Prośba o pomoc
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Prośba o pomoc
Witam
Kilka dni temu udało mi się w końcu dosiąść mojego ebika, wiadomo na początku musiałem wykonać kilka testów jak rower się zachowuje, jakie osiąga prędkości na danym wspomaganiu (na razie prędkość max to 65km/h ) jak przyszło do sprawdzenia przyspieszenia, ruszenia z miejsca przy użyciu manetki, pojawia się problem nie mogę nagle ruszyć szarpie na chwile silnik i cisza, wyświetlacz się świeci, a silnik nie reaguje, muszę wyłączyć i włączyć jeszcze raz i wszystko działa. Jeżeli ruszam powoli nie ma takiego problemu, analogicznie jest jak już jadę z jakąś prędkością i nagle chce przyspieszyć dodam "gazu" i silnik się wyłącz, szybki reset i wszystko działa. Jak rower stoi na nóżce i tyknie koło jest w górze to nie ma takiego problemu.
Dodam ze mój sterownik to KT60SVPRKD-SLS02G z LCD3 max 45A, silnik SILNIK RAPID M3000, akumulator to 17s11p z bms 60A ogniwa sony vtc5, aku jest ciut wydajniejszy niż sterownik bo w niedalekiej przyszłości che podnieść amperaż tak do 50-55A max wiem ze jest to też związane ze zmiana kabli na mocniejsze, a może to jest powodem tego ze odcina mi silnik
Kilka dni temu udało mi się w końcu dosiąść mojego ebika, wiadomo na początku musiałem wykonać kilka testów jak rower się zachowuje, jakie osiąga prędkości na danym wspomaganiu (na razie prędkość max to 65km/h ) jak przyszło do sprawdzenia przyspieszenia, ruszenia z miejsca przy użyciu manetki, pojawia się problem nie mogę nagle ruszyć szarpie na chwile silnik i cisza, wyświetlacz się świeci, a silnik nie reaguje, muszę wyłączyć i włączyć jeszcze raz i wszystko działa. Jeżeli ruszam powoli nie ma takiego problemu, analogicznie jest jak już jadę z jakąś prędkością i nagle chce przyspieszyć dodam "gazu" i silnik się wyłącz, szybki reset i wszystko działa. Jak rower stoi na nóżce i tyknie koło jest w górze to nie ma takiego problemu.
Dodam ze mój sterownik to KT60SVPRKD-SLS02G z LCD3 max 45A, silnik SILNIK RAPID M3000, akumulator to 17s11p z bms 60A ogniwa sony vtc5, aku jest ciut wydajniejszy niż sterownik bo w niedalekiej przyszłości che podnieść amperaż tak do 50-55A max wiem ze jest to też związane ze zmiana kabli na mocniejsze, a może to jest powodem tego ze odcina mi silnik
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Prośba o pomoc
Masz lutowane wszystko czy na wtyczkach? Mi identycznie odcinało i okazało się że kabel zasilający zaśniedział w wtyczce i słabo łączył. Trzeba było resetować. Ale też nie jestem pewien czy można ufać bmsowi bo np mój jeden tani chiński niby 45A odcina przy 34A a lepszy chiński 30A daje radę z tymi 34A. Jeśli połączenia są dobre to na próbę możesz ominąć bmsa. Ale czekaj...Tobie przecież wyświetlacz świeci czyli sterownik ma zasilanie. Nie wyświetla błędu?
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Prośba o pomoc
Ewentualnie coś z akumulatorem, ale trzeba dokładnie to sprawdzić. Zacznij od połączeń.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 05 lis 2018, 12:52
- Lokalizacja: Ełk
Re: Prośba o pomoc
a moze to jakies zabezpieczenie nadmiarowo -prądowe nie pozwala jechac przy gwałtownytm ruszeniu. po zabraniu napięcia ze sterownika i załaczeniu ponownym wszystko wraca do normy. jak wiadomo przy gwałtownym max przekręceniu manetki popłynie bardzo duzy prąd.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Prośba o pomoc
ok, zrozumiałem gdzie może być błąd, rozumiem ze mam tylko pozostawić złączki tylko na aku, a może zmienić na jakieś lepsze np xt90??
