Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Tematy związane z wszelką elektryką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 12 cze 2019, 1:44

Siema. Dostałem taką prośbę od forumowicza, który kupił sterownik sabvoton, pomyślałem, że wniosę coś ciekawego na forum i postanowię zrobić opis pinów i wrzucić materiały które uda mi się dzisiaj znaleźć. Złącza waterproff julet "HIGO" pod takimi hasłami możecie je znaleźć w necie :)

Co znalazłem ciekawego:
higo.jpg
higo1.jpg
Szukam opisu pinów tego 8 pinowego złącza MBUS do sterowania wyświetlaczem, manetką, klamkami itp. Prośba do was, ma ktoś opis tych pinów, czy muszę sam zrobić?
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 19 cze 2019, 21:00

Kolejna porcja wiedzy, znalazłem dzisiaj wolne 30 minut czasu i porobiłem porządne opisy hermetycznych złączek MBUS HIGO/JULET :)

Teraz szybko wiecie, jak pomierzyć i diagnozować, jak przerobić złącze higo na tradycyjne...
IMG_20190619_204401.jpg
IMG_20190619_204328.jpg
IMG_20190619_202343.jpg
IMG_20190619_200242.jpg
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 19 cze 2019, 21:17

SChemat podłączenia. Uwaga kostka od PAS i manetki żółta ma w tym samym miejscu +5V, masę i sygnał, dla tego opisana jest tylko raz.
podłączenie schemat.jpg
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

markkar
Posty: 161
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: markkar » 27 sie 2019, 11:51

Z poniższego schematu wychodzi że na manetce są inne oznaczenia pinów. Ktoś to wyjaśni?
Załączniki
image_14922.jpg

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2563
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: zeeltom » 27 sie 2019, 12:38

Jak inne? Jedna jest męska, druga żeńska, to piny do siebie pasują.

markkar
Posty: 161
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: markkar » 27 sie 2019, 13:18

Tak to pasują ale byłem przekonany że schemat podłączenia przewodów higo w manetce będzie stały. A inny jest dla bafanga niż sabvotona. Teraz chcąc zrobić manetkę z higo muszę się zdecydować na któreś z podłączeń :(

chudybws
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws » 27 sie 2019, 14:00

Na którym przewodzie musiałbym wstawić zabezpieczenie termiczne żeby odcięło sterownik? +po włączeniu?
Obrazek

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2563
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: zeeltom » 27 sie 2019, 15:37

A jak masz podłączony termik? Do masy, czy wyprowadzone dwa przewody? I to jest NO, czy NC?

chudybws
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws » 27 sie 2019, 15:41

NC na dwa przewody.
W silniku mogę dać na 5V od halli przy sterowniku blokowym KT czy on bez halli pojedzie? Widziałem u Tabu na sinusie 45A odcina w ten sposób.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2563
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: zeeltom » 27 sie 2019, 15:59

Jeśli sterownik nie ma pracy bezczujnikowej, to można odciąć 5V od halli w silniku bez wyprowadzania przewodów na zewnątrz silnika.

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 27 sie 2019, 18:50

Też tak robię przerywa zasilanie hali i przestaje działać
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 27 sie 2019, 18:50

Przy hermetyce sabek i kt nie działa bez hali
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

chudybws
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws » 27 sie 2019, 19:40

Czyli bardzo dobrze bo się obejdzie bez ciągnięcia dodatkowych kabli. Wiadomo jakie oznaczenie ma 5V w sterowniku KT? Mogę po prostu złapać masę z baterii i miernikiem sprawdzić na którym kablu od halli jest 5V?

