Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Tematy związane z wszelką elektryką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 14 mar 2019, 19:15

Mam ładowarkę ustawioną na 82V ( ładowanie nie do pełna - 80% ). Akumulator 20s/8p na Sony VTC6. BMS z blutufem i apką Xiaoxiang, 50A. Na ile proponujecie ustawić BMS?
Są zdania, że przy 4,10 V BMS może się nie uruchomić. Inni mówią, że to sprawa loterii i trzeba będzie poobserwować i proponują BMS ustawić na 4,13 V na początek.
A jakie jest Wasze zdanie? Niektórzy pewnie powiedzą: "po co się w to pchasz?" , "znowu heniu coś kombinujesz". Jednak obecne, światowe trendy wyraźnie mówią i jest to oparte na badaniach naukowych, że ładowanie do 80% wyraźnie wydłuża żywotność baterii. No i jest bezpieczniejsze - jest mniej prawdopodobne przeładowanie (przegrzanie baterii przy końcu ładowania).
Ogólnie jestem za i jakoś to do mnie przemawia.
To jak ustawić tego BMSa proponujecie?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Dede
Posty: 401
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Dede » 14 mar 2019, 22:02

Jak masz mniejsze napiecie max 4,10V na ogniwo (82V ładowarka 20S) to zrób sobie balasowanie ogniw od 4,05V czy nawet od 4V a nie od 4,15V. A pozostałe funkcje bez zmian.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 20 kwie 2019, 22:31

Balansowanie mam od 4V. Było już tak ustawione fabrycznie 👍🙂
Tas ustawił mi ładowarkę na 82,3V , a nie równo 82V bo zmierzyłem i jest... REWELACJA ! Pewnie przez przypadek tak wyszło Tasowi, a może to podświadomie , intuicyjnie tak ustawił nasz Guru 😉
Tak czy siak jestem bardzo zadowolony . BMS pięknie wybalansowuje . Nie mam żadnych problemów , a tak straszyli...
Ogniwa się nie przeładowują . Max napięcie zarejestrowane na celi ( mam xiaoxiang do podglądu ) to 4,101 V - IDEALNIE ! Polecam 👍😉

Mam takie pytanie :

Do ilu, tak bezpiecznie na wyrost ogniwa SONY VTC 6 znoszą rozładowanie? 3,35 ? Bo niżej to chyba nie ma co zachodzić . Do ilu Wy schodzicie ?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Dede
Posty: 401
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Dede » 22 kwie 2019, 15:45

EV-Maniak pisze:
20 kwie 2019, 22:31
Mam takie pytanie :

Do ilu, tak bezpiecznie na wyrost ogniwa SONY VTC 6 znoszą rozładowanie? 3,35 ? Bo niżej to chyba nie ma co zachodzić . Do ilu Wy schodzicie ?
Dla roweru ustawić należy około 2,75V
A tak ciekawości dla pakietu akumulatora który mało prądu pobierany to lepiej ustawić 3V
Dla pakietu akumulatora z dużym prądzie pobierany z ogniwa to można ustawić max 2,5V

To dla tego naj lepsza opcja dla roweru 2,75V i chyba mało kto używa akumulator na 100% zawsze cos zostaje energii.
Najważniejsze żeby nie przechowywać akumulatora całkowicie wyładowany.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 22 kwie 2019, 18:39

Żeby było jeszcze bardziej doskonale i bezpiecznie dla ogniw, przestawiłem na aplikacji Xsiaoxiang następujące parametry w PARAMS SETTING :

Undervoltage było 2,7 jest 2,8 V
Undervoltage release było 3,0 jest 3,1 V
Discharge overcurrent było 60 jest 62 V
Balanced turniej on voltage było 4,00 jest 3,95 V
Balancing precision było 0,03 jest 0,02

Myślę , że jest git-majonez 👍😉
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 875
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: TomaS » 23 kwie 2019, 7:13

