Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.

Czujnik pas / tensometr

Tematy związane z wszelką elektryką
scuda
Posty: 260
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: scuda » 17 gru 2018, 0:57

Tensometr wg mnie jak najbardziej pasuje do nawet klockowatych falconów, bo się robi wtedy bardziej rowerowy, a to ze względu na to ze im mocniej pedalujesz tym szybciej jedziesz a na PAS wystarczy krecic korba. Oczywiscie trzeba ustawic ograniczenie pradu przy tensometrze/pasie na 500-1000w i juz jazda nawet na falconie robi sie bezpieczna. Nie wyobrazam sobie jak mozna robic wycieczki po kilka godzin po lasach, sciezkach i caly czas trzymac niewygodna manetke, gdzie przy sabvotonie nie ma nawet tempomatu.

Witt
Posty: 90
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Witt » 20 gru 2018, 16:45

Tylko że autor pisze, że chce mieć coś legalne, czyli poruszać po drogach publicznych, a tu czy tensometr, czy Pas nie ma większego znaczenia. Ja wybrałbym Pas, bo nie zawsze "chce mi się naciskać". Tak też Pas jest rozwiązany w niebrandowych rowerach. Zasuwa na prawie pełnej mocy (jednej z 1-8 do wybrania) osiągając 25-27km/h, Ja mam Pas n tylko 3 stopniach wspomagania (50-100-120%) i jakoś sobie radzi, napewno do jazdy miejskiej / dojazdowej do pracy wg mnie to wystarczy. Jak jeździłem na Batavusie z tensometrem, byłem zachwycony z 1 miesiąc, po żar malał z każdym tygodniem bo musiałem "naciskać" i to czasami bardzo mocno by załączył te 100%. Zdecydowanie lepiej współpracuje mi się z PASem choć jak mówiłem mam 5 magnesowy i trochę mnie jego "zwiecha denerwuje" ale jak już się wkręci i załączy.. to i pedałuje się przyjemniej.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 1750
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: tatar » 20 gru 2018, 23:37

Obaj Panowie, tak @scuda jak i @Witt ,macie racje co do tensometru,a to z tego względu,że więcej mocy z silnika jest wskazane podczas jazdy w terenie/mocniejszy nacisk na korbę-więcej mocy silnika/, zaś jazda po mieście tudzież rekreacyjna lepiej wygląda z PAS-em

szkuba
Posty: 24
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: szkuba » 06 sty 2019, 20:21

Jeździłem zarówno na zwykłym PASie (1700km obecnie) jak i na czujniku nacisku na pedały. Osobiście tensometr uważam za dużo lepszy dlatego że bardziej naturalnie reaguje na nasz nacisk na pedały. Jadąc rowerem bez wspomagania to właśnie naciskając mocniej lub słabiej "sterujemy" mocą/momentem obrotowym. Jak jedziesz PASem to poziom wspomagania zależy tylko od tego co ustawisz na LCD a nie jak mocno pedałujesz. Czyli jak chcę by wspomagało delikatnie np. do manewrów zawracania 180stopni itp. to muszę zmienić na LCD co może być uciążliwe biorąc pod uwagę że np. za chwilę znów chcę mieć pełną moc.

Gienadimon
Posty: 176
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Gienadimon » 06 sty 2019, 22:49

szkuba pisze:
06 sty 2019, 20:21
Jeździłem zarówno na zwykłym PASie (1700km obecnie) jak i na czujniku nacisku na pedały. Osobiście tensometr uważam za dużo lepszy dlatego że bardziej naturalnie reaguje na nasz nacisk na pedały. Jadąc rowerem bez wspomagania to właśnie naciskając mocniej lub słabiej "sterujemy" mocą/momentem obrotowym. Jak jedziesz PASem to poziom wspomagania zależy tylko od tego co ustawisz na LCD a nie jak mocno pedałujesz. Czyli jak chcę by wspomagało delikatnie np. do manewrów zawracania 180stopni itp. to muszę zmienić na LCD co może być uciążliwe biorąc pod uwagę że np. za chwilę znów chcę mieć pełną moc.

Dzięki. O taką informację mi chodziło.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 1750
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: tatar » 07 sty 2019, 14:34

Dostępny jest również inny rodzaj tensometru dostępny na Allegro https://allegro.pl/oferta/sensor-napiec ... 7274847277


Obrazek

Witt
Posty: 90
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Witt » 11 sty 2019, 13:48

szkuba pisze:
06 sty 2019, 20:21
Czyli jak chcę by wspomagało delikatnie np. do manewrów zawracania 180stopni itp. to muszę zmienić na LCD co może być uciążliwe biorąc pod uwagę że np. za chwilę znów chcę mieć pełną moc.
A tu akurat masz rację. Ja po prostu jeżdżę na manetce przy zawracaniu, przy używaniu pedałów weszło w nawyk że jeżdżę na lekko wciśniętych klamkach, gdzie mikrowyłącznik rozłącza silnik.

ODPOWIEDZ