Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: sta-szek »

1. Mam pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć? Ogniwa LG MJ1 -- 3500 mAh, w piku chyba 8A na ogniwo
2. Czy BMS na 120A się nada czy za słaby będzie?
3. Silnik QS 205 v3
Szymon_
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar 2020, 20:37
Lokalizacja: Białystok

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: Szymon_ »

sta-szek pisze:
06 kwie 2020, 12:52
Ja buduje podobny i mam parę pytań, myślę że tobie też pomoże:
1. Mam pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć? Ogniwa LG MJ1 -- 3500 mAh, w piku chyba 8A na ogniwo
2. Czy BMS na 120A się nada czy za słaby będzie?
3. Silnik QS 205 v3
zależy który rok ogniw
Szymon_
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar 2020, 20:37
Lokalizacja: Białystok

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: Szymon_ »

sta-szek pisze:
06 kwie 2020, 12:52
Ja buduje podobny i mam parę pytań, myślę że tobie też pomoże:
1. Mam pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć? Ogniwa LG MJ1 -- 3500 mAh, w piku chyba 8A na ogniwo
2. Czy BMS na 120A się nada czy za słaby będzie?
3. Silnik QS 205 v3
Bo jak masz 2016/2017 to może max 6A, a jak 2019 to już próbuj na 8A, ale lepiej wziąć trochę mniejszy bms. Jakbyś miał z 2019 to wychodzi 20p*8A = 160A, weź 140A - dla ogniwa lepiej bo nie obciążysz go za mocno ;) a 7A to już zdrowo.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: sta-szek »

baterie niby 2019, postaram się przetestować pojemność na paru ogniwach i zobaczymy.
dzieki za info!

czy dobrze rozumiem że jak kupię BMS max 120A to na sterowniku ustawię sobie żeby w piku max było 120A i wszystko będzie hasać?
wtedy też na ogniwo nie będzie więcej niż 6A więc w teorii powinno się wolniej degradować?

Dodatkowo w specyfikacji ogniw widzimy:
2.6 Standard Discharge (Refer to 4.1.2): Constant current 0.2C (680mA) End voltage(Cut off) 2.5V
2.7 Max. Discharge Current 10A

link: https://www.nkon.nl/sk/k/Specification% ... 8.2014.pdf

Czy to oznacza że powinienem ograniczyć sterownik aby max pobierał 680mA?
np. pakiet 20s20p

czyli 20p*680 = 6,8A max z całego pakietu S?
jeżeli tak to w moim wypadku wystarczy 6.8A*20p = 136A (140A) max?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
06 kwie 2020, 15:00
baterie niby 2019, postaram się przetestować pojemność na paru ogniwach i zobaczymy.
dzieki za info!

czy dobrze rozumiem że jak kupię BMS max 120A to na sterowniku ustawię sobie żeby w piku max było 120A i wszystko będzie hasać?
wtedy też na ogniwo nie będzie więcej niż 6A więc w teorii powinno się wolniej degradować?

Dodatkowo w specyfikacji ogniw widzimy:
2.6 Standard Discharge (Refer to 4.1.2): Constant current 0.2C (680mA) End voltage(Cut off) 2.5V
2.7 Max. Discharge Current 10A

link: https://www.nkon.nl/sk/k/Specification% ... 8.2014.pdf

Czy to oznacza że powinienem ograniczyć sterownik aby max pobierał 680mA?
np. pakiet 20s20p

czyli 20p*680 = 6,8A max z całego pakietu S?
jeżeli tak to w moim wypadku wystarczy 6.8A*20p = 136A (140A) max?
5-6A per ogniwo, bo bedzie sie grzalo. 100-120A z takiej baterii bezpiecznie mozna brac, pod warunkiem ze masz duzo tasmy niklowej na polaczenich rownoleglych, inaczej bedzie duzy sag.

A co do BMS to nie bierz na styk typu BMS 120A i sterownik ustawiony na 120A, bo zawsze idzie troche wiecej niz ustawisz, BMS powinien miec zapas - np 150-200A.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: sta-szek »

AST034 pisze:
06 kwie 2020, 15:05
5-6A per ogniwo, bo bedzie sie grzalo. 100-120A z takiej baterii bezpiecznie mozna brac, pod warunkiem ze masz duzo tasmy niklowej na polaczenich rownoleglych, inaczej bedzie duzy sag.