EV Maniak myślę że Twój temat jest bardzo pomocny dla wielu w kwestii ładowania w taki sposób jak Ty czyli do 90%. Jak dotąd nikt tego nie opisał, co ustawić jak i gdzie więc przetarłeś szlaki :)
W przyszłości jestem otwarty żeby zrobić tak jak Ty, dołożyć te 10% ogniw by nie schodzić z zasięgiem a zyskać na żywotności te 80% ;)
Jeżdżę na:
1. :..........(w budowie)
2. :CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 23 kwie 2019, 11:33

Dzięki 👍😉

Dokładnie tak jak mówisz - jak ktoś się martwi, że straci ciut pojemności , to zawsze można ją zrekompensować większą ilością ogniw. A przecież dłuższa żywotność ogniw , to też mniejszy spadek pojemności po każdym cyklu ładowania - prawie CONSTANS na wykresie. Opłaca się nie ładować do pełna.

Ogniwa , to jeden z najdroższych elementów e-bika, trzeba o nie dbać by dłużej służyły.

Ostatecznie zdecydowałem się parametr PRECYZJA BALANSOWANIA zostawić na 0.03 tak jak było fabrycznie , tylko co 10 ładowanie będę przestawiał na 0.02 , bo to zbytnio obciąża BMS - za długo chodzi . Ale jak pięknie wybalansował 👍
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 24 kwie 2019, 20:36

Jaką ma dokładność ten balanser? setne volta ?
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 24 kwie 2019, 20:52

Można ustawić jak się chce od 0,01ale takie ustawienie nie jest zalecane przez najznakomitszych tego forum , gdyż BMS za długo i bez sensu pracuje . Optymalnie jest 0,03 . Od czasu do czasu np. co 10-te ładowanie ustawić na 0,02 by wygłaskać 😉👍
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 25 kwie 2019, 9:43

Powiedzcie mi proszę , tak z czystej ciekawości, ten BMS Xsiaoxiang wyrównuje sekcje poprzez przekazywanie wyższego napięcia z sekcji wyższej na niższą ? Czy po prostu zbija z tych wyższej naładowanych sekcji napięcie i zamienia je w ciepło?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Dede
Posty: 401
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Dede » 25 kwie 2019, 12:06

zbija z tych wyższej naładowanych sekcji napięcie i zamienia je w ciepło.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 27 kwie 2019, 21:29

Vegasnight9 pisze:
24 kwie 2019, 20:36
Jaką ma dokładność ten balanser? setne volta ?
Właśnie eksperymentuje sobie i... Ten BMS Xsiaoxiang można ustawić z dokładnością nawet do 0,001 a nie tylko 0,01 😲 Normalnie balansuje rowniótko do ZERA !
Wiadomo, nie jest to wskazane za często stosować , bo zbytnio obciąża BMS ( zbyt długo chodzi ) ale od czasu do czasu dla eksperymentu , czemu nie. Np ustawić na 0,001 i wyłączyć po pewnym czasie , dajmy a to po 5 h . I to wszystko z poziomu aplikacji ... SUPER 👍
Mam dodatkowy radiator dla BMSa , więc ciepło lepiej oddaje ... Ależ równiutko balansuje !✌️
Załączniki
IMG_20190411_112249-1560x2080.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1272
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: WojtekErnest » 28 kwie 2019, 5:06

Zeby BYC PEWNYM ze rowniotko balansuje, musialbyc pomierzyc innym miernikiem KAZDY OSOBNO segment. Miernikiem ktory ma dokladny odczyt 9,999.
Mierzyles ?
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2245
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: zeeltom » 28 kwie 2019, 6:47

Po co ci dokładność do 1 tysiącznej wolta? 1/100 nie wystarczy?

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1272
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: WojtekErnest » 28 kwie 2019, 7:48

Bo wskaznik tego BMS do tylu wskazuje a byly opisywane przypadki ze pokazywal falszywie.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 28 kwie 2019, 8:43

Zgadza się . BMSy zafałszowują niekiedy i trzeba sprawdzać miernikiem . Mam bardzo dokładny miernik do 9,999 .Po wybalansowaniu , otworze skrzynkę i jeszcze raz sprawdzę 👍
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

ap0f1s
Posty: 323
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: ap0f1s » 28 kwie 2019, 9:35

Raz, że taka dokładność nie jest w ogóle potrzeba druga tak jak koledzy piszą bms nie mierzy dokładnie to już mija się z celem taka zabawa. Trzeba mieć dobry miernik, aby mierzyć takie wartości.
Następna sprawa, właśnie dlatego nie sprzedaje ani nie wkładam klientom tych bms przez wieczne zabawy z nim. Później pytania, dlaczego to nie jest idealnie równie, gdyż gdzieś tam przeczytali. że tak ma być. Henio to ma być na zasadzie ustawiasz raz i nic nie bawisz się więcej.
Miej nadzieje, że nie będziesz miał problemów z tym bms w przyszłości.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektror, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 28 kwie 2019, 10:42

Spoczko. Dzięki . Zagłębiłem się w jego tajniki i nawet mi się podoba cudowanie przy nim 😉 To tak dla eksperymentu modzę. Raz, porządnie , jak najdokładniej wybslansuję , a potem rzecz jasna ustawię PRECYZJĘ BALANSOWANIA na 0.02V.

Mam bardzo dokładny miernik . Mierzyłem już sekcje i porównywałem z odczytami BMSa i owszem zaniża wartości , ale wszędzie proporcjonalnie . Np jak jest na mierniku 4, 092V to na BMSie 4,088V . Ale nie ma tak, że jedną sekcję zawyża , a inną zaniża . Na początku tylko miałem z nim przygody , ale jakoś się udało.

By odciążyć termicznie BMSa, gdy pracuje na 0.001 , otworzyłem skrzynkę i umieściłem na jego radiatorze wentylator. BMS jest tylko lekko ciepły , ale lepiej zadziałać prewencyjnie 👍
Załączniki
IMG_20190428_104002-1560x2080.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 452
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Yasiu77 » 28 kwie 2019, 10:55

W moim jest regulacja prądu wyrównywania 50-200mAh. Gdybyś taką opcję znalazł to wystarczy zmniejszyć ten prąd np. dwukrotnie i już się nie będzie przegrzewał jak się tego bardzo boisz. A jak nie masz takiej opcji to lepiej tak nie robić. Bms ma się grzać i szybciej coś fizycznie uszkodzisz/zewrzesz tak kombinując. I za każdym ładowaniem i wyrównywaniem będziesz się szarpał z tym coolerem z procka?

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 28 kwie 2019, 11:21

Dzięki 👍

Nie , nie za każdym razem , tylko teraz , tak eksperymentalnie chcę jak najdokładniej wyrównać , a potem zostawiam PRECYZJĘ BALANSOWANIA na 0.02V i nie otwieram skrzynki . Jak mam na 0.02V to BMS krótko chodzi mało co się grzeje. Oglądam wówczas sekcje na aplikacji.

Teraz jak jest na 0.001 nie grzeje się za mocno , jest tylko lekko ciepły , ale profilaktycznie nie zaszkodzi dać wentylator. Oczywiście uważam , żeby nic nie zewrzeć, ale u mnie wszystkie kabelki w dodatkowym kaptonie . Tak samo jak wypinam i wpinam wtyczki BMSa do pomiaru bardzo uważam .

Lubię majstrować przy ebike 👍😉
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
mr_x
Posty: 426
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Lokalizacja: Białystok

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: mr_x » 28 kwie 2019, 11:44

To, że miernik ma rozdzielczość na poziomie 1/1000, nie oznacza, że taką ma dokładność. Nigdy tak nie będzie, zwłaszcza, jeśli miernik nie kosztuje tyle, co nowe auto i więcej.

tkoko
Posty: 324
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: tkoko » 29 kwie 2019, 11:07

Czy ktoś może podlinkować dostępny na rynku miernik napięcia, który ma dokładność do 0.001 po przecinku, bo ja takiego jeszcze nie widziałem. Najdroższy jaki jest na Allegro ma "zaledwie" +/- 0.08% (czyli 0.16%)

https://allegro.pl/oferta/miernik-wskaz ... 6865533515

podobnie będzie z BMS'em, jeżeli dokładność pomiaru będzie na poziomie 0.5-1% % to będzie i tak sukces :D

KrzysiekEV
Posty: 157
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: KrzysiekEV » 29 kwie 2019, 14:18

Ja mam takie coś , szukałem specjalnie zakresu 5V do pomiarów ogniwek i dobra dokładność za nie kosmiczne pieniądze :
https://allegro.pl/oferta/miernik-bryme ... 7092644109

0.03%*5V + 2C = 0.0017 V max niedokładność jak dobrze liczę.

