Rocky Mountain Fanatik
: 01 wrz 2018, 14:39
Witam.
Chciałem przedstawić moje wozidło które nigdy mnie nie zawiodło. (Załącznik)
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł aby przerobić go na elektryka i potrzebna mi wasza pomoc. Z racji iż będzie to mój pierwszy projekt chciałem poprosić o porady i wskazówki odnoście osprzętu który chce zamontować w rowerze. Na wstępnie chciałem poinformować że rower jest w 100% sprawny pod względem mechanicznym jak i technicznym, na bieżąco robione wszelkie naprawy i wymiany zużytych części.
Użytkowanie roweru: transport moich 4ech liter do i z pracy jest to łącznie 30 km, odcinek asfaltowy bez dużych wzniesień oraz ubytków, teren niezabudowany i mało użytkowany przez samochody, jeździć będę tylko w słoneczna pogodę. W deszcz skorzystam z auta.
Wymagania odnośnie roweru: nie zależy mi szybkim starcie z manetki, nie chce jeździć na jednym kole, jazdę będę zaczynał od pedałowania i dość dużo wspomagał silnik pedałowaniem. Chciałbym na odcinku asfaltowym (15km) osiągnąć prędkość ok 55km/h (+-5km/h) na samej manetce, na jednym ładowaniu baterii chciałbym uzyskać przejazd na odległość ok 100km.
Moja osoba/mój rower: waga ok 90kg, wzrost 190cm/ rama aluminiowa 21’, koła 26x2.1, amortyzator przód rock shox judy j3, damper Fox, hamulce v-breaki, przerzutki Shimano 3x8 kaseta.
Moje spostrzeżenia i decyzje: podejrzewam że dużo osób napiszę na temat moich v-breaków, bardzo dużo czytałem na temat vki oraz tarczowych hydraulicznych i opinie są bardzo różne, jedni polecają vki a inni tarczówki, zdecydowałem że pozostawię na v-breaki i ewentualnie wymienię obecne na jakieś „mocniejsze i lepsze” bo podobno takie będą lepsze niż słaba tarczówka. Jeśli będzie konieczność wymię także ogumienie i zamontuje amortyzowaną sztycę pod siodełko. Na pewno będę chciał zastosować wyłącznik termiczny 150’C, wyświetlacz kt-lcd3 który będzie pokazywał najważniejsze parametry silnika i sterownika. Baterie zamontuje w skrzynce która będzie wykonana pod wymiar mojej dużej ramy, odnośnie samej baterii to niestety w tej kwestii jestem kompletnym laikiem i będę potrzebował pomocy od forumowiczów.
Poniżej wymienię osprzęt na który sam zwróciłem uwagę poprzez czytanie forum oraz oglądanie filmów osób które wykonały już takie pojazdy.
Poproszę was o pomoc w wyborze:
który silnik,
który sterownik,
który akumulator (ewentualnie zostanie wykonany przez osoby które się tym zajmują pod moją skrzynkę ale chciałbym dowiedzieć się jakie parametry ma mieć aby spełnił moje założenia odnoście prędkości i długości trasy).
Wysłucham także propozycji innego osprzętu, lecz chciałbym ograniczyć kupno na którejś z polskich stron internetowych, kierowałem się przede wszystkim stroną nexun.pl.
Silnik :
MXUS 30H (10X6)
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... aseta.html
MXUS 30H (12X5)
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... aseta.html
Sterownik :
KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A
https://nexun.pl/shop/sterowniki/218-kt ... sinus.html
KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A
https://nexun.pl/shop/sterowniki/219-kt ... sinus.html
Bateria :
48V, 23,4AH, 13S9P
https://nexun.pl/shop/pakiety/116-48v-2 ... ojkat.html
60V, 18.2AH, 16S7P
https://nexun.pl/shop/pakiety/118-60v-1 ... ojkat.html
+ mocna blokada osi silnika, wszystkie potrzebne akcesoria do uruchomienia itp.