A co do BMS to nie bierz na styk typu BMS 120A i sterownik ustawiony na 120A, bo zawsze idzie troche wiecej niz ustawisz, BMS powinien miec zapas - np 150-200A.
co to znaczy "duży sag" ?

Czyli rozumiem że bezpieczna konfiguracja to będzie coś takiego:
5A na ogniwo.
20 ogniw równolegle (P) daje nam 20*5A=100A
Sterownik ustawiam max na 100A
BMS kupuje co najmniej 120-130A? czy 150?

Rozumiem również że https://allegro.pl/oferta/modul-ladowar ... 8958878530 będzie jak najbardziej OK -- a nie ma gdzieś tańszych? :D
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
06 kwie 2020, 15:12
AST034 pisze:
06 kwie 2020, 15:05
5-6A per ogniwo, bo bedzie sie grzalo. 100-120A z takiej baterii bezpiecznie mozna brac, pod warunkiem ze masz duzo tasmy niklowej na polaczenich rownoleglych, inaczej bedzie duzy sag.

A co do BMS to nie bierz na styk typu BMS 120A i sterownik ustawiony na 120A, bo zawsze idzie troche wiecej niz ustawisz, BMS powinien miec zapas - np 150-200A.
co to znaczy "duży sag" ?

Czyli rozumiem że bezpieczna konfiguracja to będzie coś takiego:
5A na ogniwo.
20 ogniw równolegle (P) daje nam 20*5A=100A
Sterownik ustawiam max na 100A
BMS kupuje co najmniej 120-130A? czy 150?

Rozumiem również że https://allegro.pl/oferta/modul-ladowar ... 8958878530 będzie jak najbardziej OK -- a nie ma gdzieś tańszych? :D
5A to ich dluzsza zywotnosc. BMS kup taki:
https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/bms-4 ... 120a-10a_0
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: sta-szek »

A jeszcze przed chwilą pytałem ebikersa (przez telefon) to mi powiedział że na baterie 20s20p lepiej wziąć BMS 300A. Czy jego obawy są słuszne -- zakładam że eksperymentuje z pikiem.

AST034 Czy można przyjąć że jak ustawimy na sterowniku 5A na ogniwo (pakiet szeregowy) to przy 20p wychodzi 100A i sterownik 120A i nigdy nie przekroczy mi tego progu (zakładają że nie kombinuje nic z pikiem) ? Czy faktycznie lepiej wziąć więcej A i mieć pewność?

Jak weźmiemy BMS 300A, to oczywiście będzie nas kusiło żeby zwiększać PIK. Ale do jakiej wartości można to robić bezpiecznie dla QS205 v3? czy faktycznie aż 300A? czy może 200A to już jest ok? No i jaką moc wytrzymają fabryczne kable?

Dodam że to mój pierwszy rower będzie, więc nawet nie wiem czy 5A na ogniwo to dla mnie będzie za dużo / za mało czy w sam raz.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Witam Łukasz :)

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
06 kwie 2020, 17:09
A jeszcze przed chwilą pytałem ebikersa (przez telefon) to mi powiedział że na baterie 20s20p lepiej wziąć BMS 300A. Czy jego obawy są słuszne -- zakładam że eksperymentuje z pikiem.

AST034 Czy można przyjąć że jak ustawimy na sterowniku 5A na ogniwo (pakiet szeregowy) to przy 20p wychodzi 100A i sterownik 120A i nigdy nie przekroczy mi tego progu (zakładają że nie kombinuje nic z pikiem) ? Czy faktycznie lepiej wziąć więcej A i mieć pewność?

Jak weźmiemy BMS 300A, to oczywiście będzie nas kusiło żeby zwiększać PIK. Ale do jakiej wartości można to robić bezpiecznie dla QS205 v3? czy faktycznie aż 300A? czy może 200A to już jest ok? No i jaką moc wytrzymają fabryczne kable?

Dodam że to mój pierwszy rower będzie, więc nawet nie wiem czy 5A na ogniwo to dla mnie będzie za dużo / za mało czy w sam raz.
Ustaw tyle, zeby sie nie przegrzewal. Z tego co pisze wiekszosc to max 80-100A w terenie, ja mam 150A na asfalcie i jest ok. Tyle, ze przy wysokich pradach musisz miec zabezpieczenie termiczne (bimetal) w silniku. Mysle, ze optymalnie 100-120A wystarczy, wiecej bedzie grzalo silnik i baterie. Generalnie 200-300A to tylko na chwile bo kable sie zagrzeja w momencie a i tak nawet tyle z tego aku nie wyciagniesz, poza tym przy tej mocy to spadniesz przy przyspieszaniu :P Zaproponowali Ci BMS 300A bo te smart bmsy maja takie prady maksymalne, jakkolwiek ja uzywam zwyklych - takich ktore tylko wpinam i zapominam o ich istnieniu :)
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: sta-szek »

Dzieki!
A powiedz mi czym się różni "te smart bmsy" vs "a uzywam zwyklych"
Jakie są różnice? jest gdzieś może jakiś artykuł opisujący różnice?

Czy do każdego BMS da się podpiąć moduł BT? Czy to już trzeba kupować specjalny BMS?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
07 kwie 2020, 9:01
Dzieki!
A powiedz mi czym się różni "te smart bmsy" vs "a uzywam zwyklych"
Jakie są różnice? jest gdzieś może jakiś artykuł opisujący różnice?

Czy do każdego BMS da się podpiąć moduł BT? Czy to już trzeba kupować specjalny BMS?
Smart czyli te z bluetooth i/lub LCD, do zwyklego BMSa nie podepniesz nic dodatkowego. Ja tego nie uzywam, byly przypadki, ze komus rozladowalo polowe akumulatora do niemal zera uszkadzajac go, poza tym nie widze potrzeby ustawiania czegokolwiek, odciecie na 2.8V pod obciazeniem, zabezpieczenie przed przeladowaniem i balansowanie wystarczy. Jak masz zdrowy pakiet to BMS nie ma za duzo pracy :) Im mniej kombinujesz w takich urzadzeniach tym lepiej :D
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: Dede »

Zwykły BMS masz standardowe ustawienia.
Smart BMS to można dowolnie programować według uznania.
Smart mozna dodać odatkowe bajery jak wyświetlać LCD i wbudowanym bluetooth lub osobno podłączony i mieć wszytkie informacje na laptopie lub telefonie.

Kwestia tego czy chcesz ustawiać parametry według siebie BMS lub do czasu oglądać informacje o stanie baterii i parametrów?
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: sta-szek »

Dede pisze:
07 kwie 2020, 10:17
Kwestia tego czy chcesz ustawiać parametry według siebie BMS lub do czasu oglądać informacje o stanie baterii i parametrów?
Byłoby fajnie podejrzeć od czasu do czasu pytanie jaka różnica cenowa. Z chin nie zamawiam bo nie chce czekać.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: sta-szek »

AST034 pisze:
07 kwie 2020, 10:13
odciecie na 2.8V pod obciazeniem, zabezpieczenie przed przeladowaniem i balansowanie wystarczy.
rozumiem że to ma każdy BMS na rynku? planuje kupić raczej z nexuna chyba że ktoś ma taniej.

inne pytania
1. co do zabezpieczenia termicznego na silniku, widziałem jak @tas to robił i nie wygląda zbyt skomplikowanie, ale tracę gwarancję?
2. co to jest ten https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/qs-20 ... ofluid-tyl ferrofluid?
> FERROFLUID: Silnik fabrycznie wyposażony jest w system chłodzenia ferrofluidem przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika. W związku z czym maksymalna temperatura pracy tego silnika nie może przekroczyć 130st ponieważ skutkować to może odklejeniem się magnesów i późniejszą potrzebą ich ponownego przyklejenia :)

ale że to jest proces "przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika." ? Czy co? to zwiększa temperaturę do 130st ? z ilu? nie bardzo rozumiem
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
07 kwie 2020, 11:24
AST034 pisze:
07 kwie 2020, 10:13
odciecie na 2.8V pod obciazeniem, zabezpieczenie przed przeladowaniem i balansowanie wystarczy.
rozumiem że to ma każdy BMS na rynku? planuje kupić raczej z nexuna chyba że ktoś ma taniej.