Napięcie stałe DCV
Zakresy: 0...500,00mV-5,0000-50,000-500,00-1000,0V
Dokładność: 500mV-5-50V ±(0,03%+2c)
500V ±(0,05%+2c) 1000V ±(0,1%+2c) Maksymalna rozdzielczość: 0,001mV
Impedancja wejściowa: 10MΩ, 30pF nominalnie;
80pF (na zakresie 500mV)

A AN8009 ma :
0.5%*9.999V + 3C = 0.053 w zaokrągleniu. (przy pomiarze 9V , mierząc 4V bedzie 2x mniejszy 0.026)

To są MAX błędy , rzeczywiste są na pewno mniejsze ze 2x .

No dobra , porównałem 2 moje mierniki Brymena i AN8009 :
2.0303 2.030
3.0047 3.005
3.5070 3.507
4.2072 4.207
5.0124 5.012
09.006 9.005
20.018 20.01
48.017 48.00

Więcej zasilaczyk mi nie da , ale do 5v idą idealnie .

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 29 kwie 2019, 16:45

Łooo😲 takiego miernika jak KrzysiekEV nie mam, ale cacko 👍
BMS z Xiaoxiang wybalansował wspaniale . Długo balansował , bo ponad 30h , ale mu się udało . Przypominam , że balansował z dodatkowym , prewencyjnym chłodzeniem . Nie grzał się , absolutnie , ale lepiej dmuchać na zimne .
Teraz nawet jak przestawiłem z 0,001 na 0,01 sekcje równiutko trzymają , a BMS oczywiście nie pracuje .
Uważam , że od czasu do czasu tak porządnie wybalansować to super sprawa dla aku. Polecam 👍😎
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

tkoko
Posty: 324
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: tkoko » 29 kwie 2019, 17:04

KrzysiekEV pisze:
29 kwie 2019, 14:18
Ja mam takie coś , szukałem specjalnie zakresu 5V do pomiarów ogniwek i dobra dokładność za nie kosmiczne pieniądze :
...
Tak z ciekawości, możesz zmierzyć to samo ogniwo na zakresie 5V i 50V, jaka różnica wyjdzie ? "Typowe mierniki mają najczęściej 4 /40V, lub 2 / 20V i pomiar ogniwa jest robiony na "większym" błędzie.

KrzysiekEV
Posty: 157
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: KrzysiekEV » 29 kwie 2019, 19:07

5V - 4.1278 , 50V - 04.128 , 500V - 004.12 , 1000V - 0004.1
Ale jest guziczek do podbicia rozdzielczości (500 000) i wtedy cyfra więcej jest:
4.12781 04.1281 004.127 0004.11
Ale trzeba czekać z 10 sek bo już pływa o 2-3 oczka , to tylko do podglądu czy V rośnie-spada.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1272
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: WojtekErnest » 29 kwie 2019, 20:10

2-3 tanie modele cieszą się większą popularnością u elektroników a w tym i na naszym forum. Te modele mają dobre opinie, poparte porównaniami do znacznie droższych laboratoryjnych mierników, które mają legalizację. Współczesne produkcje są jak widać nieporównywalne jakościowo do stanu mierników sprzed sprzed kilk/nastu lat. Zatem można obecnie kupić b. dobre dla nas mierniki za kilkadziesiąt do stu kilkudziesięciu złotych.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 30 kwie 2019, 18:19

A ja mam łotaki miernik. Kendzio-Bike jakiś czas temu sprzedawał na forum po bardzo atrakcyjnej cenie - taniej niż najtaniej w necie . Wiele osób się rzuciło. Bardzo dobry . Wiadomo , są jeszcze lepsze , ale dla zielonego amatora styka . Fajny , mały , poręczny 👍😉
Załączniki
PhotoPictureResizer_190430_181402290-960x1280.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 30 kwie 2019, 21:20