Wracając do zabezpieczenia sterownika, w który przewód muszę się wpiąć żeby uzyskać efekt jak po odpięciu wiązki idącej do wyświetlacza klamek i manetki (wyłączenie sterownika)? Chce to zrobić wewnątrz sterownika żeby nie naruszać złączek Higo.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2563
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: zeeltom » 27 sie 2019, 21:02

Na czerwonym w wiązce do halli jest 5V.
Co do wyświetlacza, to najczęściej niebieski załącza sterownik. Musisz sprawdzić, czy na nim pojawia się napięcie baterii po włączeniu wyświetlacza.

chudybws
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws » 28 sie 2019, 21:48

No niestety rozciąłem niebieski i zero reakcji :/ Później jak saper rozciąłem kolejny i za drugim razem się udało :D Czerwony, który ma przejście na wszystkie inne kabelki z wyświetlacza rozłącza sterownik. Z opisu glebora to plus z aku.

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 28 sie 2019, 23:42

chudy jak odetniesz czerwony od wyświetlacza to spoko odetniesz zasilanie na powrót stacyjki, wyłączy ci to sterownik. Na czerwoym może być +5V lub + z akumulatora. Upewnij się że tniesz dobry kabel, zanim nie połączysz tam termika z hali :)
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 424
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: Tooropek » 29 sie 2019, 17:42

chudybws pisze:
28 sie 2019, 21:48
No niestety rozciąłem niebieski i zero reakcji :/ Później jak saper rozciąłem kolejny i za drugim razem się udało :D Czerwony, który ma przejście na wszystkie inne kabelki z wyświetlacza rozłącza sterownik. Z opisu glebora to plus z aku.
Niebieski w sterownikach kt powinien unieruchomić silnik, a wyswietlacz powinien zostać cały czas aktywny. A przerwa w czerownym spowoduje odcięcie całkowite zasilania na sterownik jak i lcd.

chudybws
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws » 29 sie 2019, 21:07

A możliwe, nie miałem nawet podłączonego silnika jak rozciąłem więc słuszna uwaga dla potomnych. Ja i tak chciałem uzyskać efekt wyłączenia sterownika i LCD przy przegrzaniu sterownika a przy przegrzaniu silnika nad halli lub wyłączenie silnika żeby było wiadomo co się przegrzało.

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 29 sie 2019, 22:39

Ja praktykowalem takie coś kiedyś w samochodzie.
Odcina w silniku twarda jest słabym pomysłem gdyż wyjeżdżając z podporządkowanej wciskamy się przed samochód manetka do końca i nagle tracimy możliwość przyspieszania....

Mnie się kiedyś spiepszylo odcięcie zapłonu w aucie i na szczęście zdążyłem włączyć awaryjne i gostek któremu wyjechałem skapnal się za wczasu i była niezła awantura mało co bym nie dostał wciery...

W rowerze jak odetnie w terenie to pół biedy ale w ruchu ulicznym jest to niebezpieczne...
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 449
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor » 29 sie 2019, 22:40

Najlepszy jest pomiar temperatury na czujniku 10k + np program do arduino :) a jak wystarczy do 110 stopni to tani termometr samochodowy.
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2563
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: zeeltom » 30 sie 2019, 4:22

Lepszym rozwiązaniem jest ograniczenie napięcia manetki po przegrzaniu. Zawsze można jeszcze jechać, choć z mniejszą prędkością.
Najprościej, jak ja to robię, jest wywiercenie dziurki w osi silnika od przeciwnej strony, niż wychodzą przewody i włożenie tam sondy pomiarowej zwykłego termometru elektronicznego. Nie trzeba rozbierać silnika i dokładać przewodów, trzeba tylko brać pod uwagę bezwładność cieplną osi. Ja grzeję do 90 stopni i to wystarcza.

chudybws
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws » 05 wrz 2019, 22:27

Dodam że faktycznie niebieski przewód od LCD odcina silnik bez wyłączania sterownika.
Natomiast odcięcie któregokolwiek przewodu od halli (ciąłem po kolei wszystkie) przy sterowniku blokowym KT 15/30A na hydrozłaczkach nie odcina silnika. Silnik pracuje dalej i przy kole w powietrzu nie czułem żadnej różnicy z hallami czy bez.

ODPOWIEDZ