Uwaga sponsorzy reklam forumowych.
Jeśli fanty na zlot nie zostaną dostarczone do mnie do końca kwietnia, reklamy zostaną usunięte.

CYKLONEBIKE, ELEKTRO-BIKES, MAXEV, NEXUN zaliczone do dalszej promocji :)
Sponsorowanie zlotu: 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636 z nickiem forumowym i dopiskiem "darowizna".

Czujnik pas / tensometr

Tematy związane z wszelką elektryką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2142
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: zeeltom » 08 paź 2018, 10:50

Typowy PAS montujesz na korbie, a nie na kole. PAS podaje impulsy do kontrolera gdy kręcisz pedałami. Tensometr mierzy siłę nacisku na pedały i wymaga specjalnego wejścia do kontrolera. Działa przy nacisku na pedały, korba może się nawet nie kręcić, w przeciwieństwie do PAS, gdzie muszą być obroty powodujące impulsy.

Gienadimon
Posty: 190
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Gienadimon » 08 paź 2018, 11:48

Czyli w moim przypadku idealny by był tensometr, ale koszta są raczej nie współmierne. Pas też daje legalizacje pojazdu a chce mieć spokój podczas jazdy po asfalcie. Jednak w bionx silniku tensometr jest montowany w pieście. To na pedały nakłada się czujniki tensometrryczne? Trochę to mnie zaskakuje, bo jak wyczuć inaczej nacisk na pedały?

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: tkoko » 08 paź 2018, 16:13

PAS, to jest umowna nazwa funkcji sterownika. Aby móc zastosować PAS, manetkę czy tensometr twój sterownik musi obsługiwać tą funkcję. Jeżeli nie będzie obsługiwał danej funkcji (nie będzie miał wtyków do zewnętrznych czujników), nie uruchomisz tych funkcji.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2142
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: zeeltom » 08 paź 2018, 17:12

Nacisk na pedały możesz wykryć w korbach pedałów, lub na łańcuchu. Dla wykrycia obrotów korby wystarczy typowy PAS na korbie.

Gienadimon
Posty: 190
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Gienadimon » 09 paź 2018, 11:15

No tak. Wszystko dobrze, co mi piszecie.
Jednak gdzie się taki tensometr mocuje? Bo pas jest oczywisty zwłaszcza montowany na kwadrat.
Pozdrówko :)

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2142
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: zeeltom » 09 paź 2018, 15:27

Albo w korbach, albo w tylnym kole przy łańcuchu. Ja bym sobie to odpuścił.

Witt
Posty: 139
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Witt » 10 paź 2018, 22:36

ja rozbebeszyłem jeden z silników topruna na części pierwsze wyciągając oś. Czujnik tensometryczny był wtopiony w oś i mierzył skręcenie osi, czyli nacisk na pedały. Mega precyzyjne ustrojstwo, czyli po drugiej stronie musisz mieć równie dobrze "dobrany" odbiornik. W toprunie było to na jednej zaawansowanej płytce wewnątrz silnika. Rekomenduję PASa, chcesz mieć mega użytecznego zainstaluj z 12 magnesami. Ja mam z pięcioma daje radę. I wszystko do diagnozy masz pod ręką wymienialne za grosze.

Gienadimon
Posty: 190
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Gienadimon » 12 paź 2018, 23:26

No i chyba tak zrobię.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2322
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: tatar » 17 paź 2018, 8:27

W starych Gazelle/do 2010r./był tzw, czujnik napięcia łańcucha.który pełni tę samą rolę-koszt ok.300zł.Problemem,tak jak pisze Witt,jest układ odbiorczy.Zrób dobry PAS i po kłopocie.

Gienadimon
Posty: 190
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Gienadimon » 31 paź 2018, 8:26

Czyli tensometr, to jednak precyzyjne ustrojstwo.
Niestety ostatnio rozebrałem parę starych precyzyjnych wag... No i niespodzianka, też na tensometrach to funkcjonuje.
Pytanie, czy to jest podatne na uszkodzenia, bo rower zwłaszcza e rower jednak lubi teren i błoto?
No a w pasie tak naprawdę nie ma co się popsuć..

scuda
Posty: 330
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: scuda » 17 gru 2018, 0:57

Tensometr wg mnie jak najbardziej pasuje do nawet klockowatych falconów, bo się robi wtedy bardziej rowerowy, a to ze względu na to ze im mocniej pedalujesz tym szybciej jedziesz a na PAS wystarczy krecic korba. Oczywiscie trzeba ustawic ograniczenie pradu przy tensometrze/pasie na 500-1000w i juz jazda nawet na falconie robi sie bezpieczna. Nie wyobrazam sobie jak mozna robic wycieczki po kilka godzin po lasach, sciezkach i caly czas trzymac niewygodna manetke, gdzie przy sabvotonie nie ma nawet tempomatu.