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Prośba o pomoc
Ja na 45A dałem dwie xt60 do aku jak nie masz przy sobie xt90. Jedna cała złączka na plus a druga na minus.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Prośba o pomoc
Trzeba się pilnować z tymi nieoryginalnymi xt. http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... hilit=xt60
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba o pomoc
Napewno tanie złączki są zmorą połączeń wysokoprądowych,ale zwrócił bym uwagę na pewien niuans w ich zastosowaniu.Mało kto zwraca uwagę na metalowe spasowanie styków gniazdo-wtyczka.Staram się przed użyciem rozgiąć minimalnie bolec/jest przecięty na czworo/,aby ściśle wsuwał się w gniazdo drugiej części. Czasami mała rzecz,a cieszy w przyszłości
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Prośba o pomoc
no dobra, skoro mówimy o wtyczkach padło ze kupie xt90 (https://allegro.pl/oferta/wtyki-xt90-s- ... 7721502711), poszedłem też o krok dalej, przewody i wymiana ich. Rozebrałem swój sterownik i widzę ze wymiana przewodów nie powinna przynieść mi większych problemow, to zastanawiają mnie druty robiące za rezystory są tam tylko dwa i miejsce na trzecie, jak Wam się wydaje jak chce podnieść amperaż z 45 do max 60 zalewać druty te co mam cyną czy wlutować trzeci drut, przewody zasilające wymieniam na AWG12 fazowe na AWG14 (chce zachować kolory przewodów fazowych, kolorowe mam tylko 14)
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Prośba o pomoc
Jak masz opcję na trzeci drut to dołóż. Jak przesadzisz z cyną to gorzej ją zebrać niż przeciąć dodatkowy drut. Ale to moje zdanie U mnie jest podobnie tylko że ja mam 2 całe druty i trzeci podobno fabrycznie ? przecięty. Część ludzi skarżyła się na grzanie tych sterowników i jak go masz zabudowanego to może się nie dać.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Prośba o pomoc
Odsysacz nic nie da, ponieważ to nie jest zwykły drut, tylko drut oporowy. Zalanie go cyną, nawet po odessaniu, zmniejsza jego rezystancję. Wtedy trzeba taki drut oczyścić z cyny, np. drobnym papierem ściernym lub ostrym nożem.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Prośba o pomoc
Witam
Mój problem nie zniknął, zmieniłem przewody z aku do sterownika na AWG 12, fazowe ze sterownika na AWG 14, mam tylko jedna złączkę miedzy aku a sterownikiem xt90 anty spark, wymieniłem manetkę na inną i nic, żadnej poprawy.
Czy to może być sterownik Zakładam ze nie bms, jest "mocniejszy" od sterownika wiec wytrzymuje prace, inaczej by odcinał prąd, a jak już pisałem reszta roweru działała (lampki, lcd) inaczej by wszystko wyłączyło, tak
Mój problem nie zniknął, zmieniłem przewody z aku do sterownika na AWG 12, fazowe ze sterownika na AWG 14, mam tylko jedna złączkę miedzy aku a sterownikiem xt90 anty spark, wymieniłem manetkę na inną i nic, żadnej poprawy.
Czy to może być sterownik Zakładam ze nie bms, jest "mocniejszy" od sterownika wiec wytrzymuje prace, inaczej by odcinał prąd, a jak już pisałem reszta roweru działała (lampki, lcd) inaczej by wszystko wyłączyło, tak
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 mar 2019, 19:31
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Prośba o pomoc
Witam
Właśnie nie jestem przekonany czy na 100%, już tłumacze. Kolega sannis miał podobny problem (viewtopic.php?f=5&t=2419) udało mu się dojść ze to jest kwestia ustawienia parametru C5 trzeba go przestawic na 00, miałem na 10 czyli max. No po zmianie tego parametru rower zaczął poprawnie ruszać z manetki od razu inaczej się jeździ, jednak dalej jestem przekonany ze coś jeszcze jest nie tak, może jest to głupie ale rower ma 2700 W a jak by brakowało mu mocy przy ruszaniu szczególnie na samym początku ruszania później jest już lepiej, zrobiłem test zablokowałem przednie kolo o ścianę co by rower nie ruszył do przodu, jak nie siedzę na rowerze i dodam gazu to kolo boksuje w miejscu, jak już posadzę swoje dupsko na rower (75 kg) ten nie ma siły zakręcić kołem, silnik buczy ale się nie kręci, (bms nie odłącza zasilania) przetrzymałem go tak dłuższą chwile (ok. 20 sec co by nic się jednak nie spaliło) i nic. Nie wiem sam tak naprawdę czy mam za duże wymagania, a rower osiągnął swój limit i tak własnie "wygląda" 2700 W w rowerze , czy dalej jest coś nie tak.
Prędkość max teraz: ok 60 km/h, przed zmianą parametru C5 z 10 na 00 Vmax to 68km/h
Nie jestem przekonany czy zmiana tego parametru to naprawa problemu czy tylko jej "zamaskowanie"
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Prośba o pomoc
Nie wiem, jaki jest silnik w Rapid M3000, ale może jest on szybkobieżny? Wtedy masz taki właśnie objaw, jakby brakowało mu mocy od zera, za to ma dużą prędkość. Zresztą co do jednego - nie dziw się, że zablokowany silnik nie rusza, gdy siadasz na rowerze, do tego trzeba byłoby większej mocy.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Prośba o pomoc
Silnik to mxus v2 nawój 3T, no własnie już mi wyjaśniono ze to taki silnik i ze miałem trochę za duże oczekiwania
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 mar 2019, 19:31
Re: Prośba o pomoc
A sprawdzałaś tranzystory (mosfety)? Mam podobny problem. Znalazłem 2 uszkodzone... Nie dlugo będę je wymieniał.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów