk, zawsze sobie ze wszystkim radziłem i mam nadzieję że tym razem też sobie poradzę z Państwa pomocą.
Rower mam, nawet 2 ale jeden poświęcę. Wrzuce zdjęcia i Państwo ocenią czy nadaje się na ebike.
Lekturę zacząłem od skrzynki. Zamówiłem odpowiednie komponenty.
2 kg żywicy poliestrowej, tkanina szklana rownigowa 300 2m2, styropian oddzielacz folia carbonowa szpachla itp .
Do tego mam jednak pytanie odnośnie nakładaniu warstw.
Przy tkaninie 300g/M2 potrzebuję 3 warstwy okey ale jakie odstępy zachować pomiędzy nakładaniem jednej a drugiej? Poczekać aż zwiąże i druga? Czy jedna po drugiej ? Czekać dzień ? Dwa? Jak to wygląda, bo nie mogę doczytać nigdzie. Na koniec owinąć folią spożywczą ale jak wyschnie? Czy odrazu na mokro?
Druga sprawa to silnik i wgl cały zestaw bez Akumulatora. Tym zajmę się na koncu jak wszystko inne będzie glancus.
Jeżdżę na oponach 26' tylko po mieście ale do pracy mam bardzo dużo wzniesień. Dystans to około 12 km.
Jeśli ktoś kojarzy Kraków to z rybitw jadę do Borku Fałęckiego.
To jest główne przeznaczenie tego roweru.
Nie jeżdżę po górach. Chce pedałować jak i również by rower wyciągnął mnie na wzniesienie bez przegrzania.
Jedynie na czym mi zależy to prędkość do 40km/h i szybka blokada do 250w i 25km/h w razie wu.
Dynamiczność i 100 na godzinę jest mi obojetne, chce by rower się nie przegrzewał i w znacznym stopniu wyciągnął mnie na gore. Oglądałem zestawy kolegi z tego forum i zainteresowałem się zestawem ostatnim bez przekładniowym s1300 ale się nie znam i nie wiem czy będzie pasował do moich oczekiwań.
Pozdrawiam serdecznie chłopaki !
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Pomoc we wszystkim :)
Zestaw s1300 od Michała to ciekawe rozwiązanie za raczej dobre pieniądze. Możesz pomyśleć również nad silnikiem 9c 7x9 silnik wolny max 36-40 km/h na bateri 13s ale z dużym momentem obrotowym (Nexun). W tym sklepie kupisz wszystkie potrzebne elementy. Ile to wyjdzie w zł to musisz sobie przeliczyć. Nie wiem jaką planujesz baterie, myśle że powinieneś brać/robić przynajmniej 13s7p aby spokojnie jeździć na sterowniku 25-30A. Generalnie na baterii lepiej nie oszczędzać.
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pomoc we wszystkim :)
Jesli to ma być 30A a ma być zastosowanie w terenie pagórkowatym, to proponuje myśleć o 8-9P.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
To jest mój rower:
Gdy by trzeba było innych zdjęć to proszę pisać.
Zrobiłem wzór akumulatora. Jako szablonu użyłem wyszpachlowanej formy pod laminat. Uciąłem dla pewności 1.5 cm by na pewno wszystko się zmieściło i mam mniej wiecej miejsca na 228 ogniw minus miejsce na sterownik. Jakie wymiary mniej więcej uwzględnić by wszedł ?
Ile s i p? Kolega wyżej pisał ze minimum 8-9 czyli jeśli potrzebuje napięcia 48V pod sterownik to zbuduje akumulator 13s17p? Będzie toche mniej P bo muszę wsadzić sterownik ale dobrze kombinuje?
Zestaw ostatni od Pana Michała podoba mi się i będę się z nim kontaktował po nowym miesiącu jak budżet troszkę ustabilizuje się ale dam go za przykład.
48v*26A=1248W
13s*17p=221 ogniw
26A/17p=1,5A
1.5A + 50% wiecej dla bezpieczeństwa wychodzi 3A na cele.
Dobrze kombinuje? Prosze o poprawienie jak coś zbazgrałem.
Gdy by trzeba było innych zdjęć to proszę pisać.
Zrobiłem wzór akumulatora. Jako szablonu użyłem wyszpachlowanej formy pod laminat. Uciąłem dla pewności 1.5 cm by na pewno wszystko się zmieściło i mam mniej wiecej miejsca na 228 ogniw minus miejsce na sterownik. Jakie wymiary mniej więcej uwzględnić by wszedł ?
Ile s i p? Kolega wyżej pisał ze minimum 8-9 czyli jeśli potrzebuje napięcia 48V pod sterownik to zbuduje akumulator 13s17p? Będzie toche mniej P bo muszę wsadzić sterownik ale dobrze kombinuje?
Zestaw ostatni od Pana Michała podoba mi się i będę się z nim kontaktował po nowym miesiącu jak budżet troszkę ustabilizuje się ale dam go za przykład.
48v*26A=1248W
13s*17p=221 ogniw
26A/17p=1,5A
1.5A + 50% wiecej dla bezpieczeństwa wychodzi 3A na cele.
Dobrze kombinuje? Prosze o poprawienie jak coś zbazgrałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Pomoc we wszystkim :)
O kurczaki 228 ogniw w zwykłym rowerze, jeszcze przy 40km/h, ale to będzie miało zasięg
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pomoc we wszystkim :)
Dobrze kombinujesz, tylko tutaj coś przekombinowałeś.
Mając większy silnik na starcie, nie będziesz musiał doinwestowywać zbyt wiele. Wtedy ewentualnie zmienisz tylko sterownik.
Weź sobie od razu jakiś większy silnik skoro masz dużo wzniesień do pokonania. Będzie się mniej grzał, a czytając Twoją wypowiedź, to i tak prędko dopadnie Cię watowica.
Mając większy silnik na starcie, nie będziesz musiał doinwestowywać zbyt wiele. Wtedy ewentualnie zmienisz tylko sterownik.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
faktycznie powinno być 100 % skoro z 1.5 A zrobiło się 3AUmbur pisze: ↑18 mar 2018, 12:17Dobrze kombinujesz, tylko tutaj coś przekombinowałeś.Weź sobie od razu jakiś większy silnik skoro masz dużo wzniesień do pokonania. Będzie się mniej grzał, a czytając Twoją wypowiedź, to i tak prędko dopadnie Cię watowica.
Mając większy silnik na starcie, nie będziesz musiał doinwestowywać zbyt wiele. Wtedy ewentualnie zmienisz tylko sterownik.
Co oznacza że, złapie mnie watowica? W sensie więcej i więcej W ?
1300W to ogólnie mało czy dużo na moje potrzeby ?
Nigdy nie jeździłem nawet na 250 W.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pomoc we wszystkim :)
Ja zaczynałem od 3000W. Szybko jednak zmieniłem silnik NC(10x6), bo tamten się mocno grzał. Założyłem Mxusa 3K i na tym już się fajnie jeździło. Jak nie miałeś okazji jeździć, to najpierw powiedz skąd jesteś. Admini założyli dział "skąd jesteś" LINK.
Zapytaj kogoś z Twojej okolicy czy możesz wpaść się przejechać na jego konstrukcji. Na pewno ktoś Ci da taką możliwość. Później dopiero zacznij kompletować sprzęt.
Zapytaj kogoś z Twojej okolicy czy możesz wpaść się przejechać na jego konstrukcji. Na pewno ktoś Ci da taką możliwość. Później dopiero zacznij kompletować sprzęt.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Drodzy koledzy czy ogniwa INR18650-29E firmy Samsung to dobry pomysł do mojego akumulatora?
pisałem o konfiguracji 13s 17p ale raczej to będzie 13s 13p ze względu na miejsce w skrzynce. Czy te akumulatory nie będą zbyt obciążone?
wychodzi 2A na cele a te aku maja 2.9 A. Doradźcie prosze co łaska!
pisałem o konfiguracji 13s 17p ale raczej to będzie 13s 13p ze względu na miejsce w skrzynce. Czy te akumulatory nie będą zbyt obciążone?
wychodzi 2A na cele a te aku maja 2.9 A. Doradźcie prosze co łaska!
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
jak Mówiłem potrzebuje pomocy ze wszystkim, da rade określić jaki klucz potrzebuje do korby? pisze coś isis drive.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pomoc we wszystkim :)
Ja bym nie robił z tej konstrukcji e-bajka. Wymienił bym na fulla, a na pewno bym dał hamulce tarczowe zamiast V-brejków.
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Pomoc we wszystkim :)
Henio, praktycy, którzy złożyli kilkadziesiąt rowerów wolą v-breaki. Serio.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Pomoc we wszystkim :)
Nie ma z nimi miliona problemów. Z pierwszymi problemami natkniesz się gdy będziesz chciał przymocować tarczę do silnika i nie będzie pasować dystans do zacisku.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pomoc we wszystkim :)
Mentalnie się już właśnie na to przygotowałem jak będę przerabiał, ale generalnie tarczowe szybciej wyhamują.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Pomoc we wszystkim :)
A z tym to różnie. Tarczowe muszą być dobre, minimum SLX (nie zagłębiam się w inne firmy bo nie znam) i tarcza 203mm (mówimy o przodzie). Wszystko poniżej to dobry V-brake będzie skuteczniejszy od tarczówek niestety.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pomoc we wszystkim :)
Ja mam tarczę 160 mm, hamulce shimano XT i hamują mi jak brzytwy. Raz ja nacisnąłem na maksa przy dużej prędkości, bo w ostatniej chwili zobaczyłem dół, to amortyzator usiadł do samego końca, a ja o mało nie wyleciałem przodem, a tyłu nie poniosło. Z prędkości 25 km/h do zera potrzebowałem 3- 4 m. To chyba dobre. Ja czuję się bezpieczniej z tarczówkami, choć mam możliwość w swojej konstrukcji zamontować też V-brejki.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pomoc we wszystkim :)
Kurcze, myślałem, że jest odwrotnie. No widzisz, nawet na hamulcach henio się nie zna
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Pomoc we wszystkim :)
Tak to jest. Jeszcze jest gruba Dh gdzie jest saint i zee. Te są mega do ebajka
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Pomoc we wszystkim :)
Przestaniesz się czuć pewnie jak Ci przewód pęknie albo urwie i płyn wylany.
Przestaniesz się w ogóle czuć jak klocek zacznie żegotać metalicznie, tarcza się wygnie - co często spotykam u znajomych. ehh są i nie mogą dojść do ładu z regulacją.
Niedawno zmieniłem klocek w v-breaku na bardziej miękką gumę. Tylne koło mimo docisku silnika i mojego dosiadu zdziera asfalt przy średniej sile nacisku ręką na klamkę
Przestaniesz się w ogóle czuć jak klocek zacznie żegotać metalicznie, tarcza się wygnie - co często spotykam u znajomych. ehh są i nie mogą dojść do ładu z regulacją.
Niedawno zmieniłem klocek w v-breaku na bardziej miękką gumę. Tylne koło mimo docisku silnika i mojego dosiadu zdziera asfalt przy średniej sile nacisku ręką na klamkę
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Pomoc we wszystkim :)
Generalnie tarczówki wymyślono do jazdy po błocie, bo zafajdana obręcz nie hamuje.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Pomoc we wszystkim :)
Ale to chodzi o błoto po szprychy. Downhill, trawy, błota, kałuże. Ja też po błocie jeżdżę, choć wolniutko, bo nie mam chlapaczy
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pomoc we wszystkim :)
No to się trochę sfrajerowałem, bo w necie widziałem okazję kupić fulla za 850zł i to w bardzo dobrym stanie, ale miał V-brejki i se myślę, że to stare i beznadzieja i nie kupiłem. Kupić chciałem by potem odsprzedać z niedużym zyskiem na forum. Czyli raczej by kupili taki rower elektryfikatorzy ??
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Okey trochę się pozmieniało, plany które były pewne, niestety zostały zniwelowane przez moją kobietę.
Jak mówiłem, miałem 2 rowery do wyporu, stary chciałem przerobić a nowy mieć taki jaki jest.
Plany legły w gruzach i muszę się pozbyć starego roweru. Potrzebuje Panowie waszej pomocy bo sam jestem mierny nawet jeśli chodzi o zwykłe rowery.
Model który chce zelektryfikować to w pełni fabryczny Kross evado 6.0 2017r.
link: https://www.kross.pl/pl/2017/cross/evado-6-0
Silnik kupiony od Pana Michała z forum 1300w voilamarta.
Akumulator się nie zmienia, 13s13p, zmieści się, sprawdziłem ale są zasadnicze różnice:
- stary rower 26cali ( silnik zapleciony na 26) nowy 28 cali
- stary hamulce v brejki nowy, hydraulicczne tarczówki do tego tarcza mocowana na wielowpust
teraz pytania :
czy mogę jeździć na rowerze który ma z przodu 28 cali a z tyłu 26 ? Pomijając geometrie, nie zaszkodzi to ramie ? Siodełko sobie wy kalibruje do poziomu.
Czy niestety trzeba przepleść silnik na 28 cali lub przednie koło kupić 26 cali ?
Druga sprawa co z klamkami magnetycznymi do odcięcia silnika przy hamowaniu ? Gdzieś coś czytałem ale nic bieżącego i linki nie działały.
Co do tarczy to kupie nową na mocowanie ze śrubami i po problemie.
Każda sugestia mile widziana, co byście zrobili panowie na moim miejscu ?
Pozdrawiam wszystkich !
Jak mówiłem, miałem 2 rowery do wyporu, stary chciałem przerobić a nowy mieć taki jaki jest.
Plany legły w gruzach i muszę się pozbyć starego roweru. Potrzebuje Panowie waszej pomocy bo sam jestem mierny nawet jeśli chodzi o zwykłe rowery.
Model który chce zelektryfikować to w pełni fabryczny Kross evado 6.0 2017r.
link: https://www.kross.pl/pl/2017/cross/evado-6-0
Silnik kupiony od Pana Michała z forum 1300w voilamarta.
Akumulator się nie zmienia, 13s13p, zmieści się, sprawdziłem ale są zasadnicze różnice:
- stary rower 26cali ( silnik zapleciony na 26) nowy 28 cali
- stary hamulce v brejki nowy, hydraulicczne tarczówki do tego tarcza mocowana na wielowpust
teraz pytania :
czy mogę jeździć na rowerze który ma z przodu 28 cali a z tyłu 26 ? Pomijając geometrie, nie zaszkodzi to ramie ? Siodełko sobie wy kalibruje do poziomu.
Czy niestety trzeba przepleść silnik na 28 cali lub przednie koło kupić 26 cali ?
Druga sprawa co z klamkami magnetycznymi do odcięcia silnika przy hamowaniu ? Gdzieś coś czytałem ale nic bieżącego i linki nie działały.
Co do tarczy to kupie nową na mocowanie ze śrubami i po problemie.
Każda sugestia mile widziana, co byście zrobili panowie na moim miejscu ?
Pozdrawiam wszystkich !
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Wyczytałem ze starego forum że to wystarczy odnośnie magnetycznego czujnika hamowania :
https://www.tme.eu/pl/details/kms-25/kontaktrony/#
Jakiś magnesik, ładnie przymocować i gra.
Mogę zamawiać czy panowie macie coś innego ?
https://www.tme.eu/pl/details/kms-25/kontaktrony/#
Jakiś magnesik, ładnie przymocować i gra.
Mogę zamawiać czy panowie macie coś innego ?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Pomoc we wszystkim :)
Można jak najbardziej wykorzystać jakiś kontaktron i magnes. Zanim coś zamówisz, przemyśl najpierw jak to zamocujesz, żeby nie odpadło.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:43
Re: Pomoc we wszystkim :)
Cześć.Czy jak mając zamontowaną manetkę w silniku o mocy do 250W i zablokowanej prędkości do 25 km/h czy jest to dalej traktowane jako rower?Np. gdy zatrzymuje mnie policjant to jak mi udowodni że używałem manetki w trakcie jazdy,manetka mi służy tylko na drogi polne.Jak to jest?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:43
Re: Pomoc we wszystkim :)
A jak to jest jak np. w ogóle nie używamy silnika,bateria siadła lub jakaś inna okoliczność .Jest to wówczas rower czy rower elektryczny?
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 lut 2018, 16:04
Re: Pomoc we wszystkim :)
Przepis mówi jasno. rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; nie ma tu mowy o rowerze elektrycznym. Rower to rower. Jeżeli nie spełnia powyższej definicji to nie rower.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Tak jak samochód, z powodu braku paliwa, czy zepsucia, nie przestaje być samochodem, tak rower z silnikiem i baterią, zapewne również nie przestaje być rowerem elektrycznym (wspomaganym elektrycznie). Co do manetki, nie jest ona zabroniona, lecz powinna być "aktywna" tylko podczas kręcenia pedałami (PAS). Tak mają "zachodnie" rowery np. Trendline. Tak stanowi prawo, a realia są jakie sąLukaszG1000 pisze: ↑29 mar 2018, 20:01A jak to jest jak np. w ogóle nie używamy silnika,bateria siadła lub jakaś inna okoliczność .Jest to wówczas rower czy rower elektryczny?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:43
Re: Pomoc we wszystkim :)
Znalazłem coś takiego w internecie, cytuję "Zastosowanie manetki gazu, silnika powyżej 250 W, ale max 4 kW i ograniczenia szybkości niezależnie czy do 25km/h czy do 45 km/h powoduje, że taki rower elektryczny przynależy do kategorii L1e, a ta w polskim prawie o ruchu drogowym dotyczy motorowerów."
Edit:
Pedelec <25 Km/h , <250W – wyłączony z klasyfikacji pojazdów elektrycznych traktowany jako zwykły rower
Pedelec <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
Pedelec <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped
E-bike <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
E-bike <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped
Jak to ma się do naszego kraju?Co to znaczy rower z mocnym napędem ?w sensie motorower,pojazd silnikowy?Znalazłem to tu http://veloprofit.com/pl/wiesz-ktore-ro ... jestrowac/
Edit:
Pedelec <25 Km/h , <250W – wyłączony z klasyfikacji pojazdów elektrycznych traktowany jako zwykły rower
Pedelec <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
Pedelec <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped
E-bike <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
E-bike <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped
Jak to ma się do naszego kraju?Co to znaczy rower z mocnym napędem ?w sensie motorower,pojazd silnikowy?Znalazłem to tu http://veloprofit.com/pl/wiesz-ktore-ro ... jestrowac/
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Dlatego nie jest zabroniona. Natomiast jest zapis, że wspomaganie elektryczne jest możliwe tylko z PAS.
LukaszG1000 te zapisy to dopiero "melodia przyszłości"
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 mar 2018, 20:43
Re: Pomoc we wszystkim :)
Czyli jest to pewne że jak mam w rowerze silnik o mocy 1000W i przy pomocy wyświetlacza ustawie moc na 250W to jest dalej traktowane jako rower ?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pomoc we wszystkim :)
Zapis ustawowy dot roweru jest bezlitosny "poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, silnik o mocy nominalnej 250 wat, napięciu baterii do 48V, uruchamiany naciskiem na pedały silnik (PAS), itd"
A to że my chcemy to interpretować po swojemu to inna sprawa. Mocniejsze epedelce to przepis który już obowiązuje w sąsiednich krajach EU i takie zarejestrowane i homologowane pojazdy mają tablice rejestracyjne i obowiązek OC.
A to że my chcemy to interpretować po swojemu to inna sprawa. Mocniejsze epedelce to przepis który już obowiązuje w sąsiednich krajach EU i takie zarejestrowane i homologowane pojazdy mają tablice rejestracyjne i obowiązek OC.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Panowie czy mozecie spojrzeć czy wszystko gra w tych połączeniach ?
amatorszczyzna wiem...
Pomarańczowe/ czerwone linie - łączenia równoległe
zielone (góra)/ niebieskie(dół) linie - połączenia szeregowe
pakiet 13s13p
czy mostki łączące cele wystarczą ?
czy może da się to korzystniej ustawić?
amatorszczyzna wiem...
Pomarańczowe/ czerwone linie - łączenia równoległe
zielone (góra)/ niebieskie(dół) linie - połączenia szeregowe
pakiet 13s13p
czy mostki łączące cele wystarczą ?
czy może da się to korzystniej ustawić?
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Jeśli wchemat nie czytelny poprawie, proszę pamiętać że jestem klasę wcześniej niż amator
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Pomoc we wszystkim :)
Nie jest ok. Jest za mało połączeń między sekcjami. Nie wiadomo tez czym będzie laczone. Wróć pierwsze do wykładu Tasa na jego kacie YT. Nie ma sensu pisac w koło to samo, tam jest wszystko zawarte. zobacz ile mam połączeń między + a - kolejnych sekcji.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pomoc we wszystkim :)
Chodziło o poprawność połączeń.Wykonanie /szerokość ścieżek/ to inna sprawa.A do Tasa na YT warto zajrzeć.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Taśmę niklowa mam z nexuna. Tas mówi o jednym mostku na 15 A minimum między sekcjami. Ja mam 2 -3, pytam jeśli tak można to je pogrubienie i będę mieć 4-6.
Zawsze wolałem uczyć się w praktyce, kolega tatar potwierdził poprawność moch połączeń więc już rozumiem zasadę.
Gdyby taki pakiet kosztował 100zl to bym przebolał stratę ale ponad 1000 zł to by bolało i pluł bym sobie że , ,mogłem zapytać kolegów.
Zawsze wolałem uczyć się w praktyce, kolega tatar potwierdził poprawność moch połączeń więc już rozumiem zasadę.
Gdyby taki pakiet kosztował 100zl to bym przebolał stratę ale ponad 1000 zł to by bolało i pluł bym sobie że , ,mogłem zapytać kolegów.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Pomogl by mi ktoś dobrać stacyjkę z kraju? Czytalem na forum ale wszystko tak ogólnikowo napisane. Potrzebuję konkretu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Pomoc we wszystkim :)
Chciałbym jeśli to możliwe by bez stacyjki nie dało się włączyć roweru i bym w każdej chwili mógł nią odciąć zasilanie, funkcja blokady koła też jest fajna.
- noisuee
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pomoc we wszystkim :)
Ja używałem takiej:
http://allegro.pl/wylacznik-piorkowy-pi ... 20283.html
W razie potrzeby można dokładać styki NC lub NO
http://allegro.pl/wylacznik-piorkowy-pi ... 20283.html
W razie potrzeby można dokładać styki NC lub NO