Przewody BMSa między ogniwami

Tematy związane z wszelką elektryką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 918
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: TomaS » 05 kwie 2019, 9:12

Co myślicie, jakie macie doświadczenia odnośnie prowadzenia przewodów balansujących BMSa wewnątrz pakietu, między ogniwami zamiast na zewnątrz przy pakietach piętrowych ustawianych w pionie w castomach ?

Tas zastosował ten patent opisując go na swoim blogu przy budowie baterii do falcona.

Jakie najcieńsze z możliwych przewody można zastosować zamiast oryginalnych balansujących do BMSa przy ogniwach w koszykach plaster miodu gdzie szczelina między ogniwami to jakieś ~1,5 mm.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

ap0f1s
Posty: 328
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: ap0f1s » 05 kwie 2019, 14:18

Zależy jakie masz koszyki. Przy kwadratowych zawsze puszczalem za pierwszym rzędem ogniw i nie miałem problemów. Przy plaster miodu i ramię falcon do tego 8 ogniw rzędzie puściłem kable między pietrami.
Tam jak tutaj
Obrazek
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektror, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2311
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: EV-Maniak » 05 kwie 2019, 15:21

Jako ciekawostkę hardcorową mogę powiedzieć, że wierciłem między ogniwami otwory pod czujniki temperatury. Pociłem się przy tym jak saper. Nie dawałbym cieńszych przewodów do BMSa, dałbym nawet grubsze, żeby można było przez nie jakby co naładować, czy wyrównać cele. Porozwiercałbym w odpowiednich miejscach koszyki. Przecież można to zrobić jeszcze bez ogniw, żeby było mniej strachu. Ale w ostateczności można też wiercić jak już będą ogniwa, tylko wiertło musi być nie za grube i ustawione prostopadle.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

ap0f1s
Posty: 328
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: ap0f1s » 05 kwie 2019, 15:25

Mam 4 konstrukcję u siebie i nigdy nie wyrównywałem ogniw ręcznie. Przy budowaniu aku dobieram ogniwa o równych wartościach z resztą radzi sobie bms. Jeżeli już będzie trzeba to robić ręcznie to raczej znak, że aku już nie daje rady.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektror, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2311
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: EV-Maniak » 05 kwie 2019, 15:54

A jak np. zdarzy się z różnych przyczyn przestój, to dla ogniew nie będzie zdrowiej jak zostaną naładowane po takim przestoju profesjonalną ładowarką, która je elegancko i aktywnie po całej linii napięcia wybslansuje? Albo planowany przestuj i ładowarka pięknie nam zakonserwuje ogniwa na 3,6V z całym procesem pieszczenia akusów? I to wszystko przez ciut grubsze kabelki do BMSa ?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

ap0f1s
Posty: 328
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: ap0f1s » 05 kwie 2019, 16:27

Nawet po zimie wystarczyło 2, 3 ładowania i bms poradził sobie bez problemu. Po prostu rozjazd są na tyle równy na każdym ogniwie że prąd balsowania jest wystarczający. Po co grubsze kable jak już musisz równać ręcznie to małym prądem na 1s.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektror, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 918
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: TomaS » 05 kwie 2019, 16:47

ap0f1s a nie boisz sie że kolejne nalozone piętro uszkodzi przewody bmsa ?
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

ap0f1s
Posty: 328
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: ap0f1s » 05 kwie 2019, 17:03

Obok tych kabli dałem warstwę preszpanu także przy nalozeniu drugiego piętra powinno odbierać się na preszpanie i na captonie, który jest na przewodach. Zobaczymy za bardzo nie ma wyjścia przy 8 ogniwach na szerokość.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektror, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=399

jawor4x4
Posty: 101
Rejestracja: 05 lis 2018, 12:52
Lokalizacja: Ełk

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: jawor4x4 » 13 kwie 2019, 10:48

Owszem o baterie trzeba zadbać, ale bez zbytniego spuszczania się nad tym. Na zimę baterię naładować do pełna i po wszystkim, na wiosnę doładować zeby sie pakiety zbalansowały przez bms i na koła wio.

markkar
Posty: 144
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok

Re: Przewody BMSa między ogniwami

Post autor: markkar » 13 kwie 2019, 11:45

TomaS przestrzeń między ogniwami ma ok 1-1,2 mm w zależności od ogniw. Jak masz MJ1 to zostaje 1mm. Standardowo przewody bms to 22AWG ~1,5mm na średnicy. Ja bym tam ich nie pchał. W bmsie z bt mam przewody ok 1mm i takie by wlazły ale uważam że to nie najlepszy pomysł, nie widzisz co tam się dzieje, kłopotliwa naprawa w razie awarii. Jeżeli nie masz miejsca aby dać po boku sensowniejszym wyjściem jest rozwiązanie jakie ap0f1s opisał.

ODPOWIEDZ