inne pytania
1. co do zabezpieczenia termicznego na silniku, widziałem jak @tas to robił i nie wygląda zbyt skomplikowanie, ale tracę gwarancję?
2. co to jest ten https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/qs-20 ... ofluid-tyl ferrofluid?
> FERROFLUID: Silnik fabrycznie wyposażony jest w system chłodzenia ferrofluidem przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika. W związku z czym maksymalna temperatura pracy tego silnika nie może przekroczyć 130st ponieważ skutkować to może odklejeniem się magnesów i późniejszą potrzebą ich ponownego przyklejenia :)

ale że to jest proces "przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika." ? Czy co? to zwiększa temperaturę do 130st ? z ilu? nie bardzo rozumiem
1.Kup w nexun, masz gwarancje i najlepsza obsluge oraz porady Tasa.
2. Tracisz gwarancję, ale zyskujesz spokoj ducha, bo silniki sa praktycznie bezawaryjne, nie przegrzewane i nie zalane jezdza no memntu az sie zuzyja lozyska, po wymianie mamy dalej sprawny silnik.
3.Ferrofluid to taki plyn magnetyczny w silniku ktory przekazuje cieplo z „glebi” silnika czyli ze stojana na obudowe, dzieki czemu szybciej sie chlodzi i mniej nagrzewa - przy ferrofluidzie warto miec hubsink (radiator) zamontowany na silniku.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: sta-szek »

a gdzie ten Ferrofluid dokladnie jest? mozna go zobaczyc? wymienić?
stosuje się do tego dodatkowo czujniki temperatury?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
07 kwie 2020, 14:17
a gdzie ten Ferrofluid dokladnie jest? mozna go zobaczyc? wymienić?
stosuje się do tego dodatkowo czujniki temperatury?
Znajduje sie w silniku miedzy magnesami a stojanem. Jest go raptem kilka mililitrów, gdyz ma on tylko wypelniac luke powietrzna miedzy stojanem a magnesami. Nie wymienia sie go, powinien wystarczyc na dlugo, w razie czego da sie dokupic, nazwa handlowa to np: statorade. Czujnik znajduje sie juz w silniku, natomiast jest polecane jego pominiecie i montaz wylacznika bimetalicznego ktory po prostu wylaczy nam rower jesli temperatura silnika przekroczy 130*C.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: sta-szek »

AST034 pisze:
07 kwie 2020, 15:04
Czujnik znajduje sie juz w silniku, natomiast jest polecane jego pominiecie i montaz wylacznika bimetalicznego ktory po prostu wylaczy nam rower jesli temperatura silnika przekroczy 130*C.
dlaczego nie można użyć czujnika z silnika skoro już tam jest? po co montować nowy?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
07 kwie 2020, 16:34
AST034 pisze:
07 kwie 2020, 15:04
Czujnik znajduje sie juz w silniku, natomiast jest polecane jego pominiecie i montaz wylacznika bimetalicznego ktory po prostu wylaczy nam rower jesli temperatura silnika przekroczy 130*C.
dlaczego nie można użyć czujnika z silnika skoro już tam jest? po co montować nowy?
Mozna, ale polecane jest zamontowac niezalezny wylacznik termiczny ktory wylaczy rower w razie przegrzania. Jest niezawodne rozwiazanie, czujnik w silniku moze w wyniku zaklocen nie zadzialac :)
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: sta-szek »

AST034 pisze:
07 kwie 2020, 17:11
Mozna, ale polecane jest zamontowac niezalezny wylacznik termiczny ktory wylaczy rower w razie przegrzania. Jest niezawodne rozwiazanie, czujnik w silniku moze w wyniku zaklocen nie zadzialac :)
nasuwa się oczywiste pytanie, opowiedz więcej o tych zakłóceniach, czy jest gdzieś artykuł?
dlaczego na oryginalnym występują zakłucenia a na customowym nie? jakie zakłucenia czym spowodowane?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
07 kwie 2020, 18:13
AST034 pisze:
07 kwie 2020, 17:11
Mozna, ale polecane jest zamontowac niezalezny wylacznik termiczny ktory wylaczy rower w razie przegrzania. Jest niezawodne rozwiazanie, czujnik w silniku moze w wyniku zaklocen nie zadzialac :)
nasuwa się oczywiste pytanie, opowiedz więcej o tych zakłóceniach, czy jest gdzieś artykuł?
dlaczego na oryginalnym występują zakłucenia a na customowym nie? jakie zakłucenia czym spowodowane?
Poczytaj blog Tasa, tam masz wszystko wyjasnione:

ebike.nexun.pl

:)
ODPOWIEDZ