Witt
Posty: 139
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Witt » 20 gru 2018, 16:45

Tylko że autor pisze, że chce mieć coś legalne, czyli poruszać po drogach publicznych, a tu czy tensometr, czy Pas nie ma większego znaczenia. Ja wybrałbym Pas, bo nie zawsze "chce mi się naciskać". Tak też Pas jest rozwiązany w niebrandowych rowerach. Zasuwa na prawie pełnej mocy (jednej z 1-8 do wybrania) osiągając 25-27km/h, Ja mam Pas n tylko 3 stopniach wspomagania (50-100-120%) i jakoś sobie radzi, napewno do jazdy miejskiej / dojazdowej do pracy wg mnie to wystarczy. Jak jeździłem na Batavusie z tensometrem, byłem zachwycony z 1 miesiąc, po żar malał z każdym tygodniem bo musiałem "naciskać" i to czasami bardzo mocno by załączył te 100%. Zdecydowanie lepiej współpracuje mi się z PASem choć jak mówiłem mam 5 magnesowy i trochę mnie jego "zwiecha denerwuje" ale jak już się wkręci i załączy.. to i pedałuje się przyjemniej.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2322
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: tatar » 20 gru 2018, 23:37

Obaj Panowie, tak @scuda jak i @Witt ,macie racje co do tensometru,a to z tego względu,że więcej mocy z silnika jest wskazane podczas jazdy w terenie/mocniejszy nacisk na korbę-więcej mocy silnika/, zaś jazda po mieście tudzież rekreacyjna lepiej wygląda z PAS-em

szkuba
Posty: 105
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: szkuba » 06 sty 2019, 20:21

Jeździłem zarówno na zwykłym PASie (1700km obecnie) jak i na czujniku nacisku na pedały. Osobiście tensometr uważam za dużo lepszy dlatego że bardziej naturalnie reaguje na nasz nacisk na pedały. Jadąc rowerem bez wspomagania to właśnie naciskając mocniej lub słabiej "sterujemy" mocą/momentem obrotowym. Jak jedziesz PASem to poziom wspomagania zależy tylko od tego co ustawisz na LCD a nie jak mocno pedałujesz. Czyli jak chcę by wspomagało delikatnie np. do manewrów zawracania 180stopni itp. to muszę zmienić na LCD co może być uciążliwe biorąc pod uwagę że np. za chwilę znów chcę mieć pełną moc.

Gienadimon
Posty: 190
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Gienadimon » 06 sty 2019, 22:49

szkuba pisze:
06 sty 2019, 20:21
Jeździłem zarówno na zwykłym PASie (1700km obecnie) jak i na czujniku nacisku na pedały. Osobiście tensometr uważam za dużo lepszy dlatego że bardziej naturalnie reaguje na nasz nacisk na pedały. Jadąc rowerem bez wspomagania to właśnie naciskając mocniej lub słabiej "sterujemy" mocą/momentem obrotowym. Jak jedziesz PASem to poziom wspomagania zależy tylko od tego co ustawisz na LCD a nie jak mocno pedałujesz. Czyli jak chcę by wspomagało delikatnie np. do manewrów zawracania 180stopni itp. to muszę zmienić na LCD co może być uciążliwe biorąc pod uwagę że np. za chwilę znów chcę mieć pełną moc.

Dzięki. O taką informację mi chodziło.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2322
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: tatar » 07 sty 2019, 14:34

Dostępny jest również inny rodzaj tensometru dostępny na Allegro https://allegro.pl/oferta/sensor-napiec ... 7274847277


Obrazek

Witt
Posty: 139
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Czujnik pas / tensometr

Post autor: Witt » 11 sty 2019, 13:48

szkuba pisze:
06 sty 2019, 20:21
Czyli jak chcę by wspomagało delikatnie np. do manewrów zawracania 180stopni itp. to muszę zmienić na LCD co może być uciążliwe biorąc pod uwagę że np. za chwilę znów chcę mieć pełną moc.
A tu akurat masz rację. Ja po prostu jeżdżę na manetce przy zawracaniu, przy używaniu pedałów weszło w nawyk że jeżdżę na lekko wciśniętych klamkach, gdzie mikrowyłącznik rozłącza silnik.

ODPOWIEDZ