Henio masz watomierz który zlicza Ci Wh w trakcie jazdy? Ile wychodzi Ci pojemności z aku przy Twoich ustawieniach. Ja mam 16s12p i mam równo 2000Wh jak mi odcina BMS. Ostatnie 150Wh to oczywiście moc nie większa niż 100W bo inaczej pyk i ciemność widzę :)
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 01 maja 2019, 5:55

Tak. Watomierz Michała zlicza Wh w trakcie jazdy , ale pojemność Wh samemu się na początku wylicza ze wzoru i wpisuje. Ja specjalnie trochę zaniżyłem , tak samo Ah. Nie jeżdżę na styk. W BMSie z kolei podniosłem próg odcięcia z 60 na 62V i dolne rozładowanie pojedynczego ogniwa ( under voltage release ) z 3.0 na 3.1 V. Także u mnie pojemność i zasięg to sprawa trochę indywidualna . Ale jestem bardzo zadowolony . Nie spodziewałem się takiego zasięgu na full manetce bez pedałowania . 👍😉
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 01 maja 2019, 6:04

Jak zwykle wymijająca odpowiedź na proste pytanie ;)
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 01 maja 2019, 6:55

Vegasnight9 pisze:
30 kwie 2019, 21:20
(...) Ile wychodzi Ci pojemności z aku przy Twoich ustawieniach. (...)
Vegasnight9 pisze:
01 maja 2019, 6:04
Jak zwykle wymijająca odpowiedź na proste pytanie ;)
Nie to że wymijające , ale ja na prawdę nie wiem, bo przecież to jest szacowane , to nie jest dokładne i uważam ,że nie sposób tego wyliczyć . Można by było tylko jakimś specjalnym miernikiem zmierzyć .

No to pomóż mi wyliczyć z takich danych : pojemność katalogowa ogniwa 3000mAh, 20s/8p, napięcie nominalne 3,6V , czyli wg wzoru wychodzi:

Ah=8x3000=24000m*Ah
Wh=8x3000x20x3.6=1728000m*Wh

Dobrze ? O to chodziło? Uważam , że to nie jest dokładne i mocny tu jest błąd tolerancji . Najlepiej by było każde ogniwo zmierzyć , bo jedno może mieć 2900, a inne 3100, a u mnie jeszcze dochodzi ładowanie nie do pełna z podniesionym progiem odcięcia ...

A Watomierz mi różnie wylicza na kilometr , zależy od stylu jazdy 😉

Edit

No i najważniejsze :
Co mi po wyliczeniach pojemności i Wh, jak NAQURWIACZ ma wyjątkowo SPRAWNY silnik i wychodzi mi zasięg w który i tak nikt nie uwierzy ...
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 9:43 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 2 razy.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1272
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: WojtekErnest » 01 maja 2019, 9:18

Heniu, 8 x 3Ah = 24 Ah a nie 24 tys....
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 01 maja 2019, 9:28

Tak . Oczywiście podałem w mAh , a napisałem w Ah
Dzięki 😉👍
Już poprawione
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
mr_x
Posty: 426
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Lokalizacja: Białystok

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: mr_x » 01 maja 2019, 9:59

Tyle tylko, że pojemność podawana przez producenta dotyczy akumulatora naładowanego do pełna (4,2V) i rozładowanego do jego limitu (zależnie od producenta może być różnie, ale gdzieś w granicach 2,5V). No i przy zadanym prądzie rozładowania, często dość małym w stosunku do tego, jaki pobieramy w rowerze. W tym przypadku w ogóle bym nie patrzył na wzory, tylko zwyczajnie zmierzył.

