Prośba o pomoc

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

Witam
Kilka dni temu udało mi się w końcu dosiąść mojego ebika, wiadomo na początku musiałem wykonać kilka testów jak rower się zachowuje, jakie osiąga prędkości na danym wspomaganiu (na razie prędkość max to 65km/h :mrgreen: ) jak przyszło do sprawdzenia przyspieszenia, ruszenia z miejsca przy użyciu manetki, pojawia się problem nie mogę nagle ruszyć szarpie na chwile silnik i cisza, wyświetlacz się świeci, a silnik nie reaguje, muszę wyłączyć i włączyć jeszcze raz i wszystko działa. Jeżeli ruszam powoli nie ma takiego problemu, analogicznie jest jak już jadę z jakąś prędkością i nagle chce przyspieszyć dodam "gazu" i silnik się wyłącz, szybki reset i wszystko działa. Jak rower stoi na nóżce i tyknie koło jest w górze to nie ma takiego problemu.
Dodam ze mój sterownik to KT60SVPRKD-SLS02G z LCD3 max 45A, silnik SILNIK RAPID M3000, akumulator to 17s11p z bms 60A ogniwa sony vtc5, aku jest ciut wydajniejszy niż sterownik bo w niedalekiej przyszłości che podnieść amperaż tak do 50-55A max 8-) wiem ze jest to też związane ze zmiana kabli na mocniejsze, a może to jest powodem tego ze odcina mi silnik :?:
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Prośba o pomoc

Post autor: Yasiu77 »

Masz lutowane wszystko czy na wtyczkach? Mi identycznie odcinało i okazało się że kabel zasilający zaśniedział w wtyczce i słabo łączył. Trzeba było resetować. Ale też nie jestem pewien czy można ufać bmsowi bo np mój jeden tani chiński niby 45A odcina przy 34A a lepszy chiński 30A daje radę z tymi 34A. Jeśli połączenia są dobre to na próbę możesz ominąć bmsa. Ale czekaj...Tobie przecież wyświetlacz świeci czyli sterownik ma zasilanie. Nie wyświetla błędu?
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

nie wyświetla błędu po prostu odcina silnik, mam złączki xt60
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Prośba o pomoc

Post autor: mr_x »

Ewentualnie coś z akumulatorem, ale trzeba dokładnie to sprawdzić. Zacznij od połączeń.
jawor4x4
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 lis 2018, 12:52
Lokalizacja: Ełk

Re: Prośba o pomoc

Post autor: jawor4x4 »

a moze to jakies zabezpieczenie nadmiarowo -prądowe nie pozwala jechac przy gwałtownytm ruszeniu. po zabraniu napięcia ze sterownika i załaczeniu ponownym wszystko wraca do normy. jak wiadomo przy gwałtownym max przekręceniu manetki popłynie bardzo duzy prąd.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prośba o pomoc

Post autor: tatar »

zeeltom pisze:
04 sty 2019, 17:45
Trzeba sprawdzić wszystkie złączki, a najpewniej, to polutować wszystkie na stałe. Możliwe, że BMS odcina przy większym prądzie.
Ewidentny spadek napięcia, przy większych prądach.
Też stawiam na BMS i połączenia ;)
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

ok, zrozumiałem gdzie może być błąd, rozumiem ze mam tylko pozostawić złączki tylko na aku, a może zmienić na jakieś lepsze np xt90??
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Prośba o pomoc

Post autor: Yasiu77 »

Ja na 45A dałem dwie xt60 do aku jak nie masz przy sobie xt90. Jedna cała złączka na plus a druga na minus.
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

o tym nie pomyślałem, a tych złączek trochę mam :) dziękuje za rade :) :) :) :)
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Prośba o pomoc

Post autor: Yasiu77 »

Trzeba się pilnować z tymi nieoryginalnymi xt. http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... hilit=xt60
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prośba o pomoc

Post autor: tatar »

Napewno tanie złączki są zmorą połączeń wysokoprądowych,ale zwrócił bym uwagę na pewien niuans w ich zastosowaniu.Mało kto zwraca uwagę na metalowe spasowanie styków gniazdo-wtyczka.Staram się przed użyciem rozgiąć minimalnie bolec/jest przecięty na czworo/,aby ściśle wsuwał się w gniazdo drugiej części. Czasami mała rzecz,a cieszy w przyszłości :D
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

no dobra, skoro mówimy o wtyczkach padło ze kupie xt90 (https://allegro.pl/oferta/wtyki-xt90-s- ... 7721502711), poszedłem też o krok dalej, przewody i wymiana ich. Rozebrałem swój sterownik
Załącznik 20190104_223621.jpg nie jest już dostępny
i widzę ze wymiana przewodów nie powinna przynieść mi większych problemow, to zastanawiają mnie druty robiące za rezystory są tam tylko dwa i miejsce na trzecie,
20190104_223621.jpg
jak Wam się wydaje jak chce podnieść amperaż z 45 do max 60 zalewać druty te co mam cyną czy wlutować trzeci drut, przewody zasilające wymieniam na AWG12 fazowe na AWG14 (chce zachować kolory przewodów fazowych, kolorowe mam tylko 14)
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

coś się zdjęcia popieprzyły, pierwsze to
20190104_223621.jpg
a drugie to
20190104_223806.jpg
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Prośba o pomoc

Post autor: Yasiu77 »

Jak masz opcję na trzeci drut to dołóż. Jak przesadzisz z cyną to gorzej ją zebrać niż przeciąć dodatkowy drut. Ale to moje zdanie :) U mnie jest podobnie tylko że ja mam 2 całe druty i trzeci podobno fabrycznie ? przecięty. Część ludzi skarżyła się na grzanie tych sterowników i jak go masz zabudowanego to może się nie dać.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Prośba o pomoc

Post autor: mr_x »

Odsysacz nic nie da, ponieważ to nie jest zwykły drut, tylko drut oporowy. Zalanie go cyną, nawet po odessaniu, zmniejsza jego rezystancję. Wtedy trzeba taki drut oczyścić z cyny, np. drobnym papierem ściernym lub ostrym nożem.
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

Witam :(
Mój problem nie zniknął, zmieniłem przewody z aku do sterownika na AWG 12, fazowe ze sterownika na AWG 14, mam tylko jedna złączkę miedzy aku a sterownikiem xt90 anty spark, wymieniłem manetkę na inną i nic, żadnej poprawy.
Czy to może być sterownik :?: :?: Zakładam ze nie bms, jest "mocniejszy" od sterownika wiec wytrzymuje prace, inaczej by odcinał prąd, a jak już pisałem reszta roweru działała (lampki, lcd) inaczej by wszystko wyłączyło, tak :?: :!:
sado151
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2019, 19:31

Re: Prośba o pomoc

Post autor: sado151 »

Witam.
Jak sytuacja kolego? Rozwiązałeś problem? :?
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

sado151 pisze:
05 mar 2019, 19:35
Witam.
Jak sytuacja kolego? Rozwiązałeś problem? :?
Witam
Właśnie nie jestem przekonany czy na 100%, już tłumacze. Kolega sannis miał podobny problem (viewtopic.php?f=5&t=2419) udało mu się dojść ze to jest kwestia ustawienia parametru C5 trzeba go przestawic na 00, miałem na 10 czyli max. No po zmianie tego parametru rower zaczął poprawnie ruszać z manetki od razu inaczej się jeździ, jednak dalej jestem przekonany ze coś jeszcze jest nie tak, może jest to głupie ale rower ma 2700 W a jak by brakowało mu mocy przy ruszaniu szczególnie na samym początku ruszania później jest już lepiej, zrobiłem test 8-) zablokowałem przednie kolo o ścianę co by rower nie ruszył do przodu, jak nie siedzę na rowerze i dodam gazu to kolo boksuje w miejscu, jak już posadzę swoje dupsko na rower (75 kg) ten nie ma siły zakręcić kołem, silnik buczy ale się nie kręci, (bms nie odłącza zasilania) przetrzymałem go tak dłuższą chwile (ok. 20 sec co by nic się jednak nie spaliło) i nic. Nie wiem sam tak naprawdę czy mam za duże wymagania, a rower osiągnął swój limit i tak własnie "wygląda" 2700 W w rowerze , czy dalej jest coś nie tak.
Prędkość max teraz: ok 60 km/h, przed zmianą parametru C5 z 10 na 00 Vmax to 68km/h
Nie jestem przekonany czy zmiana tego parametru to naprawa problemu czy tylko jej "zamaskowanie"
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Prośba o pomoc

Post autor: mr_x »

Nie wiem, jaki jest silnik w Rapid M3000, ale może jest on szybkobieżny? Wtedy masz taki właśnie objaw, jakby brakowało mu mocy od zera, za to ma dużą prędkość. Zresztą co do jednego - nie dziw się, że zablokowany silnik nie rusza, gdy siadasz na rowerze, do tego trzeba byłoby większej mocy.
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

Silnik to mxus v2 nawój 3T, no własnie już mi wyjaśniono ze to taki silnik i ze miałem trochę za duże oczekiwania :lol:
sado151
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2019, 19:31

Re: Prośba o pomoc

Post autor: sado151 »

A sprawdzałaś tranzystory (mosfety)? Mam podobny problem. Znalazłem 2 uszkodzone... Nie dlugo będę je wymieniał.
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Prośba o pomoc

Post autor: stuk83 »

Nie sprawdzałem, zmieniłem sterownik.
ODPOWIEDZ