Pozdrawiam i dziękuję za każdą poradę i pomoc w wykonaniu tej konstrukcji
Chciałem przedstawić moje wozidło które nigdy mnie nie zawiodło. (Załącznik)
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł aby przerobić go na elektryka i potrzebna mi wasza pomoc. Z racji iż będzie to mój pierwszy projekt chciałem poprosić o porady i wskazówki odnoście osprzętu który chce zamontować w rowerze. Na wstępnie chciałem poinformować że rower jest w 100% sprawny pod względem mechanicznym jak i technicznym, na bieżąco robione wszelkie naprawy i wymiany zużytych części.
Użytkowanie roweru: transport moich 4ech liter do i z pracy jest to łącznie 30 km, odcinek asfaltowy bez dużych wzniesień oraz ubytków, teren niezabudowany i mało użytkowany przez samochody, jeździć będę tylko w słoneczna pogodę. W deszcz skorzystam z auta.
Wymagania odnośnie roweru: nie zależy mi szybkim starcie z manetki, nie chce jeździć na jednym kole, jazdę będę zaczynał od pedałowania i dość dużo wspomagał silnik pedałowaniem. Chciałbym na odcinku asfaltowym (15km) osiągnąć prędkość ok 55km/h (+-5km/h) na samej manetce, na jednym ładowaniu baterii chciałbym uzyskać przejazd na odległość ok 100km.
Moja osoba/mój rower: waga ok 90kg, wzrost 190cm/ rama aluminiowa 21’, koła 26x2.1, amortyzator przód rock shox judy j3, damper Fox, hamulce v-breaki, przerzutki Shimano 3x8 kaseta.
Moje spostrzeżenia i decyzje: podejrzewam że dużo osób napiszę na temat moich v-breaków, bardzo dużo czytałem na temat vki oraz tarczowych hydraulicznych i opinie są bardzo różne, jedni polecają vki a inni tarczówki, zdecydowałem że pozostawię na v-breaki i ewentualnie wymienię obecne na jakieś „mocniejsze i lepsze” bo podobno takie będą lepsze niż słaba tarczówka. Jeśli będzie konieczność wymię także ogumienie i zamontuje amortyzowaną sztycę pod siodełko. Na pewno będę chciał zastosować wyłącznik termiczny 150’C, wyświetlacz kt-lcd3 który będzie pokazywał najważniejsze parametry silnika i sterownika. Baterie zamontuje w skrzynce która będzie wykonana pod wymiar mojej dużej ramy, odnośnie samej baterii to niestety w tej kwestii jestem kompletnym laikiem i będę potrzebował pomocy od forumowiczów.
Poniżej wymienię osprzęt na który sam zwróciłem uwagę poprzez czytanie forum oraz oglądanie filmów osób które wykonały już takie pojazdy.
Poproszę was o pomoc w wyborze:
który silnik,
który sterownik,
który akumulator (ewentualnie zostanie wykonany przez osoby które się tym zajmują pod moją skrzynkę ale chciałbym dowiedzieć się jakie parametry ma mieć aby spełnił moje założenia odnoście prędkości i długości trasy).
Wysłucham także propozycji innego osprzętu, lecz chciałbym ograniczyć kupno na którejś z polskich stron internetowych, kierowałem się przede wszystkim stroną nexun.pl.
Silnik :
MXUS 30H (10X6)
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... aseta.html
MXUS 30H (12X5)
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... aseta.html
Sterownik :
KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A
https://nexun.pl/shop/sterowniki/218-kt ... sinus.html
KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A
https://nexun.pl/shop/sterowniki/219-kt ... sinus.html
Bateria :
48V, 23,4AH, 13S9P
https://nexun.pl/shop/pakiety/116-48v-2 ... ojkat.html
60V, 18.2AH, 16S7P
https://nexun.pl/shop/pakiety/118-60v-1 ... ojkat.html
+ mocna blokada osi silnika, wszystkie potrzebne akcesoria do uruchomienia itp.
Pozdrawiam i dziękuję za każdą poradę i pomoc w wykonaniu tej konstrukcji