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 01 maja 2019, 15:44

EV-Maniak pisze:
01 maja 2019, 5:55
Tak. Watomierz Michała zlicza Wh w trakcie jazdy...
Więc w czym problem? :)
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 01 maja 2019, 19:09

Vegasnight9 pisze:
01 maja 2019, 15:44
EV-Maniak pisze:
01 maja 2019, 5:55
Tak. Watomierz Michała zlicza Wh w trakcie jazdy...
Więc w czym problem? :)
Nie to że od razu jakiś problem , bardziej o skrupulatność się rozchodzi. Przedstawiłem , to w swoim temacie . W skrócie jest tak , że dane naniesione do watomierza rzutują na inne dane i wynik nie jest adekwatny i niesie ze sobą dużą tolerancję.
Nie mniej jednak jest to pomocne narzędzie .
Chłopaki też podpowiadają , że zasięg nie ma wartości liniowej ...
Tak, czy siak wychodzi mi niezły zasięg 😉👍
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 01 maja 2019, 21:58

Cały henio. Jak uważasz. Nie chcesz to nie pisz ale nie wiem co to za tajemnica :) ja bym od razu powiedział chłopaki z mojego aku ładowanego do 4.1V na ogniwo i rozładowywanego do 3.1V wychodzi mi 1500Wh. Przejeżdżam na tym 100km. Prosto i na temat.
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Wojtek
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Wojtek » 02 maja 2019, 11:42

@henio, dobrze kombinujesz, bateria z BMS-em ustawionym na linii prostej charakterystyki rozładowania celi, na pewno dłużej pożyje. Jako, że dopiero co się przepisałem ze starego forum, nie chciał bym się za nadto wymądrzać jako "nowy", podpowiem tylko ci sposób ustalenia aktualnej pojemności baterii. Znajdź wykresy charakterystyk rozładowania posiadanych akumulatorów, ustal średnie prądy jakimi je rozładowujesz podczas jazdy i wybierz odpowiednią krzywą, zaznacz punkty napięć ładowania i rozładowania, a z osi na której opisana jest pojemność odczytaj ile mAh wydoli akumulator w zadanym zakresie napięć. Przemnóż to przez ilość posiadanych p, a będziesz miał pojemność cyrkulacyjną baterii. Nie wiem jak w apce Xiaoxiang, ale ja w swojej mogę to wpisać oprócz pojemności znamionowej i aktualnej. Przy prawidłowo skalibrowanych względem siebie wartościach napięciach pojedynczych cel, całej baterii i prądu baterii, BMS całkiem dokładnie na bierząco wszystko wylicza.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 02 maja 2019, 16:21

Vegasnight9 pisze:
01 maja 2019, 21:58
Cały henio. Jak uważasz. Nie chcesz to nie pisz ale nie wiem co to za tajemnica :) ja bym od razu powiedział chłopaki z mojego aku ładowanego do 4.1V na ogniwo i rozładowywanego do 3.1V wychodzi mi 1500Wh. Przejeżdżam na tym 100km. Prosto i na temat.
Kuźwa , żadna tajemnica , co Ty se wręcasz 😉, po prostu ja się nie znam tak ja Wy. Jak to wyliczyłeś ?
Dzisiaj np robiłem testy , o które mnie prosiłeś i za chorobę nie mogłem spisać tych W/km, bo za każdym razem inaczej watomierz wyliczał i głupoty pokazywał.
A tak jak Wojtek mówi to wogóle jakiś kosmos . To nie na moją głowę . No ale jakoś muszę się powoli w to wszystko wdrożyć . Nie ma wyjścia . No mam jakieś wykresy kolorowe w apce ...
Kożdy jest profesorem w swojej dziedzinie , ja to bardziej od czego innego jestem , to cud , że wogóle takiego ebike złożyłem 😉
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 02 maja 2019, 16:36

Henio walić te waty i inne ampery :) nie ma to znaczenia. Liczy się fun z jazdy więc zakończmy dyskusje
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 02 maja 2019, 17:41

Spoczko 👍😉 Zdecydowanie masz rację, liczy się szczęście jakie nam daje ebike .

Jakoś to powoli ogarnę i powyliczam, bo też jestem ciekaw , albo wyjeżdżę kilka razy aku , jak niektórzy podpowiadają do odcięcia i wyciągnę średnią .

A z innej beczki :

Ostatnio sobie cuduję z parametrami BMSa i obczaiłem jak najlepiej go ustawić by ogniwa miały jak najlepszą opiekę , ale by też nie obciążyć nad to BMSa.

Tak przestawiam "precyzję balansu" , że nawet przy 3.3V nie mam większych rozjazdów niż 0,04, a ciągnę duże prądy . Trzeba zrobić ładowanie z bardzo wysoką precyzją balansu np 0.001 , otworzyć skrzynkę , dać prewencyjnie wentylator by odciążyć elektronikę BMSa i po około 24h mamy miodzio .

Przy kolejnym ładowaniu nie dajemy już na 0.001, a 0.003 , a kolejnym razem już wystarczy na 0.006 dać i już po godzinie BMS pięknie wyrówna sekcje . Ale uwaga , na trasę parametr "precyzja balansowania " przestawiamy na fabryczne 0.03 lub 0.02 Koniecznie . Chodzi o to by BMS nie zbijał bez sensu voltów na trasie , bo przecież on tak na prawdę nie balansuje , nie przekazuje z sekcji na sekcje , tylko zbija z sekcji zawyżonej . Również po to przestawiamy BMS na trasę na 0.02 lub 0.03 by nie obciążać go bez potrzeby .

Polecam . Na prawdę warto . Wszystko równiutko wybalansowane aż miło okiem na to spojrzeć . 👍
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1272
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: WojtekErnest » 02 maja 2019, 17:48

EV-Maniak pisze:
02 maja 2019, 17:41
Polecam . Na prawdę warto . Wszystko równiutko wybalansowane aż miło okiem na to spojrzeć . 👍
Heniu, jesli ogniwa są nowe, równe i równomiernie rozmieszczone a do tego nie obciazane nadmiernie ani nie schodzisz ponizej 3,3V, no to normą jest ze po kilkunastu jazdach pakiet jest nadal rowny. I te bez wzgledu na rodzaj dopieszczania przez BMS. Bo nawet bez BMS efekt bylby taki sam.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 875
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: TomaS » 02 maja 2019, 19:00

Dokładnie jak robione jest ładowanie zgodnie ze sztuką i wszystkie ogniwa sa sprawne to normal bms trzyma pakiet w ryzach baaardzo długo a właściwie przez całe życie akumulatora 👍😉
Jeżdżę na:
1. :..........(w budowie)
2. :CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 05 maja 2019, 4:43

Henio Ty masz taki bms: :?:

https://s.click.aliexpress.com/e/baa6ZM8o

Czy te BMSy z bluetooth mają opcję aktywacji aku po odcieciu z pozycji androida? Chodzi mi o sytuację gdy mamy baterie na wyczerpaniu a wychylimy manetke na max i nam odetnie zasilanie. W terenie fajnie by było aktywować bms ponownie że smartfona żeby dojechać do domu
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 05 maja 2019, 6:17

Tak . Dokładnie taki mam.
Jest opcja w ustawieniach , że możesz podnosić lub opuścić próg odcięcia jak i dolne, krytyczne napięcie pojedynczego ogniwa. Ja sobie np dla lepszej opieki nad ogniwami podniosłem próg z fabrycznego 60 na 62V a pojedynczego z 3.0V na 3.1V. Ale i tak nie jeżdżę do odcięcia .
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 05 maja 2019, 16:41

No to jak sobie kupie ten wynalazek będziesz musiał mnie za rączkę prowadzić żeby to uruchomić ;)
Henio przy nadażającej się okazji sprawdź jak się zachowuje ten bms przy odcięciu i czy da się go reanimować z apki bez ładowarki.
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 260
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Vegasnight9 » 05 maja 2019, 23:26

Henio według obrazka:

1 - czujniki temperatury
2 - moduł bluetooth
3 - :?:

Obrazek
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Rugos
Posty: 370
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: Rugos » 06 maja 2019, 11:16

Przystawka do programowania z kompa.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2293
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

Post autor: EV-Maniak » 06 maja 2019, 20:55

Tak jak Rugos mówi .
A tu masz najnowsze oprogramowanie i to bez chińskich znaczków , specjalnie dla Ciebie i szanownego grona forumowiczów co mi tyle pomogli . Od Szpenia dostałem , to się dzielę 😉

https://www.lithiumbatterypcb.com/Compu ... ftware.rar

Tylko na razie nic nie grzeb. Wogóle jak nie bedziesz musiał to nie grzeb . Dużo funkcji jest z poziomu aplikacji.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

ODPOWIEDZ